Én mentem 45-el lakott területen kívül mopeddel.
Tudom hogy van normális AUDI MERCI BMW-s aki tudja mikor kell az irányjelzőt vagy mikor szabad a ködlámpát használni. Csak mint az általánosításoknak a gyökere mindig az adott embertípus többségének a viselkedése alapján alakul ki. Így vétlenül belekerülnek olyanok is aki általában normálisan közlekedik.
"...Hallottam olyanról is, hogy ez másképpen volt, és tapasztaltam olyat, hogy a pályázó srác nem vette észre, hol közlekedik és bp-en tolt kb 180at. ..."
Ez a kifogás már eleve sántít. Nem tudja hogy BP-en van? Miért van olyan hely a Hungaroringen kívül ahol 180-al lehet menni????????????????????????????????????? Még ha 90-et mond a "pályázó"...........
ezzel az a gond, hogy ez a "normális", az átlag autós ilyen.
Persze motorosok között is van szélsőség, de ritkább az ilyen buta viselkedés, ami az autósoknál szinte megszokott, és már nem is akad fenn rajta az ember.
Nekem is mondták, hogy meg akarok halni, meg csak a figyelmet akarom felhívni magamra, mert a motoros mind ilyenek. Ezek pedig csak sztereotípiák, méghozzá elég hamisok.
Szabálysértőket és idegesítő alakokat mindenhol lehet találni, de szerintem ha a közlekedési kultúrákat nézzük, akkor a motorosok kiemelkedőek, és nem közlekedésben, hanem összetartásban, amit itt Magyarországon nagyon meg kell becsülni.
Értékelem ez utóbbi írásod, nem az eddigi stílus, köszönöm.
Nagyjából egyet is tudok érteni a benne foglaltakkal, úgyhogy nem folytatnám tovább.
"Mik az elképzeléseid a normális autósról? "
Példák: Tegnap kellett autóba ülnöm (kisváros), egy külső városrészre mentünk. Lakott terület köti össze őket, de az egyik oldalon nincsenek házak. Talán ezért, vagy nem tudom, sokan úgy gondolják, hogy lehet itt menni. A gond az, hogy én hülye megyek elöl 50-el (ennyivel lehet), nem 45-el, inkább 51-el... Belejön a seggembe, 4-5m-re mögöttem. Így vonatozunk, nem előz meg, nem marad le. Én meg leveszem a gázról a lábam, aztán mikor majdnem megállunk, akkor kicsit puffogva megelőz, majd megy elöl ugyanazzal a sebességgel, viszont én tartok követési távolságot. Erre beáll mögénk egy másik muki...mire lassítanék, mert idegesít, megáll a bal oldalon, pár tíz métert a szembe sávban autózva...
De volt ugyanez lakott területen kívül 90-el, volt 4 sávoson ahol 110-el lehetett menni, és volt autópályán is 130-al. Soha nem mentem lassabban, mint a megengedett, és ezek nem az előzés idejére álltak mögém, hanem hosszú ideig folytatták ezt...
Aztán a körforgalomban állsz várod, hogy bemehess, vagy csak egy olyan kereszteződésben, ahol elsőbbséget kell adj és jön az ipse, néz a szemedbe, majd index nélkül kikanyarodik, tehát mehettél volna, ha jelez...esetleg még telefonál is közben...
Aztán mész a 4 sávoson a városon belül, lelépnek a gyalogosok a lámpa nélküli zebrán, megállsz, szemben is megáll valaki, majd a megálló autó mellet elsuhan egy delikvens, a gyalogosok megmerednek, de ott most nem történt baj...
Haladok városon kívül 90-el, utolérek egy autót, ami 60-70-el megy, sehol máshol senki, index ki, sávváltás, már majdnem mellé érek, féklámpa gyullad, ember fordulna balra index nélkül, duda, épp hogy nincs baj, az ember arcán rémület...
Jövök ki az egyik áruházból, a parkolóban nagyon közelinek tűnik egy autó az enyém mögött...megnézem, összeér a 2 lökhárító. Természetesen nem én álltam rá, nem volt mögöttem senki amikor megálltam, és a kijelölt vonalon belül volt az autó. Pakoltam volna a csomagtartóba, hát ez nem nagyon ment... Jön az ember és kérdezem, hogy ezt akkor így hogy? Öööö...nem az enyém az autó, még szokni kell... Mivan????!! Ez kész...
Visszatérve a kérdésedre, ezeket pl. nem.
Szerintem mi nem egy kategóriáról beszélünk. Én is lenézem, azt a motorost, akit már 1km-ről hallasz lakott területen belül, amit ő versenypályának néz, és ha pirosat kap, akkor minden jó csajnak tiltásig pörgeti a motort.(és valahogy ezek az emberek mindig ugyanolyan típusú motoron ülnek) Félreértettél, ha szerinted ezeket védem.
