A motorosról is nagyon szívesen elmondom a véleményemet, természetesen az sem szabályos, hogy gyorsabban megy, mint az adott útszakaszra vonatkozó szabályozás, illetve neki sem lenne szabad átlépnie a záróvonalat.
DE...
Továbbra is adott, hogy NEM a Te tisztséged és jogod eldönteni, hogy egy közlekedési szabályok ellen vétő ember éppen milyen szabályt szegett meg, mennyire szegte meg, és milyen "retorziót" alkalmazol ellene. (legyen az nem elengedés, rádudálás, kiszállós-ordítozós-lapátnyéllelhadakozós...) Erre tartják a rendvédelmi szervezeteket. (akik persze vagy ott vannak, vagy nem, vagy közbelépnek, vagy nem, de ez már másik szint)
Az általad linkelt "cikket" is elolvastam.... bár azt inkább tekintem egy felhasználói levélnek, mint egy cikknek, hiszen a bánat tudja, ki az az "ekutya".
Leír egy nagyon érdekes mondatot:
"Nagyon fontos megjegyezni, hogy a megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha, sehol nem vagy köteles elengedni"
KRESZ-ben én ilyet eddig sehol nem láttam... Nem is mondhat ilyet, hiszen TE, mint közlekedésben résztvevő "mezei user" nem mondhatod meg, hogy ki a gyorshajtó és ki nem. Van hiteles, kalibrációs és mérési jegyzőkönyvekkel ellátott, engedélyeztetett mérőműszered, amivel meg tudod pontosan mondani, hogy a mögötted érkező mennyivel halad? Ilyet még a rend éber őre sem állíthat teljes pontossággal, éppen ezért állítják be úgy a trafikat, ahogy beállítják.
Igen, minden emberben ott van az önkéntes rendőr. Ezt most akárki is olvassa, és tagadja, ha jobban belegondol és elgondolkozik, a mindennapjai során biztosan találkozott már olyannal, akire azt gondolta, hogy "ettől elvenném a jogosítványt"... "ezt meg kellene büntetni"... ez mindenkiben benne van. Kiben jobban, kiben kevésbé erősen. Van, aki leszorít, kiszáll és óbégat (esetleg tetlegességig megy), van aki csak a kocsiban magyaráz, és van, aki csak fejben játszik el a gondolattal.
"Ha ott a mecseki szerpentinen nem teszem ki a kocsit az út közepére, a motorost telibekapja a barma"
Igen, ezzel a tetteddel lehet megmentetted a motoros és még ki tudja kinek az életét. De ugyanazzel egy potenciális veszélyhelyzetet is előidéztél, hiszen az az istenbarma akár megpróbálhatott volna mégis elmenni melletted, megcsúszhatott volna, és a szerpentin melletti susnyásban landolva ki is purcanhatott volna. Az mellett, hogy lehetséges, hogy nem lett volna kár érte, egy halálos közúti balesetet okoztál pusztán azért, mert Te úgy ítélted meg, hogy szabálytalanul közlekedik... érted mit akarok ezzel mondani?
Egyébként meg a motorosokról volt szó pár hónappal ezelőtt valamelyik rádiós műsorban, ahol valami közlekedési szagértő muki is beszélt. Elmondta, hogy Ő pl. mindig el szokta engedni a motorosokat, mert eleve gyorsabban tudnak a forgalomban haladni, és ha elengedi, akkor vélhetően többé a büdös életben nem látja viszont, míg ha feltartja, akkor valahol folyton a környékén fog cirkulálni, amire neki is figyelnie kell.
Más:
Mint már említettem, szoktam motorozni, és véleményem szerint a legtöbb szabályt betartva. (Igen, jól írtam, a legtöbbet. Mert bizony van olyan helyzet, amikor a KRESZ egyszerűen betarthatatlan baromság, ami balesetveszélyes is. Mikor a forgalom tempója lakott területen 70, nem fogsz nekiállni 50-nel haladni, mert potenciális baleseti forrássá válsz...)
NEm is oly régen haladtam hazafelé, és egy lámpánál odagurult egy autós, és megkérdezte, hogy miért nem előztem meg, amikor én bentebb húzódtam a felezőhöz, Ő meg kicsit kintebb is ment... mert nem szereti a motorosokat és inkább elengedett volna.
Elmagyaráztam neki, hogy jól lehetett haladni a megengedettel, felesleges lett volna előzni. Azt is elmondtam, hogy a legtöbb motoros nem azért húzódik befelé, mert feltétlen előzni szeretne. Egyszerűen így lehet biztonságosan menni. Az autónak általában (jobb esetben) 4 kereke van, 2 jobb oldalt, kettő bal oldalt. (Más összetételben problémás lehet)
A két oldal között ott van az autó, ami a motorosnak egyfajta holt tér, ott nem lát semmit. Ha a motoros az autó mögött halad középen és az autós áthalad valamin az úton, azt a két kerék között elengedve (úthiba, döglött állat, idegen tárgy), azt a motoros vidáman telibekapná. Ezért szoktak inkább bentebb, kerékvonalba húzódni, mert látja az autó mozgásán, ha valami van az úton. Nem utolsó sorban felezőhöz húzódva jobban belátja az előtte haladó autótól az elöl lévő forgalmat.
