Szerintem ez inkább sima gizdaság (sznobizmus), de mondhatnám pöcsfejségnek is, amikor valaki azzal villog, hogy micsoda idegen szavakat tanult meg a szakmájában, illetve attól nagyobb szakembernek tűnik, ha targetál és nem megcéloz. Szinte mindenre lenne magyar szó, nem is annyira kitekertek, csak hát úgy nem hallatszik elég faszán. akkor a pórnép is érti. Egyetlen ésszerű magyarázat, hogy mondjuk érti az ember akkor is, ha angolul mondják.
On: nem értem mi a baj az orwelli facebook-kal amúgy. Aki éleselméjű, és nem szereti, ha birkaként terelgetik, az úgysem fog szívecskéket, meg morcos arcokat nyomogatni, nem azért, hogy a facebook ne tudja, hogy mit tetszik neki, hanem mert nem érzi úgy, hogy meg kell ezeket osztania. Aki meg lelkesen nyomogatja a gombokat, annak amúgy is kényelmesebb, ha terelgetik, ha kitalálják és megmondják neki mit szeretne.
Marketingesként engem jobban foglalkoztat az, hogy ahogy a cikkben felhozták példaként, ha mondjuk sportcipőt keresünk... miért keresnék sportcipőt a fészbukon? Furcsa számomra, hogy embereknek a facebook jelenti az internetet, jó nekem meg a gugli, aki megmondja, mit hol találok. De akkor is. Pár éve még a fész támogatta a weboldalakat, mintegy kiegészítésként, ma már mintha fordítva lenne. Viszont ha így van, akkor naná, hogy midnent megtesznek, hogy elérje az embereket a reklám, jól célzottan, ebből élnek. Ez van a guglinál is. Egyszer-kétszer kell csak valamit keresni, kattintani, már jön is a célzott reklám. És ne felejtsük el, hogy még mindig ingyen van mindkettő, szóval ez az ára. Bár az is igaz, hogy ők meg belőlünk élnek.
Amúgy nekem a fészbukon nem sok reklám jelenik meg, nem nagyon szokott feltűnni. Igaz nem is követek semmilyen céget, csoportot, oldalt, közösséget.
On: nem értem mi a baj az orwelli facebook-kal amúgy. Aki éleselméjű, és nem szereti, ha birkaként terelgetik, az úgysem fog szívecskéket, meg morcos arcokat nyomogatni, nem azért, hogy a facebook ne tudja, hogy mit tetszik neki, hanem mert nem érzi úgy, hogy meg kell ezeket osztania. Aki meg lelkesen nyomogatja a gombokat, annak amúgy is kényelmesebb, ha terelgetik, ha kitalálják és megmondják neki mit szeretne.
Marketingesként engem jobban foglalkoztat az, hogy ahogy a cikkben felhozták példaként, ha mondjuk sportcipőt keresünk... miért keresnék sportcipőt a fészbukon? Furcsa számomra, hogy embereknek a facebook jelenti az internetet, jó nekem meg a gugli, aki megmondja, mit hol találok. De akkor is. Pár éve még a fész támogatta a weboldalakat, mintegy kiegészítésként, ma már mintha fordítva lenne. Viszont ha így van, akkor naná, hogy midnent megtesznek, hogy elérje az embereket a reklám, jól célzottan, ebből élnek. Ez van a guglinál is. Egyszer-kétszer kell csak valamit keresni, kattintani, már jön is a célzott reklám. És ne felejtsük el, hogy még mindig ingyen van mindkettő, szóval ez az ára. Bár az is igaz, hogy ők meg belőlünk élnek.
Amúgy nekem a fészbukon nem sok reklám jelenik meg, nem nagyon szokott feltűnni. Igaz nem is követek semmilyen céget, csoportot, oldalt, közösséget.