Az viszont tény, hogy a motor kialakításából következik, hogy nehezebb észrevenni, kötelező is mindenhol minden időben a tompított fényszóró. Ehhez egy pluszt ad a hangosabb kipufogó, és most nem arra gondolni, ami 140db-en dübörög. Elég az akkora, hogy az előzendő kocsi hallja, hogy valaki ott van mellette, és már nem kezd bele egy előzésbe. Vagy nem fordul ki eléd. Attól, hogy a szabályos hangértéken belül van még lehet hangosabb.
Részben feltűnési viszketegség, részben életet ment. Ha valóban csak feltűnő szeretnék lenni, akkor ducatim lenne és nem kellene hangos dob, de nem vagyok sznob. Inkább mutogass te illetve akárki más az utcán, hogy bunkó motoros, de ha ezzel csak egyszer is elkerülők egy balesetet, már megérte. Ha nem halok meg, vagy nem kell amputálni a végtagjaimat leszarom, hogy te és akárki más mit gondolsz, de az az igazság, hogy ilyeneket fogsz addig írogatni, amíg nem látod a másik szemszögéből a dolgokat.
És nem csak a levegőbe beszélek, elég sok ilyen esetről hallottam, hogy a szabályosan közlekedő motoros elé kihajtott egy autós és rossz vége lett. És persze vannak a szabálytalan motorosok, de őket kevésbé sajnálom. Én a szabályosba tartozok!
Attól, hogy egy motor hangosabb, attól még nem ugyanaz a kategória, mint a sufnituningos, matricás, neonos autós, sötétített ablakos, aki üvölteti a "nem járok én sehova sem" legújabb diszkómixet. Ha viszont veszélyesen megy, akkor felőlem már azt gondolhatsz róla, amit akarsz, mert az nem én leszek.
"A normális motoros arról ismerszik meg, hogy nem veszed észre, nem tűnik ki a forgalomból. Teszi a dolgát, halk kipufogóval, az út szélén megy megengedett sebességgel, figyel, betartja a kreszt."
Ha egy kismotorral mész, akkor minden autós ugyanolyan lesz, bunkó, türelmetlen és rendkívül veszélyes. Nincs kivétel. Nincs olyan, hogy rendes, senki se gondolja át, hogy miért mész 40-50-el lakott területen kívül. Megelőz, ha van elég hely, ha nincs, és általában nincs. Semmibe néznek. Erre nekem az a reakcióm, hogy én is semmibe nézem őket, és szépen elfoglalom a sávom, hogy csak akkor tudjon megelőzni, ha egy kocsit is megtudna.
Ezek alapján engem egy autós se merjen szidni. Mik az elképzeléseid a normális autósról? A fenti videóban is az autós miatt esett el a motoros.
Nagyon feszült vagy. Olyan következtetéseket vonsz le, amik tévesek, nem menj nyomozónak.
A normális motoros arról ismerszik meg, hogy nem veszed észre, nem tűnik ki a forgalomból. Teszi a dolgát, halk kipufogóval, az út szélén megy megengedett sebességgel, figyel, betartja a kreszt. Ugyanez igaz az autósokra is, vagy a biciklisekre. Gyalogosból is van elég idióta, de ha valamelyik üvöltve megy át a zebrán, attól nem lesz kisebb a balesetveszély.
Magam is 90%-ban kerékpárral közlekedek, olyan 35éve. Amikor kell az autó előveszem.
Nem tudom elfogadni azt az érvelésed, hogy a motorosok azért berhelik ki a kipufogót, mert ha az hangosabb, akkor kisebb a balesetveszély, mert könnyebb őket észrevenni. Nem láttam, hallottam még ilyet és ütközik a tapasztalatokkal és a józan ésszel. Azért hangosítják fel, mert fiatalok és lázadnak, menőznek, feszegetik a határokat. Persze, amikor rájuk szólnak, hogy ez hangos, akkor meg mérgesek. Ha rendőr teszi ezt, akkor az bunkó rendőr...
Egy forgalmas úton felkapod a fejed egy hangos motorra, lehet, hogy észreveszed és lehet még több másik jármű amié lehet a hang, forgatod a fejed, hogy melyik lehet, minek? El kell engedni, mert hangos? Alapból sem hajtok rá a motorosokra, nem veszélyeztetem őket. De ha egy motoros üvöltő kipufogóval közeledik, kinyílik a bicska a zsebemben...ilyenkor nem egy balesetet mindenáron elkerülni szándékozó, hanem egy arrogáns, felelőtlen, gyorshajtó motoros szokott megjelenni...ő maga a balesetveszély, amin nem segít a hangos kipufogó, csak ront a megítélésén.
Más a fővárosi/nagyvárosi és más a vidéki/kisvárosi közlekedés, a mienk nyugisabb.
Én attól is kiakadok, hogy más elvárja, hogy én is szegjem meg a szabályokat, sőt rá akarnak kényszeríteni erre...ez szörnyű. pl. követési távolság autópályán/forgalmas úton...hiába tartasz magad előtt megfelelőt, mögéd állnak 3-4 méterre, aztán megelőznek és bevágnak eléd...szánalmas idióták és mindenkit vonatozásra kényszerítenek, ha baj van, nem csak ők sérülnek...
