Ebben igazad van, túramotorost nem látni a városban.Miért is lenne ott?!:)
Chopperes is viszonylag kevés, inkább kismotor és speed van sok.A tapasztalataim nyilván velük kapcsolatosak.
Engem a gyorshajtás izgat a legkevésbé, ha azt nem a forgalom közben mások veszélyeztetésével végzi.Ha tud és mer,akkor menjen nyugodtan.
A felsorolt vétségek nagy részét robogósoktól láttam eddig, normál nagy motorostól nem. Én túramotorosok körében mozgok és ahogy lehet el is kerüljük a városokat/településeket. Inkább hegyeket, kanyargós utakat választjuk útjaink során. A felsoroltak egyikét se tesszük, csak az említett gyorshajtást, de azt is ésszel.
Na igen, az igazán nagy problémát Pesten láthatja az ember.Itt nemcsak gyorshajtásról beszélhetünk, hanem minden egyéb finomságokról.Mint pl: gyors cikázás a kocsik között,körülnézés és tükör használata nélkül; ugatás-gázkar huzogatás,ha nem látod vagy nem húzódsz félre az uraságnak; egykerekezés a forgalom kellős közepén; bár megkapták már a buszsávot is,de az minek,a középső sávban 30-cal haladva,hogy ne lehessen kikerülni; irreálisan sok és magas km/h különbségű gyorshajtás,gyakran a minimális védőfelszerelés nélkül;irányjelzők használatának elmulasztása; zebrán motoron ülve áthajtva; jelzőlámpák-táblák,útburkolati jelek figyelmenkívül hagyása.Úgy ennyi és most nem túloztam.Ezek rendszeresek,mindennaposak.
Tudom, hogy nem lehet és szabad általánosítani,de amikor az ember ilyen jelenségekkel nap, mint nap találkozik,akkor sajnos levonja a következtetéseket.
A női vezetőkről, taxisokról, futárokról, cigányokról ugyanígy van az embereknek véleményük, amit tapasztalatukra, a megélt helyzetekre alapoznak.
Sajnos az autósnak a motoros, a motorosnak az autós mindig kötsög marad.Zsigerből utálja egymást a többség és ez valamilyen szinten érthető is.
Jelenleg nincs nálunk megfelelő vezetési morál, ami hozzájárulna a motoros-autós jó kapcsolatához.A mediterrán országokban is megy az anyázás a motorosok és autósok között,annak ellenére, hogy ott jobban össze vannak szokva és nem kis számban vannak jelen az utakon.
Amíg a motorosok következmények nélkül "bűnözhetnek" az utakon,addig ne csodálkozzunk(tudjuk mindannyian, hogy rájuk nem vonatkoznak a szabályok).
Tudom miről beszélek, hiszen több évig motoroztam és most sem egy gyenge autóban ülök.Sajnos az ember ilyen.Ha büntetlenül szabálytalankodhat és nincs aki visszafogja,akkor meg is fogja tenni.Legyen az autós,motoros,biciklis vagy járókeretes.
Nah igen. Magyarország határai Budapest határaival egyeznek meg. Ha máshol él az ember nem is magyar.
Máshol élek és nem tapasztalok annyi szabálytalan motorost, ezért nem értem a felháborodást. Erre az autósok a szabálytalanok, vagy ahogy leírtad buták/ügyetlenek/nem alkalmasak vezetésre. De pesten is van sok hülye autós és motoros is, egy kicsit olyan mint oroszország. Sőt hülyék mindenhol vannak, de ott többen, ahol többen laknak. De akkor is a konkrét embert kell utálni, nem a teljes társadalmat. Ha valakiben mindenáron hibát keresel, akkor fogsz találni.
Azt én jól tudom, hogy az emberek nagy része nem tud vezetni, hiába van jogsija. Sőt azt el is mondják minden motorosoktatás végén, hogy ezzel még az ember nem tud motorozni, sok évnek kell eltellnie, hogy rendesen megtanulja, ez csak a lehetőséget biztosítja. Ezt nem mondják el az autósjogsi megszerzésénél.
Attól, hogy valakinek kicsi a farka ne velem basszon ki. Megelőztem egy skodát, ezért bosszúból rámnyomta a reflektort (esetfelé volt). Ha a következő kanyarban belemegyek egy autóba, akkor megint jön, hogy hülye motoros.
"Volt az elmúlt 3 évben egy olyan intézkedés is ami a közbiztonságot szolgálta volna és nem a pénzbeszedést?"
motoros jogsi szerzésének feltételeit és a kategóriákat átvariálták. 21 helyett 24 éves kort kell betöltenie annak, aki nagymotoros jogsit akar. Bár ebben is benne van a pénzbeszeddés lehetősége. Egy normális 22 éves srácnak 2szer kell elmenni motoros oktatásra, egyszer korlátozottra, aztán később korlátlanra.
Ha volt kerékpárút, akkor jöhet szembe az egyirányún kerékpáros, ha nem, akkor nem.
Nem egyszer ment el mellettem két autó között egykeréken motoros a Hungárián. Szóval ideje lenne kinyitnod a szemed. Tény, hogy vannak normális morotosok, de nagyon kevesen, és mind mentegetőzik, hogy hát ő nem ő nem... Kollégám is motoros, mindig szabályosan vezető tipus aztán egyszer láttam, hogy nézegeti a videóit egykerekezve stb... Meg sem lepődtem.
Igazából az a baj, hogy 10-ből 6 ember tuti köcsög. Bizonyítani akar, terepjárót vesz, mert kicsi a farka stb...
Autósók sokkal többen vannak emiatt több a bunkó autós is. Viszont motort csak bizonyos tipusú emberek vezetnek, és azok között több az agresszív, mitugrász, kihaénnem csávó.
De tény, hogy a nagypapa-nagymama vezetők is életveszélyesek, meg a nők 70%-a...
És ezt kell, hogy megértsed, hogy az emberek kb. 50%-a nem tud vezetni, holott van jogsija és megy az úton, de csak megy és rágra a kormányt, és az emberek 80%-a tuti szabálytalan(én is néha) emellett ha te cikázgatsz körülötte úgy kell menned, hogy ezt szem előtt tartod, túlélésre kell vezetned, és akkor nincs baj.
Rájöttem már, hogy felesleges megregulázni bárkit is, mert amig hazaérek 5-6 autóst tuti megvernék és hamar meghalnék szívrohamban, de semmi sem változik. Vertem már le paraszt tükrét aki leszorított és fogalma sem volt mi a bajom. Elképesztő. Egyébként vettem a kocsiba full HD kamerát, elkezdtem szedegetni az érdekes eseteket...
Az egyirányú utcába szemből lendületből bekanyarodó kerékpáros a legjobb. És meg van róla győződve, hogy szabályos bazz. Nem egyszer húzza maga után a 2-3 gyerekét is, te meg örülsz he épp nem baszod el őket, mert a sarkon meg parkolnak és nem belátható a kanyar.
De nem baj csodás országunk most vesz 560 trafipaxot adóbehajtás gyanánt, attól majd javulni fog ez a helyzet.
Gratulálok semmirekellő rendőrség... Trafipax mutyi miegymás...
Ui: Volt az elmúlt 3 évben egy olyan intézkedés is ami a közbiztonságot szolgálta volna és nem a pénzbeszedést?
