Ne haragudj sakos, de nagyon kevés dologban tudok veled egyetérteni a kommented alapján.
Amivel egyetértek, hogy ebben a szituációban, megkockáztatom egy ember, egy jól képzett, gyakorlott sofőr már rég lassított volna még akkor, amikor nem látszik az áldozat a fényben, azért az a felvételen is látszik, hogy a távoli fényeket valami kitakarja és ha megállni nem is tudott volna egy ember sem, de lehet 20-al üti el az ember és egy két töréssel megússza.
De!
Nézz csak meg egy két TESLA-s videót, ahol önvezető módban megment pár elég komoly helyzetet az autó. Embereket sokszor látok bambán állni egy egy helyzet előtt, de ezeken a videókon brutális előre látásról tesz tanúbizonyságot az önvezető autó.
Habár nagyon szeretek vezetni és bízom benne hogy nagyon nagyon sokára jön el az idő, amikor már csak gépek vezethetnek. Be kell látni, hogy a vezetés, közlekedés során a leggyengébb láncszem az ember.
Az informatika fejlődésével pedig a gépi vezetés valószínű töredék idő alatt fog olyan vezetési tapasztalatra szert tenni, amire az emberiség száz év alatt se. Ha én kellemetlen helyzetbe kerülök az úton és ha túl is élek egy komolyabb balesetet, vagy megoldok egy nagyon húzós szituációt, tök jó legközelebb már lehet előre tudok készülni, én, de csakis én. Ezek az autók 10-20-100-1000 darab közlekedik az utakon, ha csak egy kerül balesetveszélyes szituációba 1-2 hónap múlva az összes autó szoftverébe ott lesz a megoldás. Olyan gyorsan fognak fejlődni ezek a gépek, hogy 1-2 év múlva simán verik bármelyik profi sofőrt, olyan adatokat fognak tudni begyűjteni, és olyan gyorsan fogják feldolgozni, hogy baleset maximum akkor lesz, amikor valami tönkremegy nagyon durván az autóban.
A videó alapján tényleg szinte a semmiből bukkan elő a gyalogos, viszont az is biztos, hogy ez emberi szem sokkal érzékenyebb sötétben, tehát egy emberi vezető akár láthatta is volna.
A lényeg nem is ez, hanem az, hogy miért nem érzékelte az autó a gyalogost. Egy ilyen önvezető autó rengeteg szenzorral van felszerelve. A kamera mellett van rádiós és lézeres radar is. Részletek itt: https://techcrunch.com/2018/03/19/heres-how-ubers-self-driving-cars-are-supposed-to-detect-pedestrians/
Kizártnak tartom, hogy ezek egyike sem érzékelte a gyalogost. Inkább valamilyen szoftveres hiba miatt hozhatott rossz döntést az autó. Vagy a gyalogos tényleg a semmiből került oda.
Amit még fontosnak tartok megjegyezni, hogy szerintem az önvezető járművek legnagyobb hiányossága a vészhelyzetekre való felkészítés teljes hiánya. Nemrég volt egy eset, ahol egy kamion beletolatott egy ilyen kis önvezető gyöszbe. Nem történt személyi sérülés, csak az volt félelmetes, hogy az a kis autó ott állt az üres utca közepén és tétlenül nézte, ahogy a kamion letarolja. Elég lett volna egy métert hátragurulnia, de nem csinált semmit.
El tudom képzelni, hogy itt is az autó olyan váratlan helyzetbe került, amit nem tudott megoldani. Esetleg nem egyértelmű adatok alapján későn érzékelte a gyalogosnak a gyalogost, és amikor rájött, hogy az féktávon belül van, arra már nem volt program. Ment tovább...
Kíváncsian várom a vizsgálat eredményét. Nem lenne jó, ha ez az eset visszavetné az önvezető autók fejlődését.
Én egy szóval sem mondtam hogy pártolom az önvezető autókat...itt arról beszéltünk hogy ha már önvezető,akkor tudjon lényegesen többet és jobbat az embernél...mert különben nincs értelme...itt csak Te vagy az aki le akar engem oltani...gondolom lényegesen több technikai tudással rendelkezel mint én..és ezt hangoztatod is....de ha ez Neked örömöt okoz,ám legyen...meghajlok mérhetetlen tudásod előtt....bár ettől még az autók szarok lesznek,a csaj meg halott...
