Hétvégén olyat láttam, hogy nagyon vicces volt! :D A hülye bekapcsolta az ablaktörlőt hátul...csak az nem tűnt fel neki, hogy a rendszámtáblát törli, nem pedig az ablakot...
Tudod, ezt mindig máshogy tanítják, hogy kézifék, vagy sebesség. Kinek mi tetszik. Neked a sebesség, más inkább behúzza a kéziféket. Amúgy meg volt már nem egy koccanás abból, hogy a barom beszállt indította a kocsit és persze hogy sebességben volt. Szóval az se különb.
Amúgy meg soha nem fogom megérteni az embereket amikor hallom hogy megállnak és tiszta erőből berántják a kéziféket. Minek? Elgurul az autó? egyesben van! Úgy elvontatni se lehet olyan erősen fogja akkor minek kézifék? Ez nem San Fransisco hanem Budapest! Nem fog elgurulni és feleslegesen koptatod a féket meg a tárcsát, így hamarabb kell amjd cserélni a semmiért... Sztem én még eddig életemben 4 szer húztam be a kéziféket ebből 4 szer Badacsonyban álltam a hegyen, de még ott is megfogta a rüki vagy az egyes.... Ja meg ha véletlenül nekimennek a parkoló autónknak behúzott kézifékkel porrá zúzzák a lökhárítót még csak egyesben meglökik a kocsit... na mind1 ez az én véleményem, de én is ütök párom kezére ha az én kocsim vezeti és nyúlna a kézifék felé:D
Ahogy már mondtam , sok a hegy errefelé, de nem tudsz olyant mutatni ahol ne tudnék elindulni felfele akár egy centi hátramenet nélkül ...mindezt hála a kéziféknek.Persze a bovden nyúlik a fék kopik , mint általában minden amit használunk, ilyen alapon jobb ha el sem indulunk , jobb a verdának.
Egyébként bár a neve ezt sugallja (rögzítő fék), nem az autó tartós rögzítésére szolgál.
Arra ott a sebességváltó egyes, meg az ék a kerék elé/mögé, esetleg a padkának kormányzás.
Nem egy biztos dolog, a bovden is nyúlik, télen a dobféknél tényleg befagyhat, stb.
Emelkedőn elindulásnál viszont nagy segítség, ha ügyesen használod.
Emlékeim szerint úgy tanítják, hogy télen, vízszintes terepen mellőzni kell a kézifékes parkolást, mert a bovden odafagyhat a kocsihoz, vagy mi a picsa, és hiába engeded ki a kéziféket, az akkor is behúzva marad.
Íme itt is van egy ilyen barom!!! Ahol én lakom az nem egy palacsintasütö,hegy hegyet ér, látom , hogy mennyit tökölnek a pirosnál az olyan lábkapkodó barmok mind te....
Attól függ :) Ha a piros lámpa épp 1 emelkedőn van, akkor igen. Persze jó úgyis ha a féket nyomod, csak sztem így egyszerűbb mint kapkodni a lábaidat a pedálokon.
Én parkoláskor , kézifék+1-es+kitekerem a kormányt jobbra teljesenn(habár azt mondják nem jó a szervónak?)......csak azért( és csak akkor) mert sokszor olyan helyen kell megállnom ,hogy fennáll az elhúzatás esélye, legalább akkor dolgozzon meg a rohadék a pénzéért...
Érdekes , hogy a zafirában nem visszont van egy 15 éves hyundai-om , abban kuplung nélkül nem lehet gyújtani .Kóreai biztonsági intézkedés...
Apám élettársa egy éles jobbos kanyar bevétele közben visszaváltás helyett a kéziféket húzta csumára. Az volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy nem ülök be többé mellé az autóba..
Én úgy tudom a kuplungot akkor is célszerű kinyomni indításkor, ha üresben van a váltó (én már reflexből is így szoktam). Kíméli az akksit (csak a kupkung előtti tengelyszakaszt kell meghajtania az önindítónak is). Javítson ki valaki, ha rosszul fogalmaztam.. :)
Mivaaan????
Már ne haragudj, de hol van köze a vezérműszíjnak ahhoz, ha a kereket a motorral fogod meg...
Tudod ilyenkor a hengerben lévő nyomás állítja meg a főtengelyt, ami mivel összeköttetésben van a kerékkel, így nem engedi továbbforogni...
Nem teljesen mindegy, hogy a parkoló autót kézifékkel, vagy sebességbe rakott váltóval rögzítem. Mindenki döntse el, hogyan csinálja, csak legalább az egyiket használja.
