én nem feltétlenül hiszem, hogy rongyrázás lenne az angol szavak használata. Eleve, a megfelelő szakokon miért nem magyarul tanítják? Ha pedig ott nem tanítják, akkor utána meg önkéntesek ne kezdjék el fordítgatni, mert lehet aztán az ember kurvára, de nem fogja érteni mire gondol.
Én a fészbukot leginkább hírfolyamnak használom, de ettől függetlenül nem érzem túlzottan zavarónak a reklámokat. Ellenben nem vélem, h a facebook nagyon hatékony lenne a reklámokban. Mindenki el van tőle ájulva, viszont én ha venni akarok bármit is, a google keresőjében fogom bepötyögni a megfelelő szavakat.
Szerintem ez inkább sima gizdaság (sznobizmus), de mondhatnám pöcsfejségnek is, amikor valaki azzal villog, hogy micsoda idegen szavakat tanult meg a szakmájában, illetve attól nagyobb szakembernek tűnik, ha targetál és nem megcéloz. Szinte mindenre lenne magyar szó, nem is annyira kitekertek, csak hát úgy nem hallatszik elég faszán. akkor a pórnép is érti. Egyetlen ésszerű magyarázat, hogy mondjuk érti az ember akkor is, ha angolul mondják.
On: nem értem mi a baj az orwelli facebook-kal amúgy. Aki éleselméjű, és nem szereti, ha birkaként terelgetik, az úgysem fog szívecskéket, meg morcos arcokat nyomogatni, nem azért, hogy a facebook ne tudja, hogy mit tetszik neki, hanem mert nem érzi úgy, hogy meg kell ezeket osztania. Aki meg lelkesen nyomogatja a gombokat, annak amúgy is kényelmesebb, ha terelgetik, ha kitalálják és megmondják neki mit szeretne.
Marketingesként engem jobban foglalkoztat az, hogy ahogy a cikkben felhozták példaként, ha mondjuk sportcipőt keresünk... miért keresnék sportcipőt a fészbukon? Furcsa számomra, hogy embereknek a facebook jelenti az internetet, jó nekem meg a gugli, aki megmondja, mit hol találok. De akkor is. Pár éve még a fész támogatta a weboldalakat, mintegy kiegészítésként, ma már mintha fordítva lenne. Viszont ha így van, akkor naná, hogy midnent megtesznek, hogy elérje az embereket a reklám, jól célzottan, ebből élnek. Ez van a guglinál is. Egyszer-kétszer kell csak valamit keresni, kattintani, már jön is a célzott reklám. És ne felejtsük el, hogy még mindig ingyen van mindkettő, szóval ez az ára. Bár az is igaz, hogy ők meg belőlünk élnek.
Amúgy nekem a fészbukon nem sok reklám jelenik meg, nem nagyon szokott feltűnni. Igaz nem is követek semmilyen céget, csoportot, oldalt, közösséget.
azt hiszem inkább üzleti megfontolásból maradt ki, a gyötrést kommentekkel is el lehet érni, vagy ez a (ki)röhögő szmájli értelmezhető gúnynak akár. am igazad van, így egy fokkal kreatívabbnak kell lenni, mint egy sima nem kedvel. ha már van love, lehetne hate is, ami még a dislikenál is keményebb. :)
mert számos szakterületen, pl a marketing, a szakirodalom az angol és nem magyarosítják, mert sok esetben igen körülményes lenne magyarosítani. Igaz a targetál szónál nincs sok komplikáció, viszont ez így bevett és használt fogalom.