Nem csak a sebességek pakolgatása miatt hiányozna. Hanem ha pl motorfék céljából váltok vissza, kigondolom melyik fokozat lesz a megfelelő, és utána a kuplunggal még mindig variálhatom, hogy szép lassan engedem rá, vagy hirtelen, a z eelképzelt hatás érdekében... vagy ahogy pont jó ritmusban teszem ki üresbe, élvezem mikor nagyon jól sikerül eltalálni, hogy mikor engedjem ki üresbe, és mennyi gurulás után húzzam vissza egy adott sebességbe.
Meg hangulatfüggően eldönthetem, hogy gyorsan, sportosan váltok, vagy éppen lustán, másodpercekig csak gurulva... amilyen kedvem van. Meg abban biztos vagyok, hogy egy modern, jól programozott automata jobban tudja, hogy a pillanatnyi körülmények között mi a legideálisabb sebességfokozat, mint egy ember. De de azt az automata soha nem fogja tudni, hogy mit akarok 3 másodperc múlva.
Elhiszem, hogy kényelmes az automata váltó, de azért kicsit tartok a manuális váltók visszaszorulásától.
A két pedállal vezetést (mondjuk akár elektromos autónál), én úgy tudnám elképzelni, hogy ha a váltókar helyett lenne egy fokozatmentesen állítható kar, ami azt szabályozza, hogy mennyire intenzív legyen a motorfék hatás, ha elveszed a lábad a gázról. Az egyik véglet az az üresben gurulás lenne. Azt hiszem egy ilyet szívesen szoknék meg, de még nem hallottam ilyen megoldásról. Pedig nekem így tűnne logikusnak, jónak, de lehet, hogy különc vagyok ezzel :D
Pedig sokkal jobb. Még a gyakorlott autós is lefullad néha és ha pont rosszkor rossz helyen, ráadásul pont akkor nem is indul be a gép... Sztem sokkal kényelmesebb az autómata váltó. Megszokni meg gyorsan meg lehet. Én is azt hittem, hogy 10 év egerezés után az életbe nem fogok tudni fps-t játszani console controllerrel, de most már azért nagyon élvezem, hogy nem a székben görnyedek és nem kapnak görcsöt az ujjaim meg a kéztövem se :) Nincs ez másképp ezzel sem.
Akinek az kell, hogy előzés előtt bevált egyel vissza és padlógázzal előz (mert azt hiszi úgy gyorsabb) annak nyilván kell a manuális váltó, de amúgy városba sokkal jobb az automata de megkockáztatom, hogy tényleg csak a versenypályán látszik a manuális váltó előnye. A mai modern automaták már simán felveszik a kesztyűt bármilyen manuális váltóssal. Ez egy régi beidegződés az emberek fejében, hogy a manuális váltó a karcos mert ott nagyobb uralom van a gép felett. A mai full számítógép vezérelt gépeknél az ember csak kezelő, az "uralom" a gép kezében van. Egy régi ladánál még állt ez az állítás de amúgy már régen érvényét vesztette.
Hát ez az, hogy azért kell kis idő hozzászokni, ami azért egy vizsgán elég para lehet.
Dugóban araszolgatásra lehet, hogy én is örülnék az automata váltónak, de szerencsére ilyen helyzetbe nagyon nagyon ritkán kerülök.
Egyébként elég nehezen tudom elképzelni a kuplung pedál nélküli vezetést, nagyon más világ lehet.
http://ize.hu/comments.php?post_id=32347
Ez a tipikus automata váltós böhöm motoros baleset .Nem mindenkinek való automata autó , sajna gyakran halálos kimenetelü egy ilyen bravúr .Kisfalumban kettö baleset is volt ahol az automata váltós autóval hátrafele próbáltak kiálni a parkolóból viszont elömenetbe volt az autó ...mindkét soför hölgy , pánikból mindkettö még jobban beletaposott és mindkettö kiugratott a parkolóból elöre , le egy 1,5 méteres támfalról .Az egyik egy ML Merci , a másik akit személysen is ismerek , egy zsebszuzukival , ö egyenesen egy buszmegállóba ugratott be , szerencséjére seni sem volt ott , a hölgy szétnézett , aztánlátva hogy semmi baj hazahajtott .Van aki még az automatát sem képes uralni ....
Kb így voltam vele én is. Én már egyáltalán nem veszek manuális váltóval autót. Sokkal kényelmesebb és praktikusabb, plusz a régi hiedelmekkel ellentétben - miszerint sokat fogyasztanak, stb - mára már egyáltalán nem igazak. Nem mondom, hogy nem esett jól átülni az exem manuális gti golfjában néha - de ez nem feledteti el velem az automata kényelmét.
amúgy meg, ez a versenyzősdi sem igaz teljesen. Az biztos, hogy teljesen más feelingje van, hogy pakolgatod a sebességek manuálisan, viszont, nem véletlenül nem kapsz már sok sportautót kéziváltós kivitelben.
