A probléma jogos, a megoldás átgondolatlan. Mikor én általános iskolába jártam, mi kaptunk egy kis füzetet, amiben a cica meg a kutya közlekedtek és azzal magyarázták a szabályokat. Sőt, volt ilyen rajzfilm is. Nem lehetne azt modernizálni?
A kérdés kulcsa viszont a hajlandóság. Nem azért megy át a biciklis a piroson, mert nem tudja, hogy ott meg kell állni, sokkal inkább azért, mert minden nap arra jár és tudja, mikor merről jöhet a közlekedés többi részt vevője. Én is bringázok Budapesten és van olyan helyzet, mikor én is átgurulok egy-egy piroson. Jellemzően olyan helyen, ahol tudom, hogy a piros lámpa ellenére sem jöhet ott éppen autó, ezáltal nem teremtek olyan közlekedési helyzetet, ami balesetveszélyt idéz elő.
Szimpatikus a riport második felében hallható kezdeményezés, ami az érintett szervezetek közötti párbeszédet segíti elő. Sok helyen lehetne például a lámpák programjának apró módosításaival legalizálni 1-1 átkelőn az áthaladást bizonyos lámpaciklusokban. Emellett pedig sok helyen lehetne elérni azt is, hogy a bringások megálljanak, ha piros a lámpa azzal, hogy részletesebben elmagyarázzák, miért tilos akkor az átjárás és honnan számíthat esetleg veszélyre a kerékpáros, ha mégis behajt, mert sokszor ez sem teljesen egyértelmű.
A kérdés kulcsa viszont a hajlandóság. Nem azért megy át a biciklis a piroson, mert nem tudja, hogy ott meg kell állni, sokkal inkább azért, mert minden nap arra jár és tudja, mikor merről jöhet a közlekedés többi részt vevője. Én is bringázok Budapesten és van olyan helyzet, mikor én is átgurulok egy-egy piroson. Jellemzően olyan helyen, ahol tudom, hogy a piros lámpa ellenére sem jöhet ott éppen autó, ezáltal nem teremtek olyan közlekedési helyzetet, ami balesetveszélyt idéz elő.
Szimpatikus a riport második felében hallható kezdeményezés, ami az érintett szervezetek közötti párbeszédet segíti elő. Sok helyen lehetne például a lámpák programjának apró módosításaival legalizálni 1-1 átkelőn az áthaladást bizonyos lámpaciklusokban. Emellett pedig sok helyen lehetne elérni azt is, hogy a bringások megálljanak, ha piros a lámpa azzal, hogy részletesebben elmagyarázzák, miért tilos akkor az átjárás és honnan számíthat esetleg veszélyre a kerékpáros, ha mégis behajt, mert sokszor ez sem teljesen egyértelmű.