Megvagy titkosszolga! Vagy azt hitted elkerüli az éles eszem figyelmét és a tudatalattim sötétjében majd megbújik a tudatmódosításra tett kísérleted? Vannak ám még felvilágosult emberek, takarodj innen te eneszé szíájjé és ekelon-ügynök, te nemzetsortűzhazaáruló tudatbérgyilkos árnyékkormányfasisztabérenc háttérkarhatalmista gyíkemberrabszolga!
Szóval ezt elírtad.
"Mintha ciki lenne balra tartani,"
Jobbra tartás van.
Ne gyurcsányozz ;D
Van benne valami, hogy többet izélkodhatnak az autósok, bár többen is vannak. Az is igaz, hogy a motorosok is fejlődnek, ezt azért tapasztalom, és kifejezetten örülök, amikor azt látom, hogy kulturáltan tudnak az emberek vezetni, meg hogy az autósok egy része is fejlődik, illetve normális.
Amit írsz, hogy belső sáv! hát én gyilkolni tudnék, amikor mondjuk a soroksári úton soroksártól borárosig valaki 60-nal vagy akár 70-nel, de végig a belső sávban megy, mintha kibérelte volna, miközben a külső sávban kevesebben vannak. Mintha ciki lenne balra tartani, pedig kéne ugye, vagy úgy gondolnák az emberek, hogy én király vagyok, nem vegyülök a pórnéppel a külső sávban. Közben a barom lassabban halad, mert egymást tartják föl, és előzni még véletlenül se tudsz semelyik irányból (szigorúan csak belülről akarnék persze) mert itt is ott is autók vannak, és még a max megengedett tempót sem tudod felvenni. De azért csak a belső sávban mennek. Tényleg mi lehet ott? ott gizdább az ember vagy mi?
Én is motoroztam már bunkó barmokkal és inkább lemaradtam, mert gyökér módon mentek. Nem tiszteltek senkit, se motorost se autóst. Viszont ez a 2 majom miatt nem ítélek el mindenkit.
Fenntartom azt az állításomat, hogy az autósok százalékos arányban is többet szabálytalankodnak, mint a motorosok. Nem azért mert akarnak, hanem mert nagy részük nem tud vezetni. Régen volt a kresz, kocsiban mindenki eltöttyög, Olyan dolgokat művelnek, amik összessége szerintem elég súlyos, súlyosabb mint a cikázás és a gyorshajtás, amit a motorosok nagy része művel. Az meg nem kibúvó, hogy valaki öreg. Ezzel nem úszhat meg mindent, akkor ne vezessen, ha nem alkalmas rá, akkor hagyja abba. Ismerek olyan 70es motorost, aki bármikor megaláz bármelyik 20on évest.
A hétvége győztese most az az autós volt, aki autóúton bent ragadt a belsős sávban. Zavarta mindkettő előtte lévő kilométernyi szabad sáv. De a 100tempót azt vitte. Külső sávban elmentem mellette éppen 110zel, hogy jól meg tudjam nézni. Ott hadonászott, nem tetszett neki. Mondanom sem kell, hogy amíg a tükörből láttam még mindig ott ment.
Én mondjuk hihetetlen módon utálom a szabálytalankodó autósokat, akik száguldanak, bevágnak, leszarják mi van, ők a királyok, előznek leálló sávban, ide-oda cikáznak, lenyomnak az útról. Biztos azért mert suzukiban ülök :)
A motoros kérdéssel az lehet, hogy kevesebben vannak, nem vagyunk hozzájuk szokva annyira, nincs meg a motorozás kultúrája, se, viszont én spec. meg kifejezetten tisztelem azokat a motorosokat, akik normálisan mennek, érzik azt, mikor kell a kocsik között menni, mikor kell szépen besorolni, szóval felveszik a dinamikát, és csak ha kell, vagy tényleg indokolt, akkor törnek előre.
Egyébként azt vettem észre, hogy ha motoros lassan megy az is gond, ha gyorsan megy az is. Nem lehet senkinek se megfelelni, így magamnak felelek meg.
