Valaki (most már meg nem keresem) ügyesen állapította meg, h a hazai utak is ludasak a legtöbbször sajna jogos sebességkorlátozásokban. Kispórolt anyagok, felületes hozzáállás, minőségi hibák "elbeszélgetése", stb.
Nah, megyek is még talim van ma is a mincsi elcsivel, mert megint megépült egy borítékolhatóan szar útszakasz, és ő ott lesz azzal a cuki kis fővcsi vőlegénnyel meg a szépcipős szemcsissel, és ők ólyan okoskák, de tényleg....
Blöeeeee! Ennél a bizonyos szakasznál csak a hatos lesz még szarabbb. Óvatosan a 100 km/h-val. Nem is vicces annyira.
Ha figyeltél, volna nem a te eseted írtam le. Hanem pl. 1-2 hete volt, hogy valaki rendszám nélkül 254 km/h-val száguldozott. Na az ilyennek zúznám szét, hogy legközelebb még a gondolatnak a csíráját is vesse el, hogy így száguldozik mások életét kockáztatva.
Én is szoktam mérgelődni néha, mikor városon belül 50-es tempóban simán el lehet érni a lámpát, de csak ha első vagyok, mert ha van előttem 1 autó már nem érem el, mert tuti 30-al vagy 40-el megy csak. Ezen én is kiakadok. De hogy 160-nál letol, az meg a másik véglet.
Van abban igazság amit mondasz igen, de azért azt is figyelembe kell venni, hogy nem mindenkinek képes az autója arra, hogy 100-al vegyen be egy kanyart, illetve mindenkinek más a vérmérséklete, van aki sportosan vezet, van aki tögyögősen, de szerintem mindkettőt megkéne érteni, és elfogadni, nem csak a sportosat. Direkt feltartani a sort igen az köcsögség, de letolni a másikat mert nem megy olyan gyorsan mint ahogy a mögötte lévő akarja, az is köcsögség. És azt is el kell fogadni, hogy egyelőre még nem úgy adják a jogsit és a forgalmit, hogy na neked régi lassabb autód van? na akkor te nem kapsz. Audi? tuning Ignis? Klafa opel astra? na akkor te igen. Szóval azért az utak ugyanúgy járnak a szelídebben vezetőknek is. De a te szavaiddal élve az autót nem is csak azért találták ki, hogy A pontból B-be minnél gyorsabban és vadabbul eljussunk.
bocsanatot kell kernem,sajnos igencsak illuminaltt allapotban irtam a kommentet ,nem neked szantam csak mar annyira be ^$&@^@&$( hogy ICQ helyett IZEn kotott ki a havernak szant megallapitas :) ide is le lehet irni mit gondolsz nem kell mailt kuldeni....
Kicsit elszabadultak itt az indulatok, és nagyon a szélsőségek jönnek elő. Az emberek többsége sztem elítéli az ész nélküli száguldozást, nem is erről beszéltünk alapvetően.
De könyörgöm nehogy már azért akarják szétverni kalapáccsal a kocsimat, mert mondjuk elindulok pestről haza és szeretnék időben hazaérni, lehetőleg ugy hogy a kocsi nem zabálja le az üzemanyagtartájból az összes naftát. Ezért ráállok egy dinamikus tempóra, és akkor előttem az okoska lelassít 60ra mert van egy kanyar aminek nem látja a végét(nincs tábla meg semmi). Ez nekem, idő és pénz, ha nem tud biztonságosan normális sebességen bevenni egy kanyart akkor inkább ne üljön autóba. Az autót nem azért találták ki hogy A pontból B pontba ugy tudjak eljutni h nem kell kimenni a biszmegállóba. Hanem azért hogy a távolságokat könnyebben leküzdhessük, és a jelenlegi üzemanyagárak mellet igen is számít hogy hányszor kell lelassítani 60ra egy két okos miatt aki nagyon önérzetes és ugy gondolja hogy ezzel majd ő megmutatja h ki az úr.
Amig nem veszelyeztetik mas eletet.. hat menjenek akar 600-al is... De sajnos kozutakon igenis veszelyes.
Szemely szerint 99%-ban nem tartom be a sebessegkorlatozasokat, mindig "sietek", de ez nem azt jelenti hogy letulkolom az utrol azt aki igen. Autopalyan igenis lehet siman menni 160-180 km/h-val, ennel nagyobb sebesseg nekem mar nem tunik biztonsagosnak, termeszetesen autotol/sofortol fugg.
Ja, es apropo regi Audi 100as... menni megy meg stabil, de a kerdes az, hogy mondjuk 250rol 120ra milyen tavolsagon lassul? Mert az uj biztosan hogy rovidebb tavot igenyel.
Ha gyorsan akarsz menni ahoz eleg egy felktegla is a gazpedalra, ha biztonsagosan es gyorsan, oda mar esz is kell. Sajnos ez sok esetben hianyzik a balesetek szamat nezve.
Ész nélkül száguldani és mindenkit levillogni, nos ezt én sem támogatom, amivel bajom van, azt már leírtam (ok nélküli forgalom feltartás), viszont én úgy érzem, nincs jogom megítélni ki - miért siet, elkésett a muinkából, szülni készül, vagy fegyvere van.. inkább elengedem, had menjen.
Amúgy furcsamód a legabszurdabb baleseteket mindig vasárnap látom az utakon, és általában nem a hétköznapi rohangálók az elkövetők.
A motoros élethalálharc Budapesten már egy másik post.
A múltkor mi kamiont előztünk autópályán ráadásul mi is túl voltunk a megengedett sebességen, amikor megérkezett mögénk egy hős lovag először csak villogott később már dudált is. Miután visszatértünk a külső sávba izom emberünk éppenhogy csak elgurult mellettünk és bement a benzinkúthoz.
Tehát megjön, villog, dudál, éppenhogy csak elgurul mellettünk, se index se semmi csak fogja és kivánszorog a kútra.
Nem mondom meg, hogy mi milyen autóval voltunk és azt sem, hogy Ő milyennel volt mert még kitör a háború.
Ja és nem téged akarlak piszkálni, cska te voltál az utsó olyan hozzászóló, aki beindította bennem ezt. De! miért kell villogni egyáltalán, azt hiszik az emberek, hogy a másik nem látja hogy mögötte van valaki? és hogy képzeli, kinek képzeli magát? ő villog és akkor majd mindenki félreáll? és ha én villogok neki, hogy hé öcsi ne siess annyira, vagy hé apám bevágtál elém, úgy hogy ha én nem fékezek törünk mindaketten, akkor ő félreáll, vagy normálisan fog menni? nem lehet hogy talán pont azért fékez valaki ilyenkor be, hogy szivassa azt aki mindenki mást szivat? egyáltalán nem lehetne néha elgondolkozni, hogy istenem lehet hogy én vagyok a tahó? persze ezt nehéz elvárni a tahóktól én értem, de mégis néha. Ismétlem, ne vedd magadra, még ha így is közlekedsz, nem személy szerint neked szól, sőt ahogy nézem a poszt képed, motor van ott, tán még azzal is jársz, szóval gondolom te is megkapod a magadét :)
Szerintem igen, le kéne süllyedni az oroszok szintjére, vagy vehetnénk példát az arabokról ott mindenki megy amerre lát, aztán összevissza. valóban nem előre kell haladni, hanem visszafelé, igen jó példát hoztál fel. De azért megkérdezném tőled, vagy akárkitől aki annyira tudja hogy a mazsolák mennek bent szabályosan, szóval hogy hova az anyámba menjek a külső sávba szerinted, amikor a sok barom ott előzget 50-es táblánál 80-nal? talán ők nem tanulták, hogy abból az irányból nem szabadna előzni? a másik meg nehogy már én érezzem magam szarul hogy a belső sávban megyek a maximális megengedettel, ki a faszom nem szarja le hogy villog vagy siet, ne siessen tartsa be a rendes sebességet és egyből nem tűnök mazsolának, meg balfasznak. Ez annyira dühítő, tényleg. Amúgy személy szerint én pont mindig azért szoktam a külső sávban menni, hogy hagy húzzanak a francba akik sietnek, de amikor se a külsőbe se a belsőbe se sehol nem tudom menni a magam normális tempójában, mert mindenki száguldozik és elém mögém alám vág, akkor aztán be tudok pöccenni és igen kedvem van 20-szal menni a keresztbe mindkét sávon.
