Ez tipikusan az a hozzáállás, hogy "az úttest az enyém, mer' én autóval megyek és az nekem épült".
Nincsen vele baj, ilyen is kell, csak kontraproduktív. Egy város közlekedési infrastruktúrájának az a lényege, hogy minden közlekedni kívánó félnek lehetősége legyen a lehető legrövidebb úton elérni a célját, lehetőleg megszakítás nélkül. Namost ha felrakjuk a kerékpárutat a járdára, akkor a gyalogosok szívni fognak, mert a belvárosban azért nem mindenhol van ám hely a járdán. Hiába 8 méter széles a körúton, ott azért árut rakodnak, aminek kell hely - biztosan láttál már te is olyat, hogy a város eldugott kis utcájában, az egyirányú út közepén parkol a teherautó és jobb híján a járdára pakolnak le, úgyhogy ott se isten, se ember nem megy át, amíg be nem fejezik -, tehát h a oda teszed a bicikliutat, akkor vagy arra fognak pakolni, vagy a járdára, úgyhogy azzal tulajdonképpen csak az autósok járnak jól, az pedig 3-ból 1.
Ellenben ha mondjuk leszelnek másfél-másfél métert a két kerékpársávnak, akkor az autósok ugyan elveszítenek egy-egy sávot, de a kerékpárosnak lesz hol mennie és nem a gyalogosok között röpködnek majd.
Az meg 3-ból 2.
Namármost nem elhanyagolható tény, hogy az autó kiváltására a belvárosban számos lehetőséged van, nem beszélve arról, hogy az a legtöbb esetben még gyorsabb is. Ott a metró, a villanyos, a busz és természetesen a kerékpár is. Vagy - tudom, ördögtől való gondolat - a lábad.
Mert senki ne mondja nekem, hogy lehetetlenség nem autóval munkába menni. Nekünk is van, mégis kerékpárral járok, mert:
- olcsóbb,
- egészségesebb,
- gyorsabb,
- bárhová befér,
- könnyű vele parkolni,
- nem kell fizetni a parkolásért,
- és nem utolsó sorban sokkal jobb érzés.
Kint lakom a III. kerületben, Óbuda északi csücskében, Csillaghegyen. Innen bejutni mondjuk a Deák térig, reggel munkába menet, kocsival kb. egy óra, merthogy mindenki más is inkább kocsival megy. Tömegközlekedéssel 10 perc a HÉVig, 18 a Batyira, onnan 4 perc a Deák, ami még várakozással is mondjuk nettó 40-45 perc. Az már 10-15 perccel gyorsabb, mint kocsival, maximum kicsit sokan vagyunk. Biciklivel is hasonló a helyzet, mert egy kényelmes tempóban 35 perc a Batyi, onnan 10 perc a Lánchídon át a Deák.
Nem, nem fogadom el érvként, hogy a BKV ilyen, meg olyan, meg koszos, büdös, ronda, csövesek vannak, meg mittudomén, mert mindezektől függetlenül elvisz A-ból B-be, ráadásul ültem én már olyan autóban, ami rosszabb volt, mint a 7-es busz reggel 8-kor. Még azt sem mondhatod, hogy drága, mert ha bérletet veszel, nem az. Egy havi bérlet egy tízes, ennyit egy hét alatt megeszik az autód, ha a dugóban szerencsétlenkedsz.
Sőt, még csak bele sem nagyon lehet halni, emberek százezrei közlekednek minden nap autó nélkül és mindenki bejut a munkahelyére/iskolába/akárhova.
Ti meg szépen egy ember/egy autó haladtok a belvárosban és öl titeket az ideg, mert nem tudtok menni.
Nu, hát ezért nem rajuk a kerékpárutat a járdára ;)
Nincsen vele baj, ilyen is kell, csak kontraproduktív. Egy város közlekedési infrastruktúrájának az a lényege, hogy minden közlekedni kívánó félnek lehetősége legyen a lehető legrövidebb úton elérni a célját, lehetőleg megszakítás nélkül. Namost ha felrakjuk a kerékpárutat a járdára, akkor a gyalogosok szívni fognak, mert a belvárosban azért nem mindenhol van ám hely a járdán. Hiába 8 méter széles a körúton, ott azért árut rakodnak, aminek kell hely - biztosan láttál már te is olyat, hogy a város eldugott kis utcájában, az egyirányú út közepén parkol a teherautó és jobb híján a járdára pakolnak le, úgyhogy ott se isten, se ember nem megy át, amíg be nem fejezik -, tehát h a oda teszed a bicikliutat, akkor vagy arra fognak pakolni, vagy a járdára, úgyhogy azzal tulajdonképpen csak az autósok járnak jól, az pedig 3-ból 1.
Ellenben ha mondjuk leszelnek másfél-másfél métert a két kerékpársávnak, akkor az autósok ugyan elveszítenek egy-egy sávot, de a kerékpárosnak lesz hol mennie és nem a gyalogosok között röpködnek majd.
Az meg 3-ból 2.
Namármost nem elhanyagolható tény, hogy az autó kiváltására a belvárosban számos lehetőséged van, nem beszélve arról, hogy az a legtöbb esetben még gyorsabb is. Ott a metró, a villanyos, a busz és természetesen a kerékpár is. Vagy - tudom, ördögtől való gondolat - a lábad.
Mert senki ne mondja nekem, hogy lehetetlenség nem autóval munkába menni. Nekünk is van, mégis kerékpárral járok, mert:
- olcsóbb,
- egészségesebb,
- gyorsabb,
- bárhová befér,
- könnyű vele parkolni,
- nem kell fizetni a parkolásért,
- és nem utolsó sorban sokkal jobb érzés.
Kint lakom a III. kerületben, Óbuda északi csücskében, Csillaghegyen. Innen bejutni mondjuk a Deák térig, reggel munkába menet, kocsival kb. egy óra, merthogy mindenki más is inkább kocsival megy. Tömegközlekedéssel 10 perc a HÉVig, 18 a Batyira, onnan 4 perc a Deák, ami még várakozással is mondjuk nettó 40-45 perc. Az már 10-15 perccel gyorsabb, mint kocsival, maximum kicsit sokan vagyunk. Biciklivel is hasonló a helyzet, mert egy kényelmes tempóban 35 perc a Batyi, onnan 10 perc a Lánchídon át a Deák.
Nem, nem fogadom el érvként, hogy a BKV ilyen, meg olyan, meg koszos, büdös, ronda, csövesek vannak, meg mittudomén, mert mindezektől függetlenül elvisz A-ból B-be, ráadásul ültem én már olyan autóban, ami rosszabb volt, mint a 7-es busz reggel 8-kor. Még azt sem mondhatod, hogy drága, mert ha bérletet veszel, nem az. Egy havi bérlet egy tízes, ennyit egy hét alatt megeszik az autód, ha a dugóban szerencsétlenkedsz.
Sőt, még csak bele sem nagyon lehet halni, emberek százezrei közlekednek minden nap autó nélkül és mindenki bejut a munkahelyére/iskolába/akárhova.
Ti meg szépen egy ember/egy autó haladtok a belvárosban és öl titeket az ideg, mert nem tudtok menni.
Nu, hát ezért nem rajuk a kerékpárutat a járdára ;)