Emlékszem, amikor városban 60-nal lehetett menni. Akkor én még nem vezettem, de apám igen. Nos ő mindig 65-tel ment. Amikor levitték 50-re, akkor 55-tel. Hát ezért az attitűdért nem érdemes megemelni a sebességhatárokat. Szerintem a nagy átlag többel menne csak azért is. Meg azért, mert magyar ember nem képes megszokni, hogy vannak szabályok. Tök mindegy, hogy nem jön hév, és jó az út, de az átjárón 30! kész. Akár van értelme, akár nincs. Ha nem tartod be, és megbüntetnek, akkor vállald.
Persze igen, vannak olyan utak, ahol felemelhetnék kicsit ésszerűbben. VAgy a lámpákat hangolhatnák össze. A legjobb valami olyan rendszer lenne, hogy mondjuk csúcsforgalomban csak 50 az üllőin jól összehangolt lámpákkal, hogy lassan de hömpölyögjön a forgalom, csúcsidőn kívül meg mondjuk 70. Sokszor gond az, hogy megy az ember 70-nel egyik lámpától a másikig, és így csak lassul az egész, míg 50-nel szép komótosan zöld hullámban végighajt. Oké forgalom függő.
A jogosítvány szigorítással egyet értek, bár én nem az öregekben látom a nagyobb veszélyt, hanem pont a fiatalokban, a középkorosztályban. Öt évente kötelező kreszt csináltatnék, de még talán forgalom vizsgát is. Mert megkapják az emberek a jogsit, és egy év múlva már el is felejtik mi a helyzet.
De bicikliseknek tényleg nem ártana valami kresz vizsga. Meg a kresz oktatás jó ötlet lenne tényleg az iskolákban.
Most kicsit gondolkozz el azon h adócsalásnál pénzbírság skálája/összege meg utána azon h az elcsalt vagyon visszavétele. Ha ez megvan akkor mehetsz aludni mert már a maci is régen köpött.
Értem, tehát ha valahol "kint felejtenek" egy 30-as táblát és te keresztülmégy 55-el, akkor 2 év börtön. Ok, mostmár biztosan tudom, hogy nem trollkodsz, hanem kopp hülye vagy. Na szevasz...
1-A gyilkosság példa volt. Sarkított példa. Az h te ezt próbálod felhasználni arra h személyeskedj ahelyett h érvelj ellene az már téged minősít.
2-Ráadásul annyira nem rossz példa mégsem hiszen éppen írtam h a gyorshajtás is bűncselekmény lenne nálam mivel emberélet szándékos veszélyeztetésének tartom. Így pont összhangban lehet egy gyilkossággal. /De ezt sem sikerült felfognod abban a formában ahogy eléd volt tárva./
3-A gyorshajtás is és a gyilkosság is büntetendő. Ebből a szempontból gyilkosság helyett írhattam volna lopást rablást adócsalást vagy bármi mást is. Kár volt félremagyaráznod a képzelgéseddel a mondanivalóm lényegét.
4-Sehol nem írtam h jól van az ha valaki következmények nélkül követ el bűncselekményt csak mert gazdag. Ez megint csak a te képzeleted szüleménye.
/Emlékszel? Írtam h nálam az bűncselekmény és nem szabálysértés. Még te is írtad csak nem fogtad fel h mit is jelent. Ergo értelmes embernek - nem neked - logikus h nem pénzbírsággal sújtanám az elkövetőt tehát nem úszná meg a gazdag sem./
Persze rugózz még rajta ha jól esik de csak még jobban bele fogsz bonyolódni.
Inkább menj aludni mert kipihent fejjel talán nem égeted be magad ennyire. :-)
Mondok én is egy másik példát. A TE logikádat követve, legyen az adócsalás büntetése pénzbírság, méghozzá skálázódjon harmincezertől háromszázezer forintig, a csalás mértékétől függően. Ha ezek után én tízmilliót tudok elcsalni, te meg csak felet, akkor ne pattogj, így jártál, örülj annak ami van. Ugye milyen logikus (lenne)?
