Próbáltam végig a poszt témájánál maradni, ám te állandóan a saját nyomorult értékrendedet akarod erőltetni, és ezt sértegetésekkel alátámasztani. Jellemtelen vagy, az az igazság.
Tehát próbálok most úgy fogalmazni, hogy talán meg is érted.
Te törekszel az objektivitásra? A legelső kommentedben fröcsögve vagdalkoztál, sértésekkel felvértezve, és szörényi meg alföldi farkát políroztad. A te dolgod, hogy kihez vonzódsz, és milyen okádmányt tartasz nagyra, vagy művészinek.
De tényleg szánalom, hogy nem látod a saját szemedben a gerendát. Hol volt itt az objekívitásra törekvés?
Te őrzöl értéket? Mit is? Mert (ha már erről szól a poszt) ez az alföldi, a király-féle borzalom, igazából miféle értéket képvisel? Vagy tudod egyáltalán, hogy mit képvisel? És hogyan is őrzöd? Sértőnek szánt szavakat böfögsz azok felé, akiknek nem tetszik ez a köpedelem? Kifinomult...
Ha alföldi, vagy bucika kiáll a színpadra, és odaszarik, akkor arra is lesz aki művészi értékként tekint. Mint előremutató, meghökkentő, valós tartalommal, és dimenzionális ábrázolással bemutatott művészet. De értsd meg, te baromállat, hogy az attól még szar marad, hiába pampog a szád ez ellen.
És ha rá akarják kenni ezt a szart a történelmünkre, akkor mindenki rothadjon el, aki ezt bólogatva, mosolyogva helybenhagyja és támogatja. Legyen a neve szörényi, bródy, vagy misztervallasz.
Sznoboskodjál csak az elvtársaiddal tovább, próbáld elhitetni magaddal, hogy kifinomult vagy és csakisazajó amit te gondolsz a beszűkült, elpattant agyaddal, de igazából csak egy fröcsögő, műveletlen, szánalmas idióta vagy, aki ilyen fórumokon akarja magát önmegvalósítani.
Ja, és a legszebb (amit nem látsz), hogy egyetlen fokkal sem vagy jobb, vagy másabb, az általad megvetett szélsőjobbosoktól, csupán a másik oldalon fetrengsz a ganéban. Ugyanazt nyomod, ugyanúgy, csak épp másnak a seggét nyalod.
Ha esetleg nem értettél valamit, mert bonyolultan fogalmaztam, nyugodtan kérdezz.
Te szélsőséges, kirekesztő csőcselék :)
Jelentem: én is láttam. Röviden: többet vártam Alföldi Róberttől.
Ezerszer leszerepelt kliséket pufogtat, "aktuálisnak" vélt és mondott, valójában lerágott csont-kategóriájú problémákat mutat meg, amiket oké, nem lehet elégszer átbeszélni, de semmi újat nem adott.
Nekem két ötlete tetszett: a Trabant, és az "unoma.. unoma...unoma..."-skandálás, a többi csak jelmez és olyan megoldások, amiket előre le lehetett írni, hogy mi hogyan lesz.
Volt amúgy bárki vagy bármi, ami ebben a darabban pozitívumként szerepelt? Én semmit se láttam, és ez így mit akar akkor? Feketeország? És akkor hű de frankón előremutató művész vagyok, mert kimondom, hogy minden és mindenki szar?
Kár érte, igazán jó is lehetett volna. a többit meg már leírtátok, de összefoglalóként: pocsékul éneklő (2-3 kivétellel) és sehogyan se színjátszó színészek; hangsúlytalan István,Koppány,Sarolt,Torda,Gizella, bárki és egy klisésen túlhangsúlyozott Asztrik; vérivó, barbár szinten élő, ősemberszerű magyarok és (persze...pff...) elnyomó fasiszta királyi oldal (ergo: ebben az országban Alföldi szerint tényleg mindenki értéktelen?), a kereszténységnek persze egy szikrányi pozitív oldala még csak ötlet szintjén se lehet; a szar zenei képességek miatt felgyorsított, szétkefélt zene...
"És amikor valaki anyagi javakért cserébe, és politikai pártjuk óhajára szembe köpi saját magát és egy egész nemzetet, pláne ha az az én nemzetem, azt nehogy tisztelettel említsem már."
Ebből nekem az gondolat jön le, hogy ezek rohadékok, mert ezt meg ezt tették, amit én soha meg nem tennék, tehát erkölcsileg fölöttük állok.- Hát innen szedtem, hogy hasonlítod magad.
