Igazad van es elnezest kerek ha megbantottalak. Igaz probaltam mentegetni magam, de sem sikerult, belefutottam az intellektusodba. Telefonra pillantani vagy a muszerfal kilometerorajara nem ugyanaz, meg veletlenul sem !! A telefon elvonja a figyelmet valoszinuleg a ledes fenye miatt. Ez szerencsere az autokba gyarilag melyen a szelvedo ala is beepitett nagykepernyos navigaciora nem igaz, azok figyelemfokozo fennyel vannak szerelve. Ugy bant hogy nem vagyok szimpatikus neked, meghivhatnalak egy sorre hatha megkedvelsz ? (sent from iphone over 200mph on wheelie)
Az a baj, hogy összekevered a szezont a fazonnal, és olyan dolgokat említesz, amiről én egy sort sem írtam. A hozzászólásomban egy szóval sem említettem a videót, olyat meg pláne nem, hogy rendben van leverni mások visszapillantóját - mert rohadtul nincs rendben, semmilyen körülmények között! Ráadásul elég szomorú, hogy "dehát más is ugyanezt csinálja, akkor én miért ne, ne lihegjük ezt túl" hozzáállással védekezel. Nem, rohadtul nincs rendben! Amíg 1000+ Kg-nyi mozgó vas van alattad, amivel szerencsétlen esetben akár halált is okozhatsz, addig rohadtul oda kell figyelned. De nem csak neked, minden forgalomban résztvevőnek, legyen az autós, motoros, buszos, biciklis, gyalogos. És ahogy neked sem szabad(na) vezetés közben mobiloznod, ugyanúgy a rendőrnek sem szabad(na) "cébéznie" - és azért, mert ő helytelenül megteszi, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy neked szabad, vagy akár szemet lehetne hunyni felette. És nem hiszem, hogy álszent lennék: nem írtam olyat, hogy "én aztán soha, de soha, mert én vagyok az etalon az utakon". Igen, a kb. 20 év alatt néha előfordult, hogy ittam, ha szomjas voltam, hogy megettem egy szendvicset, hogy rádiócsatornát váltottam. De, ha komolyabb "műveletre" volt szükség (pl. gyerek köhög, leesett valami a lábam közé, hosszabban telefonálni kellett, bármi), akkor félreálltam, és úgy intéztem el. Az viszont, hogy üzeneteket olvassak a telefonon vezetés közben, SOHA nem fordult elő velem!
Egyébként meg, ha már a figyelemnél tartunk, annak idején tanultuk KRESZ és vezetéselméleti oktatáson, hogy vezetés közben egyszerre hány dologra kell aktívan figyelni - ha jól emlékszem 11 dologra. Persze ahogy egyre rutinosabb lesz az ember, ezek közül pár automatikussá válik, nem igényel aktív figyelmet (ami persze adott forgalmi helyzetben éppenséggel veszélyes is lehet, néha a rutinból vezetés tud a legnagyobb ellenség lenni).Az ember agya viszont nem így működik. Nem tudunk egyszerre több dologra aktívan figyelni, csak megosztani a figyelmünket - egy pillanatig A-ra figyelek, aztán egy pillanatig B-re, majd C-re, stb. Úgyhogy van elég dolga a sofőrnek a forgalomban. Ehhez még hozzáteszel plusz figyelemelterelő forrásokat (telefonálás, kajálás, bármi), könnyen belátható milyen balesetveszélyes mindez. Úgyhogy amíg az utakon emberek sérülnek meg súlyosan vagy halnak meg közlekedési balesetben az emberi figyelmetlenség és arrogancia miatt, addig igen is túl kell lihegni ezt az egészet. Az egyik legfontosabb, hogy kiiktatjuk a figyelemelterelő forrásokat - telefonálást, ide-odaforgolódást, stb.
Az utolsó gondolatomat a végére hagytam, mert ez igen megosztó téma: idős emberek az utakon. A statisztikák szerint az idős emberek okozzák a legkevesebb balesetet az utakon - ez persze pontatlan képet adhat, mert azért azt is hozzá kell venni, hogy nagy általánosságban az idősebbek kevesebbet vezetnek, lassabban közlekednek, így, ha baleset van, az alacsony(abb) sebesség miatt kevesebb a sérült. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy bizonyos kor felett (mondjuk 60 év) szigorítanám a jogosítvány megújításához szükséges feltételeket, pontosan azért, amit írtál: a megváltozott biológia körülmények között.