Alapvetően egyetértek, de hogy kuplung nélkül váltani H-váltót autóban, az kicsit erős...max aszinkron váltóban működhet (vagy szekvenciálisban), ott is csak felfelé. Persze elméletileg (és gyakorlatilag is) lehetséges, de azt kitapasztalni úgy, hogy rutinszerűen menjen, egy fél váltóba kerül szerintem..
(egyébként én parkolásnál van hogy behúzom a kéziféket az 1-es mellett, mégiscsak 4 kerék van fogva 2 helyett (FWD-nél), és legalább nem rozsdál be a bowden)
Akkor tisztázzuk, mert nagyon nem értitek, amit írtam...
Amikor a kocsit LEPARKOLOD, akkor hagyd 1-ben, aztán annyi...nem kell a kézifék.
Namármost parkolás közben, mikor mész a csajoddal moziba igen ritkán maradsz a kocsiba nyomni a kuplungot...
Természetesen a piros lámpánál üres, és fék (bár az sem mindig kell, mert a piros lámpák többségénél van annyi felületi egyenetlenség az aszfaltban, hogy ne guruljon el a kocsi, azért a féket sem kell taposni végig, míg áll a kocsi.)
Kuplung valóban a váltáshoz van, meg segít elindulni, tulajdonképpen menet közben kuplung nélkül vidáman lehet pakolgatni a sebességeket, igaz sokat segít azért ha használod a kuplungot.
Jártam. Meg úgy is jártam, hogy az enyhe lejtőn álló autóban játszadozó gyermekem nullába lökte a váltót. Meg az autóm is gurult már el (Járó motorral). Szal én, most már mindig behúzom a kéziféket. Kuplunggal hosszan gurulni idegesítő, de sokkal veszélytelenebb, mint lejtőn folyamatosan fékezni, motorfék helyett.
mér,ha álló autónál 1esbe hagyod,nemkell nyomni a kuplungot?ne beszélj már butaságokat.fölösleges egyesbe is hagyni,simán kiveszed sebességet,max. picit ráfékezel ha gurul a kocsi.
nem azt mondtam hogy nem szabad használni, de mond mi a f@sznak kell egy kb 1-1,5 km-es lejtőn folyamatosan nyomott kuplunggal gurulni?
Vagy rakd üresbe, vagy hagyd motor-fékezni.
A kézifék meg jó hogy kell, csak én sem szoktam vízszintes terepen behuzogatni, sőt enyhe lejtőn is inkább a féket nyomom. Jártál már fagyos időszakban úgy hogy befagyott a kéziféked?
Érdemes idelátogatni! Megtudtam as kommentekből, h a kézifék egy felesleges rossz, a kuplungnak meg árt a használat! Mindenkinek ajánlom a bkv-t volánt és mávot, ezek a legkobb autókímélők!
hagyd egyesben? és közben nyomod a kuplungot? ne, ügye csak viccelsz.
az összes hajam tépni tudnám amikor nyomott kuplunggal gurul-kanyarodik vagy akármi mást csinál valaki.
Ismerek egy pár ilyen embert. Hidd el, nem tesz jót az autónak.
A kuplung azért van hogy tudj váltani. Nem azért hogy azon pihentesd a lábad!
Persze lehet kilendítéssel is indítani, meg kuplungrárugással, sőt ha van nem kell annyira pontosnak lenni meg centizni, akkor egy gázadás is elég, de valamiért mégis fontos eleme egy szépen végigcsinált driftnek...
Csak annyi, hogy vízszintes terepen totál felesleges...minek? Nem fog elgurulni a kocsi...hagyd egyesben és annyi.
Csak nyúlik a bowden, aztán amikor meg kell a kézifék, akkor meg a hátsó ülésig kell behúzni, hogy megfogja a kocsit!
nem nem. A kézifék egy dísztárgy, amiben intenzívebb kanyarbevételnél kapaszkodni lehet. csakhát az okos "autódizájnerek" úgy gondolták, adnak neki valami funkciót is. Nehogy már egy "rúd" legyen spontán ott ;)
Ilyenkor elgondolkozom, hogy hogy lehet valaki ennyire hülye, és egyáltalán hogy van még életben????
Az ok, hogy elfelejti kiengedni...de nem érzékeli, hogy a kocsi valahogy nem olyan mint amilyen szokott lenni????
Igaz én már attól is idegbajt kapok, mikor valaki vízszintes talajon megállás után egyből rántja a kézit... :D
Kézifék a hegyre való, meg drift megindításhoz... :DDDDD