Nem vagyok tárgylencse- senki sem az. Csak törekedni lehet az elérésére. Én legalább törekszem.
"Biztosan fájó neked, hogy a generációd utolsó, tisztelt bástyái is elestek" Be ne szarj a nagy erőlködéstől.
Hát nem én vagyok Szörényi. Sőt, még Szörényi fan sem vagyok. Nem is voltam. Csak respektálom. Tudod, "riszpekt".
"Természetesen én, és elvtársaim(???) nem dönthetjük el, mi a nemzeti, vagy mi a művészet, vagy a gyalázás.
Még az a szerencse, hogy te és a te elvtársaid viszont ELDÖNTHETIK ezt ugye. Nem furcsa?"
Így van ahogy mondod, tudod miért? Azért, mert én és "elvtársaim", mi értékeket védünk. Emberi, művészi értékeket. Értékeket melyeket te és elvtársaid pusztítotok. Ugyanúgy ahogy a kínai kulturális forradalom tette. Egy magasabb cél érdekében. Kár benneteket a kínaiakhoz hasonlítani. Jobb példa rátok a sáskajárás.
Jah, és nem szándékozlak sértegetni, csak elmondom a véleményem. Objektívan. Alacsony intelligenciailag..
Nekem nem kell kiguglizott, katolikus lexikonokból bemásolt idézetekkel bizonygatnod a nem létező intellektusodat, én tisztában vagyok a szavak jelentésével, gondod neked van a fogalmakkal, a szövegértéssel, és hát ugye sajnos a gondolkodással is.
Nem tudom honnan szedted már megint, hogy én bárkihez is hasonlítottam volna magam. De ha így lett volna, akkor sem te vagy az, aki eldönthetné, mennyi a hasonlóság, vagy a különbség. Ugyanis nem vagy objektív. Nem, nem a fényképezőgép lencséjére gondoltam...
Biztosan fájó neked, hogy a generációd utolsó, tisztelt bástyái is elestek, és az még fájóbb lehet, hogy ezt mások is látják, ráadásul szóvá is teszik. De te nem vagy ám az a típus ugye, aki mindenféle személyes sértegetés nélkül el tudnál menni emellett. Hiszen szörényi még mindig jobboldaliként emlegeti a fideszt, és magát is oda sorolja közéjük. Nem is tudom eldönteni, hogy tényleg ilyen hülye, vagy csak "sütkérezik a hatalom kellemes melegében", és így kényelmes neki.
De te csak védjed, mert te aztán nagyon közelről láttad a mindent. Sőt, lehet te vagy szörényi !
Nem írtam, hogy régen nem volt tettre kész, energikus, elvekkel teli, tehetséges ember, sőt! De ez nem azt jelenti, hogy ne válhatott volna megalkuvó, meghunyászkodó, evickélő emberré. Személyesen ugyan nem ismerem szörényit ez tény, viszont közszereplőként a tettei, művei lettek az ismérvei. És a tettei, műve a fent írtakat mutatják.
Ettől függetlenül az eredeti István,a király mindig is nagy kedvencem lesz.
Persze semmi gond, mondd csak, engedd ki a fájdalmad, engedj utat a könnyeidnek...
Hőseidről kiderült, hogy elvesztették gerincüket, átadták magukat az enyészetnek, aprópénzre váltottál tehetségüket, és elveiket, azaz saját magukat.
Persze te aztán biztosítasz (nem tudom milyen alapon), hogy ez nem így van. Ez a te nyomorod.
Ha te művésznek érzed alföldit, az is a te nyomorod. Élvezzed akkor.
És persze hogy csakis sértegetéssel próbálsz állandóan érvényesülni, ez csak az alacsony intelligenciádat mutatja.
Ne félj, nem veszem magamra, tudom hogy fájdalmaid vannak.
Természetesen én, és elvtársaim(???) nem dönthetjük el, mi a nemzeti, vagy mi a művészet, vagy a gyalázás.
Még az a szerencse, hogy te és a te elvtársaid viszont ELDÖNTHETIK ezt ugye. Nem furcsa?
Csak hogy a szavak jelentése tiszta legyen:
gyalázás: tág értelemben bármilyen érték megcsúfolása (→megbecstelenítés, →megszentségtelenítés); szoros értelemben a személy méltóságának rosszindulatú, jogtalan megalázása. A ~ történhet szóval, magatartással, vagy cselekedettel, bűn az →igazságosság és a →szeretet ellen. (Magyar Katolikus Lexikon). A bátorság nemes erény, de attól hogy magad bátran Alföldihez, Bródyhoz, Szörényihez hasonlítod te akkor is 0 maradsz.
