Meg is értem és nem is. Tény, hogy a tanárok java része nem képes tanítani, de ez már középiskola, amit Ő választott. A nyílt napok nem csak arra jók, hogy megnézd az iskolát ahova menni szeretnél és beülni egy-egy órára, hanem beszélni kell az ott lévő diákokkal is. Ami nyílt napon megy "tanóra" 90%-ban képmutatás és többnyire nem referálja a tanár tanítási képességeit, de ha megkérdezel egy 3-ad/4-ed éves diákot, akkor az megmondja, hogy valójában milyen is a tanár (érdemes azért többet is). Persze ezt jeleznie kellene a szülőknek és az általános iskolás tanároknak is a diákok felé, hogy mikre is érdemes figyelni ilyenkor.
Magolni? Felesleges, inkább tanuld meg rendesen, mert amit bemagolsz, azt 1-2 hét múlva teljesen elfelejted, ha már nem foglalkozol vele. Persze a rendszer lényege az lenne, hogy az előző tudásra épít, de az általános tudást célzó tantárgyak nem képesek mindenre folyamatosan visszatérni időben, hogy a magolós diákok ne felejtsék el.
Ha pedig van terve a diáknak, hogy Ő mit is szeretne kezdeni az életben, akkor menjen szakirányú képzésre. Egyetemi és főiskolai célokat megcélozni úgy, hogy majd lesz egy papírom és azzal felvesznek valahova jó fizetéssel ma már értelmetlen.
Csekket befizetni és rántottát sütni pedig nem feltétlen az iskolában kellene megtanulni, hanem a szülőktől/nagyszülőktől (előre is elnézést a gyermekvárosiaktól). Én a főzési alapokat nagyanyámtól lestem el (és ő tanított több dologra is a témában), és habár nem tudok flancos, csilivili ételeket csinálni, de simán megfőzök magamra vagy a családra akár minden nap tartalmas, rendes főtt ételeket.
Végül pedig, ha a diák/ember valamit nem ért, akkor kérdezzen és ha mindenhol zárt fülekre talál, akkor se panaszkodjon, hanem próbálkozzon tovább. Ott az internet (ami a háztartások nagy részében szinte már közműnek minősül), ahol már minden megtalálható több forrásból is...
Magolni? Felesleges, inkább tanuld meg rendesen, mert amit bemagolsz, azt 1-2 hét múlva teljesen elfelejted, ha már nem foglalkozol vele. Persze a rendszer lényege az lenne, hogy az előző tudásra épít, de az általános tudást célzó tantárgyak nem képesek mindenre folyamatosan visszatérni időben, hogy a magolós diákok ne felejtsék el.
Ha pedig van terve a diáknak, hogy Ő mit is szeretne kezdeni az életben, akkor menjen szakirányú képzésre. Egyetemi és főiskolai célokat megcélozni úgy, hogy majd lesz egy papírom és azzal felvesznek valahova jó fizetéssel ma már értelmetlen.
Csekket befizetni és rántottát sütni pedig nem feltétlen az iskolában kellene megtanulni, hanem a szülőktől/nagyszülőktől (előre is elnézést a gyermekvárosiaktól). Én a főzési alapokat nagyanyámtól lestem el (és ő tanított több dologra is a témában), és habár nem tudok flancos, csilivili ételeket csinálni, de simán megfőzök magamra vagy a családra akár minden nap tartalmas, rendes főtt ételeket.
Végül pedig, ha a diák/ember valamit nem ért, akkor kérdezzen és ha mindenhol zárt fülekre talál, akkor se panaszkodjon, hanem próbálkozzon tovább. Ott az internet (ami a háztartások nagy részében szinte már közműnek minősül), ahol már minden megtalálható több forrásból is...