1. Nem Magyarországon történt a dolog, nem sok értelme van a magyar jogszabályokból paragrafusokat beollózni, még akkor sem, ha valószínűleg ott is hasonló elven működnek a dolgok.
2. Nem egy rendőrt ismerek, aki kifejezetten élvezte, hogy nem merik megelőzni még akkor sem, ha 15-20 km/h-val a megengedett alatt döcögött tartósan. Semmilyen formában nem mentesít senkit a felelősség alól, de nem tudhatjuk, hogy mekkora volt az adott szakaszon a megengedett sebesség, és hogy éppen miért torlódott fel ez a kisebb konvoj a kékek mögött. Benne van a pakliban sajnos, hogy a rendőr itt is döcögött, néhány rugalmatlan sofőr beállt mögé, a kamerás jóember meg úgy gondolta, hogy ha előtte 70-nel mennek 90-es szakaszon, alatta meg van egy 3,6 alatt százon lévő csodamasina, akkor meglesz az az előzés. Nem lett meg, de kategorikusan kijelenteni, hogy egyik vagy másik volt a hibás egy belső kamerás felvétel alapján, az azért szép mutatvány.
Ettől függetlenül sokkal biztonságosabb lenne a közlekedés ha az ilyen szituációkban mindenki kétszer meggondolná, hogy mikor és milyen manővert kezd meg, ahelyett, hogy meggyőzné magát, hogy a hirtelen hozott döntése a megfelelő.
1. Nem Magyarországon történt a dolog, nem sok értelme van a magyar jogszabályokból paragrafusokat beollózni, még akkor sem, ha valószínűleg ott is hasonló elven működnek a dolgok.
2. Nem egy rendőrt ismerek, aki kifejezetten élvezte, hogy nem merik megelőzni még akkor sem, ha 15-20 km/h-val a megengedett alatt döcögött tartósan. Semmilyen formában nem mentesít senkit a felelősség alól, de nem tudhatjuk, hogy mekkora volt az adott szakaszon a megengedett sebesség, és hogy éppen miért torlódott fel ez a kisebb konvoj a kékek mögött. Benne van a pakliban sajnos, hogy a rendőr itt is döcögött, néhány rugalmatlan sofőr beállt mögé, a kamerás jóember meg úgy gondolta, hogy ha előtte 70-nel mennek 90-es szakaszon, alatta meg van egy 3,6 alatt százon lévő csodamasina, akkor meglesz az az előzés. Nem lett meg, de kategorikusan kijelenteni, hogy egyik vagy másik volt a hibás egy belső kamerás felvétel alapján, az azért szép mutatvány.
Ettől függetlenül sokkal biztonságosabb lenne a közlekedés ha az ilyen szituációkban mindenki kétszer meggondolná, hogy mikor és milyen manővert kezd meg, ahelyett, hogy meggyőzné magát, hogy a hirtelen hozott döntése a megfelelő.