Feltételezem nem a statikus, hanem a dinamikus terhelésre gondolt (ártatlanság és normális észjárás vélelme), az elérheti gondatlan sofőr esetén az autó súlyának többszörösét is. Vagy rátesznek még két másik autót, biztos ami biztos alapon.
Akkor matekozzunk egy kicsit. Tegyük fel, hogy az autó súlya 1200 kg. Tegyük fel, hogy kerekenként 300 kg terhelésessel nehezedik az autó a talajra.
„Ilyen emeléskor az autó súlyának többszöröse van az emelőn” - ez hogy jött ki? Akkor akár 2400 kg, vagy több is nehezedhet az emelőre? :D
Ha 1-nél több kerék elemelődik a talajtól, akkor nem szabad egy ponton emelni.
Az autó elgördülhet, oldalra megbillenhet.
A kézifék is általában csak a hátsó kerekeket rögzíti.
Ilyen emeléskor az autó súlyának többszöröse van az emelőn, amit lehet, hogy csak egy kis kavics tart meg, ami ha elpattan, az emelő kirúghat.
Az autó alatti tartók nem biztos, hogy bírják nagy vízszintes erő felvételét.
A videó alatti kommentek szerint a teteje is megcsúszhat, kilyukasztja a benzintankot, tűzveszély.