Én már rég voltam középiskolás a 90-es években, de akkor nekem nem volt gondom. Volt mindennap hét óránk, voltak témazárók havonta, kellett felelni, kellet érettségizni, és felvételizni. Akkor sem volt könnyű bekerülni a külkerre, közgázra, jogra, és a felvételi sem volt könnyű. Nem tudom, a mai tananyagot, az biztos mondjuk, hogy a matek több, mint nálunk, de nem értem mire a nagy hiszti, hogy a mai gyerekeknek mennyit kell tanulni. ja mondanom se kell általánosban meg vagy napközis volt az ember és eleve délután ért haza, vagy nem, de nem hiszem, hogy egy kisiskolás most négyig lenne iskolában, ha meg igen, akkor azért van a napközi, hogy házit csináljon.
Szóval nem látok bele, csak értetlenkedve nézem az elmúlt években, hogy jajj de szar az oktatás. Az iskolák lehet, a tanárok lehet. Inkább a tanárokat kéne átnevelni, tanítani, jó szakembereket képezni. Egy iskolai pszichomókus sem ártana.
És akkor ne beszéljünk arról, hogy mondjuk japánban már sokszor az óvodában eldöntik melyik egyetemre fog menni a gyerek, és nem 4-8 évet tanul végig mint az állat, hanem tizensokat, szó nélkül.
Továbbá azt sem értem, bár annak idején én is úgy voltam vele, hogy miért baj, ha kétszikű nyövényeket magol, ha integrált számít, ha földrajzot tanul. Miért téma ez? Miért baj, ha valami extra tudás megy a fejekbe a mindennapi élethez szükségesen kívül. Nekem mindig azt tanították, hogy a tudás az egyetlen, amit nem vehetnek el. (jó csökkenteni tudom kellő menyniségű alkohollal). Meg kell tanulni és kész. Hogy tudjuk, hogy ezek is vannak. Hogy a sok infó erősítse az agyunk, hogy okosak legyünk, hogy ne legyünk tufák, mint máshol. Hogy hozzá tudjunk böfögni egy témához. Az is igaz, hogy mondjuk az én időmben meg kellett tanulni, ma meg már van internet, ahol ott van minden tudás, de pont ettől butulna a nép, ha nem lenne semmi a fejében. Meg aztán sokat kell tanulni, hogy a fontos megragadjon.
Szóval nem látok bele, csak értetlenkedve nézem az elmúlt években, hogy jajj de szar az oktatás. Az iskolák lehet, a tanárok lehet. Inkább a tanárokat kéne átnevelni, tanítani, jó szakembereket képezni. Egy iskolai pszichomókus sem ártana.
És akkor ne beszéljünk arról, hogy mondjuk japánban már sokszor az óvodában eldöntik melyik egyetemre fog menni a gyerek, és nem 4-8 évet tanul végig mint az állat, hanem tizensokat, szó nélkül.
Továbbá azt sem értem, bár annak idején én is úgy voltam vele, hogy miért baj, ha kétszikű nyövényeket magol, ha integrált számít, ha földrajzot tanul. Miért téma ez? Miért baj, ha valami extra tudás megy a fejekbe a mindennapi élethez szükségesen kívül. Nekem mindig azt tanították, hogy a tudás az egyetlen, amit nem vehetnek el. (jó csökkenteni tudom kellő menyniségű alkohollal). Meg kell tanulni és kész. Hogy tudjuk, hogy ezek is vannak. Hogy a sok infó erősítse az agyunk, hogy okosak legyünk, hogy ne legyünk tufák, mint máshol. Hogy hozzá tudjunk böfögni egy témához. Az is igaz, hogy mondjuk az én időmben meg kellett tanulni, ma meg már van internet, ahol ott van minden tudás, de pont ettől butulna a nép, ha nem lenne semmi a fejében. Meg aztán sokat kell tanulni, hogy a fontos megragadjon.