Az előző kommentekből fakadó kavarodás amiatt van, hogy nem mindegy, hogy egy másik autónak (véges tömegű test) ütközik az autó vagy egy (idealizált esetben) végtelen tömegű falnak. Jelen esetben rugalmatlan ütközésről van szó, tehát impulzusmegmaradás van, (mozgási) energiamegmaradás nincs.
Ebből következően igaz az állítás, hogy az autók vezetőire ugyanakkora erő hat abban az esetben, amikor 100 km/h vs 100 km/h a felállás és a 200 km/h vs 0 km/h esetben. (Álló megfigyelő esetén nyilván más lesz a "végállapot": első esetben a két autó nullára lassul, második esetben 100-zal mennek tovább a haladó autó irányába.) A videón lévő eset kissé hülyén van beállítva, mert az álló autó dísznek van odarakva, a haladó autó igazából a betontömbnek ütközik neki.
Ha egy autó betonfalnak ütközik, akkor nem is merül fel a relatív sebességkülönbség kérdése, simán lefékeződik nullára.
(A 13-as komment válasza helyes, ezt a hozzászólást csak azért írtam, ha valakinek esetleg nem lett volna teljesen tiszta az összkép. :) )
Ebből következően igaz az állítás, hogy az autók vezetőire ugyanakkora erő hat abban az esetben, amikor 100 km/h vs 100 km/h a felállás és a 200 km/h vs 0 km/h esetben. (Álló megfigyelő esetén nyilván más lesz a "végállapot": első esetben a két autó nullára lassul, második esetben 100-zal mennek tovább a haladó autó irányába.) A videón lévő eset kissé hülyén van beállítva, mert az álló autó dísznek van odarakva, a haladó autó igazából a betontömbnek ütközik neki.
Ha egy autó betonfalnak ütközik, akkor nem is merül fel a relatív sebességkülönbség kérdése, simán lefékeződik nullára.
(A 13-as komment válasza helyes, ezt a hozzászólást csak azért írtam, ha valakinek esetleg nem lett volna teljesen tiszta az összkép. :) )