A gyűrődő zóna a lényeg. Ha mind2 autó egyforma tömegű és sebességű és egyforma gyűrődőzónája van akkor olyan mintha külön külön 100zal belecsapódnának a falba. Án ha van egy gyűrődőzónával meg minden szarral ellátott autó ami 100zal megy, meg van egy kerekeken guruló acél kocka ami ugyanolyan súlyú mint az autó és ugyanolyan sebességű akkor az bizony olyan mintha az autó (ha nem is 200zal de) 180nal csapódna a falnak. A gyűrődő zóna valójában felemészti a kocsi mozgási energiáját és mivel gyűrődik ezért viszonylag lassan történik (nem 0,0000001mp alatt hanem 0,1mp alatt) viszont mivel az acél kockának nincs semmije ami feleméssze a mozgási energiáját (csak a saját rugalmassága) ezért azt a mozgási energiát is az autó gyűrődő zónájának kell felemésztenie. Tehát roncsolódás szempontjából szarabbul jár az autó ha egy rugalmatlan testtel ütközik mint akkor ha egy másik autóval. Ilyen értelemben pontosan ugyanakkora roncsolódásra számíthatunk akkor is ha egy autó 200zal belerohan egy álló autóba és akkor is ha 2 autó 100zal frontálisan ütközik.