Komolyan a FASZOM EBBE A KIBASZOTT ORSZÁGBA....
ááá felbasztam magam...
hát akkor mondok egy hírt: én még egy olyan beszélgeltést se hallottam motoros összejöveteleken (és máshol sem), hogy ki mennyivel ment, vagy egykerekezett. Inkább olyanról, hogy ki hogyan bütykölt karbit, mit hol vett a gépre, stb... Azt nem mondom, hogy angyalok vagyunk, mert nem. De nem vagyunk közveszélyesek. Van, hogy 150-160at megyünk közúton, de az jó közlekedési körülmények között tesszük. Általában elég a 110-120as tempó. Én még nem láttam élőben 200 felett száguldó motorost, és egykerekezőt sem. Bár tuti csak elfogult vagyok és nem veszem őket észre. De ti pont kiemelitek a motorosok bunkó 1%-át és azért lesz leszorítva, reflektorozva, megbüntetve a többi 99%. Ennyiből este egy ütővel kiüthetném az összes kocsi lámpáját, nehogy rámkapcsolja a reflektorját. Akkor baszogassanak ha tettem valami rosszat és ne akkor, ha nem tetszik, hogy egy gyorsabb/jobb járművön ülök.
Szerintem ez a "kis" gyorshajtás, amit az autósok is megtesznek, nem hatalmas bűn. Jut eszembe, ha 90el kanyarodok, akkor már a mögöttem haladó kocsi lökdös le az útról. Nem tudok rajtatok kiigazodni, ha gyorsan megyek az a baj, ha "lassan" akkor meg az? wtf???
Szerintem az sokkal veszélyesebb, hogy 10ből 2-3 autós használja helyesen az indexét. És ezt nem csak motoron tapasztalom, hanem autóban is. Ha már bekanyarodtál, akkor minek kell kitenni?
Egyébként az autósok nagyrésze jófej. Lehúzódik, lassít segíti az előzést, néha még túlságosan is. Valamikor lakott területen is úgy lehúzódnak, hogy restellek nem elmenni mellette, mert nem akarok 60 fölé menni. De azért vannak nagy köcsögök is, pl. akik bizonyítani akarják, hogy bizony az ő kocsijuk a gyorsabb és versenyre hívnak. Sose felejtem, hogy a mostani motorom pár napja volt meg, de egy merci kisbuszos!!!, egy subarus és egy suzukis is bizonyítani akart. És nem lehetett félreérten az invitálást. A suzukisoktól a mai napig félek, mert olyan emberek vesznek suzukit, akik nem tudnak jól vezetni, mit szépítsem pocsék sofőrök. Tudom, hogy általánosítás, de igaz. A lehető legnagyobb távolságot tartom tőlük.
Tegyem hozzá, el szoktam menni motoros talikra és sok motoros haverom van. Többek között innen is tudom, hogyan beszélgetnek egymás között, pl. hogy ki hogyan húzza fel "egykerékre" a traffipax előtt, stb. Amúgy tök jó fejek, és amint mondtam, nem érdekel mit csinál, csak ne engem veszélyeztessen. Szintén ezektől a srácoktól tudom, hogy simán szoktak 300 km/h-val menni sima közutakon akár három számjegyűn is. Városban nincs olyan nap, hogy ne látnék minimum 20 olyan motorost, aki 100 fölött megy. És még mindig nem általánosítok. Autóst is láttam már városban 100 fölött, évente úgy kettőt. Ismét visszatérek ahhoz, amiből kiindultam: csináljon mindenki belátása és vérmérséklete szerint azt, amit akar ... de utána vállalja fel a 100%-os felelősséget is.
Nyilván itt nem az emberi mivoltát utálják. Hanem a viselkedésüket.
Egyszerűen azt kell megérteni, hogy az autóút autókra van kitalálva, ráengednek kerékpárost, robogóst, gyalogost, rókát nyulat és az autósnak van lassan a legkevesebb joga az autóúton menni. Mindenkinek lassan már elsőbbsége van az autóssal szemben. Mindenki átmehet minden piroson behajtani tiloson stb, de az autóst azért is megbasszák ha 20 centivel előlrébb parkol mint a térkő(ami elvileg vonal akar lenni, kreszben ilyen nincsen)
Valamint fűnek fának adnak jogsit. Namost egy szűk játszótérre beengedsz mindenféle "elemet" abból csakis a balhé lesz, mert mindenki más szemszögből nézi a dolgokat.
Én kerékpároztam, de beláttam, hogy hiába erősködöm a kerékpáros csak az életét kockáztatja, mert az utak nem alkalmasak kerékpár és autó, vagy busz közös közlekedésére. Mert ez egy smucig geci ország és EU támogatásból úgy oldják meg a kerékpárutat, hogy felfestenek 2 nyilat meg egy kerékpárt a sáv szélére. Namost a busz épphogy elfér egy sávban de így már nem. Persze egy "köcsög-nem köcsög" biciglis miatt 120 utas a buszon várakozzon, mert ő csak 20-al teker.
A motoros a másik. Ha a sávban középen haladna normális sebességgel nem lenne vele baj. Persze mint minden motoros te sem mész 50-nél gyorsabban. Persze azt hiszed, hogy az autós folyton a tükröt fürkészi a 200-zal elővillanó motorosokat keresve, nembeszélve dugóban innen onnan jobbról-balról kerülgető motorosokról akiknek feljebbáll ha épp nem férnek el tőled, mert te meg idegeidet téped a dugóban, hogy 5 re odaérj a gyerekért a bölcsibe, mert különben kirakják az utcára.
Meghát tudom a feeling, hogy gyorsan is lehetne haladni, de akkor meg igenis vállald be kussban, hogy te kerülgeted az autókat és nem ők téged. Igenis sokkal értelmesebb dolog a belső sávban haladni kiszámíthatóan minthogy kihúzódott volna az autós. A motoros 20x-osan is elfér az autópályán az autós nem.
És sajnálom de azt kell, hogy mondjam igenis 100 ból ha nem is 99 de 90 motoros szabálytalan, 20-30 veszélyes és vagy 10 kifejezetten agresszív.
Én mindig elengedem a motorosokat dugóban, de volt már rá eset, hogy jobbra húzódtam, mert balról jött, elengedtem, 10mp-el később jobbról jött és belerúgott az autóba. Hát köszi. Túl sok eset után meg jön az általánosítás. Na nem folytatom, úgysincs értelme....
akkor én miért csak normálisakkal találkoztam eddig?
Voltam tájékozodási versenyeken, felvonulásokon, találkozókon és nem találkoztam olyannal, akit utálni lehetne.
Hát ez tök egyszerű. Az autós legfeljebb szabálytalan volt jobbra tarts megszegése miatt(mondjuk 200-nál cikázzál ki jobbra balra...), de a motoros meg közúti veszélyeztetésben volt vétkes ami bűncselekmény.
30,000.-ft a 3 évvel szemben. Azért nem mindegy...
Ja és a biztosító helyében nem fizetném sem a kórházi ellátását sem a motor javítását ugyanis egyértelműen szándékosan csinálta ennyi. Ráverném a másik autó javíttatását is.
És a Kresz kimondja, hogyha autópályán nem zavarsz vele senkit jobbról is megelőzheted az olyan autót aki nem tartja be a jobbra tarts szabályt...