Viszont itt újból vissza kell térnem a megjegyzésedhez: az, hogy a 70 éves nénikének rosszabb a reakció ideje, mint a tied, téged semmiben sem mentesít!!! Egyébként meg nem tetszik a stílusod: hülyeséget csinálsz vezetés közben (ami ráadásul szabálytalan is), veszélyeztetsz másokat, majd mentegeted magad, illetve személyeskedve hárítasz. Ez azért elég gáz.
es a 70 eves neni aki vezet es 3x vagy akar 10x akkora a reakcioideje azzal mi van ? szamold mar legyszives ki ugy is a szamaid. nekem nem kell alszenteskedned hogy 200km levezetsz szemuveg nelkul mert nem mersz a tokjaert nyulni vagy a morzsaert, vagy a rendor a cbjeert amivel betakarja a fel fejet. nem azt mondom h ez a szabalyos es megfelelo csak h tul van itt lihegve, mas dolog is ilyen elterelo es nem verik erte le a visszapillantot.
Akkor gyorsan egy kis fejszámolás. Ha betartod a sebességhatárokat, akkor lakott területen belül 50 Km/h-val közlekedsz, ami azt jelenti, hogy az autód 1 mp alatt 14 métert tesz meg. Ha kicsit nehezebb a lábad és már 60-70 Km/h-val hajtasz (ami Budapesten, nagyvárosokban a forgalom dinamikája miatt elég gyakori), 1 mp alatt máris 20 métert teszel meg. Ez azt jelenti, hogy amíg a telefonodra pillantasz, a gyereket abajgatod, a morzsát sepregeted, ami a szendvicsedből hullik, 15-20 métert tesz meg úgy az autód, hogy szó szerint semmi kontrollod nincs felette, még csak reagálni sem tudsz, mert nem veszed észre az inputot a környezetedből. (És akkor hagy jegyezzem meg, hogy nincs olyan, hogy "100%-ban oda tudok figyelni", még optimális esetben sem.) Most akkor tegyük hozzá, hogy kicsit későn ugyan, de észreveszed a bajt: a legoptimálisabb körülmények között is 1 mp a reakcióidőd (általában ennél valamivel több). Ez azt jelenti, hogy bármilyen kormánymozdulat, fékezés/gyorsítás nélkül újabb 15-20 métert tesz meg az autód teljes kontroll nélkül. Vegyük még hozzá, hogy miközben telefonálsz, eszel, gyereket rendezel te a térdeddel vezetsz és mobilozol, eszel: hirtelen kézbe venni a kormányt még 1 mp a reakció időhöz - arról nem is beszélve, hogy ezek a "félpillanatok" csak neked tűnnek annak, a valóságban ezek inkább 2-3 mp-ek! Gyorsan adjuk ezeket össze, és ki is jön, hogy a te vezetési stílusoddal kb. 60-70 métert teszel meg úgy, hogy semmi sem történik: nem lassít az autód, nem tér ki. Ha ezt autópályán műveled 130 Km/h mellett, ez nagyon gyorsan kb. 120-140 méterre ugrik. Egy foci pálya hossza kb. 90-110 méter - ennyi távolság megtétele alatt simán áthajtasz egy gyalogoson, egy családon, belehajtasz egy álló autóba, egy felújítást végző munkagépbe, egy szirénázó mentőautóba. Aztán a börtönből, kórházból, temetőből meg nehéz lesz gyereket nevelned... Nagyon remélem, hogy csak egy rossz vicc volt a hozzászólásod, vagy csak éppen arcoskodós hangulatban voltál, és valójában nem így vezetsz - mindezt, ahogy írod, 22 éve. Mert, ha igen, akkor TE VAGY a tajparaszt az utakon, TE VAGY a veszély - a nagy számok törvénye alapján egyszer mindenkinek elfogy a szerencséje, de életedből csak egy van, ahogy a gyereked is! Szomorú, hogy ilyet kell olvasnom, mert sajnos az is gyakori, hogy a vétlenek húzzák a rövidebbet.