Én gyorshajtásról beszéltem, a börtönbüntetéses példa a te agyszüleményed. Azt hiszem ez mindent el is mond rólad. Főleg, hogy konkrétan gyilkosságot hoztál fel példának. Ezúton is grat!
Megpróbálom a szádba rágni, hátha így egyszerűbb lesz felfognod. Jelenleg akinek van elég pénze, annyit hajt gyorsan, amennyit akar. Ha jól láttam éppen pár kommenttel lentebb írtad, hogy a (jelentős) gyorshajtás szerinted bűncselekmény. Ezek szerint tehát szerinted jól van az úgy, hogy aki gazdag, az kb. következmények nélkül követhet el napi szinten bűncselekményeket, igaz?
Nem tudom eldönteni, hogy fullban nyomod a kretént, vagy csak trollkodsz.
Ha a gazdag bemegy a teszkóba akkor ugyanazt veszi le a polcról ugyanazért a pénzért.
Ha viszont jobb kenyeret akar akkor másik boltba kell mennie és többet kell fizetnie.
Te ezt nem tudtad?
A logikádat követve ha valaki 40 évesen gyilkol akkor rövidebb börtönbüntetést kapjon mint egy 20 éves mert neki már nincs annyi ideje? Értem én ezt! :-)
Ezzel egyetértek. Valóban kezdeni kellene valamit a lassan hajtókkal is.
Viszont amit hozzátennék:
Aki gyorsan vagy ittasan hajt az nálam nem a szabálysértés kategóriája.
Hanem bűncselekmény. Emberélet szándékos veszélyeztetése.
/Itt most nyilván nem az 5-el léptem túl a 90-es táblát esetre gondolok hanem amikor 30-40-el vagy még többel hajt gyorsabban mint a megengedett./
'A gyorshajtás után fizetendő bírság ugyan legyen már némi arányban az ember anyagi helyzetével'
Esetleg a kenyér árát ne az alapján határozzuk meg h ki mennyit keres...? -.-
Ja, és még valami. A gyorshajtás után fizetendő bírság ugyan legyen már némi arányban az ember anyagi helyzetével. Persze ezt Mutyiországban nehéz kivitelezni, tudom, de akkor is. Pillanatnyilag ugyanis csak az átlag/csóró embernek visszatartó erő a bírság.
Nem a traffipaxxal van baj, hanem a sebességhatárokkal. A 130/110/90/50/30 egy rémesen elavult rendszer. Igen, tudom, sok embernek még ez is sok, meg van ahol olyan fos az út, hogy hiába lehet 90-el menni, 60-nál többel nem érdemes...és még hosszasan lehetne sorolni a jelenlegi szabályozás melletti érveket.
Leszarom. Személyszerint azt tapasztalom - legalábbis a városban, ahol a legtöbbet közlekedek - hogy az emberek döntő többsége szarik az 50-re, 60-70-el hajt, esetleg jó minőségű, többsávos úton, ami jól belátható és nem lehet gyalogosra számítani ott 80-al...és baleset pedig nincsen túl sok, ami persze relatív. Oké, persze, aki balesetben meghal, megsérül, vagy valami hozzátartozóját érinti, az biztos másképp vélekedik...de a statisztika az statisztika. Az pedig ordas nagy baromság, hogy ha emelnénk 20 km/h-t mindegyik kategórián, akkor azt is túllépnék az emberek. Nyilván lenne rá példa, most is van aki 100-al hajt a városban, de az ilyen embereknek meg oly mindegy, hogy mi a szabály.
Ha rajtam múlna, a következőket tenném. Megemelném minden kategória limitjét 20 km/h-val, ésszerű kivételekkel. Lakóövetezek, és iskolák/óvodák/stb közelében maradna a 30, vagy akár még kevesebb, és ott azt szigorúan be is tartatnám, ott mérjenek, ne a falu szélén a bokorban. Belváros forgalmas részein, szűk utcákban nyilván ésszerű az 50, maradhat ott is.