Sajnos a motorosoknál kisebb a szabályosan/figyelmesen/körültekintően közlekedők aránya, mint az autósoknál. Több a hülye autós, mert arányaiban több az autó, de azon belül sajnos a motoros egy külön világ... Olyan előítélet ez, mint hogy nagyon sok a hülye/veszélyes elektromos biciklis...
nyugodtan nézd le a motorosokat én patkánynak tartom a magyar autósok nagy részét
érdekes, az osztrák autósok tisztelik a motorosokat, ott akkor is elsőbbséget adnak a motorosoknak, ha nincs is elsőbbségük. Ha egy osztrák kocsi mögé érsz akkor már le is húzódott, hogy ne akadályozzon a minőségi időtöltésben, pedig lehet nem is állt szándékodban megelőzni, ő kényszerít rá, hogy előzd meg
És vannak a normális motorosok, akik összetartanak, támogatják és segítik egymást, ez nem mondható el a magyar autósok nagyon nagy részéről.
a tuning robogósok meg megint nem eberek, csak röhögni tudok rajtuk
"Visszatérve a konkrét példára, egy 4 sávos forgalmas belvárosi úton a takarásból érkező motorost a berhelt kipufogó miatt észre vehette volna az az autós aki egyébként nem is ment át a szabad sávba..."
te a mögötted haladó megkülönböztető hangjelzését használó rendőrt/mentőt/tűzoltót hogyan veszed észre? A te elméleted szerint nem lehet, pedig nem ez történik a valóságban.
Inkább ne vitatkozz olyanról, amihez nem értesz. Ajánlom neked, hogy ülj fel egy 50es motorra a B-s jogsiddal és menj lakott területen kivül csak 40-nel. (amennyivel szabad) Kíváncsi vagyok mennyire fogod védeni az autósokat azután.
Akkor már értem miért dübög a zene némelyik autóból, balesetveszély elkerülése érdekében! :)
A robogókból meg nem amiatt szedik ki a belét, hogy erősebb és fajintabb legyen, hanem szintén a balesetmegelőzés...kafa...
"akkor jobb ha veled nem futok össze a forgalomban, csapnivaló autós lehetsz..."
Én is szeretlek, te meg szép lehetsz, ja és okos is! :)
Visszatérve a konkrét példára, egy 4 sávos forgalmas belvárosi úton a takarásból érkező motorost a berhelt kipufogó miatt észre vehette volna az az autós aki egyébként nem is ment át a szabad sávba...hát nem vagyunk egyformák az biztos, legalább színes a világ...na pihenjünk erre egy kicsit... :)
nem értem mi a problémád vele, ha hallod hogy jön valami hangos, akkor csak jobban körbenézel, akkor meg észreveszed
vagy ha te nem nézel körül, hogy honnan jön az intenzívebb hang, akkor jobb ha veled nem futok össze a forgalomban, csapnivaló autós lehetsz...
"ha a videón látott esetnél a motoron lett volna egy hangosabb kipufogó, akkor is elcsúszott volna a srác?
válasz: ha a kamerés kocsi soförje nem süket akkor nem!"
Huhh, ez csak vicc, ugye? Nem gondolhattad komolyan...
ha a videón látott esetnél a motoron lett volna egy hangosabb kipufogó, akkor is elcsúszott volna a srác?
válasz: ha a kamerés kocsi soförje nem süket akkor nem!
"Pont azért, hogy a motorosok feltűnési viszketegségüket ki tudják élni, mert a motorosok szeretik levegőnek nézni a KRESZT."
ezt csak azért írod, mert nem ismersz normális motorosokat, az általad leírt motorosok, akikre felfigyelsz azokat az igazi motorosok is elítélik, nem köszönnek nekik. Azt nem látod, hogy szépen mennek a szerpentineken, vagy hogy ugyanúgy betartják a szabályokat, ami rájuk vonatkozik. Az már a te problémád, hogy nem tudod, hogy a mocisokra kevesebb szabály vonatkozik.
akkor ennyi erővel minden autósra ráhúzhatnánk a bunkó bmw-st, aki csak a rokkant parkolóba tud beállni és oda is csak ferdén, hogy 2 helyet foglaljon el. Meg van a roma merdzsós, ahonnan a bangó művésznő szól. És vannak még az ignises idióták, akik akkor is bebizonyítják, hogy "a ignis akkor is a legjobb kocsi a világon"
te melyikbe tartozol? egyikbe se? az azért lehet, mert van másmilyen vezető is. Ahogy van másmilyen motoros is.
ennyiből
jah mégvalami:
szabálysértők == autósok, akkor az nem az autósok hibája, hanem, konstrukciós különbség?