No, ez csak egy kis kitérő volt... :)
DE...
Továbbra is adott, hogy NEM a Te tisztséged és jogod eldönteni, hogy egy közlekedési szabályok ellen vétő ember éppen milyen szabályt szegett meg, mennyire szegte meg, és milyen "retorziót" alkalmazol ellene. (legyen az nem elengedés, rádudálás, kiszállós-ordítozós-lapátnyéllelhadakozós...) Erre tartják a rendvédelmi szervezeteket. (akik persze vagy ott vannak, vagy nem, vagy közbelépnek, vagy nem, de ez már másik szint)
Az általad linkelt "cikket" is elolvastam.... bár azt inkább tekintem egy felhasználói levélnek, mint egy cikknek, hiszen a bánat tudja, ki az az "ekutya".
Leír egy nagyon érdekes mondatot:
"Nagyon fontos megjegyezni, hogy a megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha, sehol nem vagy köteles elengedni"
KRESZ-ben én ilyet eddig sehol nem láttam... Nem is mondhat ilyet, hiszen TE, mint közlekedésben résztvevő "mezei user" nem mondhatod meg, hogy ki a gyorshajtó és ki nem. Van hiteles, kalibrációs és mérési jegyzőkönyvekkel ellátott, engedélyeztetett mérőműszered, amivel meg tudod pontosan mondani, hogy a mögötted érkező mennyivel halad? Ilyet még a rend éber őre sem állíthat teljes pontossággal, éppen ezért állítják be úgy a trafikat, ahogy beállítják.
Igen, minden emberben ott van az önkéntes rendőr. Ezt most akárki is olvassa, és tagadja, ha jobban belegondol és elgondolkozik, a mindennapjai során biztosan találkozott már olyannal, akire azt gondolta, hogy "ettől elvenném a jogosítványt"... "ezt meg kellene büntetni"... ez mindenkiben benne van. Kiben jobban, kiben kevésbé erősen. Van, aki leszorít, kiszáll és óbégat (esetleg tetlegességig megy), van aki csak a kocsiban magyaráz, és van, aki csak fejben játszik el a gondolattal.
"Ha ott a mecseki szerpentinen nem teszem ki a kocsit az út közepére, a motorost telibekapja a barma"
Igen, ezzel a tetteddel lehet megmentetted a motoros és még ki tudja kinek az életét. De ugyanazzel egy potenciális veszélyhelyzetet is előidéztél, hiszen az az istenbarma akár megpróbálhatott volna mégis elmenni melletted, megcsúszhatott volna, és a szerpentin melletti susnyásban landolva ki is purcanhatott volna. Az mellett, hogy lehetséges, hogy nem lett volna kár érte, egy halálos közúti balesetet okoztál pusztán azért, mert Te úgy ítélted meg, hogy szabálytalanul közlekedik... érted mit akarok ezzel mondani?
Egyébként meg a motorosokról volt szó pár hónappal ezelőtt valamelyik rádiós műsorban, ahol valami közlekedési szagértő muki is beszélt. Elmondta, hogy Ő pl. mindig el szokta engedni a motorosokat, mert eleve gyorsabban tudnak a forgalomban haladni, és ha elengedi, akkor vélhetően többé a büdös életben nem látja viszont, míg ha feltartja, akkor valahol folyton a környékén fog cirkulálni, amire neki is figyelnie kell.
Más:
Mint már említettem, szoktam motorozni, és véleményem szerint a legtöbb szabályt betartva. (Igen, jól írtam, a legtöbbet. Mert bizony van olyan helyzet, amikor a KRESZ egyszerűen betarthatatlan baromság, ami balesetveszélyes is. Mikor a forgalom tempója lakott területen 70, nem fogsz nekiállni 50-nel haladni, mert potenciális baleseti forrássá válsz...)
NEm is oly régen haladtam hazafelé, és egy lámpánál odagurult egy autós, és megkérdezte, hogy miért nem előztem meg, amikor én bentebb húzódtam a felezőhöz, Ő meg kicsit kintebb is ment... mert nem szereti a motorosokat és inkább elengedett volna.
Elmagyaráztam neki, hogy jól lehetett haladni a megengedettel, felesleges lett volna előzni. Azt is elmondtam, hogy a legtöbb motoros nem azért húzódik befelé, mert feltétlen előzni szeretne. Egyszerűen így lehet biztonságosan menni. Az autónak általában (jobb esetben) 4 kereke van, 2 jobb oldalt, kettő bal oldalt. (Más összetételben problémás lehet)
A két oldal között ott van az autó, ami a motorosnak egyfajta holt tér, ott nem lát semmit. Ha a motoros az autó mögött halad középen és az autós áthalad valamin az úton, azt a két kerék között elengedve (úthiba, döglött állat, idegen tárgy), azt a motoros vidáman telibekapná. Ezért szoktak inkább bentebb, kerékvonalba húzódni, mert látja az autó mozgásán, ha valami van az úton. Nem utolsó sorban felezőhöz húzódva jobban belátja az előtte haladó autótól az elöl lévő forgalmat.
No, ez csak egy kis kitérő volt... :)