És még valami: olvasom itt, hogy a motorost, biciklistát, gyalogost sokan "puhatestűzitek", és ezért inkább nekik kéne vigyázniuk. Nem! Az autós, buszos, kamionos az erősebb, ezért nektek/nekünk kell figyelnetek/-nünk jobban a védtelenekre. Ez nem azt jelenti, hogy a motor, biciklis, gyalogos bármit megengedhet magának, egyáltalán nem, hanem azt, hogy mérlegelni kell, és figyleni. Otthon ki az erősebb - a 70 kilós te vagy a 3 kilós macskád? Mégis kétszer megnézed, hogy hova lépsz, mikor a macskád sündörög a lábad alatt. Erre a mentalitásra lenne szükség az utakon is.
Soha nem ertettem ezt a telefonalas tullihegest. Ha radiocsatornat valtasz az nem figyelemelterelo ? Hatranyulsz a gyerekhez mert baja van, menet kozben bekotod magad, szendvicset zabalsz, iszol, vagy jobbranezni mikor epp balra lenne fontosabb. En ugy szoktam vezetni(22eve) hogy telefonalok, masik kezben szenvics, es a terdemmel kormanyzok es 100%ban oda tudok figyelni. felpillanat a telefon, ut, telefon, ut. Ez a video meg osszekapkodta az osszes idiota motorost (en is motorozom) de ennyit en fel sem veszek, meg egy dudat sem pocsekolok ilyen latymatag kis szar helyzetekre.
Van értelme bármit is írni?
Egy ilyen video alatt általában a kommentek 95%-a az, hogy "bunkó köcsög motorosok"... aki meg nem ért egyet, akkor az is az...
Az autós videóknál az autósok bunkók, a bicajosokon a bicajosok, a gyalogosokon meg a gyalogcsirkék...
Észre kéne venni, hogy mindegyik "kasztból" össze lehetne állítani szinte korlátlan mennyiségű ilyen videót....
Gyakorlatilag az ÖSSZES MOTOROS SZABÁLYTALANKODOTT!
És ezek közül a leg enyhébb, hogy robogóval nem gyorshajtunk belső sávban még balrahajts esetén se.
Ez a videó iszonyatgáz a motorosokra nézve... Tény, hogy párszor figyelmetlenül mentek az autósok telefonoztak, ezt büntetném, de letörni a tükröt, beverni az üveget az már bűncselekmény. Nem beszélve arról, hogy gyorshajtásból jönnek, emiatt kevésbé látszódnak, felezővonalon mennek (ahol csak álló sor esetén mehetnének), takarásból tűnik elő busz mögül ráadásul piroson át, majd leveri a kanyarodó autós tükrét akinek esélye sem volt látni. 3:55
A mutogatós néninél sem értem mi baja volt a motorosnak, kanyarodtak előtte, nem tudott menni...
Ezek agresszív bűnözők akiknek a börtönben van a helyük. Egy normális motoros nem így közlekedik és viselkedik....
Nem fogom védeni az összes motorost, mert ugyanúgy van köztük bunkó tajparaszt, mint autósok között.
Azonban tény, hogy míg egy autós-autós balesetnél többnyire csak a járművek sérülnek, addig egy motorosnál akármi is történik, a motoros a puhatestű, valószínűleg sérülés a vége, lehet azért is veszik ennyire vehemensen a dolgot.
Tegyük hozzá, hogy a vidón is látható szituk többsége telefonálás közben volt, vagyis az autós rohadtul nem a forgalomra figyel. Az ilyennel lenyeletném a telefonját. Ha olyan k.rva fontos, hogy vezetés közben telefonáljon, akkor vegyen párezerért egy kihangosítót, ha már a kocsijában nincsen. Bár hány olyat látni, hogy felsőkategóriás kocsiban is úgy telefonál, hogy a feje elé tartja, mint egy tepsit, mert az mennyire menő már....
Egyszer hajtottam vissza visszapillantót, mikor taxis áttolt a 2x2 sávos dupla záróvonalán a belső sávból, mert éppen telefonált az is. Aztán pampogott a kocsiból, de kiszállni persze azt nem... jó az a kis kasznivédelem, hogy nem kell felvállalnia, mit csinál...
Bazze oké telefonon lóg vezetés közben, inkább tasli. De bazz egy rossz sávváltásér és bőven elfért a tajbunkója, de lebassza a visszapillantót. Hát olyat taknyolna hogy a nagyanyját is visszasírja.
"Figyelmetlen motorosok az autósok ellen" csak azért nincs mert betelne a youtube vele...
Azért megnéztem volna egy olyat is hogy valaki lelövi az egyik paraszt kétkerekűt.