"A videót nézve ezt a balesetet ember biztos elkerülte volna"
Biztos elkerülte volna. Hisz azért akarják bevezetni az önvezető autókat is, mert az emberek nem okoznak balesetet és nincs dolguk a rohammentőknek :P
Amúgy én is hőkamerákat szereltetnék ezekre az autókra. Milyen király lenne, mikor az autópályán jobbról előzőket hajszárítóval lehetne vészfékezésre kényszeríteni :D
Van egy infrás olcsóbb kategóriás vivotek ip kamerám. Egy ingyenes szoftver monitoroz és rögzít csak mozgást, olyan érzékenyre is be tudom állítani a rögzítőt, hogy ha egy bogár elrepül a kamera előtt azt is felvegye. Elég gáz, hogy az önvezető autó nem érzékelte azt, hogy van előtte valaki/valami és fékezett volna. Nem egy összeg egy normális infra kamera és egy szoftver sem ami észrevette volna, hogy van ott valami előtte ami mozog is ráadásul, így vészfékezést hajthatott volna végre. Mondjuk a kerékpáros is kurva felelőtlen volt, de hát ez nem meglepő.
Megértem ha nincs 500 forintja lámpára vagy láthatósági mellényre(bár akkor minek megy az útra), de annyi esze lehetne hogy nem megy egy közeledő kocsi elé, mert lehet hogy elüti...
Ez valahol várható volt, sajnos. Amíg minden egyes közlekedési eszköz nem lesz bekötve egy nagy központba, addig csak a balesetek tendenciája fog csökkenni. Ameddig csak egy offline közlekedő is lesz, addig nem tudják végleg kiiktatni a legkiszámíthatatlanabb változót, magát az embert. Hisz erre megy ki az egész önvezetés/automatizálás.
Ha éjjel látó vagy hőkamera lenne benne akkor baromi elavult technológiát használnának amihez képest még egy sima tolatóradar is űrtechnika. Szomorú lennék ha ilyen lenne benne.
A mai fejlettségi szinten igazán rakhattak volna rá egy éjjel is látó vagy hőkamerát....az a minimum hogy egy önvezető autó többet tudjon teljesíteni mint egy ember...különben meg mi értelme..
A videót nézve ezt a balesetet ember biztos elkerülte volna, vagy legalábbis nem lett volna halálos a baleset a fékezés miatt. Abból ne indulj ki mit látsz ezen a szar minőségű kamerafelvételen. Az emberi szem ennél lényegesen többet lát sötétben. Az meg még furcsább, hogy egy önvezető autónak még az emberi szemnél is többet kellene látnia, olyan mint fényviszonyok nem lenne szabad,hogy befolyásolja.De ezt te is írtad.
A videót nézve, szerintem nincs ember, aki ezt a balesetet elkerülhette volna. A nő a sötétben tolta a biciklit, se lámpa, se fényvisszaverő felület, semmi, amitől észrevehető lett volna. Az utolsó pillanatban vált csak láthatóvá. Egyébként ha 3 méterrel visszább megy keresztül, akkor az utcai lámpa fényében látszott volna. Kérdés, hogy ezt az önvezető autó így érzékelte volna-e?
Viszont az önvezető autónak szerintem máshogy kellene "látnia", úgy gondolom, kéne bele valami ultrahangos radar vagy infrakamera, ami többek között az ilyen esetek elkerülését is segítené. Persze hosszan lehetne fejtegetni a technológiai megoldásokat, de nem vagyok kompetens a témában, hogy ezt megtegyem és utána sem olvastam, így véleményt és nem tényeket tudok mondani. Ahogy én láttam, az UBER önvezető autóinak a tetején van egy nagy műszercsoport, ami felelős az információkért. Az ilyen érzékelőket pedig szerintem jobb lenne az autó elejére (és hátuljára) tenni, úgy hatékonyabban működnének és egy szinten lennének a potenciálisan érzékelni kívánt dolgokkal. Ugyanilyen szitu a semmiből előugró szarvas is, amit az ember lehet, hogy ugyanígy nem vesz észre, de ha már felvértezzük az autót mindenféle érzékelővel és tudással, akkor használjuk ki azt, hogy az autó a szenzorokkal érzékelhet olyan dolgokat is, amiket az ember nem és ezen információk figyelembevételével még biztonságosabbá lehetne tenni a technológiát.
"a skynet öntudatra ébredt!"