Hát ez nem így működik. Sajnos ez nálunk úgy van, hogy az erősebb kutya b***ik, a kisebb törvénytisztelő meg csak rá. Sajnos egyeseknek a demokrácia azt jelenti, hogy sok pénzem, király kocsim van, én vagyok az isten. Szerencséjük van, hogy nem én vezetem ezt az országot mert akkor csúnya világ lenne. Én kiadnám a rendőröknek, hogy pl. aki gyorshajt és nincs rendszám, akkor állítsák félre, vegyék elő a 10 kilós kalapácsot, aztán verjék szét az autóját. Na akkor megtanulná. Most mondhatjátok, hogy mekkore egy hülye vagyok, de az a helyzet, hogy ha nincsenek drasztikus módszerek, akkor mindenki azt csinál amit akar. Jó példa erre Kulcsár ügy, meg a többi hasonló. Ha annó Tocsiknak meg a többi politikusnak kiverték volna érte a fogát, akkor a többi nem merné megkockáztatni a dolgot.
Lehet hülye vagyok, de ebben az országban sajnos már nem használ semmi, mert aki betartja a törvényt az csak egy szerencsétlen balf*sz, a többi meg röhög a markába.
Nem tudom, ki szokott vezetni pl. Olaszországban. Ott úgy működik a dolog, hogy ha érkezik egy gyorsabb autó hátulról, rögtön elkezd villogtatni, majd ezt látva a lassabban haladó azonnal lehúzódik, nincs hiszti, a gyorsabbak nem cikáznak a sávokban, kevesebb a baleset, mindenki halad. Persze ott szigorúan betartják a jobbra tartási kötelezettséget, nem úgy, mint nálunk a KRESZ nagy ismerői. (itt szigorúan a mazsolák mennek belül "szabályosan", majd ha rájuk villantasz, beleállnak a fékbe, meg mutogatnak.
Ne aggódj engem sem szoktak megérteni, hogy miért 50-70-nel megyek, és hogy miért nem többel, miért indexelek jó előre, sokszor azt se értik, ha azt válaszolom, hogy előzékenység, mások segítése, szabályok betartása és ilyesmi. Ja sajna az utak az autósoké, és azoké akik akkora jenők, hogy ők nem is tudnak nem tövig nyomott gázzal menni. Legalábbis igen szivesen letolnának mindenkit aki az útjukba kerül, de ez sajna társadalmi kérdés, ilyen a mai magyar társadalom nagy része minden tére, és ez csapódik le az utakon is. De ugyanezek, adott esetben a boltban is fellöknek, ha véletlenül kinyitnak egy újabb pénztárt stb.
Nem is érdemes vitatkozni ezen, mert meggyőzni nem lehet az ilyen embereket.
Ez az utolsó megjegyzésem ebben a témában, mert felesleges. Mint említettem, tök átlagos embernek tartom magam az utakon. Nem értem, miért akarod mindenáron rám húzni, hogy nem való vagyok az utakra, de mindegy. Nem is ez alapján fogom eldönteni. Azért mert nem szeretek vezetni, még nem feltétlen vagyok pancser, aki csak a dugókat szaporítja. Az meg, hogy a többség nem érti, miért így vezetek? Lehet, hogy a többséggel van a baj? Nem hiszem, hogy vissza kellene adnom a jogsimat, mert betartom a KRESZt.Egyébként voltak itt jócskán, akik velem értenek egyet, csak valahogy mi vagyunk a csendesebbek... az utakon is...és itt is. A mai világban pedig akinek nagyobb a szája, azé az igazság. De ez más téma már.
Részemről ezzel ezt a témát lezárom. Én nem tudlak meggyőzni téged az igazamról, és Te sem engem a tiedről... Parttalan a dolog. De úgy vagyok vele, hogy ha egy ember van, aki elgondolkodik a dolgon, akkro már nyertem vele. Lehet, hogy egyszer hazafelé 130-nál eszébe jut, és visszavesz 90-re... Ez is győzelem. A háborút apó csatákkal lehet megnyerni...
Hát, tudod nagyon elbeszélgetnék azzal az emberrel, akivel pár éve találkoztam M7-en. 140-el nekiálltam előzni egy kamionsort. Ez a pöcs meg jön és villog. Az nem tűnt fel csórikámnak, hogy hova húzódnék le. Tán a kamion alá? Vagy így is gondolta? 160-ra felgyorsítottam, nehogy már szegény ne érjen időben a szeretőjéhez, értekezletre f***om tudja hova, de az semvolt elég. Villogott. De még volt vagy 3-4 kamion. Kedvem lett volna a 90-100 km/h-val haladó kamionokat 91-101-el előzni, aztán gebeddjen meg mögöttem. Majd ha a közlekedési morál javul, akkor talán fel lehetne emelni a sebességkorlátot.
Nem kell feltétlenül mindig betartani a kreszben előirányzott sebességet, ha az ember tudja kontrollálni a járművet bármilyen esetben. Az, hogy valakinek van jogosítványa nem azt jelenti, hogy tud vezetni, hanem csak azt, hogy átment a vizsgán.
Ha elmenne egy vezetéstechnikai tréningre érné meglepetés és átértékelné a tudását és a rutinját.
Nem azért, hanem írod hogy nem szeretsz vezetni, azonkívül többségben vannak körülötted azok akik nem értik ogy miért ugy vezetsz ahogy. Lehet hogy végletekig nyuodt ember vagy, vagy egy stressz az egész életed amikor közlekedsz. Jó kicsit magamból indulok ki, engem például néhány szabálytalanság isszonyatosan fel tud húzni.
De ezek alapján amiket írsz, pont az ilyenek az első számú célpontok a BKV-nál. Ezeket a típusú embereket szeretnék első körben átszoktatni BMV-re(busz, metró, villamos), és ha azt veszem igazuk van. Nagyon sok olyan út van ahol a közlekedés tempója józan logka szerint gyorsabb sebességre állt be mint ami a táblán van, egy ilyen helyen egy olyan ember aki a tábla szerint vezet az veszélyforrás. Másrészről egyel kevesebb autó az utakon, egy fokkal kisebb dugó, még találunk néhány ilyen embert mint te, felültetjük a buszra és mindjárt kevesebben fognak száguldozni, mert kényelmes tempóban is el lehet érni A-ból B-be.
Amugy meg, nem tudom te milyen vagy nem ismerlek, de sajnos az a tapasztalat, hogy a nyugodtabb emberek a keményebb szitukban, ahol nagyon gyorsan, nagyon kreatívan kell reagálni veszélyhelyzetekre, nem igazán szoktak a legmegfelelőbben cselekedni.
Nem járok Szentendrén. De nem írod, hogy miért megy 60-nal. Ott is útépítlés van? Én ott megyek 60-nal, ahol oka van a 60-nak. És ettől megyek a falnak, mikor azok, akik betartják a KRESZ-t, azok "önjelölt rendőrök". Az ilyen beszólásoktól érzi szarul magát mindenki. Én is. Pedig nem kellene, szerintem. Amúgy Springhill-nek annyiban igazat adok, hogy aki ideges, és az felhergeli, ha valaki betartja a szabályokat, na AZ NEM VALÓ AZ UTAKRA, nem én... Ki kéri, hogy kockáztasson? Útépítés, út szélén dolgozó emberek, gépek, vagy csak egyszerűen forgalom elterelők. Leszarom, ha sietne. Nem indokolatlanul haladok lassan, ráadásul nem is lassan, csak lassabban, mint egyesek szeretnék...
Gabevw: Hogy miért járok kocsival? Talán még van jogom eldönteni, hogy egy szabad országban mivel járok. Lehet, hogy rá vagyok kényszerülve? Vagy az "önjelölt rendőrök" járjanak békávéval, hogy a sok őrült szabadon rohangálhasson? Ne tartsuk már fel őket a hülye szabályok betartásával...
50-nel is lehet telibekapni haziallatot.. en lakott teruleten belul egy hosszu sort vezettem,amikor arokbol elem ugrott egy kutya.. oldalra rantani eselyem nem volt,mivel jottek a masik savba,megalltam amilyen gyorsan csak lehetett es nem az auto erdekelt,hanem a dög.. mogottem jottek harman,mind a 3 athajtott rajta.. Szóval -sajnos- vannak veletlen baleset is,amelyet nem tudsz elkerulni,hiaba tennel meg mindent erte..
nem gyengén értettél félre, én azon hőzöngtem, hogy a jóember úgy érzi, neki van joga eldönteni, hogy hol mennyivel lehet menni, ráadásul ott, ahol nem lehet megelőzni, feltartja a sort, ahol meg meglehetne ott nyomja neki. és még én vagyok a majom?