én direkt olyan példát, hoztam ahol tudom, hogy a motoros a vétlen. Hallottam olyanról is, hogy ez másképpen volt, és tapasztaltam olyat, hogy a pályázó srác nem vette észre, hol közlekedik és bp-en tolt kb 180at. Hidd el, ha motoros ártatlan, ha nem, ő szívja meg jobban.
Amikor segédmotorral mentem az életveszély volt:ha gyorsan mész a rendőrök baszogatnak, ha lassan mész a kocsik lelöknek az útról. én az emberségesebb megoldást választottam, és nem huzodtam le jobbra, kerüljön el akkor, ha egy kocsit is el tudna kerülni... A másik megoldás az lett volna, hogy egy csavarhúzó van a kezemben és végighúzom a kocsija oldalát, ha nem tart oldaltávolságot. Ha ez nem szép dolog, akkor mennyire szép, hogy az előzékenységemet azzal díjazzák, hogy leszorítanak az útról?
Ha valaki nem ért egyet, fogjon egy segédmotort és menjen 40el lakott területen kívül. Megtudja miről beszélek.
Am ha figyelmesen nézitek a videot a vasárnapi mocisnak volt 1.5 sec ideje h reagaljon a helyzetre de laccik h azt sem tudta mit huzzon a a motoron es szinte a beájult a kocsi alá ami amúgy meg is állt és nem áthajtott a mocison...
Az autós hibája.
Nem véletlenül kell a kanyarodó autókat egymás mögött kikerülni. Hogy látszódjanak. A motoros nem számíthatott a kanyarodó autó előtt hirtelen bekanyarodó autóra.
Lényegtelen, hogy melyik sávban megy, egyet villant és sávot vált. 2mp az egész.
És ez nem számít előzésnek, hiába mondjátok.
Másrészt ez nem idezhaza történt, más országban más a kresz is úgyhogy kár okoskodni, nameg nembeszélve arról, hogy 2x2 sávos úton így általában nem szokták engedni a balra kanyarodást, emrt rohadtúl balesetveszélyes, mert egy teherautó is kanyarodhat, azon meg láss át...
Osztom a véleményed és módosítanám az alábbi szöveget a saját véleményem alapján.
általánosságban, nem ehhez a videóhoz írom (mielőtt még jönnének az értelmes hsz-ek):
Általában nem véletlenül raknak a mocikra nagy kipufogódobot a gyári helyett. Pont azért, hogy a motorosok feltűnési viszketegségüket ki tudják élni, mert a motorosok szeretik levegőnek nézni a KRESZT. Általában bevett szokás az is, hogy a motorosok a jobbra lévő utcákat, ahol elsőbbségadás kötelező tábla van fékkészenléti helyzetben közelítik meg, és csak akkor húznak gázt, ha belenéztek a jobbról jövő autós szemébe ami a megengedett sebesség 2x-esével könnyen kivitelezhető, és nyugtázták, hogy az észre is vette és elsőbbséget megadja vagy kényszerűen átadja.
Elég nagy probléma, hogy az autó-motoros ütközéseknél a vétlen szívja meg és a szabálysértők nem tudják ezt átérezni. Ez alapvetően nem az autósok hibája csak alapvető konstrukciós tulajdonság hogy egy autóst körölvevő karosszéria védelmi feladatot is ellát, míg a motorosnál ilyen nincs....
1. jaj te szegén fézer, nem esett bajod? ha a srácnak szerencséje van csak 50ezer a kár...
2. két sáv van, de a külsőben kocsik parkolnak (pl.: piros autó a háttérben, az mellett nem férsz el egy sávban, 1 ajtónyitásni helyet kell hagyni), vagyis arra a sávra nem vonatkozik a jobbratartás
3. a maradék egy sávban pedig jobbról előzi a motoros a balra kanyarodót, aki jelezte a balra kanyarodási szándékát és a felezővonalhoz húzódott, EZ SZABÁLYOS, most tanulok kreszt, ez így van, és ez előzésnek minősül (jobbról még villamost és sárga villogót használó járművet lehet előzni)
4. ekkor pedig az történik, hogy a kamerás balra kanyarodó veszélyeztette a motorost, akinek elsőbbsége volt. Az már a kamerás hibája, hogy nem nézett jól körbe. Nem adta meg az elsőbbséget
Én a motoros helyében vártam volna 5 percet, lehiggadok és elkérem a kamerás adatait és biztosítójának adatait. Fizesse csak ki a káromat. Ha nem ismeri el, akkor rendőrt hívok. A motort meg se mozdítom!
általánosságban, nem ehhez a videóhoz írom (mielőtt még jönnének az értelmes hsz-ek):
Általában nem véletlenül raknak a mocikra nagy kipufogódobot a gyári helyett. Pont azért, hogy az autósok észrevegyék őket, mert szeretik levegőnek nézni mocisokat. Általában bevett szokás az is, hogy a motorosok a jobbra lévő utcákat, ahol elsőbbségadás kötelező tábla van fékkészenléti helyzetben közelítik meg, és csak akkor húznak gázt, ha belenéztek a jobbról jövő autós szemébe, és nyugtázták, hogy az észre is vette és elsőbbséget megadja.
