Ember! Lehet, hogy magát az autót 2 nap alatt szerelik össze félkész, illetve kész alkatrészekből, de szerinted azok hol teremnek? Fán? Bányászni, kohászati üzemet, vegyipari gyárakat, stb. fenntartani nem kell hozzá? Az egész folyamatot nézd, ami ahhoz kell, hogy egy autó legördüljön a futószalagról, ne csak az utolsó lépéseket...! (De erről már írtak előttem.) Az is sokat mondó tény, hogy a világ vezető nagyvállalatai (nem kis országok bevételeit meghaladó tőkével...) autógyárak. Ők szarják a törvényt meg a trendeket. Ők az egyik legnagyobb kuncsaftjai a geológiai nyersanyagokat feldolgozó iparnak... De természetesen vezetőik kizárólag erkölcsös, jóravaló emberek, akiket nem a profit érdekel, hanem a Föld megmentésén fáradoznak... Avassuk őket szentté ebben a minutában! -,-
Más részről az elég gyenge érv, hogy más iparágaknak is szüksége van fémre. Rohadtul nem mindegy a mennyiség, amit igencsak megdob az autógyártók igénye. Magánautóra ennek ellenére úgy istenigazából nagyon kevés embernek van valóban szüksége, a többségnek felesleges luxuscikk, státuszszimbólum, az elkényelmesedést szolgáló eszköz. Ez értelmetlen PAZARLÁS. Ezt pedig nem ellensúlyozza az, ha az autó használatát környezetbarátABBnak reklámozzák (legfeljebb a leendő tulajdonosok lelkiismeretét lehet vele megnyugtatni...).
A multkor lattam egy nagyon jo kis kepviccet. Sok ember ul a dugoban az autokban, es bosszankodnak. Es a gondolat buborekokban minden ember a dugoban ugyan azt gondolja:
"Hogy ez a sok kocsog miert nem megy inkabb busszal dolgozni!!??" :D
Ja es meg egyszer leirnam, hogy biztos nektek van igazatok abban, hogy a kocsi gyasrtasa kozben -ami kb 1-2 nap- sokkal jobban szennyezik a gyarak a kornyezetet, mint ami kart ugyan ez a darab auto okoz 14-16 ev futas alatt. Logikus !
Kicsit más megvilágításban, ugyanaz a szöveg:
"A gyárak 60%a csak azért létezik, mert autót "is" gyártunk."
Azaz, ha nem lenne autó amivel az emberek bejárjanak dolgozni, nem lenne gyár sem :D
"A gyárak 60%a csak azért létezik, mert autót "is" gyártunk."
es jonnek a peldak :)
Fem nem kell semmire csak auto gyartasra, olmot sem hasznalnunk semmi masra. Gumit is csak az autok kerekei miatt gyartanak, es persze olajat is csak azert finomitanak, mert az autokba tankoljuk. Sziliciumot sem hasznalnak mashoz csak a kocsikhoz, a szamitogepek meg katodcsovekkel mennek. De nem is sorolom tovabb. Es ezek utan, meg higyjem el, hogy "Nas nak 10000%-ban igaza van" Ha te ebben jonak mondod magad, akkor mit tudhatsz toribol, ha magad is elismered, hogy abban nem vagy jo :))
kifelejtettem, hogy a diesel autók hatásfoka 40% fölött van.
Csak a naivák hihetik azt, hogy a helyileg az autóban előállított energia kisebb mozgatsi hatásfokkal működik, mint az erőműből 5000 féle átalakításon átesett energia forgómozgássá alakítva. Lehet, hogy nem az autó füstől, helyette a hőerőmű fog 3x annyi füstöt nyomatni. Nagyon zöld, le a kalappal.
Senki nem gondol, az energialánc átviteli veszteségére?
Erre gondolok:
Erőművek hatásfoka <40%-nál (mielőtt valaki belémkötne, van 60% is csak rettentő ritka, az átlag jóval 40% alatt van).
Villamosenergia szállítás hatásfoka: <80%
Akkumulátor töltés hatásfoka: ~60%
Villanymotorok hatásfoka: kb 75%
Sebességváltó hatásfoka( a legjobb jelenleg): 88%
eredő hatásfok: 12,672%
versus
ebből kitűnik, hogy a villamos autók miatt 3* annyi füst hagyja el az erőmű kéményét, mint ami a robbanómotoros autókból jön.
és nem beszéltünk, a személyautók legveszélyesebb részének, az akkumulátornak az előállításáról, ami az elektromos autóknál kb 20x annyi ólmot tesz szükségessé.
ebben nem vagyok hajlandó vitatkozni.
az elektromos autó amíg hőerőművek és atomerőművek adják az energiánk nagy többségét többet ártanak mint használnak.
Hajrá zöldek.
Értelmetlen lenne egy pár ( trendi marketing eszközöket felhalmozva, nulla mondanivalóval rendelkező ) reklámról messzemenő vitákat folytatni, ezért csak a véleményem írom le.
Sztem mind 3 nagyon rossz. A maci pedig reklám nélkül is aranyos... Sőt.
3. videóval csak az a baj, hogy a jégsapkák X évente olvadnak, illetve fagynak újra...Természetesen nem jó dolog a sok CO kibocsátás, de kötve hiszem, hogy ennek köszönhetően olvad a sarki jég. Aki akar erről meglehetősen elgondolkodtató írást olvasni annak ajánlom ezt:
Te valoban ugy gondolod, hogy az a par nap gyartas tobb kart okoz, mint 14 vagy neha 16 ev kocsifutasi ido ? Hat nem tudom, komolyan nem ertek hozza, de csak az en jozan paraszti eszemmel belegondolva, a tobb 100.000 merfold alatt elegetett tobb 1000 liternyi uzemenyak, meg kipofogott CO sztm remesebben hangzik... Azt meg meg sem emlitem, hogy hanyszor cserelsz szurot, olajat, akkumulatort, stb a kocsiban tobb mint egy evtizeden keresztul... De hat ez van, amikor nem valos tenyekrol allitunk fel velemenyt. Mint ahogy en is tettem most...
A masik felhaborito dolog, meg az, amikor emberek kijelentenek, meg terjesztenek ilyen legbol kapott dolgokat, hogy "az kis ici-pici CO, amit ez a ""kornyezetbarat"" auto kibocsajt, azt konnyen belathatjuk, hogy semmi. Semmi ahhoz kepest, hogy.... Borzalmas... Es emberek meg elhiszik ezeket a faszsagokat es terjesztik. Persze lehet, hogy egy auto az semmi, csak a kicsiny foldunkon tobb 100 millio, vagy milliard rohangal beloluk. De semmi baj, bagatelizaljuk csak el a dolgot az majd segit a gyerekeinken !
Az utolsónál kicsit erősnek érzem, hogy egy autógyártó cégnek van pofája ilyen reklámmal előállni.
Az autók igazán a gyártásuk során terhelik a környezetet, és ez független attól, hogy mivel mennek. (Egyes vélekedések szerint a használatuk által okozott szén-dioxid terhelés - amitől most visszhangzik minden - még intenzív igénybevétel esetén is töredéke a magából az autógyártásból fakadó környezeti terhelésnek...amit nem nehéz belátni, ha végiggondoljuk, hogy mennyi fém (!), műanyag, akkumulátorsav, stb. van egy autóban... Csak ezt ugye nem reklámozzák az autógyártók, mert akkor nem lehetne semmilyen autót környezetbarátként feltüntetni, reklámozni, eladni az erre egyre fogékonyabb piacon...)