Cintu, ha te sietsz, az a te dolgod. Attól még ugyanúgy elveszik annak a jogsiját, akit te arra akarsz ösztönözni, hogy taposson a gázba. Az ilyen majmokat leszoktam nagyívben sz#rni. Senki kedvéért nem fogom anyagilag támogatni a jardot. Aki meg ideges és ingerli a vezetés, az ne üljön kormány mögé... Őszintén szólva nemis érdekelne, hogy vannak ilyen vadbarmok akik közúton száguldoznak, ha csak saját magukat fingatnák ki. A gond az, hogy ártatlanokat visznek magukkal...
nem te szoktál a szentendrein a békásmegyeri lámpától kifelé is hatvannal menni?, mert akkor én szoktam villogni. Amúgy azzal is veszélyhelyzetet generálsz, hogy feltartod a sort, mert miattad kockáztatnak, akik sietnek, ráadásul roppantul felhergeli őket egy önjelölt rendőr.
erről jut eszembe. autókba légzsák helyett miért nem katapultot építenek be? :D persze lemez-szakító bukósisakkal a "pilóta" fején (amennyiben nem cabrio-ról van szó). Há' azé', me' lassabban röpítene el a fenébe, mint ahogy a légzsák felfújódik... értem én. meg hát alagútban is történhet malőr... de mégis... én szereltetek egyet..
De, eléggé vaskalapos vagyok... 95%-ban minimum betartom, de inkább 98-nak mondanám. Mikor nem? Kint felejtett, 20 éves építkezős 30-as tábla... amúgy igyekszem a +/- 10%-os sebességet betartani. Kicsit lehet, elszállt ilyen szempontból velem a ló, mert én pl élvezem, mikor a 60-as táblánál 63-65-ös tempónál feltorlódik mögöttem a sor. Tudom, hogy ezzel pár emberrel kiszúrok, de addig sem kockáztatja maga és mások egészségét... De ez csak az indokolt 60-asnál van, mint pl most az M0 új híd környékénél, ahol építkeznek és egy sáv van. Ahol tiszta, egyenes úton, ahol épp semmi nem történik, ott megyek én is akár 80-at is. De én nem is az ilyenek ellen szólaltam fel, hanem azok ellen, akik csak úgy, unalomból előznek. Jön mögöttem 92-vel, és felgyorsít 110-120-ra, hogy ne kelljen már rám várnia, hobbiból megelőz, aztán visszaáll elém, és megy ő is 90-nel... de nem ismétlem magam.
Nincs igazából nekem bajom, amíg az ember ezt kultúráltan tesz dolgokat. Nyilván egyenes, kihalt úton ha megelős egy belátható útszakaszon, nem érdekel. Engem az sem zavar, ha egy IFA vagy egy trabantos előz meg. Nem érzek gyermekes kényszert az előzésre, és arra, hogy megmutassam, milyen menő vagyok.És ha 90-es táblánál 85-tel megy előttem valaki, és én úgy érzem, nekem elég a 90, akkor nem megyek bele felesleges előzésbe, nem generálok veszélyhelyzetet, hanem beállok mögé 85-re...
Na azért örülök hogy normálisabb réteg kezd beszélgetni, és a vélemények sincsenek olyan messze egymástól...
Ahogy látom te sem vagy vaskalapos KRESZes. Mondjuk nagy különbség hogy te ahogy mondod nem szeretsz vezetni, azt viszont fel kell fogni, hogy van aki szeret, és van aki nem azt szereti a vezetésben hogy 60al haladok és nézem a tájat hanem azt ahogy az autó viselkedik, és próbálsz ráhangolódni az autódra és néhány év alatt valamilyen szinten összecsiszolódtok.
Amugy én sem szeretem ezeket a lent említett bmw-s, mercis meg stb embereket. De az a véleményem, hogy ilyenek mindíg lesznek. Egyrészt mert ha belegondolsz az akinek annyi pénze meg mindene van h már nem tud vele mit kezdeni, annál az embernél könnyen előfordul h már annyira nem számít semmi az életben nagy dolognak (hogy sajnos vagy nem mindenki döntse el maga). Másrészt ezek ellen az emberek ellen nem azzal tudsz védekezni ha anyázol rájuk meg ilyen olyan törvény módosítás, mert az őt nem érdekli. Fokozottan figyelni rájuk, elengedni őket látványosan, ha mindenki ezt teszi egy idő után talán egyre kevesebben fogják ezt menő dolognak tartani.
Elég fiatal vok a 22 évemmel, ugyh a csajozás az benne van a pakliban. A csajoknak tényleg bejön ha az ember gyorsan megy, hangos a zene stb. De azt is lehet ésszel, sőt el lehet hitetni vkivel h huuu de nagyon megyünk, csak közben pontosan tudni kell hogy hol teszem és hogyan. Halkan mondom, nem akarok janizni, de nem megyek lassabban egyik korombelinél sem, de ellentétben egy két ismerősömmel mellőlem még senki nem szállt ki ugy hogy huu melléd nem ülök be többet. Általában a reakcio inkább a jól vezetsz, biztonságban érzem magam melletted szövegek szoktak jönni. Sajnos néha ezek a dolgok az ember fejébe szállnak, és utána csak 1-2 izzasztó szitu tudja helyre billenteni az embert...:S
Joe, neked inkább nem válaszolok... Én nem fényeztem magam... sosem mondtam, hogy jó vagyok, sőt. De neked ki mondta, hogy jó sofőr vagy??? Jaaaaa! Te rájöttél? Értem. Vagy lehet, hogy Schumachert is te tanítottad? Persze, jó csávó vagy, hogy van egy "csúszkálós subid". Csak remélem, egyedül leszel a környéken is, mikor már darabokban lesz. Bár, Te olyan jó vagy biztos, hogy veled ez soha nem fog megtörténni, mert biztosan jós is vagy. Soha nem lesz sem technikai, sem egyéb körülményből adódó problémád. Félre ne érts, legyen igazad, és én kívánom, hogy egy 50 év múlva ezt a fejemhez vágd, hogy te akkor is májer vagy... Bárcsak így lenne...
Nem veszem személyeskedésnek... Mint említettem korábban 16 éve vezetek. Nem mondom, hogy jól, nem is szeretek vezetni. Az egykori vezetés oktatóm szerint "az az ember tud vezetni, aki 90 éves korában betegségben hal meg úgy, hogy egész életében vezetett." A többiek csak azt hiszik, hogy tudnak. És ott kezdődik a baj, amikor valaki elhiszi magáról, hogy tud vezetni, mert akkor belemegy veszélyesebb manőverekbe is.
Sokakkal egyet értek az itt megszólalók között, és örülök, hogy végre az "én oldalam" is megszólalt. Persze, én sem állítom, hogy mindig minden körülmények között betartom a táblákat. És amennyire tudok, együtt élek a közlekedéssel. Nem az út szélét figyelem, nem az előttem levőt, hanem a velem együtt közlekedők reakcióit. 3-4 hónapja egy kislány köszönhette ennek az életét, amikor már messziről láttam, hogy labdát pattogtat az út szélén... Éreztem, hogy az a labda el fog pattanni, lassítottam... 50 helyett 30-cal mentem... így megálltam kb fél méterre a kislánytól... Bp, Fiastyúk utcában... Tényleg, nem az a lényeg, hogy minden esetben 50-nel kell menni, ha ott van az eszed és tudsz vezetni... De mint ahogy írtam, aki elhiszi magáról, hogy ő tud, azzal már baj van.
Természetesen abban igazad van, hogy ha mindenki betartaná a kreszt, akkor is lennének balesetek... De ugye a mennyiség. Asszem ezt nem kell kifejtenem. A feltételezésed meg sztem nem állja meg a helyét. Az egyik az egy tőled független esemény, ami hosszútávú események következménye, míg amiről én beszélek, az egyszerű gyorshajtás, ami nem a körülményekből, hanem a viselkedésedből adódik. Véletlenek, balesetek, körülmények hozhatnak bármit. Persze, a tégla is a fejemre eshet. De ahogy azt is elítélik, aki a téglát szarul rakta oda, vagy a repülőgép lezuhanásánál is van egy felelős általában, úgy itt is. Csak ott közvetetten, itt meg közvetlenül. Ott gondatlanság, figyelmetlenség okozza a bajt, míg gyorshajtásnál a felelőtlenség.
