Matematika + filozófia = értelmetlen hülyeség. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Vannak dolgok, amik működésének úgy van értelme, ha betartjuk a logikán alapuló szabályokat. De nem, Pistike szabad gondolkodó, lemegy a boltba kérni 2 citromot + 2 narancsot, aztán csodálkozik, ha nem kap 22 mandarint.
-gyerek csak simán nem értette meg a matematika logika szabályit. IQ tesztet nézek, 2+2=4, "2+2=22" Mondjuk mind a kettő helyes. Új dolgokat akkor tud az ember alkotni, ha régi megszokott szabályoktól elrugaszkodva gondolkozik. Üvegszál és beton = Létszó beton(Magyar ötlet) Tető cserép + nap ellem = Összekapcsolható cserepek az egész tetőre. Évtizedek óta minden adott volt, jött egy ember két külön anyagot összepárosított és feltalált vele egy ujjat, mert másképp gondolkozni. Betonba üvegszál? hülye vagy? Műanyag cserépre nap ellem fólia? hülye vagy? Minek? rengeteg feltaláló amit alkotott ezért létezik, mert másképp gondolkozni. Semmi baj a 2+2=22 vel. Átvetítem ezt a gondolkozást a való életre, rengeteg új dolog születhet.
Ennyire nem tragikus. Középkorban egy női bokára, nyakra, csuklóra már felállt egy lovagnak. Elhagyott zsebkendőre verte a bránert. Ma meg ha tangába, melltartóba szaladgálnak előtted egy fesztivál vagy félmeztelenül, csak mosolyogsz egyet. Jobban be lesznek öltözve a nök, nem jelenti azt, hogy vége a világnak, jön egy új korszak, ahogy eddig, új stílus korszak.
Igazad van, egyetértek. Csak az a lényeg, hogy vannak olyan kihívások, problémák, amit a jelen rendszerben nem tudsz megoldani. Ez ugyan az, mint amikor azt mondják, hogy 2 dimenziós világban 3 dimenziós problémákat nem tudsz megoldani. A 2+2=4 az egy gondolkodásmód, egy rendszer. 2+2=22 meg egy másik. Értem én is a videó lényegét, de ha kicsit kicsavarod, akkor igazából simán lehet, hogy a kis csávó értelmesebb mint a tanár, csak ő más szinten gondolkodik, a többi, hogy most ebből óriási balhé van az már egy másik történet. De az azért most is látszik ha körül nézel magad körül, hogy a ma jelentkező problémákat az eddig jól bevált rendszerek mentén nem tudjuk megoldani, a megoldáshoz el kell engedni az eddig berögzült "tényeket", ehhez viszont az kell, hogy ne ragadj be a 2+2=4 skatulyába, hanem gondold végig hogy van-e értelme a 2+2=22-nek :D
Hiába röhögsz a "15 perces" gondolatmeneted végén, de ez így van és nincs is benne semmi kivetnivaló. Az összes mérőszám, mértékegység, amit használunk, mind emberalkotta fogalom, emberi felhasználásra, emberi összehasonlításra,viszonyításra. Használhatnánk 10-es számrendszert is az időmérésre, semmi akadálya nem lenne, de valaki valamikor ezt találta praktikusnak és ez terjedt el. Vagy ott a hőmérséklet. Mi Celsius skálát használunk míg az USA-ban Fahrenheit skálát. Mégis mind a kettő működik és jól működik. Egyik sem igazabb a másiknál. Vagy keresd meg a munka és az energia definícióját. Nem találsz hozzájuk explicit mindent leíró definíciót. Leginkább implicit módon egymással definiálják őket. De nagyon jól belepasszolnak az általunk használt rendszer(ek)be és lehet őket használni. A matematikával ugyanez a helyzet. Nem egyetemes igazság hanem egy emberalkotta rendszer, amivel le tudjuk írni a természetben tapasztalt jelenségeket. Megalkothatod a saját matematikádat is, ahol a 2+2=22 és csinálhatsz egy teljesen más működő rendszert, de megkérdőjelezni a mi rendszerünkben a "2+2=4"-et értelmetlen, mert a szabályok, definíciók úgy lettek megalkotva, hogy ennyi legyen és nem más.
És mi a válaszuk arra, hogy "ha nem helyes megmondani valakinek, hogy mi a helyes, akkor az sem helyes, hogy te megmondod nekem, hogy az a helyes ha nem mondom meg senkinek, hogy mi a helyes."
Gondolom ez a kérdés már sokakban felmerült.
Ez a videó most lehet fura, gondolhatunk rá, úgy mint, szomorú valóságra. De a helyzet az, hogy egy olyan társadalomban élünk, ahol fejlődni haladni nem fogunk tudni a "tények" újragondolása nélkül. Régen az emberekkel elhitették, hogy Isten irányít mindent és az emberek tényként kezelték, hogy a vallás határozza meg az ember életét és a történéseket a Földön. Most ugyanezt hisszük a tudományról... :)
Ha egy matematikust megkérdezel, arról, hogy mennyi 2+2 nem valószínű, hogy rövid választ fogsz kapni (és ez a szerencse :) ). Matematikát nagyon tényszerű tantárgynak, szakmának állítjuk be, pedig rengeteg igen bizonytalan kérdés van benne és mivel az összes tudományos tárgy, kémia, fizika, biológia a matematikán alapszik így az eddig megismert "tények" is simán lehetnek szerencsés becslések. Rengeteg olyan dolog van, amit elfogadunk a "hagyományok" miatt tényként, pedig lehet, hogy senki nem is tudná bebizonyítani. pl.: páros vagy páratlan számból van-e több? a nulla valójában egy szám, vagy egyáltalán létezik olyan, hogy nulla? De hétköznapibb dolog az idő, teljesen evidensnek vesszük, hogy a 12.30-kor jön a busz és most 12.15 van, akkor 15 perc múlva érkezik, de hogy definiálnád a percet, másodpercet, az időt, ha például nem lenne óra? Azért mert valaki egyszer régen összerakott egy szerkezetet, ami mozog és ennek a mozgását vette alapul, akkor ez a dolog már létezik és mindenki elfogadja, hogy a 15 perc az 15 perc :D?
Ez így most lehet erős, meg nem szívtam semmit, de ahhoz, hogy új dolgokat találjunk ki elég erősen el kell rugaszkodni a jól megszokott, berögzült "tényektől".
A film mondanivalója nem az összeadás logákájáról szól. Hanem arról, hogy a fejlett nyugati liberális demokrácia már ott tart, hogy az egyénnek joga van a társadalom által alkotott értékeket (pl. a színtiszta logikát, amiben aztán tényleg kevés a szubjektivitás) szétrombolni, mert úgy tartja kedve. És aki szerint ez nem helyes az egy náci, kirekesztő, rasszista, stb...
És ha azt gondolnád, hogy ez nem a valóság és csak vicc, akkor sajnos tévedsz:
Tehát a következő szépségverseny nyertese lehet egy 89 éves, ocsmány, átoperált buzi, mert szépen elsimételte azt a liberális szemetet amivel manapság tönkreteszik a civilizációt.