Elég nagy probléma, hogy az autó-motoros ütközéseknél a mocis szívja meg és az autósok nem tudják ezt átérezni. Akár kis sebességnél is nagyon könnyen totálkárosra lehet törni egy motort, nem beszélve arról, hogy a mocis durván megsérülhet. Megtörtént eset egy motoros 20-al ment neki egy szabálytalanul kiforduló kocsinak (az öreg nem vette őtet észre...), a motor javítás közel fél milla volt, az öregnek a biztosítója rendezte.
A szemben közlekedő autók szabályosan kanyarodtak ( volna ) el egymás előtt. A motoros a belső sávban haladt, a balra kanyarodó gk mögött. A motoros jobbról kerülte ki a balra kanyarodni akaró gk-t. A motoros a hunyó, mert szabálytalanul a belső sávból került. Ha a külsőben ment volna, akkor a kamerás kocsinak kellett volna elsőbbséget adni a a motorosnak a kanyarodás szabálya miatt. Ennyi
a) azt a jármûvet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen helyezkedik el;
Tisztelettel! Megkeresnéd eme mondatod megfelelőjét a KRESZ-ben? előre is köszi:
"Lakott területen belül a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton abban a sávban haladhatsz, ahol akarsz.
Lakott területen belül a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton abban a sávban haladhatsz, ahol akarsz. A jobbra tartás csak lakott területen kívül kötelező. A motoros nem a rutintalanság miatt fektette el a gépet, hanem arra számított, hogy az autó tovább kanyarodik.
A jobbról előzés emiatt nem állja meg a helyét. Továbbá a zebrán azért nem lehet előzni, hogy ne üss el gyalogost, ha a másik megállt. Ha már túl van a zebrán, akkor már nem ott előz.
nem csak, hogy nem szabályos, de még csak nem is kivitelezhető úgy, hogy közben más szabályt nem sértsz meg. ha nem hiszed, akkor a papír ceruza és próbáld felrajzolni...
Miről beszélsz láccik h a másik kocsi seggéből ugrott ki a motoros, ha másik sávban lett volna nem fér el a piros autótól vagy latszódna mellette a motoros savot valtott a zebran és jobb ról előzött
Bírom az egymondatos megmondóembereket. Pláne, ha hülyeséget beszélnek! Mindig megfogadom, hogy nem reagálok az ilyen posztokra, ahol ennyi a felkészületlen, tudatlan ember - természetesen tisztelet a kevés kivételnek! És most szórjátok a sok mínuszt, hátha attól jobb lesz a napotok! ;)
az nem számít előzésnek, ha a szélső savon nagyobb sebességgel halad, főleg ha meg át sem lepte a sebességhatárt! A motoros szabályosan közlekedett és rendesen időben reagált a hirtelen veszélyre.
A KRESZ 36. § szerint olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbuszöbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni. A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni.
az egymás megkerülő és az egymás kívülről érintő balra kanyarodási ív helyes. Ez szerintem az adott szituácíó és a kereszteződés mérete alapján dönthető el. A szembejövő nem áll be a kereszteződésben hisz a kamerás mellei külső sávból jobbra kanyarodás történik ahova szintén a szembejövő szeretne bekanyarodni. Mivel viszont nem tudja elkezdeni a forgalom esetleges akadályozása nélkül a kereszteződést elhagyni így vár a sorára szabályosan. A kamerás a szembejövő balra kanyarodása nem érinti és keresztezi az útvonalát így szabadon balra kanyaradik de mikor észreveszi a hirtelen akadályt egyből megáll. Motoros? Hát követés távolság be nem tartása, sávváltás jelzésének hiánya, jobbra tarts be nem tartása, jobbról nem előzünk, kereszteződésben nem előzünk, és olyan sávból jött ahonnan épeszű ember nem is várhat érkezőt.
Rémlik valami olyan szabály, hogy 2 szemből érkező, azonos elsőbbségi feltételekkel rendelkező jármű balra kanyarodása esetén egymás mögött kell azt megtenni...nincs már ilyen? Attól függetlenül gyakorlatilag nem lehet ezt alkalmazni a valóságban, mivel 2 emberen is múlik, ha az egyik nem úgy akarja, abból még nagyobb baj is lehet...
A motoros meg vagy kis követési távolsággal haladt az előtte haladó mögött, vagy a felezőn lavírozott...
Eléggé nehéz lenne egy valakit kihozni egyértelműen hibásnak, de azt mondanám, hogy a kamerás autó eléggé figyelt, más sem csinálta volna másképp. A motorosnak meg jó lecke volt, "látni és látszani"...
Bocsánat, nem jól használtam a kikerülés fogalmát, mert a balra kanyarodó jármű jobbról történő "kikerülése" a KRESZ szerint valóban ELŐZÉSNEK minősül... ez a kikerülés csak az autósiskolák szlengje erre a szituációra.