Az alap gondolataid jók amúgy. Közlekedési kultúrára nagy szükség lenne. Ahogy mások is mondták. Zebrán gyalogos... mellékutcából engedem kijönni az autóst... motoros elől elhúzódok, neki csak fél sáv kell. Csak egy a baj. Amíg mindenki azt látja, hogy az audisra meg béemvésre nem vonatkozik a kresz, mert ő ezt megvette a kocsijával, akkor milyen jogon várjuk el azt, hogy mások betartsák? Mindenhol azt látod, hogy ha 2 cm hely van, akkor oda már be kell tolni a kocsit, ha ott egy méterrel előrébb juthat... és nem érdekli, hogy a kocsisor 60-nal halad, ő cikkcakkozhat köztük 70-nel, akkor miről beszélünk? Ha megállsz, hogy a zebrán átengedd a babakocsis anyukát, ráddudálnak hátulról, majd a forgalmas mellékutcában (IV. ker, Munkásotthon utca - mai eset) 40-es tempónál (aki ismerős arra, tudja, hogy abban az utcában ez nem egy lassú tempó) dudálva húz el az ember mellett az ezüst mercis... mer neki szabad, akkor mit akarunk? Miről beszélünk egyáltalán? Amíg az ilyenek dudálnak rá a szabályosakra, és nem az összes szabályos anyázza le a szabálytalant, addig nincs megoldás. Márpedig egy mercisnek nem fogok beszóli, mert kiszáll a kocsiból és agyonlő... vagy beleveri a fejem a szélvédőbe.
Szóval, már bocsánat, de amíg az átlag ember megy az ilyenek után, mert azt látja, hogy ez menő, meg bejön a csajoknak, addig parttalan. Sajnos én is hiába tépem itt a számat a szabályok mellett, nyilván a többség egyik fülén be, a másikon ki.
Jogos, nem fogalmaztam pontosan. Nem azt mondom, hogy én vagyok az új Cipész Mihály. A "jól" a morálra vonatkozott, még ha ezek szerint nem is jött le rendesen. Úgy vezetek, hogy a magam részéről minimalizálom a baleset lehetőségét. Értsd: nem száguldozok, nem előzök jobbról, nem kanyarodok szögletesen, nem állok bele az előttem haladó seggébe, stb.
Szabálykövető magatartás, teccikérteni? :D
Én is utálom az egyenes huszárokat, és inkább csípem a hegyi utakat (esztergom--Szentendre, Dobogókői út, minden nap arra járok). De pont egy ilyen vigyük ki a hóra a Quattro Ajudit azt csúszkáljunk má a kanyarokban miatt lett TK-s apám S80as Volvoja, ha nem egy ilyen kocsiba ül vszínű nem ússza meg karcolás nélkül....
Szerintem majdnem mindenki aki be van oltva sebesség iránt, megcsinálta friss jogsival a maga hülyeségét, nekem is volt sajnos ilyesmi cikis, helyzet, szerencsére kocsinak se meg semminek nem lett semmi baja.
Most azért őszintén tegye mindenki a kezét a szívére és mondja azt h nem volt olyan szitu ahol csak a szerencséjére, őrangyalára számíthatott...?!?!
Amugy meg egy kicsit beképzeltnek tűnsz már bocs, nem volt hátsó kerekes ladám, de vezettem már pár autót, csúszott már meg alattam pár kocsi, eddig sikerült is összeszedni probléma nélkül mindet. Én is gokartoztam, sőt szoktam kijárni Hungaroringre is. Azonkívül apám 20 évig fuvarozott sok dologra megtanított, de egy dolgot soha nem mernék állítani, hogy tudok vezetni, vagy h jól vezetek....
Igen de az csak mostantol van Az RS6 avant ami 570 lovas az most az első ilyen széria ha jol tudm!A legerősebb gyái kombiként reklámozzák!:D Végulis igazuk van:D
Gyerekek! Nincs itt semmi probléma. Aki száguldozni akar, és van is neki hozzávaló járműve, gondolom pénze is van. Fizessen be egy versenypályára, és tegye. Aki meg közlekedni, az menjen az országútra. Én sem szeretek lassan járni, de csak a józan ész szabályai szerint sietek, és nem hozom a frászt senkire. Már csak a saját érdekemben sem. Aki megijed, az nagyon kiszámíthatatlan tud lenni. Aki pedig ijesztget, azt én is el szoktam küldeni oda, ahonnan jött. Nem csak az csinál bajt, aki gyorsan hajt, hanem az is, aki nem számít rá. Sőt egy ijedt ember tud igazán sirkuszt csinálni. Ezt is figyelembe kéne venni a száguldozóknak.
és van az RS6 avant ami 5 literes v10es biturbó és 570 lóerő... mondjuk lehet szedán/limuzin formában is kapni de kombiba sokkal jobban néz ki, szerintem..
Azért Audi S6 Avant mert ebbe ilyen moci van,az audi azoknak szánja akik kombi "sportautot" szeretnének venni nem kevés pénzért!De van a sima változat ami kaphato minden féle kisebb motorral az az Audi A6 avant! Gondolj csak a BMW Touring -okra,azok is kombik,mégis van belőle M-es változat több mint 300loerővel!
Fúú! Mekkora pilóták vannak itt!!!!!!!!Megy az önfényezés agyig, közben meg a véletlen megcsúszásnál mindjárt a fékre lépnek....Gyertek ki a budai hegyekbe , vagy bármelyik hegyi útra ha leesik a hó. Hűála istennek van egy csúszkálós Subim, ami csak hójáró. Szögesel lehet csapatni . Nem az autópályán kell emberkedni. A hülye istudja a gázt nyomni, de ha baj van.... ÓÓÓÓÓ mit is csináljak.... Hívj trélert.
Ismerek olyan embert akinek meglett a jogsija és friss (pár hetes) jogsival ment autóval valahova a haverjaival, és ugye ő volt a faszagyerek mert már "tud" vezetni. Rögtön árkot is fogtak. 4en ültek a kocsiba és mind a 4en szerencsésen megúszták. És még ezek után ezzel dicsekedtek az iskolába és nagyon menőnek hitték magukat, Amíg itt tartanak egyes emberek addig sajnos nem változik a közlekedési morál.
Az a baj, hogy hiába vagy rutinos és előrelátó ha valami hülyegyerek jön és azt hiszi hogy ő a király meg hogy nagyon tud vezetni és erőlteti azt ami nem megy, és Te halsz meg az ő hülyesége miatt. Mert ugye általába a vétlen fél szenved nagyobb károkat, a köcsögök meg szerencsések...
Bevallom Bakeyoo linkjétől könny fakadt a szemembe, pedig nem vagyok az a sírós típus.
Rengeteget vezetek kisteherautót és imádok motorozni.
A balesetmentes vezetéshez rutin kell és megfelelő előrelátás. Szerintem.
Akkor van a baj, mikor azt hisszük, már nem vagyunk kezdők és tudunk vezetni...ekkor egy kisebb koccanás segít hejrerázódni.
Ne menjetek gyorsan. Nem vagyok álszent, én is túllépem néha a seb. határt, de csak akkor lehet igazán élvezni, ha mindenki épségben hazaér. Ezt kell(ene) felfogni.
csak kifli van :D én nemtom, mert nem érdekel annyira :D de valszeg azért, mert az átlag nő baromira leszarja a kocsikat, max elmegy vele munkába, vagy ahová kell. a pasik meg gyakorlatilag élettársukként kezelik, meg akármikor képesek órákat beszélni róla meg ilyenek. tisztelet a kivételnek :D
5 éve van jogsim, 5 éve NEM vezetek, mert az oktatóm annyira megutáltatta velem az egészet, h csak azért csináltam végig a tanfolyamot, h ne vesszen kárba a pénzem. (Vagyis végülis kárba veszett, na mindegy.) Egyáltalán nem érdekel, mi hány lóerő, hogy gyorsul és mennyit fogyaszt meg ilyenek. Inkább szívok BKV-val, de valahogy nem akarok részt venni abban az iszonyatban, ami az utakon van. Amikor egyszer-kétszer vezettem, rendszeresen beszóltak, mert akkora paraszt voltam, h betartottam a sebességhatárokat (ami kezdőként meg szerintem még nagyobb parasztág, ugye). De lehet, h a Twingo nem tetszett azoknak, akik már embriókorukban tudtak vezetni. Gyalogosként sem könnyebb, engem rendszeresen a zebrán akarnak elütni. Az a rossz szokásom, h ha az egyik irányból nem jön semmi, elmegyek a zebra feléig, aztán várom, h au ellenkező irányból vki csak megáll. A múltkor egyébként pont egy ilyen helyzetben kezdett dudálni egy kedves antipatikus p*csa. Arra nincs esze, h megálljon, de a dudát rögtön megtalálta. A másik szokásos sztori meg az, amikor a busz megáll a zebra előtt, de az X5-ös siet és kielőzi, de azt nem látja a busztól, h én elindultam. Na mindegy, a lényeg az, h nincs jó véleményem a magyar autósokról, tisztelet a kivételnek, olvastam itt azért nagyon szimpi kommenteket is.