Egyébként meg simán el tudott volna menni balhézás nélkül is.
a statisztika úgy működik, hogy van 100 autós-motoros baleset, abból 10 motorosok hibája, 90 az autósoké.
Egyébként meg nincs gond a gyorshajtással, ha az ember okosan csinálja. Ha nincs senki a közelben akkor mehet a150-160 is, ha jó az aszfalt. Ha jön valaki akkor 110-120, amivel az autósok is mennek!!! Lakott területen meg betartjuk az 50-60at, pont mint az autósok.
Ja igen, persze, nem kell motorosnak legyen az illető, f.kalapot akartam mondani, akármilyen jármű is van alatta, de hát úgy tűnik már én is általánosítok, "mint mi".
De persze megint elbagatellizáltad és elterelted a mondandómról a szót, nem azt írtam, ugye, hogy rendőrruhába öltözött motoros, hanem egy olyan motorosnak megállni életveszélyes lehet az orosz utakon, aki ilyen manőverekre és fenyegetésre képes.
Pedig az autósok is nagyon jók a magyarázkodásokban. Miuán totálkárosra tör egy motort, annyit tud kinyögni: "nem láttam, biztos száguldozott" Aztán kiderül, hogy nem száguldozott, akkor marad a mondat első fele.
Az hogy valójában ki a vétkes és a kresz szerint ki viszi el a balhét az nem biztos, hogy egyezik. Az érdekesség ott van, hogy az ilyen baleset fordítva szokott lenni és az autós a hunyó, de a motoros viszi el a balhét és neki tan rommá törve a motorja. És ezen senki se akad fent, mert természetes, hogy szívatják a motorosokat.
Sajnos nekem sem volt szerencsém kifaggatnom a velem szemétkedőket, de nagyon kíváncsi lennék, hogy miért utál. Lehet olyan, mint ti, ha motoros, akkor utálni kell. Ha megelőz rábaszom a reflektort, haljon meg a következő kanyarban és meg nevetve otthagyom. Ilyen egy kedves autós...
Az jutott még eszembe, hogy Ruszkiland azért csak speciális eset, megértem az autóst is, ha mondjuk arra hivatkozik, azért nem lassított, mert féltette az életét, vagy hogy kirabolják, ami azért nem egy ritka eset, valamilyen módon megállásra késztetik, kényszerítik a járművezetőket az utakon, hogy aztán javaikat megszerezzék illetéktelenek.
A százalékosdi valós is lehet...de hát 100 autóra jut 1 motoros(nyáron,télen még annyi sem).
Úgy hogy mindjárt nem is olyan jó a statisztika..
Megjegyzem nekem is tetszenek a nagy állat motorok (speed),de ki kell menni lacházára v. Tökölre v. tököm tudja hová,nyáron már rengeteg helyszín van ahol meg lehet mutatni...
Hoppá jut eszembe:lacházán is szemtelen gecik,már rég az autós futamokat konferálnák fel,de mindig betolakodnak még futamra...(persze ez edzés)
Mintha ilyen az autósok között nem lenne? Akkora hangfalak vannak a kocsi tetején, ami a csomagtartóba se férne be. És mindenkinek azt a szart kell hallgatni, amit neki. Persze csak 10el tud menni, mert a kocsi egy roncs. Vagy a másik hülyegyerek, aki mattfeketére festette a kis roncsát, felrakott két gyárkéményt hátra.
Ilyen idióták megvannak mindkét csoportban. Az más kérdés, hogy sokkal nagyobb az előítélet a motorosokkal szemben. Ha valaki kulturáltan a szabályokat betartva közlekedik, nem veszi észre senki. Ha meg jön egy hülye, akkor minden motoros vadállat. Az igazság ott van, hogy a motoros-autós baleseteknél az esetek 5-10%ban a motoros a hibás, a többinél az autós.
Fussunk neki még egyszer. Engem nem annyira érdekel, ki, hogyan és hányszor szabálytalankodik, vagy veszélyeztet másokat (mindaddig amíg nem velem teszi), de azt rühellem, ha utána ilyeneket hallok, hogy "miért, nem tilos fékezni". Legalább vállalná fel a szánalmas kis tetű, amit csinált. Férfi az, aki "sohasem panaszkodik, sohasem magyarázkodik". Aki emberkedik, és amikor egy másik ugyanolyan barom elgombázza, rákezd a hosszúnapi vonyító zsoltárra, hogy "én kavicsot láttam azé' fékeztem", az egy elkényeztetett hülyegyerek, aki elfelejtett felnőni, és vállalni a felelősséget azért amit elkövetett.
Meg a faszom a szátokba!
Most randalírozott épp pár fasz,akik azzal szórakoznak hogy bekapcsolnak a riasztók a kocsikban,mikor ők tiltásig húzzák üresben..ezt hetente 2-3 alkalommal megcsinálják..
Most én is általánosítottam,és?
Majd jól előveszem a 300 LE 23 éves autómat (igaz csak 5,7 alatt van 100-on) én is,de biztos hogy az a pár motoregér 24 darabban lesz!!!!!!
A bés jogsi megszerzéséhez mennyit is kell ülni motoron???? Milyen motoros rutinvizsgát kell teljesíteni? Mennyi műszakit kap motoros témából?
A bringás hasonlatodban az a gond, hogy egyikre se kell engedély. Akkor lenne helyes, ha a versenybringára külön engedély kellene, míg a kemping-re bárki felülhet.
Ha nem lenne rendszám, akkor is ugyanúgy motoroznék és a motorosok nagy része. A kérdés ott lesz érdekes, hogy mit csinálna egy autós hasonló helyzetben. Tegyük fel, hogy kapnátok egy ferrari-t, ami 3.8 sec alatt van 100-on. Ezt Magyarországon az utakon szabályosan nem lehet kipróbálni. 10 perc alatt változnátok 10szer rosszabbá, mint a motorosok, akiket fröcsköltök a nyálatokkal. Hány, de hány kép van a neten, jól széttört ferrarikról és egyéb sportkocsikról. Ők is azt hitték, hogy uralni tudják a gépet vagy, hogy meg tudják állni, hogy ne lépjenek oda keményet.
Ha az autósok alatt ott lenne a teljesítmény a 100%-uk szabálytalanná és/vagy közveszélyessé válna. A motorosok alatt ott a technika és nem 100%-uk az.
Most jó nagy hülyeséget írtál.
A robogósok ugyanúgy motorosok, attól függetlenül, hogy te miként vélekedsz róluk.Ugyanúgy levizsgáztak KRESZ-ből, voltak rutinon és forgalomban, mielőtt megkapták a "satnya bés" jogsit.Ahhoz pedig nem kell nagy tudomány, hogy kezeljék azt az automata szerkezetet.
A te elvedet követve, akkor külön kategória a városban száguldozó versenybringás és Piliscsabán a kertek alatt bicikliző Marika néni a kis Camping bicójával?!Nem mind a kettő biciklis?!o,O
A futár nem a robogója miatt lesz tirpák, hanem a munkájából és a mentalitásából adódóan.Csakúgy mint sok taxis, puttyonyos fuvarozó.Időre dolgozik, siet.
A nagymotorosok többsége ugyanúgy szabálytalankodik és fittyet hány a többi forgalomban résztvevőre, csak más jellegű szabálytalanságokat követ el.Ha nem lenne rendszám, még többet "bűnöznének".