Azt tenném hozzá, hogy ebben az esetben viszont az irányjelző használata szerintem nem ajánlott az előzés, mert megtévesztő. Ha a balra kanyarodó járművet jobbról előzö jobbra irányjelez, akkor a szembejövő joggal hiheti azt, hogy lekanyarodik jobbra és ő esetleg annyira behúzódik balrakanyarodás közben, hogy akadályozza/zavarja/veszélyezteti a másikat. Persze ez szabálykövető magatartás esetén nem következhet be, csak a gyakorlatban szerintem mégis bekövetkezik és esetleg ehhez a fentihez hasonló eseteket teremt.
Hibázni többen is hibáztak, de a balesetet az autós okozta - még ha nem is őt érte kár elsősorban...
Mivel a videón nem látszik, így nem lehet tudni, hogy a motoros vajon a külső sávban haladt (vélelmezem, hogy nem), csak nem jobbra tartva, ezért érintette a záró/terelővonalat. Ebben az esetben azt hiszem nincs szó jobbról előzésről, mert a másik autó nem folyamatosan halad, hanem balra kanyarodik és párhuzamos közlekedésre alkalmas útról van szó (itt a motoros "elhalad"). Ha egy sáv lenne, akkor is a motorosnak lenne elsőbbsége, azt a manővert úgy hívják, hogy kikerülés. Persze azzal, hogy átlépi a záró/terelővonalat a motoros zavarja az autóst, az autós pedig - mivel nem adja meg az elsőbbséget az egyenes haladó járműnek, veszélyezteti a motorost.
Ahogy egyébként más is írta, látszik a motoroson, hogy ő maga is érzi, hogy ludas, ezért nem hőbörög. Ha nagyon kellene, akkor szerintem a rendőr neki adna igazat a fent leírtak alapján, de ez tipikusan az a helyzet, amit
1) Nem kell előidézni
2) Ha már bekövetkezett - és komoly kár vagy személyi sérülés nincs - a lehető leggyorsabban meg kell oldani: lásd, már állítja is fel a motort és valószínűleg megy tovább. Az ő kára az összekarcolt karosszéria, az autósé esetleg egy megütött első lökhárító. Be kell nyelni, örülni kell, hogy nem történt nagyobb baj és legközelebb jobban kell figyelni.
Namost ezzel csak az a baj, hogy ezt hiába látják az emberek a YouTube-on, attól még sokan ugyanígy elkövetik ezeket a hibákat :)
Itt egyértelmű, hogy a közlekedésrendészetnek a hibája az egész....A balra kanyarodást külön szemaforral kellene szabályozni egy ilyen nagy forgalmú úton .Habár azt nem tudjuk ,hogy a szembejövőknek zöld van vagy piros ?
Sokadszorra megnézve, szabályokat gyorsan átrágva, gyeS-nek van igaza. Két (vagy 3) figyelmetlenül közlekedő személy egyszerű forgalmi balesete. Ki a "hibás"? Mindegyik. A két autós azért, mert nem szóról szóra pontosan követve - hanem a közlekedési rutinhoz alkalmazkodva - kezdte meg a kanyarodást. A motoros azért, mert kiszámíthatatlanul és részben szabálytalanul előzött. Merthogy ez - miután utánanéztem gyorsan - egyértelműen előzés. Kikerülni a menetirány szerinti jobb oldalon álló járművet, vagy egyéb akadályt szokás. Ha pedig előzés, akkor: irányjelzéssel, lehetőleg sávváltással, de minimum biztonságos oldaltávolságot hagyva - és nem a felezőn cikázva, és úgy, hogy meggyőződtünk róla, hogy biztonságosan vissza tudunk sorolni. Könnyen beláthatjuk, hogy ezek legalább annyira nem teljesültek, mint az autósok részéről a szabályos kanyarodás.
Teljesen egyértelmű forgalmi szituáció.
A kamerás autónak egyértelműen elsőbbséget kellett volna adnia a szemből érkező egyenes vonalon közlekedő motorosnak.
A motoros szemmel láthatóan nem jött túl gyorsan, teljesen szabályosan közlekedett.
Egyébként, ha nem lett volna másik sáv, a balra kanyarodási szándékát jelző, és megálló gépkocsi mellett is teljesen szabályosan elmehetett volna, itt pedig látható, hogy szemből is kétsávos úttest van.
Viszont kétségtelenül elkövetett egy vezetéstechnikai hibát, ezt a szituációt egy kis rutinnal, gyakorlással ki tudta volna védeni. Ha nem „vészfékez” sokkal súlyosabb ütközés következhetett volna be.
Sajnos valóban sok motoros sérül, vagy hal meg hasonló szituációk miatt, hiszen míg egy autónál ez csak egy koccanás, jó eséllyel sérülés nélkül megúszható, egy motorost ez sokkal súlyosabban tud érinteni.