29 év. 11 éves jogsi, ebből 11 év autó, 2 a nagymotor. Na. Bemutatkozás megvolt.
Bakeyoo, a videó iszonyat "jó". Az ilyeneket a tanfolyamon, jogsiszerzés előtt kellene megmutatni fiatalnak, öregnek, fiúnak, lánynak, a királyságos menőmanónak és a béna, soha-nem-lesz-belőle-jó-sofőröknek egyaránt.
Sokáig gondolkodtam, érdemes-e beszállni a szokásos anyázásba, amit sajnos megint látni itt, kinek van igaza, kinek nincs...? Azért gondolom, hogy érdemes, mert a közlekedés szívügyem. Üzletkötő vagyok, sokat vagyok ezért úton hivatalból, de magánemberként is. Céges autónk egy benzines Octavia, ami persze nem Audi, meg BMW (bár ilyeneket is vezettem már, nem is akármilyet), de egy alapvetően erős járgánynak mondható. Magánautóm a másik véglet, egy 31 éves Lada, és ezzel is kezdeném.
Oktatóm szigorú ember volt, mindig figyelmeztetett arra, hogy a közlekedés VESZÉLYES ÜZEM, nem elég, ha én figyelek, mindenki más hülyeségére, várható cselekedetére figyelnem kell. Azt állítom, jól megtanultam vezetni.
A jogsim megszerzése után nem sokkal elkezdtünk haverommal gokartozni. Egyfolytában a pályán lógtunk, egymást doppingoltuk, mindketten jobbak akartunk lenni a másiknál. Vezetési rutin szempontjából igen hasznos gyakorlat, de szem előtt kell tartani a teljesítmény- és súlykülönbségeket. Aztán Anyámtól megkaptam a Ladámat. Azzal jártam el suli mellett dolgozni egy építkezésre, ahová egy viszonylag néptelen kavicsút vezetett be.
Lada+sóder=fun, ezt hadd ne részletezzem.
Egy reggel elég volt annyi, hogy 20-szal dödörögtek előttem, kerülgetve a lyukakat. Én a nagyfiú röhögve elkerültem őket, mondván, mit piszmogtok, és a megszokott kanyaromba - nem túlzok - 5-10 kilométerrel érkeztem meg gyorsabban a "normálisnál". A vége az árokpart lett, javítás kb. 100 ropi, bár ebben az összes, már rozsdásodó elem cseréje és a teljes újrafestés is benne volt.
EZ volt az a nap, amióta TÉNYLEGESEN tudom, hogy jól vezetek, akármilyen hülyén hangzik is. Azóta nem viszem el az autót a határ szélére, hanem jóval a már-nem-normális-szint alatt maradok, nekem sajna ez a tapasztalat kellett. Szóval erről ennyit, aki azt írta, hogy balesetmentes, az MÉG nem tanulta meg, mennyire egy pillanat műve lehet az egész - ne is legyen része benne senkinek, ha nem muszáj.
Még egy-két mondat a Ladával kapcsolatban: mivel többféle autót vezetek, egyértelműen látom a különbségeket, ahogyan a közlekedésben bánnak velem. Ladát vezetni állandó készenlétet jelent, elveszik az elsőbbségedet, eléd vágnak, letolnak az útról, még ha gyorsabban is mész a megengedettnél. Egyszer kikerülős vészfékezéssel elkerültem egy balesetet, és a sportkocsis csávó mögöttem nekiállt üvölteni velem, hogy mijaf*szt csinálok. Amikor szóltam neki, hogy nézzen már körül, örüljön, hogy nem a lökhárítómban áll, akkor egyből megenyhült. Ehhez az autóhoz (és az említett Trabantokhoz, és társaikhoz) sajnos így állnak hozzá. Úgy látszik, elfelejtették, vagy soha nem volt részük benne: ezek is AUTÓK.
Szoktam vezetni kistehert. Az emberek zömét ez az autó ugyanúgy nem hatja meg, de van, akinek eszébe jut, nem azért gyorsulok olyan nehezen, meg előzöm 10-zel a kamiont, mert qrvára ráérek, hanem mert tele vagyok valószínűleg. Ők azok, akik lemondanak az elsőbbségükről, hogy kiengedjenek, köszönet nekik. 10 mp-cel később ér céljához, de nekem tett egy óriási szívességet, ha tehetem, én is így viselkedek mással is, akármilyen autót vezessek, és akármilyen autóban üljön a másik.
Az Octavia. Egy jó fekvésű, erős nyugati kocsit (már az elnevezés is elárul mindent - nyugati, mert az a frankó) vezetve az ember hajlamos arrogánssá válni. Kis pöccre jól gyorsul, pillanatok alatt el lehet érni vele A-ból B-be, hát milyen dolog ez, hogy valaki engem ebben meggátol? Elkések a megbeszélésemről? Időben kell indulni. Időben indultam, de mégis elkések? Telefon, bocsi, késni fogok, általában megértik, a fontos megbeszélésekre meg úgyis bőséges időtartalékkal kell elindulni.
De ezek csak kifogások. Igazából minden filmben, játékban azt látni, aki a gyorsabb, spoileresebb, alufelnisebb és matricásabb, az az ÁSZ az utakon. Persze elég egy munkahelyi, vagy egy magánéleti frusztráció, és ezt valamiért mindenki magával viszi a közlekedésbe, ott vezeti le őket. Apró kis hülye elégtételek napi szinten - "mekkorát nézett a kis Suzukis köcsög". Hűha, nagyfiú. Meg persze a megnövelt teljesítményesesek. Idén nyáron Győrben éjszakánként hallani a gyorsulási versenyeket a városban, ezelőtt valahogy nem nagyon veszélyeztették a belső utakat. Nemtom, hányan emlékeznek a Lambo's balesetre az M1-M7-esen. Ez a fajta ember már egy más kategória, az űbermens. Nincsenek szabályok, akármit meg lehet csinálni. Simán történhetett volna nagyobb baj ott is, mint a pl. mumus által küldött képen látható, és nem lehet tenni ellene semmit. Elég egy buliból hazafelé tartó becsiccsentett fiatal az egyik kanyar mögött, undergroundos királysrácok...
Most így egy csomó mindent kiírtam magamból, nemtom, van-e összefüggés benne, vagy a lényeg érthető-e. A szabályok nem azért vannak, hogy minket szivassanak, hanem hogy egyenlő, amennyire lehet, biztonságos feltételeket szabjanak mindenkinek, gyalogosnak, bringásnak, motorosnak és autósnak egyaránt. Szeressük egymást gyerekek, és ha adrenalin kell, húzzatok a Hungaroringre! (Vagy amelyik közelebb van.) Uff!
Erre az előzgetősre csak annyit hogy külföldön igen, az emberek lefékeznek, beengedik, segítik azt aki előz. Magyarország ebben is elmaradott, hogy itt rádhúzzák, index nélkül bekanyarodik előtted, ledudál, gyorsít, vagy is el kezd előzni anélkül h a tükörbe nézne, hogy csak néhányat említsek a látott/tapasztalt problémákból.
Abban viszont teljes mértékig egyetértek, hogy városon belül viszont semmi értelme gyorsan menni. A városon kívül többnyire csak olyanokkal találkozol akiknek van köze a közlekedéshez, városon belül gyerekek, nagymamák, jogsi, autó nélküli emberek akik nem tudják felmérni a helyzetet... ezért városban sztem sem normális átlépni a sebességhatárt.
Valószínű azért érzed magad egyedül ezzel a gondolattal, mert az emberek nagyrésze kezdi (talán) felfogni, hogy a baleseteket nem ugy kell elkerülni hogy 60al megyek egy olyan táblánál például amit véletlenül kint felejtettek és tudom h már nincs útépítés dehát a KRESZ ugyebár... Érzésem szerint a KRESZ az nagyon jó alapokat ad a közlekedéshez, de ha az ember nem tud a saját logikájából hozzátenni akkor sz.rt se ér (NEM TÉGED AKARLAK MEGBÁNTANI, NE VEDD SZEMÉLYESKEDÉSNEK)
Azonkívül csak halkan megsúgom, hogyha előállna egy olyan utópisztikus helyzet, hogy hirtelen mindenki betartaná a közlekedési szabályokat, balesetek akkor is lennének. Abban igazad van hogy HA 120 helyett 90el mennék akkor több idő, kisebb sebesség stb, de erre szokták azt mondani, hogy ha meg nem születek meg akkor nem vagyok pont ott pont akkor, meg ha nem teszem le a jogsit, de lehet ha épp egy repülő esett volna az útra akkor sem történt volna meg ez vagy az a baleset.