Te nem vagy "valaki", csak azért, mert motoron ülsz, elárulom, hogy ugyanolyan senkiházi átlag polgár vagy, mint mindenki más.
Egy tény, aki motoron, biciklin ül vagy gyalogosan közlekedik, hajlamos elfelejtkezni arról, hogy ő ugyanolyan résztvevője a forgalomnak, mint az autós, buszos, kamionos.Csak ugye a méret és gép adta lehetőségeknek köszönhetően, a többség xarik a szabályokra.
egy 30kilós kutya pedég jól szét tudna téged cincálni.
Pedig ez így van. a robogósok nem motorosok, őket én is utálom. A legrosszabb a pizzafutár, azok akkor is mennek ha nem férnek oda, a szlogenjük "majd csinál helyet, ha nem akarja, hogy neki menjek"
Az ne csorbíts már a motorosok hírnevét, akinek nincs is jogsija motorra. Csak egy satnya bés jogsija telt, felül egy kis pöcsköszörűre és máris motoros valaki? Hát ez nem így működik!
5-10% autós? hol élsz te? az simán van 50-60% is, ha a gyorshajtást nem számoljuk. Ha igen, akkor még több.
Ha a motorosoknál inkább a gyorshajtás a jellemző. Ha azt nem nézzük, akkor kb 10-20% a szabálytalan. A robogósokat ne nézzük, mert ők NEM motorosok.
Nem az előzésen rugózunk, hanem amit utána csinált a motoros. Nézd végig a videót, és mondd azt, hogy egy kavics miatt fékezett be többször, ami hol ott volt, hol nem. Pont ez a lényege a videokamerának, hogy nem lehet kamu magyarázatokat kitalálni. Az autós max megállhatott volna (autópálya belső sáv), de a buzikám egészen addig fékezgetett volna előtte, veszélyeztetve ezzel MINDENKIT aki akkor és ott közlekedett. Ettől függetlenül az autós kőbunkó, és én is inkább megálltam volna minthogy nekimenjek, de merem állítani, hogy a motoros itt simán túltett a kőbunkón. Amúgy a helyzet tényleg az, hogy látok jónéhány szabálytalan autóst, olyan 5-10 % körül van az arányuk. És látok sok szabálytalanul közlekedő motorost, olyan 70-80% az arányuk. Most nem általánosítottam....
Nem a kocsiban tartom, hanem viselem. Namarmost ha valami nalam van es beulok a kocsiba, akkor szuksegszeruen a kocsiban is bent lesz. A fizika makacs dolog.
már rég nem a fenit videóról van szó. Ott nem fékezett keményet a motoros. Kb motorfék + gyenge hátsó fék erejű fékezés. Az első fékezéskor talán csak motorfék volt.
Ha hátulról belemész valakibe, akkor te vagy a hibás.
Ha zebrán elütsz valakit, te vagy a hibás. Tök mind1, hogy az illető milyen hirtelen került a zebrára. És nem ülhet bringán, ha úgy ütöd el, hogy biciklizik, akkor már az Ő hibája.
Ha nem adod meg az elsőbbséget egy kereszteződésben te vagy a hibás.
Mondok még egy példát:
Kocsival mész, záróvonal, szemből bringás mögötte kamion (csak hogy cifra legyen). A kamionos elkezdi előzni a bringást záróvonalat átlépve. Ekkor te vagy jobbra húzodsz, hogy elférjetek, vagy felmész a záróvonalra. A baleset már 90%-ban megvan. A kérdés, hogy ki kivel. A kamionos ráhúzhat a bringásra. A kamionos a hibás. A kamionos neked jön (neked is kellemetlen, de ez van), ő a hibás. És egy biztos, a kamionos nem fog sokáig követni a bringást és sávon belül nem tudja megelőzni.
Lerövdítve: Záróvonalnál bringást/segédmotorost/robogóst/elektromosbiciklist gázolsz, te vagy a hibás.
"Meséld már el merre járkálsz"
Szerencsére, messze tőled. És volt már részem pár elémtolásban/kihajtásban/szabálytalan előzésben, amit időben ki tudtam kerülni/előre látni, csak mert többet van a féken a lábam, mint a gázon.
Na de a bringás eset is hasonló akkor szerinted, ami veled történt a gyalogátkelőnél, mint a fenti videó "követési távolsága"?
Elvégre, ha elcsapod, ott is csak te lehetsz a hibás, mint a hátulról beleszaladó, körülményektől függetlenül, nem?
101 komment szerintem szépítve van, ennyi miatt még oroszországban sem cseszegetnek, pedig ott mindenki ideges.
Igen sikerült kivennek egy mondatot a szövegkontextusból. gratulálok. Te simán elcsaptad volna kocsival, amit nem vezethetsz, mert nincs jogsid.
Ez egy példa volt, hogy nem mindig a hibást veszik elő egy balesetnél. Veszek egy törött ktm bringát olcsóért. Kiállok egy zebrához, megvárom a kicsivel gyorsabban haladó autóst, kitolom elé. Elviszi mint a szart. És meg is van a 200ezer forintom. Vagy kifizeti, vagy rendőrt hívok. Neki az az olcsóbb ha ott helyben kifizetni. Meséld már el merre járkálsz, mert akkor veled csinálom meg. :D
" Biztos, hogy nem csak annyit csináltál, amivel a motorost magadra haragítottad."
101-es komment megvolt? Ott leírta.
"Minap én is majdnem elcsaptam egy öreget a zebrán"
A gyalogátkelőhelyet fokozott óvatossággal kell megközelíteni. De hát te már csak tudod? :D
azt látom, kocsiban fegyvert hordasz!
Szerintem még mindig nem teljes a történet eleje. Biztos, hogy nem csak annyit csináltál, amivel a motorost magadra haragítottad. De úgysem meséled el mit bénáztál. Én egy leszorítást, vagy egy kikanyarodást simán kinézek, amit még észre sem vettél. És azután jön a folytatás, hogy hülye motoros bla, bla...
Minap én is majdnem elcsaptam egy öreget a zebrán, mikor tolta át a bringát. Tolja a bringát az úton, zebrához ér, semmi körülnézés csak rátolja. Én 50el mentem, de nem akartam hatalmasat fékezni, így gyorsan sávot váltottam, de még nem értem át a másik sávba kb a vonalon mentem, mikor a zebrához értem és intettem az öregnek. Az meg csak ment előre, még mikor látott se állt meg. Ahogy intettem majdnem fejbevágtam és kb 10 centire volt a bringája a motortól. Ezt biztos úgy meséli, hogy örült motoros száguldozik a zebrán, holott csak az öreg nem nézett körül. Ha nekimegyek a bringának, akkor én vagyok a ludas. Gyalogos zebrán, egyértelmű. Kivédeni pedig elég nehéz, mert nem arra számítasz, hogy a zebrán fog átkelni.
Tooni: Ez a Magyar KRESZ... nem kell benne mindig logikát találni... ;)
Egyébként sajnos ez valóban így van, akármi is történik, mindig a hátulról érkező a hibás... :(
(az már más kérdés, hogy a döntésnek neki lehet menni, és megkapja a motoros is a büntijét, de az autóst mindenképpen elkaszálják... :( )
Ja, csak nem értem mit rugózunk a motoros előzésén. Ha szabálytalan volt ha nem, megtörtént, lett belőle baleset? Nem. Az előzős befejeződött, kész, UTÁNA már az autós a hunyó. Lehet igazságtalan de ez van, a másik szabálytalankodása engem nem ment fel a KRESZ alól. Az 5. pontot, meg nem értem, a KRESZben nincs olyan hogy nem lehet fékezni!!! Az indokolatlan fékezés és irányváltás tiltott, azt pedig nem mint említették is páran kimagyarázzák, a követési távolságot nehezen.
