Az autós viselkedésére nincs mentség, semmi előnye nem származott abból, amit tett.
Az, hogy hol jobb kerékpárral közlekedni, vagy hogy hol kinek szúrják a szemét a bringások... mindig vannak ellenzők.
Nekem az a szerencsés helyzetem van, hogy a Közvágóhídtól a munkahelyemig kijelölt kerékpárúton tudok eljutni, nem kell az autók között mennem, csak lámpás kereszteződésekben találkozom velük. (És eddig csak kétszer sikerült éppen csak elkerülnöm, hogy a piroson áthajtó autós ne vasaljon ki :P )
A kijelölt kerékpárút viszont elég gyakran van együtt a járdával, ahol a gyalogosok erre vagy nem számítanak, vagy nem érdekli őket. A Ferencvárosi MÁV állomásnál a Népligeti buszpályaudvaron és a Stadionoknál is rendszeres jelenség reggel, hogy a munkába kóválygó emberek simán átsétálnak a kerékpárutat jelző sárga vonalon. Legtöbbször észre sem veszik. Némelyiknek még a fülében is valami zene szól, hogy minimálisra csökkenthesse az észlelés esélyét. Volt már példa olyanra is, hogy a Népligetnél a metróból feljövő gyalogos annyira kereste a pótlóbuszt, hogy észre sem vette, hogy rálépett a kerékpárútra. A másik kedven esetem az volt, amikor egy kínai kiskamasz nagyban besétált az előttem kb 5 méterrel haladó bringás elé, majd mikor az rácsöngetett, félreállt, és utána egyből ki elém. És hiába a csengő, ha a forgalom zaja elnyomja. Én az eBay-ről rendeltem egy elektromos kürtöt kerékpárra. Ezt 10-ből 7-szer meg szokták hallani, közülük 5-en értik is, hogy miért szól.
A buszsávos megoldást nem tartom jónak. A kerékpáros lassabb jármű, mint a busz, én 25-30 körül tudok tekerni, a buszsáv pedig kb pont egy busznyi széles. Sajnos ez egy kényszermegoldás, mert többnyire olyan helyeken van ilyen, ahol nem férne el külön kerépárút. Az egyirányú utcákban, ahol 2 irányban lehet bringával közlekedni, hasonló a helyzet. A forgalmi sávban az autó mellett 1 bringás is alig fér el, erre ráengedik szemből is a bringás forgalmat. Néha kevés a jó megoldás.
Korábban valaki már leírta és ezt szeretném megerősíteni én is: tolerancia kell minden fél részéről. Autós, kerékpáros és gyalogos részről is. Számomra ez elég utópisztikus gondolatnak tűnik, mert mindhárom csoportban vannak olyanok, akik csak a saját mellüket döngetik, hogy nekik mihez van joguk, pedig az, hogy legyen végre egy normális közlekedési kultúránk, az mindenkinek az érdeke lenne. Talán az lenne a megoldás, ha mindenki azzal foglalkozna, hogy a saját csoportjában megfelelően közlekedjen, nem pedig a másikakra mutogatna, hogy nekik miben kéne változtatni.
Bízom benne, hogy egyszer lesz majd ilyen is! Addigis figyeljünk oda egymásra! ;)
Az, hogy hol jobb kerékpárral közlekedni, vagy hogy hol kinek szúrják a szemét a bringások... mindig vannak ellenzők.
Nekem az a szerencsés helyzetem van, hogy a Közvágóhídtól a munkahelyemig kijelölt kerékpárúton tudok eljutni, nem kell az autók között mennem, csak lámpás kereszteződésekben találkozom velük. (És eddig csak kétszer sikerült éppen csak elkerülnöm, hogy a piroson áthajtó autós ne vasaljon ki :P )
A kijelölt kerékpárút viszont elég gyakran van együtt a járdával, ahol a gyalogosok erre vagy nem számítanak, vagy nem érdekli őket. A Ferencvárosi MÁV állomásnál a Népligeti buszpályaudvaron és a Stadionoknál is rendszeres jelenség reggel, hogy a munkába kóválygó emberek simán átsétálnak a kerékpárutat jelző sárga vonalon. Legtöbbször észre sem veszik. Némelyiknek még a fülében is valami zene szól, hogy minimálisra csökkenthesse az észlelés esélyét. Volt már példa olyanra is, hogy a Népligetnél a metróból feljövő gyalogos annyira kereste a pótlóbuszt, hogy észre sem vette, hogy rálépett a kerékpárútra. A másik kedven esetem az volt, amikor egy kínai kiskamasz nagyban besétált az előttem kb 5 méterrel haladó bringás elé, majd mikor az rácsöngetett, félreállt, és utána egyből ki elém. És hiába a csengő, ha a forgalom zaja elnyomja. Én az eBay-ről rendeltem egy elektromos kürtöt kerékpárra. Ezt 10-ből 7-szer meg szokták hallani, közülük 5-en értik is, hogy miért szól.
A buszsávos megoldást nem tartom jónak. A kerékpáros lassabb jármű, mint a busz, én 25-30 körül tudok tekerni, a buszsáv pedig kb pont egy busznyi széles. Sajnos ez egy kényszermegoldás, mert többnyire olyan helyeken van ilyen, ahol nem férne el külön kerépárút. Az egyirányú utcákban, ahol 2 irányban lehet bringával közlekedni, hasonló a helyzet. A forgalmi sávban az autó mellett 1 bringás is alig fér el, erre ráengedik szemből is a bringás forgalmat. Néha kevés a jó megoldás.
Korábban valaki már leírta és ezt szeretném megerősíteni én is: tolerancia kell minden fél részéről. Autós, kerékpáros és gyalogos részről is. Számomra ez elég utópisztikus gondolatnak tűnik, mert mindhárom csoportban vannak olyanok, akik csak a saját mellüket döngetik, hogy nekik mihez van joguk, pedig az, hogy legyen végre egy normális közlekedési kultúránk, az mindenkinek az érdeke lenne. Talán az lenne a megoldás, ha mindenki azzal foglalkozna, hogy a saját csoportjában megfelelően közlekedjen, nem pedig a másikakra mutogatna, hogy nekik miben kéne változtatni.
Bízom benne, hogy egyszer lesz majd ilyen is! Addigis figyeljünk oda egymásra! ;)