A kapuzárási pánikban akár igazad is lehetne, de a "habzó szájnál" nézhetnél tükörbe.
Nem a koromra hivatkoztam, hanem arra, hogy közelről láttam az eseményeket valamikor, és akkor sem ítélném el Szörényi Leventét, ha jobboldali lévén csak sütkérezne a hatalom kellemes melegében.
Van olyan művész aki magánéleti, politika,i személyiségi okokból nekem rendkívül ellenszenves, de művészi kvalitásait eszemben sincs kétségbe vonni.
Biztosíthatlak amit Szörényi Levente és Bródy János tett , nem pénzért tették.
Nehogy már te, és szarházy elvtársaid döntsék el, mi a "nemzettudatos"!
Summa summárum te egy pöcs vagy. ami nem lenne baj, ha nem tömegesen fordulnátok elő.
Én felvettem és tegnap néztem meg, mert akkor volt rá időm. Szánalmas volt az egész. Nem tudtam néha, hogy mit nézek, mert hangjuk nem nagyon volt a szereplőknek. A másik meg, hogy olyan dolgok voltak benne - pl. autó, német katonai egyenruhák - amik szerintem abszolút nem passzolnak bele. Ha nem tudtam volna, hogy mit nézek, akkor nem jöttem volna rá. Vikidál Gyula hangját pedig nem lehet utánozni, mert még egy ilyen erős és szép férfi énekeshang nincs, aki Koppány szerepére megfelelne.
Koppány szerepéhez viszont elengedhetetlen egyrészt a markáns énekhang, másrészt egy olyan karizmatikus kisugárzás mint amilyen a Vikidálnak van (a Buci egyikkel sem rendelkezik...). Nem gondolom amúgy, hogy a Vikidál jobb színész lenne (nem tudom, pl. egy Csehov darabban mit alakítana...), de Koppány szerepe egyszerűen neki van kitalálva. Még most, 60+ évesen is, álmából felkeltve szerintem hatásosabban tudná előadni (arról nem beszélve, hogy még mindig ezerszer alfahímesebben néz ki, na). A másik, hogy egy olyan kultikus, sokakhoz közel álló művet mint az István a király csak olyan embernek szabadna (újra)rendeznie, aki érzelmileg is közel áll hozzá. Alföldi érzésem szerint nem ez a kategória, úgy tűnik, neki az egész csak eszköz arra, hogy egy fricskával "visszavágjon" az őt ért sérelmekért. Jobban járt volna, ha nem vállalja el, neki a modern / újraértelmezésre alkalmas világirodalmi darabok rendezése való.
provokálni akart az alföldi azzal, hogy őt választotta a szerepre
etekintetben azt is figyelmen kívül hagyta, hogy stohl borítékolhatóan akkor is alkalmatlan volt Koppánynak
ha nagy-nagy jóindulattal elhiszi az ember azt a mesét, hogy túl mindenen azért nem egy elveszett csepűrágó
az eredeti k. istván jó volt és hellyel-közzel meg is maradt annak (kult szempontból ellentétben mondjuk a friderikusz-showval, amit egy ország nézett mindaddig amíg csak egy önjelölt, önmagába szerelmes bájgúnár kapott műsoridőt a gyakorlatilag egyetlen országos tévécsatornán), de ez...
szörényi akkor is kínáig süllyed ha, a 100 ezüstből nem a 70-et, de az egész júdáspénzt kiszórja a zsebéből..
mértéktartásból, máshol, mások által bőven vagy bőnyállal részletezett véleményt nem citálnék se pro se kontra, tekintettel arra, hogy tudtam előre; alföldi (+stohl + bródy) neve garancia egy újabb értelmet, frisseséget, zsenit mindenáron előre és utóbbra, sajnos nem utoljára álliberális ámokfutásba belemagyarázni akaró ezúttal színi előadásra. ahol fricskaként gyalázva ütik azt ami magyar, a már szokásos nácizással és a nép annyira vélt, hogy már bőröndösszecsomagoltan valós népirtáshajlamának beleerőltetésével. mindezen tortán (amit lenyomtak az államalapító ünnepén (is) a nemzet torkán) a hab pedig az összecsapott, hamisan énekelt, "újító" színpadi megvalósítás.
a meg nem értett "művész(ek)" elefántcsonttornyába tényleg nem érzik fel az a rettentő büdös ami az egyre nagyobb és nagyobb trágyahalmukból, egyetlen produktumukból felgőzölög hozzájuk? egyszer felkaptat a nép azon a halmon és felérve az ilyen alföldikhez és elvbarátaihoz atípusos defenesztrációt csinál..
