Nálunk is sokat romlott a közlekedési morál az utóbbi években. Úgy néz ki az utakon már csak ellenségek vannak, rengeteg lett az agresszív söfőr. Felmérések bizonyítják, hogy a KRESZ be nem tartása, gyakorlatilag semmibe vétele okoz mind több balesetet. Egyik legfőbb probléma a féktávolság be nem tartása, gyorshajtás, irányjelzés elmulasztása, és valamiért az "én vagyok az utak királya" érzésből adódó hamis és önhitt hatalmi érzet. Vannak gyenge törekvések a közúti rend visszaállítására, akadnak szép számmal, akik azt szorgalmazzák, hogy minden gépkocsivezető néhány évente PAV-on (pályaalkalmassági vizsgálaton) venne részt, és megismételné sikeres KRESZ vizsgáját. A kezdeményezés célja az agresszívvé, labilissá vált söfőrök kiszűrése, és KRESZ tudásunk napra kész ismerete. Ettől várják a csodát, a magyar közlekedési morál javulását, valamint a szigorúbb, és rendszeres rendőri ellenőrzésektől.
Szerintem nem oldaná meg a káoszt az utakon az, hogy 1-2 évente újra vizsgázunk vagy ilyesmi. Biztos vagyok benne, hogy amikor vizsgáztatnak, akár elmélet, akár vezetés, mindenki sikeresen, szabályosan teljesítene. A megoldás a rendszeres ellenőrzés és büntetés. Én is támogatnám azt, hogy civil autóból valós forgalomban járjanak a rendőrök és folyamatosan szedjék ki a szabálytalankodókat. A büntetés legyen egyetemleges. Először figyelmeztetés, de legyen róla jegyzőkönyv, másodszor már xx ezer, harmadszor a duplája, negyedszer sok pénz + az autót 30 napra lefoglalni és így tovább a szabadság vesztésig Van olyan ország ahol az ittas vezetés automatikusan börtönt jelent már csak arról lehet egyezkedni, hogy hány nap legyen 15,30,60...