Az a baj, hogy összekevered a szezont a fazonnal, és olyan dolgokat említesz, amiről én egy sort sem írtam. A hozzászólásomban egy szóval sem említettem a videót, olyat meg pláne nem, hogy rendben van leverni mások visszapillantóját - mert rohadtul nincs rendben, semmilyen körülmények között! Ráadásul elég szomorú, hogy "dehát más is ugyanezt csinálja, akkor én miért ne, ne lihegjük ezt túl" hozzáállással védekezel. Nem, rohadtul nincs rendben! Amíg 1000+ Kg-nyi mozgó vas van alattad, amivel szerencsétlen esetben akár halált is okozhatsz, addig rohadtul oda kell figyelned. De nem csak neked, minden forgalomban résztvevőnek, legyen az autós, motoros, buszos, biciklis, gyalogos. És ahogy neked sem szabad(na) vezetés közben mobiloznod, ugyanúgy a rendőrnek sem szabad(na) "cébéznie" - és azért, mert ő helytelenül megteszi, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy neked szabad, vagy akár szemet lehetne hunyni felette. És nem hiszem, hogy álszent lennék: nem írtam olyat, hogy "én aztán soha, de soha, mert én vagyok az etalon az utakon". Igen, a kb. 20 év alatt néha előfordult, hogy ittam, ha szomjas voltam, hogy megettem egy szendvicset, hogy rádiócsatornát váltottam. De, ha komolyabb "műveletre" volt szükség (pl. gyerek köhög, leesett valami a lábam közé, hosszabban telefonálni kellett, bármi), akkor félreálltam, és úgy intéztem el. Az viszont, hogy üzeneteket olvassak a telefonon vezetés közben, SOHA nem fordult elő velem!
Egyébként meg, ha már a figyelemnél tartunk, annak idején tanultuk KRESZ és vezetéselméleti oktatáson, hogy vezetés közben egyszerre hány dologra kell aktívan figyelni - ha jól emlékszem 11 dologra. Persze ahogy egyre rutinosabb lesz az ember, ezek közül pár automatikussá válik, nem igényel aktív figyelmet (ami persze adott forgalmi helyzetben éppenséggel veszélyes is lehet, néha a rutinból vezetés tud a legnagyobb ellenség lenni).Az ember agya viszont nem így működik. Nem tudunk egyszerre több dologra aktívan figyelni, csak megosztani a figyelmünket - egy pillanatig A-ra figyelek, aztán egy pillanatig B-re, majd C-re, stb. Úgyhogy van elég dolga a sofőrnek a forgalomban. Ehhez még hozzáteszel plusz figyelemelterelő forrásokat (telefonálás, kajálás, bármi), könnyen belátható milyen balesetveszélyes mindez. Úgyhogy amíg az utakon emberek sérülnek meg súlyosan vagy halnak meg közlekedési balesetben az emberi figyelmetlenség és arrogancia miatt, addig igen is túl kell lihegni ezt az egészet. Az egyik legfontosabb, hogy kiiktatjuk a figyelemelterelő forrásokat - telefonálást, ide-odaforgolódást, stb.
Az utolsó gondolatomat a végére hagytam, mert ez igen megosztó téma: idős emberek az utakon. A statisztikák szerint az idős emberek okozzák a legkevesebb balesetet az utakon - ez persze pontatlan képet adhat, mert azért azt is hozzá kell venni, hogy nagy általánosságban az idősebbek kevesebbet vezetnek, lassabban közlekednek, így, ha baleset van, az alacsony(abb) sebesség miatt kevesebb a sérült. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy bizonyos kor felett (mondjuk 60 év) szigorítanám a jogosítvány megújításához szükséges feltételeket, pontosan azért, amit írtál: a megváltozott biológia körülmények között.
Viszont itt újból vissza kell térnem a megjegyzésedhez: az, hogy a 70 éves nénikének rosszabb a reakció ideje, mint a tied, téged semmiben sem mentesít!!! Egyébként meg nem tetszik a stílusod: hülyeséget csinálsz vezetés közben (ami ráadásul szabálytalan is), veszélyeztetsz másokat, majd mentegeted magad, illetve személyeskedve hárítasz. Ez azért elég gáz.
Egyébként meg, ha már a figyelemnél tartunk, annak idején tanultuk KRESZ és vezetéselméleti oktatáson, hogy vezetés közben egyszerre hány dologra kell aktívan figyelni - ha jól emlékszem 11 dologra. Persze ahogy egyre rutinosabb lesz az ember, ezek közül pár automatikussá válik, nem igényel aktív figyelmet (ami persze adott forgalmi helyzetben éppenséggel veszélyes is lehet, néha a rutinból vezetés tud a legnagyobb ellenség lenni).Az ember agya viszont nem így működik. Nem tudunk egyszerre több dologra aktívan figyelni, csak megosztani a figyelmünket - egy pillanatig A-ra figyelek, aztán egy pillanatig B-re, majd C-re, stb. Úgyhogy van elég dolga a sofőrnek a forgalomban. Ehhez még hozzáteszel plusz figyelemelterelő forrásokat (telefonálás, kajálás, bármi), könnyen belátható milyen balesetveszélyes mindez. Úgyhogy amíg az utakon emberek sérülnek meg súlyosan vagy halnak meg közlekedési balesetben az emberi figyelmetlenség és arrogancia miatt, addig igen is túl kell lihegni ezt az egészet. Az egyik legfontosabb, hogy kiiktatjuk a figyelemelterelő forrásokat - telefonálást, ide-odaforgolódást, stb.
Az utolsó gondolatomat a végére hagytam, mert ez igen megosztó téma: idős emberek az utakon. A statisztikák szerint az idős emberek okozzák a legkevesebb balesetet az utakon - ez persze pontatlan képet adhat, mert azért azt is hozzá kell venni, hogy nagy általánosságban az idősebbek kevesebbet vezetnek, lassabban közlekednek, így, ha baleset van, az alacsony(abb) sebesség miatt kevesebb a sérült. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy bizonyos kor felett (mondjuk 60 év) szigorítanám a jogosítvány megújításához szükséges feltételeket, pontosan azért, amit írtál: a megváltozott biológia körülmények között.
Viszont itt újból vissza kell térnem a megjegyzésedhez: az, hogy a 70 éves nénikének rosszabb a reakció ideje, mint a tied, téged semmiben sem mentesít!!! Egyébként meg nem tetszik a stílusod: hülyeséget csinálsz vezetés közben (ami ráadásul szabálytalan is), veszélyeztetsz másokat, majd mentegeted magad, illetve személyeskedve hárítasz. Ez azért elég gáz.