Ezentúl szigorítanám a jogosítvány meghosszabbítását, értsd: idősek akik már alkalmatlanok a vezetésre vagy olyanok, akik letették aztán az azóta eltelt 10 évben 3x ültek kocsiban ne kaphassanak újból jogsit. Bicajosoknak kötelező kresztanfolyam, és szigorúbb ellenőrzés, mert amit művelnek az kriminális, tisztelet a kivételnek. Alapszintű kresz oktatás már az általános iskolákban is. Nem kell feldúrni a tantervet emiatt, évente pár óra elég ahhoz, hogy mire egyedül engedik közlekedni a gyereket a szülei, addigra legyen legalább valami alapszintű fogalma a szabályokról.
Na lehet mínuszóni, ahogy az ajtón kifér.
Üdv, egy gyorshajtó.
Tükröződik a fehér ingük a kijelzőn ..... egyszerű a megoldás .... cseréljék le az egyenruhájukat . Ne fehér ing legyen hanem mondjuk barna vagy sötétzöld az nem fog tükröződni .
Szóval magyar gyártmány ..... az jó hír a gyorshajtóknak .
Még valami: a sebességlimiter alkalmazása halott dolog. A kamionokban például kellene lenni ilyen határolónak, de ha valaki kimegy az M0-ra, láthatja, hogy nyoma sincs a működésének....
Nekem az a gondom, hogy Don Pintér truppja ott fejleszt, ott ellenőriz, ahol várhatóan a legtöbb büntetéspénzt tudja beszedni.
Tehát a traffipaxok célja nem a balesetmegelőzés, a szabályok betartására való kényszerítés, hanem egész egyszerűen a pénzbeszedés.
Ez akkor különösen visszatetsző, ha pl. sunyin beállnak az ideiglenesen (láthatatlan módon) kihelyezett, vagy éppen útépítés után kinnfelejtett táblák után.
Mindezzel együtt az ész nélküli száguldozókat hozzátok hasonlóan elítélem....
Nem az a baj, ha 200-nál gyorsabban tud menni az autó. Menjen is többel, ha valaki kiad egy nagyvérű autóért x millió forintot. Ki lehet vele menni verseny pályára és élvezni az autó tudását. A probléma az, hogy a 99% ezt az utcán csinálja, ahol vannak más közlekedők is, és ez előbb-utóbb balesethez vezet.
Annyira igazad van abban, hogy egy sima járműben gyárilag kéne korlátozni, hogy mennyivel mehessen. Plusz, mivel már fejlett a világ, városokon belül, de akár zónákon belül is korlátoznám a max. sebességet. Műholdas kapcsolat, vagy jelzők a beton alatt, vagy akármi, és kész a kocsi nem tud 50-70-nél gyosabban menni, kint meg 130. kész. Nincs gyorshajtás. Tényleg felesleges és minek? hol megy az ember 220-szal? Sehol, elvileg ugye.
A lassan vezetők azért idegesítőek, nem amikor üres az út, hanem amikor mondjuk reggel haladna a tömeg 50-nel, vagy 70-nel és megy is a kocsisor, de valaki lassan tötyög. Azért a tempót fel kell venni. Ha van rá lehetőség és lehet előzni akkor menjen lassan, persze azt is inkább jobbra tartva, de amikor valaki látja, hogy torlódnak mögötte, és látja, hogy messze van a max sebességtől az azért bunkóság. Nem utolsó sorban, aki nem tud, vagy nem mer 50-nel haladni, az inkább ne is vezessen. Nem mentség erre a jármű sem, mert még egy kiszuperált trabant is tud 50-nel menni.