Attol fuggetlenul elegge hetkoznapi dolog, hogy emberek osszeverekednek valami szarsagon. Ilyen kornyezetben elunk, es az embernek szamolnia kell azzal, hogy a masik fel ratamadhat. Nincsen arra garancia, hogy leszallva a motorrol megall a magyarazasnal, hiszen eleve az eletet is hajlando volt kockaztatni azert, hogy csesztessen, igy a jozan belatasara nem lehet alapozni. En inkabb defenziv maradok, mind a vezetesben es a masokkal valo konfrontacioban is.
aki verekedéssel oldja meg a problémáit annak visszafejlődött agya van, ezt bármelyik doki megmondja neked. Az hogy a verekedés ezsedbe jut, az már rossz hír neked.
A motoros nem fogja egy hülye autós miatt kidobni a felszerelését, hogy móresre tanithassa.
Én szóban rávenném az autóst hogy az élete hátralevő részében ne vezessen autót. Vagy ha vezet is nagyon rossz érzése legyen miattam. Meg tudnám győzni, hogy nem neki való.
Az az igazság, hogy a nagyon veszélyes autósokat hagyni kell, mert ők abban a helyzetben még veszélyesebbek lesznek és meg fognak ölni. Láttam már kis szuzukist, akinek akkor jött meg a versenykedve mikor meg akartam előzni. Inkább megelőzte az elöttünk haladó autóst is, azzal nem is törödve, hogy szemeben jön egy motoros. Onnantól meg kb. kinyírta a szuzukit.
En megtanultam, nem tehetek rola, ha masok nem tartjak be a szabalyokat, figyelmen kivul hagyjak a jelzeseket es esz nelkul kozlekednek.
Mar eleve te is aggressziv vagy, igy nem latom be miert ne verekedne egy motoros. Ha problemaja van valakinek tegyen feljelentest, mint az en esetemben a delikvens. Igaz neki nagyon visszanyalt a fagyi.
Nem egy perc, hanem tobb, mert meg megprobaltam lemaradni es lekanyarodam masik utra, csak utanam jott.
Annyival sikerult magamra haragitani, hogy a maximalis megengedettel varoson beluli gyorsforgalmi belso savjaban haladva meglattam h az en savomban rohadtul gyorsan kozeledik mogottem, igy elkezdtem kisorolni, miro o jobbrol meg akart elozni es ezt annak ertekelte, h megprobalom leszoritani. A poen az egeszben, hogy beismerte a kozuti veszelyeztetest, a gyorshajtast es hogy kovetett engem, ezert a vallomasa utan automatikusan eljaras indult ellene.
Peldaul, hogy senkire sem lottem ra, hanem csak figyelmezetot adtam le. Vagy, hogy nem azonnal tortent, hanem mar harmadszor fekezett be elem. Es a rendorseg is teljesen jogszerunek tekintette az eljarast.
Latom nagyon ismersz, most mar ertem, hogy miert nem akartad megnezni, de egyertelmuen szovegertelmezesi problemaid vannak, igy jobb is, hogy nem farasztottalak az olvasassal.
te sem vagy 100as ha megtöltött fegyver van kéznél a kocsiban...
valamit biztos majomkodtál, mert magától nem kezd el senki szívózni a másikkal, vagy te értetted félre
én eddig egy csomó kocsira lőhettem volna KOCSIBÓL, eléggé elmebeteg lehetsz ha meglátsz egy motoros és már előkerül a fegyveer
Hat valahogy sejtettem. Errol az a vicc jut eszembe, amikor a parasz bacsi nem akarja elhinni, hogy letezik a zsiraf, ezert elviszik az allatkerbe, hogy megmutassak. Amikor odaernek a zsiraf kifutojahoz es mondjak, hogy ott van, akkor felkialt, hogy marpedig ilyen allat akkor sincs. :)
röviden összefoglalva:
az autós nem tudja hol kell haladnia, a motoros meg akarta leckéztetni, de az autós nagy barom volt, ezért a motoros beszopta.
Lehet ezt ragozni de ez történt. Van más módja is, hogy tudassuk valakivel, nem a közlekedésbe való. Mint Tooni kolléga, aki nem ismeri már a kreszt. Ez van legalább olyan veszés, mint a motorosok nagy része, akik nem tesznek semmi rosszat egy kis gyorshajtásnál.
Én matricákat akartam nyomatni, melyeken különböző szövegek vannak:
"balfasz vagyok a parkolásban"
"megálltam a zebrán"
"nem ismerem a kreszt"
illetve hasonlók valamivel durvább hangvételben
Ha látok egy a szöveget megillető autóst, rányomom a csomagtarójára, legalább a mögötte közlekedő tudja ki megy előtte.
De ehhez jól ragadós matrica kell, hogy előbb szakadjon mint lejöjjön. Így fent lesz egy ideig.Gyalog egyszerű is felpakolni. Ha kocsival/motorral van az ember az macera mert követni kell a majmot. De megéri, hogy tájékoztassunk a közlekedésben részvevőket a veszélyről.
1.) Jobbról nem előzünk
2.) Előző járművet nem előzünk.
3.) Nem a hátam mögött jövőnek van elsőbbsége.
4.) Tooni-nak is igaza van : "Előzni abban az esetben szabad, ha
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni. "
5.) A Motoros a jobb oldali lassabb jármű sebességénél is lassabbra fékezett
6.) Közúti veszélyeztetés....
Kit érdekel miért van? Menj bele hátulról akármibe miután szabályosan vagy szabálytalanul megelőzött és gyorsított ha lefékezett ha nem, utána meg a kiérkező rendőröktől érdeklőd meg mennyi az esélyed arra hogy ne te legyél a hibás. Semmi, max műszaki hibára hivatkozhatsz....vagy küzdj még egy kicsit a realitások ellen.
Nekem volt mar szerencsem ilyen befekezos motoroshoz, bar kicsit mas szituacio volt. Igaz en a harmadik befekezese utan nem utottem el, hanem figyelmezteto lovest adtam le. A motorost eliteltek kozuti veszelyeztetesert, mig megallapitottak, hogy en nem kovettem el semmit, de a fegyverem egy evig be volt vonva. Ma mar inkabb elgazolnam a picsaba, sokkal egyszerubb ugy az eljaras.
Azzal az egy dologgal nem vagyok tisztában, hogy miért van az e) pont az előzési szabályok közt, ha mégis minden esetben a háta mögött levő lesz automaticse a hibás. Érted már?
Semmi poénosat nem látok abban, hogy van jogsit, és az alapvető dolgokkal sem vagy tisztában sajnos. Nagyon sok hasonló emberke hasít az utakon, akinek mondjuk egy kanyarodó főútvonal is megfejthetetlen rejtély.