Egyszer vezettem egy 2012-es automata váltós Jettát két hétig, amikor az USA-ban voltam. Nekem pont ugyanaddig volt furcsa, mint amikor egy ismeretlen manuális váltós kocsiba kell átülni. 10-15 perc alatt meg lehet szokni, hogy mire hogyan reagál az autó és utána ugyanúgy el lehet jutni vele A-ból B-be.
Én személy szerint szeretem a sebességváltót "pakolgatni" vezetés közben, de ettől függetlenül közúti körülmények között ugyanolyan vezetési élményt tud nyújtani egy automata is mint egy manuális. Ha lepadlózod, magasabb fordulaton vált el, mint ha finoman nyomod a gázt. Versenypályán biztosan van különbség teljesítményben, DE szerintem elég kevesen vannak, akik versenypályára viszik az autójukat hétvégente.
Életemben nem ültem még automata váltós kocsiban, de biztos meg lennék zavarodva, és nem csak attól, hogy nem tartom kézben a fokozatokat, és így a motor "karakterisztikáját". Biztos, hogy hozzá lehet szokni, de az első néhány száz méteren nem merném forgalmas közútra kivinni.
főleg dugóba, elég csak lelépni a fékről és csorog a kocsi ha D-ben van az automata... sokkal könnyebb mint 2méterenként elindulni meg megállni :) nőknek csak automata váltós kocsit adnék hogy legalább arra a két pedálra tudjanak figyelni és ne szálljanak bele másba!
Az én emlékeimben egy 120-as farmotoros gáz/benzin üzemű skoda van ami már egy hídra is alig bírt felmenni. A 2-est nem vette tehát 1-esből sokszor egyből 3-asba kellett rakni. Indulásnál meg iszonyat gázzal nagyon lassan kumplungolva lehetett csak elindulni mert másképp lefulladt. Egy autómata váltós kocsiban csak a gáz meg a fék amire figyelni kell, nyilván nem egy ilyen sportkocsi, de sok utcai autómata váltós van amivel sztem sokkal könnyebb vezetni mint a manuális váltóval.
én 12 év vezetés után (úgy, hogy végig szerettem vezetni, sosem nyűgként gondoltam rá) ültem be egyszer egy automata váltós autóba, és nagyon rosszul éreztem magam. Végig azt éreztem, hogy nem igazán vagyok ura a helyzetnek, nem érzem előre, hogy pontosan mi fog történni, egyfolytában agyalni kellett hogy mit kell csinálnom. Biztosan megszokható, de elsőre nem volt jó élmény. Aki meg épp most vizsgázik, annak van elég baja anélkül is, hogy teljesen új fajta vezetésre kelljen hirtelen átállnia.
Nekem néhány éve még volt "rutinvizsgám", de én is meg voltam illetődve, mert az oktató előtte cserélt autót, és csak egyszer tudtam az újat vezetni vizsga előtt. Szerintem egy átlagos teljesítményű, hagyományos, manuális váltóval közlekedő sofőr sok tíz évnyi tapasztalat után is bajban lenne, ha beültetnék egy ilyenbe. Reklámnak mondjuk nem rossz, sokan vannak az utakon, akiknek egy jóval gyengébb autó mellé sem ártana némi komolyabb vezetéstechnikai képzés.
Meg hangulatfüggően eldönthetem, hogy gyorsan, sportosan váltok, vagy éppen lustán, másodpercekig csak gurulva... amilyen kedvem van. Meg abban biztos vagyok, hogy egy modern, jól programozott automata jobban tudja, hogy a pillanatnyi körülmények között mi a legideálisabb sebességfokozat, mint egy ember. De de azt az automata soha nem fogja tudni, hogy mit akarok 3 másodperc múlva.
Elhiszem, hogy kényelmes az automata váltó, de azért kicsit tartok a manuális váltók visszaszorulásától.
A két pedállal vezetést (mondjuk akár elektromos autónál), én úgy tudnám elképzelni, hogy ha a váltókar helyett lenne egy fokozatmentesen állítható kar, ami azt szabályozza, hogy mennyire intenzív legyen a motorfék hatás, ha elveszed a lábad a gázról. Az egyik véglet az az üresben gurulás lenne. Azt hiszem egy ilyet szívesen szoknék meg, de még nem hallottam ilyen megoldásról. Pedig nekem így tűnne logikusnak, jónak, de lehet, hogy különc vagyok ezzel :D