Ha jó kanyargós utak vannak és jól dönteni szeretnék, de nagy a forgalom előttem, akkor nem kezdek előzgetni, mert úgy is utolérek egy még előrébb lévőt és akkor miatt lassíthatok. Inkább megállok, vagy visszalassítok, míg utol nem ér a mögöttem lévő. Ha utol is ér, akkor meg kb 80al megyek és látom a reakciókat, hogy baromira nem tetszik nekik. De leszarom, mert úgyse megy gyorsabban kanyarban. A kanyar előtt visszarúgok 2-t, nagygáz, 2 másodperc múlva már 120-al megyek és dönthetem a kanyart.
Azt meg megértem, hogy nem tetszik neki, hogy ha ő meg 80-al én bárhol meg tudom előzni, bármi veszély nélkül. Fordítva pedig már nem ez a helyzet. De erre is van megoldás, menjen gyorsabban és nem előzöm meg, vagy vegyen gyors kocsit, hogy meg tudjon előzni. Az meg a leggerinctelenebb dolog, hogy mondjuk sötétedik, elkerülöm nagy ívben a gyökeret és rám bassza a reflektort. Ez aztán az igazi hozzáállás.
Nem tudom miért, de az autósok nagy része imádja a féket, nagyon szeretik nyomni. Kanyarban meg végképp. néha félek, hogy kiég a féklámpájuk. Az autósok másik része meg ugyanúgy gyorsan megy mint a motorok nagy része, és ezt mindenki leszarja, ez természetesen rendben van, de ha a motorosok mennek ugyanolyan gyorsan, egyből megy fújás és szitkozódás. Meg a szöveg, hogy várják a veséjét, stb. Ne legyetek ennyire képmutatóak.
pont most reggel ültem a dugóban, és 5 percen belül vagy 10 motoros tört előre a kocsik között. Amivel nincs is baj, csak nem lehet folyamatosan azt figyelni a visszapillantó tükörben, hogy nem jön-e egy motoros, miközben arra is figyelek, hogy ne araszoljak neki az előttem lévő kocsinak, plusz beengedjek valakit magam elé. És azért nem feltétlenül veszed hamar észre a motorost, mert egy ideig az autók mögött halad, aztán a jobb sávban, aztán az autók között, aztán mögött, aztán a bal sávban, és mindezt jó gyorsan. Szóval van, hogy egyszercsak ott van.
Engem nem zavar, ha beelőznek, meg hasznos és jó dolog, hogy a motoros el tud menni az autók között, ha dugó van, csak tény, hogy tudnak azért úgy közlekedni, hogy a frász jön az emberre, meg idegzsábát is kap. De az autósok se jobbak, főleg amikor direkt nem engedik el a motorost. Én az ért ha látom, hogy jön valaki, akkor próbálok félre húzódni, hadd menjen.
Ez a megijed dolog hülyeség. Nekem anno azt tanította az autósoktatóm, hogy ami mögöttünk történik az ugyanolyan fontos, mint ami előttünk. Ha megérkezik egy motoros 30-60 kmph sebességkülönbséggel azt már jóval hamarabb észre lehet venni, ha valaki rendesen tud vezetni. Aki meg nem tud vezetni, az megijed. Az Ő baja. Ha nem tetszik, ne vezessen autót. Egyébként is az autósokra jellemző, hogy rádiót hallgatnak, telefonálnak, sms-eznek és minden szarral elterelik a figyelmüket. Én ezt nem teszem, inkább több figyelmet szenteket a vezetésre és megengedem magamnak a gyorsabb tempót. Amikor lakott területen cikázok fél km óta és senki sincs a közelemben, majd jön egy igniszes és amikor el érek hirtelen nagyot ránt a kormányon, mert akkor vett észre. Hát addig mit nézett? Vagy mit gondolt? 500 méteren a sávom közepén 1 méteres sávban cikáztam, majd amikor odaérek hozzá ezt nem tudom folytatni?
Attól mert kívülről gyorsnak tűnik a sebesség attól én nem fogok lassítani. Én tudom, hogy biztonságos és messze elkerülöm a veszélyforrásokat. Általában csak kis forgalom esetén megyek gyorsan, nem szeretek sokat előzni. Meg nem városban két kocsisor között engedem el a kormányt, és nem ott cikázok, hanem amikor nincs körülöttem senki, és autós messze vannak tőlem.