Jah és mégvalami, ezt konkrétan az oktatómtól hallottam, hogy a KRESZ vizsgán majdnem mindenki átmehet, mert úgy van megírva hogy a legidiótább ember is felfogja, de ahhoz hogy az utakon túléld a közlekedést, ahhoz egy kicsit több kell... érdemes elgondolkozni. Az pl nincs a KRESZbe: h ha látom h valaki siet és jelzek az indexel h mehet, szabad az út vagy ha látom h egy motoros élvezi h száguld a kétkerekűjén akkor látványosan félrehúzódok h lássa h észrevettem és elengedem (bár néha ők is megtehetnék ugyanezt fordítva, főleg kanyargós hegyi utakon), vagy amikor egy pesti kereszteződésnél a dugóban 5cm-t előrébb megyek az előttem lévő seggébe csak h a mögöttem jobbra fordulónak ne kelljen 30percet várni h lekanyarodhasson... EHHEZ NEM KELL KRESSZ EHHEZ JÓZAN ÉSZ KELL!!!
ezt nagyon benézted,az audi s6 avant v10es 5,2literes benzin motorral van szerelve,turbófeltöltövel ami 434lóeröt tud! Ajánlom figyelmedbe ezt a videot http://www.youtube.com/watch?v=blQGQj-fKWc
Nem vagy egyedül, én is teljesen eggyet értek veled. nem is olyan régen volt pécsen ,hogy a k*csög bunko 80-al elütött egy nagyit a 3-4 évessel aki a zebrán ment át. persze a bunkojának semmi baja és még volt pofája nyilatkozni, hogy ő nem érzi magát felelösnek.... az ilyet simán kikötni a gyosvonat elé, vagy a hozzátartozoknak egy közös délutánra oda adni. nem hiszem hogy sokáig élne. igaz én nem mo-on élek de ha ritkán hazajutok simán félek vezetni a magyar utakon. mert hány olyan van aki ugy gondolja ezt még megelözöm aki szenbe jön majd lefékez, mintha 6 sávos autopállya lenne.
Nagyonnagy ez a video.Hüen tükrözi azt hogy még hajtani se kell hogy megtörténnyen a baj.Amugy meg ezeknek a gyorshajtóknak elvenném a jogosítványukat eggy életre oszt járhatna gyalog.Mert hiába mondja hogy németországban meg hogy a világ másik végén ment ennyivel de nekem ne mondja hogy ithon meg betartja a szabájokat!
Sz*rt nem ér a tőrésteszt.Mert mindeggyiket 50 vagy 75 km\h-ás sebességgel nézik nem 150 és 300 között.Amugy neg ha 20as kazánlemezböl lenne az autó akkor is megmurgyelne a páciens mert a belső szervei nem birnák a extrém lassulást!
Meg ugye nem az a gond hogy balesetet okozhat az aki gyorsan hajt,előz és jön szembe a másik,hanem az hogy nem csak ö hal meg/sérül meg!Nem szeretnék ugy balesetet szenvedni hogy nem én vagyok a hibás,csak rosszkor voltam rossz helyen!Ugyan ez van a piázással,nehogy már meghaljak azért mert valaki részegen vezet és belémjön!
Teljesen igazad van,Mo-n azért is van 90es sebességkorlátozás,mert nem mefelelő az utak minősége a gyorsabb haladáshoz! Nézzuk csak meg a német autopályát,korlátlan,ugye?Miért is?mert az a világ legjobban megtervezett,kivitelezett autopályája amin lehet menni 200al is nem fogja egy kátyu kirántani a kezedből a kormányt!
Most mit mondjon az ember az ilyen hozzászólások után? Erről beszélek. Mindenkinek rám támad, mert érdekel a sebességkorlát. Itt mindenki hihetetlenül okos, mindenki marhára tudja, mi a probléma a közlekedéssel, és mégis naponta vannak halálos balesetek. Igen, lehet menni az auditokkal, meg a bmw-tekkel, mert nektek biztonságos az a tempó. De majd ha a Ti biztonságos tempótokkal belehajtatok egy suzukiba, amiben egy család ül... Persze, jöhet a szöveg, hogy akkor már mindegy, hogy 90-nel vagy 120-szal mész bele a suzukiba. és ha már belemész, lehet, hogy igaz is... csak 1. 90-nél több időd van reagálni, mert ha 50 méterre veszed észre, azt 90-nel tovább tart megtenni, mint 120-szal (egyszerű fizika) így az 50 méterből lehet, hogy van 20 métered fékezni, és 2. a kisebb sebességet nagyobb távolságon jobban le lehet lassítani... lehet, hogy 90-ből 20 méteren le tudsz lassítani 50-re, mire nekimész, mígy 120-nál csak 10 métered marad, és csak 110-ig lassítasz le. Igaz, Ti Audiban, BMW-ben ültök...
És a hozzászólásaitok alapján én érzem magam egyedül és kellemetlenül... Miért nem szokatlan ez nekem? Azért mert az utakon is így van, hogy ha kint egy 60-as tábla, mert útépítés van és visszalassítok, akkor ledudálnak, meg hátulról 2 centire jönnek mögöttem, hogy jelezzék "TE LOOSER? ELŐZNÉK, MENJ MÁR!"
Az indokolatlan lassú haladás meg nem tom, hogy jön ide, én nem arról beszéltem. Hacsak nem a 60-as táblánál 60, az nem indokolatlan...
Az utolsó kép egy opel astra,azthiszem,az sztem KAMU,mert ha megnézitek,akkor a vizhőfok mutató teljesen lent áll,ami azért nem lehetséges sztem mert a ujabb autok kb 1km megtétele után már majdnem elérik az uzemmeleg hömérsékletet(kb 90C)! Na már most ez az auto 250el száguld,és jég hideg a motor,miközben ki van taposva a bele..ezt nem hiszem!:D Amugymeg gyszerü a dolog,csak rá kell dugni az autora a laptopot,kell hozzá a hibakódolvaso progi(minden automárkának más) és lehet játszadozni az orákkal,fényszorokkal dudával mindennel amit a vezérlőegység müködtet!(tapasztalat!)
1 meddig tart leszedni a netröl egy képet(külföldi oldalak) 2 meddig tart photoshopban csinálni egyet
3 nem kéne akkorse száguldozni ...
sőt szebbet mondok a legtöbb baleset a 4esen nem azért történik mert egyesek folyamatosan felmérés nélkül előzgetnek , (részben ) hanem azért mert előzniük kELL....
hülyevagyok tudom..
nem olvastam el részletesen ki mit írt, de egy két szóból látom mi a téma.
Szerintem nem a sebességgel van baj hanem azzal, hogy sok baromnak van jogsija...
nekem haverom beszívva jobban vezet mint egy egész oktatógárda egybevéve, és simán félelem nélkül beülök mellé 120 fölött is. tehetség rutin gyakorlat figyelem ész reflex.
akinek nincs valamelyik elvenném a jogsiját. pl. a legtöbb nőnek még büntetést is kiszabnék hogy hogy merte letenni a jogsit, az oktatóját és a vizsgabiztost meg lecsukatnám.
van olyan barátnőm aki mellé kétszer ültem be, de elég is volt köszönöm többet sose, mert még 5-nél is féltem mellette nemhogy 100-nál, bár addig el sem tud jutni.... megjegyzem 10 éve van jogsija és minden nap vezet!!!! egyszerűen vannak akik nem alkalmasak a vezetésre, és nem képesek beismerni. ez ugyanaz mint a megaszar. sokan nem alkalmasak a sztárságra és az éneklésre, és nem képesek felismerni ezt. ennyi.
Ez a biztonság dolog, nagyon igaz. Az emberek egy része arról is megfeletkezik, vagy csak nem tapasztalta, hogy bizonyos autók között is van technikai különbség, és ebből jönnek az általánosítások is. Pl.: próbálj meg egy régi Swiftel (nem akarok megbántani senkit) 180al levezetni 300-1000km-t, ugyanez egy A6-osban lényegesen egyszerübb és biztonságosabb. Az aki a Swiftben 90el megy városon kívül iszonyatosan szidja azt a száguldozót aki egy Audival 120al elmegy mellette...
