Az amatőrök is tudnak ilyet fotózni, ha ismerik a technikát.
Az oldalon lévő képek egy úgynevezett HDR, azaz "high dynamic range" technikával készültek, ami azon alapszik, hogy az alul, egy helyesen, és egy felülexponált képet mosnak össze, ezzel elősegítve azt, hogy minden részlet rendesen látsszon a kész képen, mert a fényképezőgép az emberi szem fényérzékelésének nagyjából 10%-ára képes, így szükség van arra, hogy lásd a nagyon sötét és a nagyon világos részeket is.
Ma már majdnem minden fényképezőgépben van ilyen funkció, még a legalapabb kis kompaktok is tudják. Annyi van, hogy állványt kell használni, különben az egész nem ér semmit.
Szakmabeliként mindig megdöbbent, hogy a "fogyasztók" mennyire túl tudnak értékelni bizonyos dolgokat pusztán azért, mert nem ismerik annak keletkezését. A legtöbb "fotós" ráadásul még igénytelenül is dolgozik, mert csak tessék-lássék ért a dologhoz, aztán arra veri a nyálát a fészbúkon, hogy ő öterezér' csinál portfoliot, mer' nézzed meg, milyen jókat tud. Aztán a "fotózáson" mindig kiderül, hogy ötezerért a kínai gagyit kapod, amit aztán becsapkod a Picasaba, és ugyanazt a 3 effektet használja, amit minden egyes képénél, ha pedig rászólsz, elmondja, hogy ez az "ő stílusa".
Én úgy szeretek dolgozni, ha senki nem kér semmit, ami nincs ott, illetve nem akar eltüntetni valamit, ami ott van. Így nem szeretem például, ha valaki olyan "profilképet" kér a fészbúkra, amin valójában nem ő van, hanem amit én csináltam belőle, csakhát így meg ugye nehéz megélni ebből a dologból ;)
Amit a pofa csinál a képeivel, arra azt szoktam mondani, hogy már-már nem is fotózás, inkább egyszerű grafikai munka, hiszen - például az összes felhős layeresnél - nem konkrétan magát a fotót készíti el, hanem több fotóból egy képet, ámbár valószínűleg a saját fotóit mossa össze.
Egyébként lehet ilyeneket élőben is fotózni, csak türelem kell hozzá, meg nagyon-nagyon sok szaktudás ;)
Az oldalon lévő képek egy úgynevezett HDR, azaz "high dynamic range" technikával készültek, ami azon alapszik, hogy az alul, egy helyesen, és egy felülexponált képet mosnak össze, ezzel elősegítve azt, hogy minden részlet rendesen látsszon a kész képen, mert a fényképezőgép az emberi szem fényérzékelésének nagyjából 10%-ára képes, így szükség van arra, hogy lásd a nagyon sötét és a nagyon világos részeket is.
Ma már majdnem minden fényképezőgépben van ilyen funkció, még a legalapabb kis kompaktok is tudják. Annyi van, hogy állványt kell használni, különben az egész nem ér semmit.
Szakmabeliként mindig megdöbbent, hogy a "fogyasztók" mennyire túl tudnak értékelni bizonyos dolgokat pusztán azért, mert nem ismerik annak keletkezését. A legtöbb "fotós" ráadásul még igénytelenül is dolgozik, mert csak tessék-lássék ért a dologhoz, aztán arra veri a nyálát a fészbúkon, hogy ő öterezér' csinál portfoliot, mer' nézzed meg, milyen jókat tud. Aztán a "fotózáson" mindig kiderül, hogy ötezerért a kínai gagyit kapod, amit aztán becsapkod a Picasaba, és ugyanazt a 3 effektet használja, amit minden egyes képénél, ha pedig rászólsz, elmondja, hogy ez az "ő stílusa".
Én úgy szeretek dolgozni, ha senki nem kér semmit, ami nincs ott, illetve nem akar eltüntetni valamit, ami ott van. Így nem szeretem például, ha valaki olyan "profilképet" kér a fészbúkra, amin valójában nem ő van, hanem amit én csináltam belőle, csakhát így meg ugye nehéz megélni ebből a dologból ;)
Amit a pofa csinál a képeivel, arra azt szoktam mondani, hogy már-már nem is fotózás, inkább egyszerű grafikai munka, hiszen - például az összes felhős layeresnél - nem konkrétan magát a fotót készíti el, hanem több fotóból egy képet, ámbár valószínűleg a saját fotóit mossa össze.
Egyébként lehet ilyeneket élőben is fotózni, csak türelem kell hozzá, meg nagyon-nagyon sok szaktudás ;)