Ha lenne bennem kvalitás az István a király újrarendezésére, addig biztosan nem fognék hozzá, míg Koppánynak olyan hasonló hangot nem találnék, mint a Vikidálé, hogy még a férfiak bugyija is benedvesedik tőle. Stohl előadása valami fergetegesen szar volt. Hiányzott a hangjából a férfias erő és a természetes karcosság... nem tudtam eldönteni, hogy a TV-t vegyem hangosabbra vagy pedig én magam kezdjem el még mellé énekelni a már szinte mindenki által ismert dalokat, hogy legyen benne végre valami kis élet (mondjuk nem vagyok benne annyira biztos, hogy az feltétlenül pozitív medrébe terelte volna a dolgokat :D)... de mindenkinél ezt éreztem, bár a bungle által említettek (Tompos, Feke) tényleg kivételt képeznek.
Igen csöppségem, érdekes hogy engem megszólsz, amiért egy számomra értékes dolog gyalázásáért (megindokoltan) ellenszenvet táplálok és csalódottságot érzek bizonyos emberek iránt, és ennek "hangot" adok.
Ám furcsa módon Te is ezt teszed, mikor a számodra fontos szörényi-bródy párosról elítélően nyilatkoztam.
Bár nyilván kapuzárás előtti pánikodban elfelejtettél, vagy épp soha nem is tudtál szöveget értelmezni, ez megbocsájtható, hiszen bármennyire is próbálsz érvelni a koroddal, mint látszik az éveid számához sem bölcsesség, sem átgondoltság, sem érvelés utáni vágy nem fonódott.
Csak habzó száj, kispolgári kivagyiság, és elfogultság.
Például alföldi művészi vénáját is vitatom (vagyis inkább tagadom), ezért már normális nem lehetek szerinted. Ez az ember leginkább művészkedő, ami ugye nem ugyanaz. Amit írtam is, hogy a beteges agyrémeinek kivetülése után, nyugodtan bújhat a művészet szoknyája mögé. Hogy ez a "pusztító alpáriság", ez aztán nem is az, hanem művészet.
A Te dolgod, hogy ezt megeszed "magasvilágos szelídúr"-i sznobságodban, de ne bántson már az, ha más átérzi a különbséget néhány színes festékpaca és a Mona Lisa között. Segítek, alföldi alkotott festékpacát...
Igen, itt van szörényi meg bródy, akik a pénzért hátat fordítottak mindannak, amit gondoltunk róluk.
És amikor valaki anyagi javakért cserébe, és politikai pártjuk óhajára szembe köpi saját magát és egy egész nemzetet, pláne ha az az én nemzetem, azt nehogy tisztelettel említsem már.
Igen, például létre hozták az István, a királyt 1982-ben, ami jelentős nemzettudati lépcsőfok volt, 30 éven keresztül.
Aztán mosolyogva áldásukat adták erre a förmedvényre (segítettek is benne, és tapsoltak is hozzá), ami undorító viccet csinál abból a 83'-ban bemutatott remekműből. István, a király egy ikon. Nem szabad hozzá tiszteletlennek lenni.
Na ezért írtam kisbetűvel a neveket, és pont csak nem azért mert magyar vagyok.
Nem vagyok ellene a "modern" rendezéseknek, szoktak azok is jól sikerülni (pl. a szintén sokat ócsárolt, de egyébként jókat is alkotó Kovalik Balázs opera-újraértelmezései), de az Alföldi mintha tényleg kizárólag az olcsó polgárpukkasztásra menne rá. Aminek szintén lehet helye, de csak ha nem hiányzik a merészség mellől a koncepció és a különleges, elgondolkodtató mondanivaló (a nyilvánvaló politikai áthallást leszámítva). Tartok tőle, hogy itt hiányzik.
A Stohl pedig egész egyszerűen még akkor is baromi hiteltelen lenne Koppányként, ha amúgy tehetséges színész lenne - de nem az. A Vikidálhoz képest meg aztán végképp felejtős, nem is értem, hogy merült fel az ő neve erre a szerepre.
