- De a patron, a légkondi (egyébként a hűtő is ugyanezt csinálja), és a traktorkerék is több bar nyomással dolgozik. Mikor a gáz kitágul, munkát végez a környezetén és csökken az energiája. Ez az energia egyenlő a nyomás és a térfogat megváltozásának a szorzatával (W=p*ΔV). Amikor több barról lecsökken a nyomás ott jelentős térfogatváltozás van jelentős energiavesztéssel (a légkondiban ráadásul még speciális gázt is használnak).
- A repülőgép esete teljesen más. A levegőben túlhűtött vízcseppek vannak, aminek nekiütközik a repülő és ekkor indul be a fagyás folyamata.
- A tenyérre fújt levegőt már vbk elmondta.
Attól még hogy a szél belefúj egy kóláspalackba, az a néhány száz (talán ezer) Pascal nyomáskülönbség nem fog neked érdemi változást okozni.
- A repülőgép esete teljesen más. A levegőben túlhűtött vízcseppek vannak, aminek nekiütközik a repülő és ekkor indul be a fagyás folyamata.
- A tenyérre fújt levegőt már vbk elmondta.
Attól még hogy a szél belefúj egy kóláspalackba, az a néhány száz (talán ezer) Pascal nyomáskülönbség nem fog neked érdemi változást okozni.