"Mert Szeged, Debrecen és a többi nagy vidéki város az kicsi?"
Nem kicsi, de a korábban említett példából látszik, hogy Debrecen annak ellenére, hogy méretre nem sokkal kisebb, mint Budapest, a lakossága a budapesti nyolcada. Szeged a tizede, fele akkora területen, Miskolc dettó.
Csakhogy - ellentétben Budapesttel - például Debrecen közigazgatási területéhez rengeteg termőföld, tó és egyéb kisebb település is hozzátartozik. A nettó lakott terület sokkal-sokkal kisebb, mint Budapesten.
Pláne, hogy Debrecen közúthálózata kb. 600 km, míg Budapesté megközelítőleg 4800, ráadásul Budapest közigazgatási határán belül se termőföld, se nagyobb tó, sem más település nincs. Gyakorlatilag városhatártól városhatárig lakják.
"Egy Szeged méretű vidéki városban ellenben minden közel van - a belváros kényelmesen bejárható gyalog és csak a kis csatolt falvak miatt van az, hogy lehet a városon belül 10km-nél többet utazni."
"És egyébként ennek megfelelő is a kerékpáros közlekedés aránya Budapesten: kb a negyede az országos átlagnak."
Pontosan. Hogy gyalog kényelmesen bejárható. Olyan területen, ahol nem elengedhetetlen a normális kerékpáros infra kiépítése, merthiszen az emberek gyalog is könnyen eljutnak a-ból b-be, nyilván nem is fognak erre vonatkozó fejlesztéseket tenni.
Budapesten viszont egyre többen közlekednek, így kiemelten fontos a város közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése. Ennek az egyik megvalósítása lehet például a fent látható videón szereplő valamelyik elképzelés.
"20 éve még nem volt ilyen. Két nadrágot hordtunk, ha fáztunk - és nem nagyon volt sem az egyetemen sem a munkahelyen lehetőség az átöltözésre, szóval utána lehetett főni a 20 fokban..."
Most viszont van, de mint ahogy azt korábban írtam is, Magyarországon a téli kerékpározásnak még nincs kialakult kultúrája.
Nem kicsi, de a korábban említett példából látszik, hogy Debrecen annak ellenére, hogy méretre nem sokkal kisebb, mint Budapest, a lakossága a budapesti nyolcada. Szeged a tizede, fele akkora területen, Miskolc dettó.
Csakhogy - ellentétben Budapesttel - például Debrecen közigazgatási területéhez rengeteg termőföld, tó és egyéb kisebb település is hozzátartozik. A nettó lakott terület sokkal-sokkal kisebb, mint Budapesten.
Pláne, hogy Debrecen közúthálózata kb. 600 km, míg Budapesté megközelítőleg 4800, ráadásul Budapest közigazgatási határán belül se termőföld, se nagyobb tó, sem más település nincs. Gyakorlatilag városhatártól városhatárig lakják.
"Egy Szeged méretű vidéki városban ellenben minden közel van - a belváros kényelmesen bejárható gyalog és csak a kis csatolt falvak miatt van az, hogy lehet a városon belül 10km-nél többet utazni."
"És egyébként ennek megfelelő is a kerékpáros közlekedés aránya Budapesten: kb a negyede az országos átlagnak."
Pontosan. Hogy gyalog kényelmesen bejárható. Olyan területen, ahol nem elengedhetetlen a normális kerékpáros infra kiépítése, merthiszen az emberek gyalog is könnyen eljutnak a-ból b-be, nyilván nem is fognak erre vonatkozó fejlesztéseket tenni.
Budapesten viszont egyre többen közlekednek, így kiemelten fontos a város közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése. Ennek az egyik megvalósítása lehet például a fent látható videón szereplő valamelyik elképzelés.
"20 éve még nem volt ilyen. Két nadrágot hordtunk, ha fáztunk - és nem nagyon volt sem az egyetemen sem a munkahelyen lehetőség az átöltözésre, szóval utána lehetett főni a 20 fokban..."
Most viszont van, de mint ahogy azt korábban írtam is, Magyarországon a téli kerékpározásnak még nincs kialakult kultúrája.