Nem picinyem, nem a magyarság érzeteden gúnyolódom, hanem a pofátlanságodon. Itt van a Szörényi meg a Bródy, én kortársuk lévén tudom, hogy kik ők, mit tettek pl. a magyarságért. Aztán jön egy kis pöcs és megalkuvással vádolja azokat akik nem keveset tettek a magyarságért. Az Alföldit lehet utálni, a rendezései nem mindenkinek tetszenek,de a művészi képességeit normális ember nem vitathatja. Lehet, hogy ennek a műnek rendezésekor nem a legjobb formáját hozta, ha valakinek ez a véleménye azzal semmibaj. A baj az amikor egy mélysötét vadparaszt a neveiket kisbetűvel írja, mert ő aztán magyar, meg ő aztán tuggya és ő majd jól helyreteszi dolgokat.
Nyugodtan seggre ülhetsz néhány politikai-művész díjtól ha gondolod, és nyugodtan próbálhatsz gúnyolódni a magyarság érzetemen, de alföldi akkor sem lesz soha művész, és a bródy-szörényi duó sem lesz már sosem hiteles.
A művész dolga, hogy alkosson, ne pedig megalkudjon. És alföldi csak harácsolt, szörényiék pedig megalkudtak.
Engem ez a majomkodás zavar, én pedig Téged. Én kifejtettem miért, Te pedig csak gúnyolódtál.
Remélem legalább mosolyogtál közben, mert az egészséges.
http://index.hu/kultur/2013/08/22/megfenyegettek_alfoldit_az_istvan_a_kiraly_miatt/
A Facebookon tüntetés is szerveződik a rockopera Aréna-beli bemutatójának idejére, a „Tiltakozás Alföldi újabb gyalázata ellen!”-oldalon a szervezők azt írják, hogy "Ne nézzük tétlenül ezt az újabb szemenköpését a magyar történelemnek! István, a király farmerban? Koppány bedrogozva??". Az oldalon eddig 303-an jelezték, hogy részt vesznek a tüntetésen.
"Lényegében alföldinek semmiféle lelki, erkölcsi, nemzeti.............
szörényi és bródy (mostmár szintén kis kezdőbetűvel) pedig hitelességüket vesztve csatlakozott a megélhetési zeneszerzők népes csoportjához, hiszen egyértelműen ennek a műnek teljesen, ismétlem teljesen más a mondanivalója, az inspirációja, és az érzelmi motivációja is. "
De szerencsére itt van a mi T O M I D E M O-nk aki ragyogóigazmagyarmélyerkölcsű világbecsű műveivel utat mutat nekünk, és megszégyeníti ezeket a tehetségtelen Kossuth, meg mittudoménmilyendíjas senkiket.
Én ezt úgy látom srácok, hogy ez az egész előadás csakis és kizárólag alföldi egójára, és az anyagi bevételre fókuszál.
Annyira bedemózták, már egy évvel előtte elkezdtek róla írni, fokozatosan nyomták belénk, hogy ez micsoda fantasztikus dolog lesz, és rábízták ennek a nemzetinek mindenféleképpen nevezhető rockoperának a rendezését, a frissen kirúgott, köztudottan szélsőségesen liberális alföldire. Az meg kapott az alkalmon, mert kell a pénz is, és a reklám is, most, hogy nincs meló, meg presztizs.
Lényegében alföldinek semmiféle lelki, erkölcsi, nemzeti, vagy akár tiszteletbeli kötődése nincs az eredeti rockoperához, így nyugodt szívvel azt csinált vele, amit akart. És ő akart is valami megbotránkoztatót. Nem kell, hogy jó legyen, vagy rossz legyen, csakis megbotránkoztató. A frissen szabadult, közutálatnak "örvendő" stollelvtárstól kezdve, az indokolatlanul túlsztárolt fekepálon át, a hatalmas dzsointot rángató "sámán"-ig.
Erről majd beszélnek, és innentől kezdve pénz is van benne.
szörényi és bródy (mostmár szintén kis kezdőbetűvel) pedig hitelességüket vesztve csatlakozott a megélhetési zeneszerzők népes csoportjához, hiszen egyértelműen ennek a műnek teljesen, ismétlem teljesen más a mondanivalója, az inspirációja, és az érzelmi motivációja is. Nem az, amit ők véghez vittek annó, hanem leginkább annak az ellentéte.
Mégis engedték, sőt asszisztáltak, majd utána seggetnyaltak alföldinek.
A rendező "úr" pedig nyugodtan bújhat a művészet szabadságának szoknyája mögé, és akár még a merész rendező szerepében is tetszeleghet saját egójának, és bizonyos sznob köröknek.
