Nálunk is sokat romlott a közlekedési morál az utóbbi években. Úgy néz ki az utakon már csak ellenségek vannak, rengeteg lett az agresszív söfőr. Felmérések bizonyítják, hogy a KRESZ be nem tartása, gyakorlatilag semmibe vétele okoz mind több balesetet. Egyik legfőbb probléma a féktávolság be nem tartása, gyorshajtás, irányjelzés elmulasztása, és valamiért az "én vagyok az utak királya" érzésből adódó hamis és önhitt hatalmi érzet. Vannak gyenge törekvések a közúti rend visszaállítására, akadnak szép számmal, akik azt szorgalmazzák, hogy minden gépkocsivezető néhány évente PAV-on (pályaalkalmassági vizsgálaton) venne részt, és megismételné sikeres KRESZ vizsgáját. A kezdeményezés célja az agresszívvé, labilissá vált söfőrök kiszűrése, és KRESZ tudásunk napra kész ismerete. Ettől várják a csodát, a magyar közlekedési morál javulását, valamint a szigorúbb, és rendszeres rendőri ellenőrzésektől.
Ne felejtsük el, hogy ezen, vagy hasonló esetek sokszor nem is bunkóságból, hanem egyszerűen ügyetlenségből, nem megfelelő gyakorlottságból következnek be.
Persze ez egyáltalán nem mentség, éppen azt mutatja, hogy olyanok is rendelkeznek jogosítvánnyal, akik még/már nem tudnak vezetni.
Úgy gondolom, hogy igazán vezetni nem az oktatótól, hanem magunktól lehet. Csak mire odajut az ember, hogy levizsgázott, a KRESZ-t egyrészt elfelejtette, másrészt rengeteg hülyeség is van benne. Ráférne egy update.
Persze ez egyáltalán nem mentség, éppen azt mutatja, hogy olyanok is rendelkeznek jogosítvánnyal, akik még/már nem tudnak vezetni.
Úgy gondolom, hogy igazán vezetni nem az oktatótól, hanem magunktól lehet. Csak mire odajut az ember, hogy levizsgázott, a KRESZ-t egyrészt elfelejtette, másrészt rengeteg hülyeség is van benne. Ráférne egy update.