Ehh, van jogsim, és azt akartam mondani ezzel, hogy tehetetlen vagy, nem tudsz követési távolságot tartani egy eléd vágó és satuzó bárkivel szemben is. Na, le kellett lőnöm a poént, most már nincs min agyaljatok :P
Általában az autósok szokták lefékpróbáztatni a motorosokat és ha a motoros nem egy tapasztalt ürge, akkor el is dobja a gépet. És ezután még neki kell kifizetni az előtte lévő kocsiban okozott károkat is. Ezt előszeretettel alkalmazzák a köcsög autósok, ha ingyen szeretnék felújítani a kocsik hátulját. A motorosok nem igazán mert ők az életükkel játszanak. Ha rosszul esik bele is hal. Az autós meg meg se érzi.
Az emberek nagy része irigy, vagy pénzre vagy bátorságra. Nem mindenki tud felülni egy motorra, ami 3-4 másodperc alatt van 100on. Aki meg a szemét fajtából van az megpróbál minden áron átmenni a motoros nyakán. Hál istennek kevés ilyen ember akad, de mégis van.
Azért egy valamiben egyezzünk meg, ebben a videóban nem fékezett keményet a motoros. Ha egy normális autós halad mögötte, az nem üti el.
Ez sajnos tényleg így van... 2 másodpercnyi távolságot vagy köteles tartani... MINDEN ESETBEN az a hibás, aki ráfut a másikra... magyarázat ide, vagy oda... Az elöl haladónak meg se kell indokolni, hogy miért satuzott le előtted... fékezett és kész... te meg belementél...ennyi...
"Olyan távolságra haladjon tőlem, hogy meg tudjon állni."
Ezek szerint bárhol bárkire ráfékezhetsz és ő lesz a hibás, nem te? Csak mert nem reagált időben egy váratlan manőverre, ami nem indokolható kaviccsal sem?
A motoros ezt mondja: kavicsot látott az úton és nem akarta eldobni a gépet ezért lassított, ilyenkor nem szabad hirtelen megmozdulásokat tenni óvatosan fékezett. Erre a mögötte haladó sávon belül el akarta kerülni, de intett neki, hogy lassítson mert veszélyhelyzet van. És ekkor puff belement az autós.
És már ki is van magyarázva. Az autós viszi el balhét. Legközelebb megtanul a megfelelő sávban közlekedni.
A hirtelen fékezés miatt indítanak a motoros ellen egy szabálysértési eljárást, meg is büntetik vagy 30000-re meg 1 hónap eltiltás, de ettől függetlenül az autós lesz a vétkes... legalábbis az ő kötelezőjére megy a balhé...
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Nekem is bajom van a BMW-sekkel, az Audisokkal, a Suzukisokkal, a taxisokkal, ezért az összes autós tajparaszt, aki nem tartja be a KRESZ szabályait és az én életemre akar törni, aki normálisan, a szabályokat betartva gurul a kétkerekűn???
Gyűlölöm az általánosításokat....
Nekem erre egyszer egy rendőr ismerős azt mondta, hogy nem vagy köteles megmondani, hogy miért is nyomtál satuféket. Te akkor, ott abban a közlekedési helyzetben úgy ítélted meg, hogy fékezned kell... Szomorú, de ez van. :(
Gumiparagrafus No.2.
Pedig bizony ez így van, én 1 pillanat elbambulásból szaladtam bele hátulról egy Passatba és törtem totálkárosra a Civicem, gyorsan sem mentem, eset is nem a másik seggébe voltam, csak elbambultam, de akkor is. A rendőrökkel beszélgetve mondták, hogy MINDIG a hátulról beleszaladó a hibás, őt hozzák ki vétkesnek, fölösleges ezen ágálni. A hátsónak kell figyelni és megválasztani a követési távolságot, persze a KRESZ a hirtelen fékezést is tiltja, de na, szerintem a motor simán ki tudná magyarázni magát.
Nagyon egyet értek niof fórumozóval!
Sajnos nekünk is rengeteg gondunk van a motorosokkal. Mind amellett, hogy gyakorlatilag szinte semelyik sem tartja be a KRESZ alapvető szabályait, a legdurvább az, hogy NEM IS TÖREKSZENEK RÁ! Az ilyenek valamiért a törvény felettinek képzelik magukat. Tegnap egy fiatal takonypóc a Balatonnál JOBBRÓL próbált elsurranni, miközben én már régen jobbra jeleztem, hogy befordulok. Satu fék. Szerencséjére nem jött nekem, mert ha igen, kapott volna néhány az életéből kimaradt hatalmas nagy atyai pofont, amíg a rendőrök kiérnek!
A videón szereplő motoros közúti veszélyeztetés, szándékos károkozás, előre megfontolt személy elleni erőszak címén bíróságon kérdőre vonható. A területi bíróság a felvételt bizonyítékként köteles elfogadni. Magyarul: alaposan rácseszett. Bár ebből nem fog tanulni, mint a legtöbb motoros, aki előre megfontoltan, fegyvernek használja a járművét, ami kizárólag arra szolgál, hogy a közösség által elfogadott KRESZ szabályait maradéktalanul BETARTVA eljusson A-ból B-be!
Akit jobbról meg lehet előzni, annak van egy rossz hírem.
A magyarok nagy részi nem érti ezt. Autópályákon senki se meri használni a szélső sávot. Ha meg jobbról elmegyek mellette, akkor meg szabálytalan előzés. A szalagkorláton nem előzhetek. Ha meg azt teszem, akkor meg az a gond. Nem az lenne a megoldás, hogy aki lassabb, az menjen ki a szélső sávba?
Kíváncsi vagyok, hogy te mit csinálnál, ha pályán 90el menne előtted valaki a belső sávban. Mit csinálnál?
Milyen követési távolságot, amikor jelzés nélküli sávváltással bevágnak eléd? Hogy a szabálytalan előzésről már ne is beszéljünk, mert a motoros kellett volna elég távolságot hagyjon az autóstól előzésnél is. Nem az előzött lassít, hogy meglegyen a távolság, hanem nem gyorsít, ennyi a kötelezettsége.
A rendőrségi helyszínelés után ilyen eseteknél mindig a hátul haladó a hibás. Ez most sincs másként.
Ha lefékpróbáztatom a mögöttem haladót és az nekem ütközik, akkor is ő a hibás.
Mindig akkora követési távolságot kell hagyni, hogy bármilyen körülmények között meg lehessen állni balesetmentesen.
36. § (1)218 Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2)219 A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
Ha jól tudom (de majd úgyis kijavítanak, ha nem :D ), akkor kint is úgy van, hogy mehetsz Te akármennyivel, nem villant le a yard. Viszont ha egy bizonyos sebesség fölött közlekedsz, és baleseted van, akkor függetlenül attól, hogy Te okoztad-e azt, vagy csak elszenvedője vagy, ugyanúgy felelősségre vonnak, megbüntetnek.
Vélhetően a belső sávba jutott el az autós mögé, majd miután az autós nem húzódott ki a szélső sávba, azután előzött jobbról a motorral. Az, hogy a kamerában csak a sávváltást látod, az semmit nem jelent.
Amúgy mindkettő hibás. A kocsi nem előzésre használta a belső sávot, a motor meg hirtelen fékezésre kényszerítette az autóst.
1. Tényleg miért nem ment a jobb sávban az autós, amikor senki nem volt sehol. Csak mert a királyok a belső sávban mennek?
2. Mi baja volt egyáltalán a motorosnak? zavarta, hogy a kocsi a belső sávban ment? Nem tartott fel senkit, tök üres volt az autópálya?