Szóval én nem tartom alföldit művésznek, csak egy öntelt, ripacs nyerészkedőnek, a művét pedig csak egy üzleti befektetésnek. És csúnya dolog volt egy olyan nagyszerű dolgot kiparodizálni, mint az István, a király.
Na most azok helyében nem lennék, akik kiadtak egy vagon pénzt, hogy megnézzék a naaagy Arénában.Az evidens volt számomra, hogy vizuális élmény nulla lesz, hiszen a legtöbben egy gombostűfej méretű alakot fognak látni Bucika személyében, de ahogy kiderült a hangzástól és az énekelőadásoktól sem fog senki orgazmust átélni.
Ahhoz meg külön gratulálok, hogy így 10 nappal a pesti előadás előtt sikerült leadni a tv-ben is.Ez valami frenetikus ötlet volt.
Azért egy olyan színdarabra/filmre kíváncsi lennék, hogy mi lenne most ha annó Koppány nyer :)
Persze 1000 év távlatából nehéz ezt előre vetíteni, hiszen annyi dolog másképp alakulhatott volna, de azért érdekes lenne.
Nekem személy szerint az a bajom ezzel, hogy sok mindent át lehet ültetni a mai korba, ha úgy tetszik kortárs alkotássá. De ez a magyar történelem része, István király nem most él... ez nem forgatható ki, mi lesz a legközelebbi kortárs mű??? Talán az Egri csillagok, vagy esetleg Dózsa ???
Lehet ezt művelni egy teljesen kitalált történettel, de úgy érzem hogy egy történelmi alapokat tartalmazó darabnál, hitelét veszti. Amikor elkezdődött a darab, reménykedtem hogy a főpróbából játszanak be jeleneteket, de nem...
Sajnálom, de ez egy ízléstelen próbálkozás volt és nem gondolom hogy akár még egyszer is elő kéne adni ebben a formában... A történelmünk nem játék, ne csináljunk bohócot István Királyból, de Koppányból sem ....
Azt hittem, ez a "mai korba ültetünk át a régmúltban játszódó történeteket" dolog az 1996-os Rómeó + Júliával ( http://www.imdb.com/title/tt0117509/ ) meg a 2000-es Hamlettel ( http://www.imdb.com/title/tt0171359/ ) már rég lecsengett és baromim unalmas.
Vagy csak nem volt elég pénz a kosztümökre és a rendező azt mondta, hozzon mindenki magának valami 80-as évekbeli gagyi ruhát? ;)
Sok értelmét nem láttam a modern korba átültetett adaptációnak, de biztos velem van a gond...
Van olyan, aki nem akar szajbarago lenni. Meghagyja a lehetoseget arra, hogy az emberek esetleg kulonbozokeppen ertelmezzek a dolgokat es masnap a munkahelyen megvitassak a tapasztalatokat.
Persze van akinek az kell, hogy mindenrol megmondjak, hogy akkor neki most errol mit kell gondolnia.
Ez az előadássorozat akkora hírverést kapott, olyan személyek álltak mellé és annyi zsetont belefeccöltek, hogy akkor is sikeres lenne, ha "Szivárvány óvoda" végzősei adták volna elő.
Valamiért egyébként nekem is a 2 sör után melankolikusan agresszív helyi f@szacsávó kocsmai igazságosztása jutott eszembe Stohl játékáról. Ez már nem lehet véletlen, ahogy a kommenteket nézem.
Mégis mit vártunk Alfölditől?!?!?! Az ostoba politikai világnézeteit ráhúzta az István a király szövegére. Mert hogy ettől lesz "aktuális". Én elfogadom, hogy Alföldi Róbert a darabjaival saját magát és a rá fogákonyakat jól elszórakoztatja, de ennél többre képtelen. Nem kellene a darabjai a nagyközönség elé erőltetni. És pont ezért volt ostoba húzás a Nemzeti Színház élére kinevezni anno. Nyugodtan el igazgathatott volna egy kisebb kortárs darabokban utazó színházat is, ahova napestig írhatta volna a darabjait.
Most pedig csodálkozik, hogy sokan nem szeretik őt.
Valahol olvastam, hogy a célja ezzel a darabbal az is volt, hogy a nézők vitatkozzanak róla... ez pedig olyan ostoba "balkáni botrányhős" mentalitás: Akárt még a zongorába is beleszarok, csak lehessen még egy picit miért nácizni, zsidózni, magyargyűlölőzni, fasisztázni.
De még úgy is jó lett volna, ha ehelyett inkább írnak egy hasonló, de más darabot. pl.: "Pista az ász" címmel.
