"Nincs felület, ami szétosztaná az ütés erejét"
Ez egy elég érdekes kijelentés, ha nincs felület, akkor mit ér ütés? Oo
Amúgy a hidak v. az épületek is ilyen vázszerkezetűek és én jobban hiszek a mérnököknek, mint neked, gondolom nem csinálják direkt rosszra őket... És amit ipar gyárt, az szennyezi a környezetet, mondj olyat, amit nem ipar gyárt...
A kevlárt a Márklárok gyártják, a Márklár bolygón, a Márklár gyárban, Márklárból, a Márklár cégtől liszenszelt Márklár szabvány szerinti Márklár eljárással. XD
De ez csak egy váz, amiből van rengetag színű és rengeteg formájú, ez meg ilyen rácsos, ha nem tetszik valakinek, nem veszi meg. Nem értem, mit kell ezen megérteni, értelmét látni. Oo
900gramm nektek csak "elég jónak" számit? A mostani full carbon van 1150 gramm körül és egy xc-n igenis sokat számit.Sztem pöpec kis darab,rátenném szivesen a seggem :)
höhö...csukódott már össze alattad camping? :D Egyébként ezek a bicók nem normál közúti használatra vannak, hanem versenycélokra. Szóval nem érdemes használtautóval hasonlítgatni :) Vagy ha már mindenáron kell, akkor egy versenyautóval, mert úgy fair.
Maradok a jó öreg kemping cangáknál:D Azok még biciklik. Azokat még tekerni kellett. Nem mint manapság... Manapság némely canga árából egy fasza ahasznált autót lehet venni, és magát hajtja miközben elfingja a himnuszt és hotdog-ot gyárt, hogy ne éhezz meg!
Szal kemping for evör. Szar is otromba is nehéz is de nosztalgia ennyit megér!
elég ronda egy förmedvény, de biztos jó. Amúgy a súlyától meg nem kell hasraesni, annyival nem könnyebb, hogy megérje az árát. Bár a kerékpársportban minden megspórolt gramm súlyos pénzkötegekben mérhető. Én attól tartok, hogy ha erős is ez a váz, nem hiszem, hogy külső behatásokkal szemben annyira ellenálló lenne, mint egy hagyományos cső keresztmetszetű. Gondolok itt arra, ami egy bringa életében elég gyakori, pl. elborul, és a felső vázcsövet középen elkapja egy valami, ami kiáll a földből. Érdekes lehet. Nincs felület, ami szétosztaná az ütés erejét, és lehet, hogy behányna ettől a váz. Nem tudom. Amúgy meg azért sem tetszik, mert kevlár van benne, amit már régen nem használnak szívesen, ugyanis elég környezetszennyező anyag, mind az előállítása, mind pedig a későbbi élete során. Nem mintha a karbonszálas cucc jobb lenne ilyen szempontból, az is gusztustalan szennyező, főleg gyártáskor...
XC az nem órszágúti. Légellenállás nem számít náluk, csak a súly. A lábukat meg nem a légellenállás miatt borotválják, hanem a sebek miatt. A sár meg valszeg ahogy belement, ki is jön rajta. Egy XC versenyen ha cipelni kell a bicót akkor azt már buktad.
Kicsit hozzáér a lába a frankó vázhoz és kiderül milyen pompás szeletelőnek (reszelőnek) is. Ne vicceljünk már, XC-sek azért mennek terepre is, ez telemegy a felhordott sárral és egyből +3kg. A légellenállása meg külön megér egy misét, nem azért borotválják a lábukról a szőrt, hogy a vázban keringjen a levegő és cipelni sem lehet egy leányálom.
Egyébként a cél ezzel valószínüleg egy minden eddiginél könnyebb XC váz. 2,75lbs ha jól számolom olyan 900gr. Az egy XC váznál igencsak jónak számít. Egy 900gr-os XC alu vázra én konkrétan rá sem mernék ülni. Ha ez nem törik szarrá egy komolyabb igénybevételnél, akkor biztosan lesz kereslet rá.
nem kap akkora terhelest egy baba vagy bevasarlokocsi amivel erdemben lehet tesztelni a szerkezet valos teherbirasat. Vagy furcsa modon neveled a gyereked/jarsz bevasarolni.
Én azt nézem hogy micsoda mérnöki munka! Nem semmi, le a kalappa, nem semmi egy ilyet összerakni. Az Audinak volt hasonló munkája, terveztek olyan felnit amire csak egy vékony gumiréteg kell, maga a felni egy rácsos szerkezet. így nem kell a levegőnyomással foglalkozni, nincs defekt, durrdefekt. Szóval sztem jó dolgok ezek.
Próbáld meg ne azt nézni, hogy ez "csak" egy bringa.
Próbáld meg azt nézni, hogy milyen anyagból készült, és hogy azt az élet más területein is fel lehet majd használni.
Gondolom egy F1-es kocsit kissé drágább móka lett volna csinálni belőle, ezért maradtak a montinál. :)
Tök vicces, hogy a mai, mozgáskultúrájában szegény, autó-imádó világban, ahelyett, hogy valaki "feltalálná" a minőségi, ám mindenki számára elérhető kerékpárt, ilyesmikre pazarolják egyesek az időt, pénzt, agysejtet.
Ez egy elég érdekes kijelentés, ha nincs felület, akkor mit ér ütés? Oo
Amúgy a hidak v. az épületek is ilyen vázszerkezetűek és én jobban hiszek a mérnököknek, mint neked, gondolom nem csinálják direkt rosszra őket... És amit ipar gyárt, az szennyezi a környezetet, mondj olyat, amit nem ipar gyárt...