3. Miért fékez be tényleg ekkora sebességnél a motoros, mit akart vajon elérni? Gondolta jól befejeli a szélvédőt?
4. Az autós azért jó fej, hogy előbb megnézi nyugodtan az autóját, aztán ballag csak szép lassan a motoroshoz. Végülis az a fontos nem tört-e be a hűtőrács.
Amit meg főleg nem értek, hogy ha az EU már ugye azt is meghatározza, hogy legyen a kocsikban keréknyomás szenzor, meg tököm tudja milyen elektronikus biztonsági hókuszpókuszok, azt miért nem lehet EU-ilag és államilag korlátozni, hogy az autók és motorok mondjuk max. 160-nal menjenek. Miért is kell egy autónak 220-szal egy motornak 280-nal mennie, amikor egy-két kivétellel, sehol se szabad 120-130-nál többel hajtani?! Jó ez pont orosz videó, ott meg semmi nem számít.
Ezt mondom már mióta , többsávos úton nincs elözés ...sávot váltasz és gyorsabb vagy a másik sávokban haladóknál .Ettöl függetlenül jobbra tartani kell .Kivétel azok a többsávos utak ahonnan több irányba vannak elágazások .Ezek többnyire városokon belül vannak és ha jól tudom külön szabály is van rá .Megnézném ha egy 6-7 sávos autópályán csúcsforgalomban mindenki jobbra szeretne tartani ....120-as táblánál .Na de ez nem az az eset .Itt az autóst csak a jobbratartásért lehet felelösségre vonni törvény szerint .Ha jól emlékszem ez az egyetlen kivétel amikor nem te vagy a felelös ha beleszaladsz az elötted közlekedö jármübe .Professzionális soförképzésen már alap az hogy nincs hirtelenkedés az autópályákon , sem semmilyen közúton , meg kell próbálni elkerülni a balesetet de te a te autódbak ülö utyasokért vagy felelös és ha megölöd öket mert megpróbáltás megelözni egy balesetet ,akkor te szívod meg ...úgyhogy ha valaki faszagyerekeskedik elötted akkor ha más megoldás nem biztonságos akkor elütöd .....De ettöl teljesen függetlenül ebben az esetben minkettö egy tahó . Ki kellet volna merülnie az ügynek egy integetéssel oszt annyi .(Bocs az ékezetekért , fene a spanyol billentyüzetjébe .)
"Az, hogy a motorosok szabályszegéseit rögtön az autósokéval tromfolod kb az óvodás stílus" kb. annyira, mint általánosítani és nyomatni az álszent dumát.
Ha összességében nézted volna a hozzászólásomat és nem egy-egy mondatot fogtál volna csak fel belőle, akkora talán megértettted volna a mondandómat.
Azon már régen túl vagyunk, hogy mind a kettő baromarcú volt.A gyökérség az, hogy egyesek pár életképtelen, degenerált példány miatt általánosítanak és ítélnek meg tömegeket.
Ja, ha egy regiment jó tökös speed motorosunk lett volna akkor még a 48-as szabadságharcot is megnyerjük. A tökösök között a legtökösebb? Muhaha...
Az, hogy a motorosok szabályszegéseit rögtön az autósokéval tromfolod kb az óvodás stílus (=nem tökös). Mindkettő tartsa be a kreszt függetlenül attól, hogy trabantban vagy ferrari-ban utazik.
Így van, teljesen igazad van.Nekem is szúrta a szemem az a hozzászólás.
Annyival még kiegészíteném, hogy nem tudom egyesek mit játszák meg magukat, miért hiszik, hogy ők különbek bárkinél is.Egy motorost "lebuzizni" csak azért, mert egyes helyzetekben kihasználja a gépe adta lehetőségeket, elég genyó dolog.Tudomásul kell venni, hogy aki ilyen speed motorra ül, az a tökösek között is a tökösebb fajta.Hasonló jelenet nagy valószínűségel nem fog lejátszódni(vagy csak igen ritka esetben)egy chopperessel vagy túramotorozóval.A gyorsasági motor, mint ahogyan a neve is mutatja gyors.Ettől függetlenül nem csak zárt pályára ajánlják, árusítják.Ki az a beteg állat, aki megvesz egy ilyen erőgépet és 45-tel zötyög vele az autók mögött a dugóban?!Természetesen ezzel nem azt akarom írni, hogy folyton a kresz szabályait megszegve, ordas batyuként kell viselkedni a többi forgalomban résztvevővel szemben.
Az hazudik,aki azt mondja, hogy ha alkalma lenne egy ilyen járművel közlekedni, akkor néha nem húzná meg a fülét.Így tesznek az autósok is hasonló képességű járműveikkel.
Ez csupán kellő érettség kérdése, hogy ki milyen módon és minőségben "bűnözik" néha.
Nem szabad általánosítnai, mind a két forgalomban résztvevő csoport tagjai között vannak suta disznók, akik közlekedésre alkalmatlanok és vannak tisztességes polgárok, akik bizony emberek és mint így, néha hibáznak.
Azért ez az általánosítás talán egy kicsit túlzó, és sértő is egyben a motoros társadalom nagy részére tekintve. Pár felelőtlen ember miatt a többi normálisat ilyentén beskatulyázni egy "tapló suttyó" kategóriába nagyjából olyan, mintha Téged agyatlan trolloznának le azért, mert BotosVendel nem tud normálisan írni...
Mindkettő barom, ezt nem vitatom... De... tegyük tisztába..... A motoros manővere, NEM jobbról előzés... az, egy szimpla sávváltás.... és mint ilyen... szabályos...
Az autós egy hülye barom,a motoros egy öngyilkosjelölt idióta!
Az autós nem tudja mi az a jobbra tartás,nem tudom mennyivel ment,de biztos szúrta a szemét,ha valaki megelőzte!A motoros jobbról előzött szabálytalanul,de nem volt más lehetősége az előzésre.A történet előéletét nem tudjuk,biztos a motoros részéről jelzés előzési szándékáról,csak az arc nem vette figyelembe,előzés után már kár volt szórakoznia az autóval az az erősebb!
Jellemző:a paraszt először a kocsiját nézte meg,mi a kár a kocsijában ,sőt utána sem biztos,hogy a motoros egészségéért aggódott amikor elindult felé!
Nem jellemző:a kamionok szemből sorban állnak meg segiteni ,magyarországon kamerával felveszik és eladják a kereskedelmi tévéknek ahelyett,hogy segitenének!
Kell egy pofon ecsém? Nesze! Dáingggg!
Ülj le! Egyes!
Amúgy a motoros kezdte a faszkodást, az autós válaszolt, és erősebb volt. Ennyi.
A motorosok szerte a világon tapló suttyók.
Legmélyebb tiszteletem annak a kevés kivételnek, akik nem azért motoroznak, hogy cseszegessék az autósokat, megmutatva, hogy milyen fasza gyerekek ők valójában. Buzikáim! A fasztoldalékotok nem azért van, hogy csak úgy megszegjétek a törvényt! Bármilyen hihetetlen, a KRESZ a motorosokra is érvényes. Tehát, csak ott száguldozni meg menőzni, ahol lehet, a versenypályán. Aki pedig a járművével a közlekedésben részt akar venni, fogja fel, hogy a saját, és mások testi épségét veszélyezteti, ha játssza a faszagyereket.
