Drágul a benzin, épülgetnek bicikliutak, fellendülőben a bringázás. Tolvaj mindig lesz, tolvaj ellen nincsen zár.
Tolvaj ellen a legjobb megoldás, ha egy ütött-kopott ócska biciklivel tekersz. Szerintem.
Ami azt illeti, minél tovább nézegetem ezt a kerékpárt, annál bizonytalanabbá válok, a célközönséget illetően.
Mert adott egy komoly, erőt sugárző forma és kialakítás, melynek hatását egy szempillantás alatt megtöri a leányzó, ahogy megnyitja a vázat. Bár túlzásnak tűnhet, de nekem valahogy a régi összecsukható Camping biciklit juttatja eszembe.:) És innentől fogva a kinézete ellenére komolyan venni sem tudom.
Valahogy számomra nem harmonizál a design a praktikummal és a komforttal.
Én biztosan nem egy versenybringa formában gondolkodtam volna, hanem valami citybike kinézetben.
Biztos vagyok benne, hogy az ára miatt a felsőkategóriába fog tartozni, azonban nem hiszem, hogy aki megengedhet magának egy ilyen vasat, az bajlódni szeretne a váz és az ülés állandó szerelgetésével.
Mint ahogy az Urban Tabby ( http://www.autopro.hu/gyartok/Csinald-magad-auto-elerheto-aron/8626/ ) vásárlók sem a luxus és sportautó tulajok, kedvelők köréből fognak kikerülni. :)
Ráadásul annyira vonzza a tekintetet, olyannyira szexi :D , hogy még én is kedvet kapnék a megfújásához, ha látnám a belváros egyik lámpaoszlopához csatolva.:)
Viszont a lényeg, hogy tényleg le a kalappal a fejlesztők előtt, valóban ügyesek és kreatívak, bár engem nem nyertek még meg ( feltehetően nagy bánatukra) maguknak.
Na igen, ezek mind jogos kérdések. Az ilyen terveknek általában az a hibájuk, és azért is ritkán kerülnek át egy az egyben a hétköznapokba, mert a funkcionalitást sok esetben korlátozzák. A nyeregcső zsírzása erre kiváló példa.
A váz merevségénél talán abban gondolkodtak, hogy a kopás nem befolyásolja túlságosan a szilárdságot, összezárt állapotban amúgy is kap egy külső burkot, ami valamennyit merevít rajta, jól aszfaltozott városi utakon meg talán amúgy sem rázkódik annyit a gép. Már ahol ugye vannak jól aszfaltozott utak. Meg lennék lepődve, ha fiatal mérnökék nem gondolnának ilyenre, agyba-főbe ezt tanítják nekik.
Az persze más kérdés, hogy mit és miért éri meg ellopni. A helyzet valóban úgy áll, hogy egy olcsóbb bringát elsősorban használati célból lopnak el, vagy gyorsan és olcsón, nagy mennyiségben túladnak rajta. Egy drágább bringánál gyakorlatilag mindegy, mit sikerül elhoznod róla, mindenképp jó pénzt akasztasz, a tulajnak meg mindenhogyan elég jelentős kárt okozol. Persze egy tervező meg egy marketinges, meg úgy általában a termék mögött álló akárki nem ebben gondolkodik, egy terméket nem lehet úgy eladni, hogy drága ez, rámondjuk, hogy lophatatlan, igazából nem is az, de még ha az egészet nem is viszik el, akkor is elég nagyot buksz rajta.
Igen, azt a felét ki tudod húzni, de sokra nem mész vele, ha csak nem tudod kinyitni a zárat is. Bár visszazárni akkor sem fogod tudni.
A zár, ahogy olvastam sima kulcsos, de dolgoznak kódos megoldáson is.
Én az előnyeiben látom egyben a hátrányait is, illetve egy csomó kérdés fogalmazódik meg bennem.
Azt írják, hogy ez a legbiztonságosabb keró, amit a piacon találsz. Szerintem ez nem teljesen igaz. Ugyanis ellopni egy profi seperc alatt el tudja, maximum nem tekerve távozik. Bár ez még csak egy prototipus, de feltehetően nem lesz egy olcsó bringa, tehát a szakiknak megéri majd kockáztatni.
Engem az érdekelne, hogy mennyire tesz jót annak a váznak, hogy állandóan "megnyitjuk"? Nem lesz ettől kevésbé stabil?A sok nyitás-zárástól nyilván használódik az alkatrész, ami nem biztos, hogy jót tesz neki.
Az üléscsövet mi annak idején mindig olajoztuk. Ezt nem kell?Ha igen, akkor az olajos csövet kell állandóan fogdosni?Ahogy kivesszük az ülést, azt gondolom mindig újra és újra be kell állítani a magasságunkhoz.
Ahogy olvastam a nyeregcső alumínium, a váz acél, az ülésrúdat simán átvágják, a zárat könnyedén megrongálhatják, ezzel nem kis kárt okozva a tulajdonosnak.