Megdöbbent, hogy sokak számára ez kérdéses szituáció, illetve, hogy a motorost hozzák ki vétkesnek.
Remélem, akik így gondolják, azok nem rendelkeznek jogosítvánnyal.
Nem akarok senkit megbántani, de ha ezzel a kis vitával csak egyetlenegy balesetet meg tudunk előzni, már nem volt hiába.
Tudod daveman, a két balra kanyarodó autós esete az, amire nekem azt mondta az oktatóm anno, hogy "fiam, ha te itt arra vársz, hogy sorra kerülj, akkor innen visznek a sírba". Tudniillik szépen meg van fogalmazva a KRESZ, de az is hozzá tartozik, hogy ember nincs, aki ebben az esetben - a szemből érkező balra kanyarodó helyében - nem gurulna kicsit előre, jelezve, hogy ő bizony még kanyarodni akar majd. Nem veszélyeztette sem a jobbra kanyarodót, sem az egyenesen haladókat, hiszen nem lépett át felezőt, de ha "várt volna a vonal mögött a sorára", lehet, hogy még most is ott állna.
A motoros viselkedése viszont kiszámíthatatlan volt. Tudom, hogy amit nem látok, azzal is számolni kell, szerintem a kamerás számolt is vele, hiszen kellően lassan kezdte meg a kanyarodást - amit az is mutat, hogy meg tudott állni. A motoros viszont felezővonalon kerülve, ahogy már előbb is írtam, az előtte haladó seggéből kiugorva, ön és közveszélyes. Az nem egy szabályos kerülés volt, csak kiugrott, hogy tudjon haladni. Még csak nem is járt a külső sávban, végig a felezőn manőverezett. Nem lehet felmenteni, szerintem.
Ha a pályán lennénk, azt mondanám, tipikus versenybaleset. Az utakon, ez simán csak egy baleset. Nincs "hibás"...
De... egy rutinos motoros nem a vonalon megy ilyenkor, hanem a szélső sávban, hogy lásson ő is és őt is lássák... + nem esik el ha meglát egy autót, hanem inkább kikerüli.
Ezt ő is érzi, nem is pattog, gyorsan felállítja a motort és tovább suhan. :)
Egy picit sok a pontatlanság, úgyhogy nézzük csak meg, mi is történt. Annyit kérnék, hogy alaposan olvassátok végig, amit írok. Köszi! És bocs, ha picit hosszú lesz!
Az tök mindegy, hogy a szemben jövő autó használja az irányjelzőt, vagy sem, az nem a kanyarodás tényét, hanem a szándékát jelzi. Ezzel még mindig sokan nincsenek tisztában!!! A járművek egy főútvonalon haladnak, ergo az egyenesen haladó (és a jobbra kanyaradó) járműveknek MINDIG elsőbbségük van. Addig balra nem kanyarodhatsz el, amíg a szembejövő járműveket el nem engedted! Sőt, ebben a kereszteződésben éppenséggel telezöld is van, ami azt jelenti, hogy a balra kanyarodó járművek mehetnek el legutoljára! És, ha már itt tartunk, a motoros előtt haladó jármű hibázik legelőször, hiszen elkezdi a balra kanyarodást, holott a vele szemben közlekedő járművek (négy másik!!!) még nem fejezték be a jobbra kanyarodást! Ismétlem: főútvonal, telezöld! Neki ott kellett volna várakoznia a kereszteződésben a vonal mögött, amíg sorára kerül, hiszen szemből bármikor jöhetett volna egy jármű, akinek elsőbbsége van vele szemben. Ha a motoros előtt haladó autó megállt volna, akkor a motoros egyszerűen irányjelez, és kikerüli az álló autóst (nem megelőzi, kikerüli!!!), használva ehhez a külső sávot. Úgyhogy itt két hibás is van: a motoros előtt haladó autó, amiért főútvonalon, telezöldnél szabálytalanul balra kanyarodik, illetve a kamerás autó, aki ennek a szabálytalan magatartásnak "dől be", és elindul balra, nem készülve fel arra, hogy a külső sávban is érkezhet valami, attól függetlenül, hogy az még nem látható. A motoros nem vétkes, hiszen neki minden esetben elsőbbsége van: akkor is, ha a belső sávban halad és továbbmegy a balra kanyarodó autó után (ahogy történt), illetve akkor is elsőbbsége lett volna, ha a kikerülés után külső sávban folytatja az útját. Miért? Egyszerű, a motoros védet: főútvonalon halad, egyenesen halas, és zöld jelzése van! És azoknak, akik azt mondják, hogy a motoros jobbról előzött, javaslom, nézzék meg alaposabban a videót: a motoros a belső sávban halad, akkor tér át csak a külsőbe, amikor észleli a szemben érkező kamerás járművet, hogy így elkerülje az ütközést. És még egyszer: mozgó járművet előzünk, álló járművet kikerülünk!