Ha már mindenki igy kezdi én is igy kezdem: 22 éves vagyok, 5 éve vezetek, 3 éve napi 150km-t, volt 1-2 "balesetem", nem én voltam az elkövető.
Véleményem szerint a probléma nem a száguldozással van (leszámítva az agyatlan őrültködéseket). A gond ott kezdődik hogy az emberek 1. NEM FIGYELNEK EGYMÁSRA 2. azok akik vérremenően ragaszkodnak a szabályokhoz önkéntes igazságosztót akarnak játszani.
Örökké jönnek a kérdések, hova szágldozol? Minek sietsz stbstb. Ha valaki tudni akarja a másikról hogy hova siet, kérje el a tel. számát, üljön be vele vhova és beszélgessen el vele h mit csinál hogy olyan sürgős! Ha az utakon közlekedünk akkor meg legyünk előzékenyek ha nem akarunk sietni, ha meg sietünk akkor meg q.rvára figyeljünk oda hogy mit mikor és hogyan csinálunk.
A legtöbben akik azt mondják hogy ők a KRESZ szerint közlekednek meg fontos hogy a szabályok szerint menjenek, ugyanugy elkövetnek olyan hibákat vezetés közben amikre a gyorsabban temperamentumosabban vezetők fújnak nagyon. csak 1-2 példa a teljesség igénye nélkül: illető 90 el megy, utol ér egy nála lassabban haladót, beáll mögé mert nem előzget ő eszetlenül, igen ám de ahol lenne lehetősége ott sem előz mert neki az nem kényelmes, viszont elfelejti hogy van aki előzni fog és lehet h a két autó közé akarNA beállni csak a probléma ott van h a KRESZ hívő megfeletkezik arról az apróságról hogy ha valaki előz akkor azt segíteni kell szándékában, tehát kicsit nagyobb követési távolságot hagyok ha ne adj Isten ugy esik akkor vissza tudjon állni. Másik dolgok hogy akik igy belenyugszanak a szabályokba nagyon nehezen veszik észre, és alkalmazkonak az új közlekedési rendekhez, még akkor is ha 6 tábla figyelmeztet h FORGALMI REND VÁLTOZÁS!
Mellékesen az oldal amiről ez a link szól nem lenne hülyeség, ha nem sebességkorlátozásos közutakról lennének a képek. Amugy nagy kérdés hogy miért nincs több nyíltnap a versenypályákon ahol azok az emberek kiélhetnék olthatatlan vágaikat a sebesség iránt....?!?!
ez a sebesség dolog relatív, nagyapámnak a 90 is sok autópályán. inkább az emberek önismeretével van baj - azt hiszik hogy ők aztán, közben meg nem.
engem pl rohadtul idegesít mikor beszól valaki meg ítélkezik, hogy száguldozok. honnan tudja ő, hogy mennyire vagyok felkészült? Miért ne mehetnék a szentendrein 90-el, ha nekem az a biztonságos? ellenben vannak olyan helyek, ahol az 50-et is soknak tartom. motoron pl különösen veszélyes az autókkal egy tempóban, esetleg lassabban menni, mert elkaszálnak, legalábbis velem már megtörtént.
Meg az is gyanús, aki azt állítja, hogy ő mindig szabályosan közlekedik - ilyen ember nem létezik, ha mégis akkor pedig nincs felkészülve az extrém helyzetek megoldására.
szányalmas az egész... lehet itt hömbölögni azzal, hogy jaj de hát én tudok vezetni meg odafigyelek... francokat! egyszer történik meg a baj... akkor lehet keménykedni... utálom ezeket a majmokat, akiknek ez az élet értelme... pf
Igazabol nem a rutinra probaltam celozni, hanem a jozan itelokepessegre.
Hogy csak akkor nyomja neki, ha az ut/kozlekedesi viszonyok ezt nem zarjak ki.
Meg, hogy soha a budos eletben ne kezdjen elozni ha kanyar, emelkedo van elotte, meg akkor is ha az elotte halado 40el docog.
Ha az ember megfontolt es nem kepzeli magat szupermennek vagy autoversenyzonek, akkor szerintem jo esellyel megussza hogy balesetet okozzon. Ha meg neadj Isten elem ugrik egy bazi szarvas akkor a szerencsem/orangyalom/biztonsagi ovem fog megmenteni nem pedig az, hogy betartottam a KRESZ-t es szigoruan 90el haladtam
En igy gondolom,PISZ
Az ilyeneknek szoktam jókívánságként mondani, hogy amikor 250km/h felett száguldoznak az autópályán, akkor egy szép nagy kamion ~90 km/h-val előzzön ki, mert ő csak egy pici pontot lát a tükörben, vagy azt sem. Na többet biztos nem száguldozna. Nem attól fasza gyerek valaki, ha megy mint a golyó. Amúgy az én rekordom 1024 km/h !!! Egy Boeing 757-essel :)
Én meg Apokalipsz Istvánnal értek egyet, úgy tudom már bizonyított hogy a "lassúhajtás" miatt jóval többen halnak meg, mint a gyorshajtás miatt, nem véletlen törölték el normális országokban a sebességhatárt a sztrádán, vagy egyes útszakaszokon. Ha annyira veszélyes a gyorshajtás, minek csinálnak olyan autókat, amik 200 km/h sebességre képesek (manapság szinte mindegyik)? Jóval veszélyesebb, mikor a belső sávban baktat egy bácsika a trabijával 70-nel, én azoknak venném el a jogsiját ott helyben!
ga_-bor: Nem, nem felejtettem el. Szerintem tök nem számít, ki hány éves. Amúgy 33 éves vagyok, balesetmentesen közlekedek, 17 éves korom óta van jogosítványom, előtte pedig 14 évesen már SMK jogsim volt. Mi érdekel még? Nem vagyok sem vén trotty, sem vérprofi az utakon, de rutintalannak sem számítok. Tök ÁTLAG magyar állampolgár vagyok. És az életem is olyan, hogy van egy 8 órás munkahelyem, ami mellett megvannak a magánügyeim, és a családommal is foglalkozom. És nekem elég a 24 óra egy napra, pedig általában betartom a sebességhatárokat. Hogy miért? Azért mert én nem képzelem magam akkora embernek, hogy azt, amit a KRESZ megállapít szabályokat, felülbírálhatnám. Amúgy lehet, hogy Te ilyen nagyon fontos üzletember vagy, akinek ezen egy üzlet múlik, de mint írtam is, nem az ilyeneknek szót. Náluk is kétkedve fogadom, de valahol ezt az indokot, ha akarnám még el is fogadhatnám. Ha emberélet múlik rajta, ám legyen. Még egy üzletnél is valahol megértem, hisz mindenki csak pénzből él. A baj ott van, hogy a 99%-a a gyorshajtóknak nem tud magyarázatot adni, vagy ugyanezt kamuzza.
BMW525i : No comment, ha nem olvasol rendesen, akkor inkább ne írj. Nyilván, aki nem akar gyorsan hajtani, az ettől nem fog. De vannak emberek, akiket nagyban befolyásol a közvélemény. És ha a közvélemény elfogadja, és támogatja a száguldozást (ha mással nem, azzal, hogy az ilyen témákban nem ír negatív kritikát) akkor ezek a befolyásolható emberek mennek a tömeggel, és ők is gyorsan fognak vezetni. "ehh...."
Apokalipsz István : Nem az indokolatlan lassú haladásról beszélek. Azt én sem szeretem, ha lehet menni 90-nel és 70-et megy. Én azt nem értem meg, mikor 90-es táblánál 130-150-180... De már azt sem értem meg, aki 100-zal megy, mert annak végképp nincs értelme. Az a 10 km/h tényleg semmit nem jelent, csak arra jó, hogy ne előtte legyek...
Végül: nem ezzel a posttal van a bajom. Magával az alapötlettel. Itt az ize.hu-n általában értelmes emberek vannak és itt valakiből mindig előjön a másik oldal is. Az alapötlet a gáz, hogy "tölts fel képet, mennyivel mentél és kerülj az első 10-be!" na ez a gáz
Még annyit szeretnék hozzátenni a dologhoz, hogy a moderátornak ezt a post-ot nem lett volna szabad feltenni, mert a sok hülyegyereket arra ösztönzi, hogy túlszárnyalják ezeket az adatokat. Pont elegen halnak meg az utakon így is.
Na igen, a "kivul" lemaradt :)
Kutyat/macskat gazolni tenyleg parasztsag ha elekerulheto lett volna a dolog.