Nem szeretnélek elkeseríteni, de az élő előadás során született pozitív véleményekbe azért sokminden belejátszhatott. Ha jól tudom, Szörényi és Bródy együttműködtek Alföldivel az "újfajta értelmezés" kialakításakor, de legalábbis jóváhagyták azt, ezek után nyilvánvalóan nem fognak negatívan nyilatkozni róla. A megjelent közönség jó részének megítélésem szerint lényegében minden lett volna, mit mutatnak. Az Alföldi körül kialakult politikai töltetű botrány megfűszerezve Stohl "felemelésével" bizonyos körökben szerintem presztízskérdéssé teszi az alkotók feltétel nélküli "imádatát". Lássuk be, kicsit fotel-szabadságharcos töltetű ma Alföldit dicsérni.
Azért voltak itt jó hangok, akiket kellemes volt hallgatni. Bucinak tényleg nem a legjobb alakítása volt ez tény, vagy egyszerűen csak nem hozzá illik ez a szerep. Valóban igaz, hogy a nagy nevek közt vannak akiknek énektudása az majdnem nulla. Elsőre picit nehezen emészthető, az eredeti változathoz hasonlítottam akarva akaratlanul. A kortárs jelmez/díszlet jó pofa volt, itt ott azért mellényúltak (pl. Novák). Nekem a fő bajom azzal volt, hogy feszt átmentek ripacskodásba. Néha néha oké de ez már sok volt. Elhiszem, hogy színház meg minden de ez már azért egy alapvetően rock operához túlzás volt. Első látásra (mondom ezt úgy, hogy a reklámokkal agyontömött retekklubbon láttam, nem élőben) azt mondom, hogy az eredetihez nem ér fel. Egy picit a rendező egy picit a szereplők megválasztásának hibája is, az ötlet alapvetően nem lett volna rossz. Élőben lehet teljesen más mint ahogy a TV-ben átjön. Én azért annyira nem húznám le, hogy gyalázás és stb.
Élőben a közönség imádta, és az eredeti alkotók is szépet nyilatkoztak róla, akkor vagy mi nem vagyunk műértők vagy a retekklubb ezt is elferdítve sugározta le :)
István, az államtitkár
István, vagy Koppány Orbán Viktor? Alföldi Róbert nem rendezett botránydarabot, csak kínos kérdéseket vet fel, a válaszokat ránk hagyja. A rockopera viszont elveszett, és a sztárszínészekről kiderült, hogy pocsékul énekelnek. http://index.hu/kultur/2013/08/21/istvan_az_allamtitkar/
Nekem személy szerint Feke Pál meg Tompos Kátya hangja tetszett, az előadásról meg inkább nem írnám le a véleményem...
Ez az egesz egy debil fos , -------Tudatos gyalazasa a Magyarnak ,Nemzeti tudatnak , joerzesu emberek tudatanak -- Gratulalok mindenkinek kik asszisztaltak hozza ,igazan buszkek lehetnek , Vajon tudnak meg lejjebb sullyedni?
Hanyni tudnek az egesztol,
Előfordulhat, hogy nem értem a művészetet, de szerintem pokolian gyenge előadás lett.
A színészi játék sokszor zavaróan erőtlen és/vagy túlzottan színpadias, természetellenes, néhol pedig bántóan indokolatlan ripacskodásba csapott át. A rockopera eredetijéhez képest a színészek kvalitásai megölték a rock és az opera jelleget is - ebben Stohl és Feke sokszor mintha egymásra licitáltak volna, de László Zsoltra sem az énekhangja miatt fogok emlékezni. Talán túl nagyok voltak az elvárásaim ilyen téren a korábbi szereposztások miatt.
A modern jelmezek, Alföldi egyedi megoldásai - így pl. a szimbolikus jelentésű autóval érkező szereplők - pedig semmi olyat nem adtak hozzá a darab mondanivalójához, amit "korhű" jelmezekkel és díszlettel ne lehetett volna elérni, sőt, inkább elvettek az üzenet időtállóságából, viszont nem lett tőle szembetűnően aktuális a darab.
Amitől más volt, attól sajnos az én szememben semmiképp nem lett jobb.
Buci mint Koppány.... Karakteres hangú és megjelenésű ember kellett volna oda. A másik, meg, hiába a nagy színésznevek és tehetségek, ha énekelni nem tudnak.... kár érte.
"Egy hanyatló társadalomban
az igaz művészetnek is hanyatlást kell tükröznie,
s ha nem akar hitszegő lenni társadalmi szerepét illetően,
akkor a világot megváltoztathatónak kell mutatnia
és segítenie kell a változást."