A kerekekről szó sem esik sehol, pedig egy ilyen biciklinél az sem kis tétel, ha leszerelik.
De nem akarok kukacoskodni, mert az ötlet és az irány tetszik, jó látni, hogy vannak ilyen kreatív fiatalok és ez még amúgy is csak mintadarab.
Én a zár biztonságosabbá és az üléscső erősebbé tételén gondolkodnék, mert ha azt nem tudják megmókolni, akkor csak megrongálni, de ellopni nem tudják.
Örvendetes, hogy foglalkoznak ezzel a témával, mert katasztrófális a helyzet, ami a bicikli lopásokat illeti, és nem csak nálunk, hanem más országokban is.
Ezen a videón például fényes nappal ellopja a bringákat az ürge a forgalmas utcákról. Csak 10 percnyi flexelés után válik gyanússá.:) https://www.youtube.com/watch?v=UGttmR2DTY8
Ha az a nyeregcső valóban cső, és nem valami spéci anyagból van, ami miatt amúgy csilliárdokba kerülne a bringa, akkor szerintem nem tart sokkal tovább elvágni, mint egy akármilyen jobb minőségű zárat. Az ügyesebbek amúgy is előbb próbálkoznának a zárszerkezet kinyitásával, fűrészelni csak az áll neki, aki nagyon hülye vagy tudja hogy nagyon ráér.
A nyeregcső nyereg felőli részét gond nélkül ki tudod venni, ahogy nézem, a cső másik vége van csak úgy kialakítva, mint egy klasszikus sodronyos kerékpárzár zárszerkezete, tehát az a vége bent marad a vázcsőben a szétfűrészelés után. Igaz ez persze addig, ameddig biztonsági záras a zárszerkezet, nem egyszerű kulcsos, azt ugyanis az ügyesebbek akár a helyszínen is kinyitják.
A legnagyobb problémája a megoldásnak szerintem az, hogy a videón látottak alapján nekem úgy tűnik, valamilyen módszerrel biztosan megoldható, hogy a vázat ne kelljen megrongálni ahhoz, hogy a nyeregcső mindkét végét eltávolítsuk, ha a helyszínen nem is, de otthon biztosan. Innentől kezdve csak egy másik nyeregcső kérdése, és máris használható a kerékpár, még ha lezárni esetleg ilyen módon nem is tudjuk a későbbiekben.
Más kérdés persze, hogy ellophatatlan bringa nem létezik, kisebb-nagyobb rongálással gyakorlatilag az összes elvihető ha elég ideje van az embernek, és megéri neki esetleg otthon foglalkozni még egy kicsit a lopott kecskével.
Persze flexxel és áramgenerátorral bárhol bármikor elvágok bármit.. De azért remélem használati utmutatást mellékelnek szőkéknek mert ahogy elnézem kissebb műszaki képesség kell a lezáráshoz.
Közben megnéztem a honlapjukat és már látom. Szóval a váz nyitható részét kulccsal nyitja és zárja. Így már értem, tök felesleges elvágni, mert az ülést nem tudom egyik oldalról sem kihúzni a vázból.
Úgy meg valóban elég veszélyes lenne közlekedni, nem mellesleg valószínűleg felkelteném vele egyesek figyelmét.:)
Mondjuk amit Stickhorse írt, ettől még áll.
De, jó...tetszik!
Nos, lehet, hogy nekem nem világos csak, amit látok.:)
DE a váz alsó összekötő része(nem tudom a nevét), amit kihajt, az csak távtartóként funkcionál. Annak a két végébe helyezi be az ülés rúdját.
Na most, ha az ülés rúdját elnyesem, azzal nem okozok kárt a vázban, tehát azt visszahajthatom, így a kerékpár fix, stabil lesz. Amit veszítek, az az ülés rúdjának alsó része. Az meg kit érdekel?!:)
Vagy én néztem el az összeszerelést?
Azt a bringát el is lehet ám tolni, vagy felrakni egy kocsira/utánfutóra, bár tény, hogy nem jellemző, hogy kifejezetten azokat a bringákat lopnák, amit nem lehet szinte azonnal továbbadni, mert menetképtelen, és valamit még maszekolni kell rajta.
Az a rész, ami a vázban van, miután elfűrészeled, akadályozhatja a bringa rendes összeállítását a menetkész állapotra.
Ha nem zárod össze rendesen, amint ráülsz, összecsuklik és max az aszfaltot, akarom mondani az utat csókolod ;)
Sajnos amíg vannak olyan képződmények akik nem riadnak vissza más ember által joggal birtokolt javak eltulajdonításától, addig nincs olyan hogy ellophatatlan. De legalább nem kell a lezárót külön vinni.:)
Lopás, rablás ellen csak a kötél/golyó eredményes... ;)