Ha meg nem, nos az tenyleg szomoru volt mar nekem is ongyilkos hajlamu macsekkal :(
Nagyon egyetértek veled. Ezek a normálatlan barmok, akiknek apuci a seggük alá rakta a motort, és a jogsijuk napjainak száma nem több, mint az IQ-juk, mások életét veszélyeztetve száguldoznak. A felháborító az egészben az, hogy nem ők halnak meg, hanem a vétlenek.
Ezzel meg én tudok csak részben egyetérteni.
Ugyanis ki dönti el, hogy ő rutinos vezető vagy sem?! Egyedül saját maga, mert ő "érzi". A baleseti és/vagy temető pedig tele van ilyen "énmárrutinosvezetővagyok-oszt-nyomhatom-neki" emberekkel. Azért mert vkinek nem volt baleste, pedig "nyomja" neki, lehet hogy csak a mázlinak+a többi közlekedőnek köszönhető.
Ha egyedül megy az úton, tőlem repeszthet, remélem felkenődik a "fenegyerek", eggyel kevesebb veszély az utakon. A gond ott van, ha utasai vannak, vagy pedig a többi autóst veszélyezteti. Senkinek nincs joga kockáztatni a többi ember életét/testi épségét!
(Amúgy én is sokat közlekedem szerte az országban, de soha nem éreztem úgy, hogy összedől a világ, mert 5 perccel később érek oda. Vki érdeklődött az életkorok után -nem tudom minek, biztos mert szerinte az öregek "pampognak"-: 30-on innen vagyok, ha számít).
feltételezem elírtad és lakott területen kívülre értetted a "nem 90el, hanem 130al"-t. :)
Teljesen egyetértek Veled, annyit tennék hozzá, hogy engem lakott területen vezetésnél kifejezetten idegesítenek az olyan alakok, akik vagányan nyomják a gázt és leszarják, ha néha kivasalnak egy-két házi kedvencet fékezés nélkül... persze, nem kisgyerek, nem nagymama, de mégis azért...
3 macskát és 2 kutyát is ütöttek már el előttem hajtók, úgy hogy mögülük láttam, hogy át fog szaladni az úton az állat... Persze tovább hajtottak, én megálltam, levittem az útról és megkérdeztem járókelőktől kié az állat.. (A gazdája persze azt hitte én csaptam el.. jellemző. balfasz vagyok). Az ilyeneknek kívánom, egyszer nagyobb állattal találkozzanak...(rosszindulatú vagyok? nos, igen)
Csak reszben tudok egyeterteni.
Az altalad kiragadott pelda teljesen jogos, az ilyen arcoskodva elozok alol legszivesebben kivetetnem az autot, az sem jo ha valaki orult modjara szaguldozik...DE
-Szerintem ez a poszt nem adagol semmit, csak egy kis felmeres.
-Az indokolatlan lassu haladas legalabb olyan rossz es szerintem ha valaki tenyleg odafigyel es megvan a kell rutinja akkor nem dol ossze a vilag ha lakott teruleten nem 90el hanem 130al kozlekedik (megfelelo utviszonyok eseten persze)
-Az szerintem SOKKAL duhitobb amikor az egyszeri ember 70el halad, kilometer hosszu sor kepzodik mogotte es persze a keskeny, rossz minosegu utakon sansztalan az elozes. Es igen amikor valaki tenyleg siet, akkor 20-30 km sebessegkulonbseg is szamit. Kulonosen ha nem 60 hanem 160km-re utazik.
> "ilyen site-ok adagolják az emberekbe, hogy "attól leszel faszagyerek, ha nyomod a pedált"???"
Te ettől az oldaltól késztetést érzel arra, hogy gyorsabban vezess? Mert akkor veled nagy probléma van és nagyon veszélyes számodra az internetezés. Szerintem gyorsan kapcsold ki a számítógépet, mert hamarosan pornózni fogsz és filmeket lopsz a tékából. ehh...
Hát... nemtudom hány éves vagy, mert az elfeljetetted megosztani a többiekkel. Az oldalnak igen tény, hogy vannak hátrányos tulajdonságai... bár elég sok kép valószínü lelopott illetve photoshoppolt, mivel egy ilyen képe kb 3 perc megcsinálni. De nemtudom a Te életed milyen... az átlag embernek kb olyan, hogy ha 50-el/90-el/130/al futkozik, akkor napi 40 óra is alig lenne elég, hogy elvégezze a napi feladatát. Szóval, ha te ráérsz minden szabájt betartva közlekedni, akkor adj hálát a Magasságosnak. Sajnos nekem nincs ilyen jósorsom. Amúgy ha lehetőség van rá, akkor én is (általában északa mikor megyek haza) lassaban is negyek mind amennyitvel lehet, mikor nincs az utakon senki, mert akkor már ráérek, és az autó draszikusan kevessebbet eszik. Nem kell félreérteni, nem vagyok száguldozó hülyegyerek, nem volt balesetem, koccanásom, és nagyonsokat vezetek, csak be kell látni (sőt splhelyen a rendőrök is belátták) hogy az 50-90-et nem lehet betartani.
Emberek, ez szánalmas. Komolyan létezik ilyenre honlap és vannak emberek, akik csak ezért hajtanak? Gyalázatos a magyar közlekedési morál, és akkor ilyen site-ok adagolják az emberekbe, hogy "attól leszel faszagyerek, ha nyomod a pedált"??? Mi értelme van ennek? Meg úgy általánosságban mi értelme van a gyorshajtásnak? Tudom, ezerszer lerágott csont, de 5 perccel otthon lenni, mennyit ér? És az elszomorító, hogy sok ember csak a móka kedvéért, meg azért, mert "jó kocsim van" alapon megy mint állat. A magyar ember nem tudja elviselni, ha valaki mögött kell autóznia. 90-nel megyek lakott területen kívül, és levillognak? Az a szar lúzer, aki betartja a szabályokat? És csak azért leelőz, hogy előttem menjen? Előzés után beáll ő is a 90-es tempóra, mert elég neki... de legalább nem előtte vagyok. Szánalmas. És ne mondja nekem senki, hogy mindenki üzleti ügyben rohan és késésben van, ezért kell sietnie, vagy beteg az asszony/gyerek/macska/hörcsög. A probléma pont az ilyen postok miatt van. Ezek alapján van az, hogy "menő, ha nyomod a gázt" és "ciki, ha betartod a szabályokat". Asszem svédeknél van egy jó mondás a gyorshajtásra: "Nem vagyok én csóró szegény, hogy rohanjak". Talán ezzel a hozzáállással kicsit többre mennénk...
230km/h autopalyan BMW-vel. Ezt ne probaljatok ki otthon! :) Minden szep es jo, az adrenalin is jo, de nem kell igy menni. Nagyjabol normalisan vezetek. Sok balesetet lattam mar...
Honda Civic 6gen VTI : 210 km/h
Ment volna tobbet is ha van 6.sebesseg szegeny, viszont mar nagyon porgott igy.
Amugy a 2 kezemen meg tudom szamolni hany ut van Magyarorszagon ahol, nincs halalfelelem 130 folott :(
"Amit láttok az egy baleset következménye, ami meg volt tisztítva a vértől és más egyébb szennyeződéstől, majd ki lett állítva, hogy az emberek lássák mi meg nem történhet. A Honda vezetője igen gyorsan ment, kb 250 km/h. Nem vette észre a Golfot ami keresztezi az útját. A Golfban két utas tartózkodott, mind a hárman szörnyethaltak. Egyébként ez egy motorkiállításon lett lefotózva. A motor vezetőjének új jogsija volt..."
Az egyéni rekordom amit nem igen tud letolni senki... Egy szabájzatlan MAN tga-s 24tonnás tehergépjármű 132km/h (mivel csak 125ig van cikkezve az óra ezért gps-re hagyatkozva néztem a haladási adatot).
Az Audi 100 lehet h régi autó, de még mindig jobban fekszik az úton mind a mai autók többsége. Tapasztalatból beszélek, nekünk volt (az öregsége miatt adtuk el igen) és mikor beleültem a fiatalabba (nem audiba) megdöbbentett, hogy milyen sebességnél mennyire imbojog, és az audi ami kb 10 évvel volt idősebb mennyire stabilabb volt nála.
az Audi 100 assal az a 263 vagy mennyi nem kutya ,olyan regi kocsival...az a msik dolog pedig hogy kinek van penze,autoja erre....meg persze elete erre....amugy majd kuldok be egy postot remelem kikerul,az engem elegge megremisztett....nah szoval csak lassan...
URL: http://www.youtube.com/watch?v=vm7vcf9Iqfg
Szöveg: Munkatársam a gyerek, csak azt mondta ' i'm lucky'