a szekvenciális váltók ASSZINKRON félépítésűek, az utcai "szekvenciális"-nak nevezett ,tiptronik, q-system,m-sequential,stb félautomata váltók pedig SZINKRONIZÁLTAK! ha ez mond Neked valamit! végül is csak ennyi a különbség!
attól,h a váltókart előre-hátra löködi az ember,az még nem jelenti,h szek váltós autóban ül!
láttam pár váltót szétszedve,és hozzáértő kedves emberek mutogatták meg a különbségeket a szekvenciális,és az utcai szekvenciálisnak nevezett váltók között!
Most mégegyszer olvasd el a cikket, amit belinkeltél, lassan és alaposan. Kifelyezetten felhívom a figyelmedet a "...Használatuk módjában nagyon hasonlók, technikailag azonban a Tiptronic megoldások ellenkezőjének tekinthetők az automata üzemmódot is tudó, manuális szerkezeteken alapuló !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!szekvenciális váltók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. A hagyományos váltómechanizmust egy elektronikus kuplung és egy elektrohidraulikusan működő váltószerkezet helyettesíti, a váltóbotot egyes típusoknál a kormány mögött elhelyezkedő váltókarok..." sorokra. Alant pedig az általam is korábban felsorolt váltótipusok neve olvasható...
Ha ezekután úgy érzed, hogy a cikk téged igazol, akkor szerintem be is felyezhetjük a párbeszédet.
Ha nekem nem hiszel, legalább olvass: M-Sequential, Nomen est omen! Vagy ez is parasztvakítás? Jellemző lenne a német autógyártásra mi? Ha a versenysportra hegyezed ki a dolgot, akkor tulajdonképpen kormányt sem szerelnek az utcai autókba:
1. a forma 1-ben az rohadt drága
2. sokszor kell cserélni, mert a sok bizbasz elromlik rajta
Azt hiszem a videóra visszatérve, a csaj egyszerüen vagány akart lenni a friss jogsival és hirtelen nem tudott egyszerre mindenre odakoncentrálni. A parkettáig tolt gáz megvan, a smink oké, sebeségbe rakva, haj jó, tükör: látom magam, kézifék ki. de mit felejtettem el? BBBBUUUUMMMM!!!!!!! Ja a kormány.
látom nem fogod megérteni soha! utcai autóba nem építenek szekvenciális váltót!!!!
1. rohadt drága kb 20-25 millió forint!
2. kb. 2000-2500 km után teljes felújítást igényel,mert asszinkron váltó!
3. nem a rally sportban alkalmaztak először szek.váltót!
4. szek. váltós autókban van kuplungpedál!!
5. típusok amiket leírtál azok mind félautomata váltók!
Nem, az kézi üzemmóddal "felokosított autómata". Úgy, mint a BMW: Steptronic, Volkswagen csoport: Tiptronic, Alfa Romeo: Q-system, stb... Gondolom hatalmas rally fan vagy és nehéz feldolgozni, hogy a technika mára kikerült a közutakra is. Igaz lebutított formában, mert a sokmilliós vételárért elvárják a tulajdonosok, hogy ne minden váltásnál harapják el a nyelvüket.
Téma kivesézve.
ennyi erővel az 1979 évjáratú állólámpás zöldséges Mercit is nevezhetjük szekvenciálisnak,mert a direkt hajtás mellett ott volt a 3 fokozat,amit saját kézzel kapcsolhattál!
SMG váltó is alapjaiban automata,csak van kézi kapcsolású lehetőség is!
az igazi szekvenciális váltóban nincs automata lehetőség, csak kézi!
kb. 3 mp-t! de ha úgy megérted,akkor a "selespeed,tiptronik,m-tronik,stb" váltók szinkronizáltak,és alapjaiban automataváltók,a szekvenciális pedig asszinkron! ezért kell indulásnál a kuplungpedál!
Az első generációs Selespeedeken a kormányon helyeztek el két mikrokapcsolót, a fel- és visszaváltást ezekkel, valamint a középkonzol aljában, a váltókar helyén elhelyezett joystickkel lehet elvégezni. A joystick funkciója gazdagabb: vele lehet csak üresbe (N), egyesbe és tolatásba (R) kapcsolni. A kis kart csak előre és hátra lehet pöckölni, valamint egyszer jobbra, majd hátra a mikor a hátramaneti sebességet választjuk. Mivel a fokozatokat csak egymás után sorban tudjuk kapcsolni, szekvenciális váltó néven is elterjedt –- tévesen- – a Selespeed neve.Továbbra is két pedál maradt a sofőr rendelkezésére, melyekből a gázpedál elektronikus, és még a lenyomás mértékét is figyeli az váltás vezérlő elektronika (TCU = Transmission Control Unit). Ennek alapján a TCU háromféle módon is elvégezheti a váltást, amennyiben a Joystick közelében helyet kapott City feliratú gombbal a teljesen automata üzemmódot választottuk. Ha a pedált finoman tartjuk nyomva, akkor üzemanyag takarékos módban végzi a váltásokat az ECU, szinte mindig 2000-es fordulatszám közelében megtörténik a váltás. Nagyobb gázreakciókra a motor fordulatszámát tovább engedi, ilyenkor a kiszámított kedvező nyomaték szerint vált, 3400 és 4200 közötti fordulaton. A harmadik váltási típus az ún. Sport mód, amikor egészen 6000-es fordulatig hagyja a motort elforogni, ehhez a gázpedált legalább 60%-nál jobban kell hirtelen lenyomni.
Nem, nem a tip-, easy-, multitronicokra gondolok. Néhány nem versenyautó szekvenciális váltóval és két pedállal:
-BMW M3 (M-Sequential)
-Alfa 156 (Selespeed)
-Fiat Stilo (Selespeed)
Igyekeztem nem a ferrarit, astont stb... felhozni példaként.
ha az automatát beteszed D-be és nem állsz a fékpedálon akkor hajlamos elindulni,de nem ekkora lendülettel,hiába 6000 köbcenti!
automata váltósnál nincs kuplungpedál,és csak D-be kell kapcsolni!
szekvenciális váltósnál van kuplung pedál,igaz csak elindulásnál használod,de a többi sebességet neked kell kapcsolni, a váltókar (v fül) előre,v hátra mozgatásával!
A szekvenciális váltó gyakorlatilag automata, amire te gondolsz az a manuális váltó. Ja és nem az autómata miatt nagy a nyomaték, hanem a szolíd hengerűrtartalomtól.
Mindenesetre érdekelne, mi volt a terve a néninek... biztos benthagyta apa hitelkártyáját... a balf@sz! :D
gondolom amcsiban történt ez, és nem kell csodálkozni mert ilyen pancser nő ekkora autóval...
USA-ban szinte minden kocsi automata váltós, csak benyomják gázt neki és meglódul a kocsi akkora nyomaték van benne az automata váltó miatt :D
szerintem ha beültetnéd egy Opel Astra-ba (1,4-es vagy 1,6-os) amibe szekvenciális váltó van meghalnának :D