Én még nem hallottam olyan halálos balesetről ahol a vétkes sofőr túl lassan haladt és ezzel okozta volna a balesetet. Koccanásos biztos van, de a halálos vagy súlyos balesetek 99%-t a gyorshajtók okozzák. Vagy a piás, drogos stb. de végső soron ők is nyomják a pedált mint süket a csengőt szóval a végeredmény ugyanaz. Ne maceráljuk a "lassan" hajtókat. Már az is elegendő lenne ha a gyorshajtók megtanulnák a leckét, de erre még nagyon sokat kell várni. Pl. eleve nem engedném közúti gépjárműbe, hogy 200km/h felé lehessen húzni. Az már mindenhol gyorshajtás. Eleve minek kell egy személygépkocsi 200km/h-nál gyorsabb sebességet tudjon? Persze bizonyos esetekben lehetne kivétel, pl. rendőrautó, mentő, tűzoltó, stb. De egy mezei úrvezető miért akar 200-nál gyorsabban száguldani?!
nincs ellenvetésem az ellenőrzéseket, és a traffipaxokat illetően. Kell hogy szűrjék a sok felelőtlen vezetőt. Csak az ne legyen már, hogy 50 helyett 55-el hajtottál, és nyakadba varrják a csekket.
Én csak addig örülök az ilyen készülékeknek, amíg el nem kapnak. Amúgy az volna az igazságos, hogy azokat is lekapja, akik indokolatlanul lassan haladnak olyan szakaszokon, ahol nem lehet előzni. A tökölődők miatt is sok a gyorshajtó, mert valahol be kell hozni a lemaradást, ráadásul, feleslegesen több üzemanyag ég el 2-es, 3-as fokozatban.
Én sem vagyok ellene a traffinak mert eszméletlen sok a gyorshajtó aki amellett, hogy a saját érdektelen életét veszélyezteti ártatlanokét is. Sajnos olyan nem nagyon van, hogy ott gyorshajt valaki ahol senki sem jár, tehát a kettő mindig együtt jár. Úgyhogy nem is baj ha ezeket az önpusztító egyéneket kiszűrik. DE! A 21. században nehogymár 7 perc kelljen akármilyen rendszer bebootolásához! Meg feszt lefagy, stb. Hát mi fut alatta xp? :) Gondolom ezért valakik súlyos milliárdokat akasztottak le. Mármint a fejlesztésért...
1. Kövezzen meg érte mindenki, de én egyetértek a traffipaxok bevetésével. Aki gyorshajt magára vessen.
2. így főleg, ha nem működnek.
3. Azon csodálkoznék, hogyha nálunk működne valami. Komolyan, és akkor csodálkozunk, hogy lesújtó véleménnyel vagyunk magunkról? Végülis csak egy éve hangoztatják, hogy új traffipaxok lesznek. Nem volt elég idő tesztelni gondolom. Nem tudták előre, hogyan kell működniük. Vagy hogy esetleg nem kéne tükröződni. Valóban ezeknek a problémáknak csakis élesben szabad jelentkezniük. Na ilyenkor kéne nem kifizetni a traffik árát a gyártónak.
Persze igen, vannak olyan utak, ahol felemelhetnék kicsit ésszerűbben. VAgy a lámpákat hangolhatnák össze. A legjobb valami olyan rendszer lenne, hogy mondjuk csúcsforgalomban csak 50 az üllőin jól összehangolt lámpákkal, hogy lassan de hömpölyögjön a forgalom, csúcsidőn kívül meg mondjuk 70. Sokszor gond az, hogy megy az ember 70-nel egyik lámpától a másikig, és így csak lassul az egész, míg 50-nel szép komótosan zöld hullámban végighajt. Oké forgalom függő.
A jogosítvány szigorítással egyet értek, bár én nem az öregekben látom a nagyobb veszélyt, hanem pont a fiatalokban, a középkorosztályban. Öt évente kötelező kreszt csináltatnék, de még talán forgalom vizsgát is. Mert megkapják az emberek a jogsit, és egy év múlva már el is felejtik mi a helyzet.
De bicikliseknek tényleg nem ártana valami kresz vizsga. Meg a kresz oktatás jó ötlet lenne tényleg az iskolákban.