A Stohl-ozásról csak annyit, hogy elég gyerekes dolog feszt a magánéleti dolgait hajtogatni... akármennyire nem szimpatikus (nekem sem) a való életben, színészet a munkája, ha rosszul játszik valamit, azt lehet, érdemes kritizálni, de a többi már elég unalmas. Ez pont olyan, hogy miközben nézem Russell Crowe-t, ahogy éppen a jóságos Robin Hood-ot alakítja, feszt azt hajtogatom, hogy de utállak, meg se nézlek te csúnya film, hiszen hazugság, mert Robin Hood alkoholista meg veri a feleségét... hát nem telibe fosom? Nem én vagyok a felesége, semmi közöm hozzá, színésznek pedig megjárja.
(bocsánat a gyér fogalmazásért, ez most így sikerült)
Imádom az István a király rockoperát töménytelen mennyiségben (Szörényinek és Bródynak innen is hatalmas buksisimit küldök), így kíváncsian várom, hogy láthassam ezt a feldolgozást is. Jelen pillanatban nem vagyok oda a kortárs ötletért, mivel én kifejezetten szeretem a korabeli öltözetek hangulatát... de a jelmezektől eltekintve kíváncsian várom, hogy a többi dolgot hogyan oldotta meg Alföldi... nem leszek előítéletes míg nem láttam a darabot, így addig véleményt sem mondok, bár az eredetit (1984) nálam nehéz lesz felülmúlni.
Észrevétel: akármennyire kortárs hejehuja, azért vicces (legalábbis nekem fura karakterileg), hogy a közhiedelemmel ellentétben a félelmet és "rosszat" (már amennyire, de ebbe most nem menjünk bele) képviselő Koppánynál a jóságos töpszlinek vélt István kétszer akkora...
Van egy olyan érzésem, hogy ez az előadás akár egy jól átgondolt és ugyanakkor gondolkodásra sarkalló kor-, társadalom- és államkritika is lehetne. Ehelyett itthon a buzizásba, a stohlbucizásba meg Alföldi rendezésének minden szakmaiságot nélkülöző politikai fröcsögésekkel teli kifacsarásába fog fulladni az egész. Kár érte.
Tehát próbálok most úgy fogalmazni, hogy talán meg is érted.
Te törekszel az objektivitásra? A legelső kommentedben fröcsögve vagdalkoztál, sértésekkel felvértezve, és szörényi meg alföldi farkát políroztad. A te dolgod, hogy kihez vonzódsz, és milyen okádmányt tartasz nagyra, vagy művészinek.
De tényleg szánalom, hogy nem látod a saját szemedben a gerendát. Hol volt itt az objekívitásra törekvés?
Te őrzöl értéket? Mit is? Mert (ha már erről szól a poszt) ez az alföldi, a király-féle borzalom, igazából miféle értéket képvisel? Vagy tudod egyáltalán, hogy mit képvisel? És hogyan is őrzöd? Sértőnek szánt szavakat böfögsz azok felé, akiknek nem tetszik ez a köpedelem? Kifinomult...
Ha alföldi, vagy bucika kiáll a színpadra, és odaszarik, akkor arra is lesz aki művészi értékként tekint. Mint előremutató, meghökkentő, valós tartalommal, és dimenzionális ábrázolással bemutatott művészet. De értsd meg, te baromállat, hogy az attól még szar marad, hiába pampog a szád ez ellen.
És ha rá akarják kenni ezt a szart a történelmünkre, akkor mindenki rothadjon el, aki ezt bólogatva, mosolyogva helybenhagyja és támogatja. Legyen a neve szörényi, bródy, vagy misztervallasz.
Sznoboskodjál csak az elvtársaiddal tovább, próbáld elhitetni magaddal, hogy kifinomult vagy és csakisazajó amit te gondolsz a beszűkült, elpattant agyaddal, de igazából csak egy fröcsögő, műveletlen, szánalmas idióta vagy, aki ilyen fórumokon akarja magát önmegvalósítani.
Ja, és a legszebb (amit nem látsz), hogy egyetlen fokkal sem vagy jobb, vagy másabb, az általad megvetett szélsőjobbosoktól, csupán a másik oldalon fetrengsz a ganéban. Ugyanazt nyomod, ugyanúgy, csak épp másnak a seggét nyalod.
Ha esetleg nem értettél valamit, mert bonyolultan fogalmaztam, nyugodtan kérdezz.
Te szélsőséges, kirekesztő csőcselék :)