Van rengeteg dolog, ami nagyon veszélyesnek tűnik és cseppet sem az. Ennyiből az ejtőernyősök se ugráljanak ki gépekből, mert mivan ha nem nyílik az ernyője és rám esik.
Először is nem mindenkinek telik 20 millás buzi német autóra, illetve van aki nem igényli, mert bőven elég a városba a kis szakadt ignis, plusz nem feltétlenül akar mindenki akkora jani lenni, hogy ő bmw-be merciben ül és fogyasztja a sok benzint feleslegesen. Na ezek után már csak az a kérdés, hogy függetlenül attól mit bír egy motor, amire szintén nincs mindenkinek pénze, nem biztos, hogy az ő hibájából, szóval bármennyire is kurva jó 200-zal repeszteni, a legtöbb helyen 50-60 a max, amivel szabad menni. Nem kifogás, hogy de 120-nál is olyan, mintha 50-nel mennék. Plusz álló, vagy alig haladó sornál az 50 is igen soknak tűnik, és amikor épp ülsz a dugóban, az agyad felforrt és egyszercsak hiphop beszarsz mert szétrepeszti a füled egy elsuhanó motoros, akkor lehet hogy kicsit felizéled az agyad. Nem azért, mert ő haladhat, hanem mert bunkó. Végig is csoroghatna az autó között, akkor is secperc alatt a dugó elejére ér. Ez a 100-nál te meg elengeded a kormányt az nagyon jó, nagyon ügyes, csak ha éppen baj történik azért mert menőzől, vagy mert éppen más nem annyira rutinos, vagy nem számít a te jöveteledre, vagy pont nem figyelt, vagy csak egyszerűen nem akkor király, akkor már senkit nem érdekel, hogy mennyire biztonságos a motor vagy a kocsi. Ti motorosok meg azt nem értitek meg, hogy a normálisan haladó autós meg igenis megijed, ha elhúznak mellette (ahogy mondjuk az autópályán is megijed az ember aki 130-as tempóban megy és 220-al elrobog mellette egy böhöm autó, ha éppen pont nem nézett előtte a tükörbe), vagy éppen elé kacsáznak gyorsan.
Szóval ne legyél annyira büszke arra, hogy még véletlenül se tartja be egy motoros a szabályokat, mert akkora fasza jó motorja van. Eleve nem is értem, közúti forgalomra minek gyártanak olyan motorokat, autókat, amik ennyivel tudnak menni. Én lekorlátoznám a francba. Minden autó max 150-nel, de akkor is úgy, hogy kiessen a szíve. Aki németországban lakik és ott veszi az autót, na annak 200.
Ja és nálad lehet jelentkezni egy körre egy 10-20 millás mercin, bmw-n? Mert a környezetemben nincs senkinek, de hát muszáj lenne kipróbálni!
és még egy plusz gondolat. Nagyon jó, hogy annyira modern világban élünk, hogy gyors tempónál is tök biztonságos az autó, nem csúszik, nem farol, nem pörög, beszól, ha valaki van előttem mögöttem, hogy egy motornak is lehet nyomni, jó rajta a fék, meg minden, szóval éljen a biztonság, csak éppen ettől vakmerő lesz az ember, illetve nem annyira tud vezetni. Én meg pont azt ajánlanám, hogy mindenki üljön fel egy babettára, aztán simsonra, kispolszkiba aztán ladába és mehet a száguldás meg a mecsek rali. Na aki túléli, és ilyen technikai feltételek mellett is még mindig 100-as tempónál van ideje elengedni a kormányt, az kaphat jobb, erősebb, modernebb járművet.
A többségnek nem azzal van baja, hogy a motoros végigmegy dugóban a sorok között, hanem azzal, ahogyan azt sokan teszik. Pont lesz.rom, ha dugóban állok, hogy elmegy mellettem egy motoros, menjen, legalább neki jó, de azért ne húzza már rám a kormányt, meg húzogassa a gázkart, ha szemmel láthatóan nem tudok arrébb menni. A másik, hogy ha már elmehetnek a sorok között, akkor az nem azt jelenti, hogy állat módjára kell azt tenni. Lehet, hogy kicsi tempónak tűnik a 40-50, 120-150-es sebesség, de annál nagyobb károkat tud okozni emberben és tárgyakban egyaránt.