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy elég tapasztalatlan és friss motoros lehet, ha ilyen kis sebességnél egy ekkorát perecel... Meg azt is, hogy bár igaz, hogy a motorosok ilyen típusú szabálytalanságok miatt végzik kórházban, vagy temetőben, azért jegyezzük meg, hogy hajlamosak irányjelzés nélkül ide-odacikázni a sávok között. De mint írtam, és ez a lényeg, itt nem ez történt. Amúgy meg tessék emlékezni, hogy anno KRESZ oktatáson tanultuk, hogy a forgalomban hajlamosak vagyunk "elnézni" a kisebb járművek felett, azaz egy kereszteződésben hamarabb elsőbbséget adunk egy kamionosnak, mint egy motorosnak, mert a kisebbet nem látjuk...
Többszöri megnézésre is a motorosnak megy a mínusz. Egyszerűen képtelenség lett volna észrevenni. Amennyire látom, sem szabályos követési távolságot nem tartott, sem a megkerülés nem volt teljesen szabályos. Ilyet nem játszunk, hogy kilépünk motorral az előttünk haladó, kanyarodni szándékozó seggéből úgy, hogy utána karnyújtásnyira eltávolodva tőle kikerüljük, a felezővonalon. Ha kerülünk, akkor jól láthatóan.
Viszont az az érdekes, ha a szembejövö autó balra kanyarodott, akkor a motoros nem jobbrol előz, hanem csak normálisan megy tovább mint ahogy mindenki ki szokta kerulni az elkanyarodó autokat:) természetesen szerintem egyikuk sem latta a masikat. Szerencsére nem történt nagy baj.
A motoros nézéséből a videó végén azt feltételezem, hogy az autós kiszállt, még csak azt szerettem volna látni, ahogy mondjuk ketten felemelik a gépet.
Hmmm....
Tényleg érdekes, szerintem mind a ketten hibásak, mivel:
1. A kanyarodó autósnak abból kifolyólag, hogy az út 4 sávos és nem látta be a külső sávot még lassabban kellett volna mennie.
2. A motoros pedig azért hibás, mert a belső sávból jobbról előzött, és nem nagyon lassított (szerintem ha előbb kimegy a külső sávba akkor a kanyarodó hamarabb észreveszi).
a kamerás autós már ott szabálytalan, hogy a szembe sávban haladó autónak meg kell állnia miatta. ez egy főútvonal, az azon haladónak pedig, csináljon bármekkora baromságot is, elsőbbsége van. márpedig a kanyarodó autó már keresztezi a szembejövő sávot, azaz elsőbbséget kellene adnia. a motorosnak is meg kellene adnia, akkor is, ha nem látja, akkor is, ha az amúgy szabálytalan.
ez egyébként baromi tipikus szituáció, így halnak a motorosok és a biciklisták városban. a megálló autó lemond az elsőbbségéről és az elsőbbséget megkapó autó ezt úgy értékeli, hogy akkor az akkor már mindenki másra is vonatkozik. pedig ez csak a kettőjük külön megállapodása, a forgalomban résztvevő többi szereplőre nem érvényes. azoknak továbbra is elsőbbséget kellene adnia.
A motoros volt béna, hogy megijedt, elrántotta a kormányt, és megborult (és nem gondolt arra, hogy mennyit látnak belőle a szembejövők, ha ilyen hirtelen vág ki a kanyarodáshoz készülő autó mögül, ráadásul ilyen közel hozzá). Jobbról nem előzte a szembeautót, hanem kikerülte, mivel az balra kanyarodáshoz készült. (Az teljesen szabályos.)
A kamerás autó megadta az elsőbbséget, sebességével nem tévesztette meg a motorost, talán még a felezővonal előtt is állt meg. És ezt helyesen tette, mert ilyenkor mindenkinek elsőbbséget kell adnia, legyen az szembejövő jármű, vagy átkelő gyalogos/bringás azon az úton, ahová bekanyarodik.
Tanulság: Defenzív vezetés, agyban előre felkészülés a lehetséges veszélyhelyzetekre. Magyarországon jó eséllyel kicsit más vége lett volna, a kamerás autó padlógázzal kilő balkanyarodni.
Hát én úgy érzem hogy a motoros a ludas. Hiszen lehet hogy látható volt a lámpája de "jobbról" megelőzte a motoros azt az aútot aki el akarta engedni a kanyarodó kamerás kocsit. Lehet hogy nincs igazam majd az okosok megmondják:) amúgy szerinte4m ki tudta volna korigálni bukás nélkül is bár a fene se tudja mi volt előtte. Érdekes lenne a szitu a motoros szemszögéből is.
Hát ez egy érdekes szitu... kb 10X néztem meg, mire feltűnt, hogy a kocsi alatt lehet látni a motoros lámpáját... élőben viszont tuti nem vettem volna észre. Nem tudnám megmondani, hogy kinek a hibája, de nem is akarom. Szerintem ennek a videónak leginkább az a szerepe, hogy lássuk, ilyen szitu is kialakulhat és számítsunk rá, úgyhogy köszi annak, aki közzétette.