Nem konkretan versenyszimulatorra gondoltam, hanem akar pacman v supermariora. A kiszamitatatlan viselkedes jelenleg is kezelt kozuton, lasd kiter az auto ha utkozesre szamit. Jelenleg mar a mesterseges intelligencia sarjadzik, de meg addig is amit az ember lat azt a kamera is, es masok mozgasabol ki tud szamitani joval tobb lehetseges kimentelt es annak kezeleset nagysagrendekkel gyorsabban. Az mar hogy ez nem fog a nezoknek tetszeni es oda a fejleszteshez az anyagi hatter, mar mas tema.
Jól picsán kellene rúgni azt az ember,akiben fel bűffent az ötlet hogy egy olyan sportágba ahol,az emberi tényezőktől izgalmas, és nézhető a verseny pont a lényeget váltaná le az EMBERT....Különben meg tegyük fel 3db. ilyen autót indítanak egy 40 körös versenyen, akkor mit is nézünk.. mert az első kör után csak ismétlik magukat. Vagy nem?
Mezei júzernek elérhető játékokkal mondjuk nem nagyon kell összehasonlítani, ott nagyon sok minden hiányzik, ami miatt közel sem tudsz olyan jó kört menni egy átlagos szimulátorban, mint a valóságban. Ettől függetlenül nem hinném, hogy egy pillanatig is kérdés lehet, hogy az elektronika gyorsabb és pontosabb-e, mint egy ember. A pályák nyomvonala és az autó beállításai ismertek, ebből nagyon sok tizedes jegyig ki tudja számolni a legszélső határt, ahol még pont elfér az autó (egy promó videóban nyilván nem fogják kicentizni, de legyél nyugodt, hogy az az elektronika képes lenne minden kanyarban 5 cm-re megközelíteni a falat [legalábbis jármű-elektronikai iparban dolgozó mérnökként, szerintem képes rá]) és azt 100-ból 100-szor megcsinálja ugyanúgy, egy ember erre nem képes. Ha ki is tudja tapasztalni sok körből a legjobb ívet és a legjobb sebességet, akkor sem képes azt minden körben hibátlanul pont ugyan úgy megismételni, ezzel máris időt vesztett. A szenzorok szintén sokkal gyorsabbak és pontosabbak, mint az emberi érzékszervek, sokkal pontosabban fel tudja mérni, hogy melyik gumi mennyire csúszik (és elektromos hajtásnál ennek megfelelően képes minden kereket külön vezérleni is, míg az ember egyszerre csak egy "gázpedált" tud nyomni), gyorsabban észleli az akadályt, gyorsabban képes új útvonalat kalkulálni és gyorsabban képes annak megfelelően reagálni. Egy ember maximum akkor lehet gyorsabb, ha nem gondolkodik azon, hogy előtte keresztbe állt vki, hanem ösztönből csinál valamit, ha szerencsés, akkor nyert, ha nem, akkor megint időt vesztett. A többi autó pedig csak addig lehet probléma, amíg azokat ember vezeti, akinek kiszámíthatatlan a viselkedése. Ha a többi is önvezető, akkor a pillanatnyi helyzetéből és sebességéből kiszámítható a nyomvonal, amit követni fog, és lehet alkalmazkodni hozzá.
Szanaszet fogja korozni a legjobb versenyzoket. Probaltal mar nyerni jatekban ultra hard szinten ? Na ez impossible extrem ultra hard lesz :) Az onvezeto autok is egyre messzebb latnak, egyre tobb szenzoruk van, elore kiszamitjak a masik auto lehetseges viselkedeset, mindezt ismeretlen terepen. A versenypalya adott, olyan brutal koridoket fognak menni ha tele is a palya galambbal olajjal vagy amivel csak lehet. Foleg h egymilliomod masodperc alatt erzekelheti ha az egyik kerek csuszik, nehezsegi erok, stb es ugyanabban az ezred masodpercben reagal !!!!
Meg hát ez azért elég tutyimutyi kör volt egy emberi pilótához képest, óvatosan lassít, nem feszegeti a határokat, biztosra megy. Az a plusz pár százalék ami hiányzik az nem plusz pár százalék fejlesztőmunka hanem a munka java, ha egyáltalán lehetséges a mai technika mellett megoldani.
Azért ne túlozzunk. Egy robotautó megy egy hibátlan kört egy üres pályán. Ez még nem verseny.
Viszont komolyan érdekel, hogy hogyan viselkedik egy pályán több autó. (Ráhúzza-e az egyik a másikra a kormányt, ha az befékez előtte... ;) ), valamint hogyan kezeli a nem várt helyzeteket (Defekt, olajfolt, törmelék, galamb...)
Egyébként szerintem nem fogja kiszorítani az élő pilótás versenyeket, inkább egy párhuzamos ág nő ki belőle szerintem, hasonlóan az eSportokhoz.