Volt szerencsém évekig motorozni és jelenleg sem egy hétköznapi autó volánja mögött ülök, úgyhogy nekem ne magyarázzon senki a sebességről. Az egy dolog, hogy én mit érzek belülről és az egy másik, hogy ebből mit lát vagy tapasztal a környezet.
Egy a lényeg, hogy ésszel és körültekintően kell közlekedni, lehetőleg a KRESZ szabályait betartva és akkor békében megfér egymás mellett a motoros, a biciklis, az autós és a gyalogos is a közutakon.
Ha autópályán kiszáll valaki a kocsiból, akkor már sokkal veszélyesebb mint ez a motoros.
Azért nem megy annyira gyorsan. Ha jól nézem 40-50-et megy, nem 100-200-zal száguldozik. Egy két helyen húzza meg jobban.
Aki nem ült még ilyen motoron az nem tudja, hogy ez mennyire kicsi tempónak számít. Azt sem értheti, hogy milyen könnyen kontrolállható ekkor a motor. Rengeteget számít egy jó futómű és jó fékek.
Majd egyszer üljetek meg át a kis szakadt igniszetekből egy 10-20 millás mercibe, bmw-be. A 200as tempó kb 80-nak tűnik majd. Ugyanez van egy jó motoron. 120-150 az utazótempóm, jajjj de gyors, mindenki ezzel jön. De ők nem is ültek ilyen motoron, nem értik. 100nál simán elengedem a kormányt és combból kormányzok, ezt ti el sem tudjátok képzelni, fel sem fogjátok. Akkor most itt el megy az autósok között, már mindjárt szidni kell? Keserű a szőlő?
Kacsázni én is szoktam, de nem kocsisor között. Sőt ritkán kerülök kocsisort, mert ritkán megyek városba.
A KRESZ-ben benne van...más kérdés, hogy a video orosz. Egyébként tényleg nincs ezzel semmi gond ameddig fel nem akad egy kinyíló ajtón - mert ugye mindenki látott már dugóban kocsiból egy pillanatra kugró sofőrt - vagy egy visszapillantón.
Én motorosként általában beállok a sorba és kivárom a soromat, nagyon ritka hogy el megyek a sorok között (általában mikor a jobbra kanyarodó sávból egyenesen is lehet menni és a kiegészítő zöldön nem mennek át azok akik egyenesen mennének) de egy ilyen dugóban azért én is megpróbálnék pár métert előre haladni.
Amúgy a KRESZ-ben benne van, hogy motorral és biciklivel el lehet menni a sorok között ha az nem zavarja vagy akadályozza a forgalmat.
Viszont egyáltalán nem volt faszkalap mert nem közlekedett szabálytalanul és nem 300-zal zúgott el a kocsik mellett, csak kényelmes 20as 30as tempóval. Bár nem tudom mennyire volt ez belvárosi szakasz de a sor végén, "nyílt terepen" a 100 már kicsit túlzásnak tűnt.
A Ducatinak száraz kuplungja van azért olyan furcsa a hangja ,mondjuk nekem spec.tetszik.
Amúgy nem is megy olyan ész nélkül gyorsan (de ez is csak szerintem )
Ez maximum a kacsázás miatt a visszapillantók réme. Ez viszont már nem csak a visszapillantók réme, hanem a fényezők, esetleg lakatosok álma. Nem csattan, de nem rajta múlik. https://www.youtube.com/watch?v=dSuwEqu9T8U
A kormányrángatást, billegtetést én nem értettem, azt hittem, így kell motorozni tényleg. A hangtól meg én egész egyszerűen meg szoktam ijedni, ha nem láttam előtte, hogy jön a motoros. Ami azért veszélyes. De azért irigylem, hogy így tud előre haladni a dugóban, csak lassabban is lehetne tán.
Legalább halad. De azért idegesítő tud lenni kicsit, amikor egyszer csak az ember mellett terem egy motoros a bazi nagy hangjával. mondjuk, ha figyel az ember és elengedi nincs gond.
Amúgy a jobb is bal, csak a másik irányba, és kicsit hosszabb úton.