Nem a levegőbe beszélek! Van kb 6-7 olyan kolléga a cégnél, ahol dolgozom, akik, ha száguldani akarnak, összeállnak, és felmennek, pl a Hungaroringre. Összedobják a pénzt, és tépnek, ameddig lehetőségük van. A közúti közlekedésben pedig nem arcoskodnak.
Hiába hibás mindkettő azért lehet némi különbséget tenni. Noha az autós paraszt, de "csak" akadályozott, míg a motoros szánt szándékkal veszélyeztetett. Szerencsétlenebb esetben az a motor be is köszönhet a szélvédőn. Innentől szerintem egy kalap alá venni olyan mint azt aki járdán parkol meg azt aki elüt a zebrán.
Igaz, hülyeséget mondtam, a kresz nem matematika - hiszen azért aki mögöttem halad, az is velem párhuzamosan halad -, jelen esetben egy irányba történő közlekedésről van szó.
Ettől függetlenül a szándékosságot általában figyelembe szokták venni az eset vizsgálatakor, az pedig egyértelműen itt csak a motorosról bizonyítható.
"velem párhuzamosan közlekedő jármű akadályozása"
Ezzel csak az a baj, hogy jelen esetben nem valósult meg kettőjük között a párhuzamos közlekedés(a motoros kielőzött, majd bevágott elé), az autós semmilyen párhuzamosan mellette közlekedő járművet nem akadályozott, maximum a mögötte haladót.
Ami miatt elkaphatták az autós hátsóját a jobbra tartás hiánya mellett, véleményem szerint ez a súlyosabb hiba, az a követési távolság be nem tartása.
Sajnos(vagy nem) az ilyen baleseteknél is a törvény és a jogszabály a mérvadó, ennek megfelelően járnak el az illetékes szervek.Majdhogynem a kutyát nem érdekli az előzmény vagy hogy a motoros milyen hibát vétett.
A motoros minden esetre hálát adhat az égnek és az autós pajtásnak, mert ha agresszívabb, őrültebb sofőrt fogott volna ki, akkor nagyítóval szedték volna össze a pályáról.
Amit írsz, abban egyébként igazad van, alapvetően mindenkinek törekednie kell arra - a magyar szabályozás értelmében biztosan -, hogy a közlekedésben vele együtt részt vevők testi épségét megőrizze, és ne okozzon nekik anyagi kárt.
Ilyen alapon az autós akkor tette volna a legjobban, ha minél hamarabb megpróbál "lemaradni", vagy sávot váltani. Ettől függetlenül a szándékos/tettleges/aktív akadályozás és veszélyeztetés a motoros jobb oldalról történő elhaladása után már a motoros részéről történt. Ha csak simán elmegy mellette és tovább hajt, nincs semmi gond, maximum bosszankodik még egy kicsit, hogy a barom nem engedte el, az autós meg megállapítja, hogy "a hülye motoros jobbról előzött".
A végkifejletben "a hunyó" továbbra is a motoros. Az, hogy az előttem haladó esetleg szabálytalanul közlekedik, vagy akadályoz a közlekedésben, nem jogosít fel rá, hogy dühömben én is szabálytalankodjak és veszélyeztessem saját és környezetem testi épségét, pedig a motoros láthatóan ezt tette. Az autós esetleges szabálysértése - kötelező jobbra tartás figyelmen kívül hagyása, velem párhuzamosan közlekedő jármű akadályozása - önmagában nem vezetett volna a balesethez, ilyen alapon én különválasztanám annak a vizsgálatától, hogy mi a baleset közvetlen oka. Az ugyanis az, hogy a motoros jobbról bevágott, majd kétszer is ráfékezett, indokolatlanul, sőt, a viselkedését figyelve szándékosan akadályozás és veszélyeztetés céljából.
Igazad van, úrvezetőként, tudatosan, majdnem esélytelen, mivel ilyesmire nem készítenek fel. De rutinból lekezelhetőnek tartom.
Az egy dolog, hogy ilyen magatartás miatt, ilyen szituba nem keveredtem volna, de az autós helyében én sűrű elnézéskérés mellett kapásból próbáltam volna legalább 30m távolságot "kiizzadni", egyúttal jobbos tükröt nézve lendületből ki a külső sávba. Ha ezután is hőbörög, megállok és megnézzük mi lesz....
Szerintem 30 hivatásos gépkocsivezetőből 25 ezt csinálta volna.
arra meg, hogy "intenzív lassítással is- azonnal a kellő követési távolságot kellett volna beállítania": sok sikert személyautóval, motoros mögött, ilyen helyzetben követési távolságot beállítani :)
Függetlenül attól, hogy él-e a kötelező jobbra tartás szabálya az oroszoknál - egy nemzetközi megállapodás rögzíti ezt az elvet a jobb oldalon közlekedő országok esetében, de az oroszok ennek nem tagjai (wiki...) - a motoros a végét csak magának köszönheti. Akármilyen barom megy előttem az úton, nem állok neki igazságot szolgáltatni meg megleckéztetni. Főleg akkor nem, ha negyedakkora vagyok és védtelen.
Kétsávos úton nincs előzés...elhaladsz mellette a belső sávon de az nem előzési manőver .Ugyanúgy ha álló jármüvet kerülsz ki , az sem előzés , hanem egy akadály kikerülése .Attól még a jobratartás ér .
Csak jelezném(gyengébbek kedvéért), hogy nincs még egy olyan balf@sz rajtad kívül, aki nekiáll úgy előzni, hogy még a látóhatáron sincs az,akit majd később meg akar előzni.Jó sokat vezethetsz forgalomban, az azért látszik.
Ha valaki az autópályán úgy közlekedik "gyors iramban" , hogy a lehetséges ésszerű alkalmakkor automatikusan kisorol a külső sávba, akkor indirekte kényszeríti magát a tükrök használatára. Akinek pedig akár a tükrök "folyamatos" használata, akár a nagy sebességű vezetés/sávváltások kihívást jelentenek, ne vezessen gyorsan és főleg nem folyamatosan a belső sávban.
Szerintem ez inkább intelligencia kérdése; az Autobahn-on az M5-el is kisorolnak ha lehet.
Egyébként pedig nagyon sokszor kell a hülyékhez alkalmazkodnod, hacsak nem ragaszkodsz az életedhez, vagy a járműved épségéhez -netán T72-essel jársz.
...aha... és 0.27-0.55-ig ki az anyja picsáját előzött?! Be kellett volna húzódnia már rég. És lehet hogy a motoros már rég leelőzte volna, az autós meg amikor kell, kielőzi a kamiont.
Csak jelezném a jobbratartásról vartyogóknak, hogy az autós előzött (gyengébbeknek jelezném, a kamiont előzte volna, ha nem fékez be előtte az idióta). Sehol nincs olyan a KRESZ-ben, hogy előzés közben satufékezni kell, és kiállni a külső sávba, mert jobbról előz egy idióta motoros, vagy hátulról nagy sebességgel érkezik valami mongoloid barom. A megkezdett előzést a szabályok betartásával kell befejezni, nem a hülyékhez alkalmazkodni, és nyomni mert a hátsó balfasz siet.
Ettől függetlenül mint mindig, most is két hülye egy pár.
Szerény véleményem szerint alapvetően kétfelé bontanám az esetet:
-van egy barom, aki a kötelező jobbra tartási kötelezettséget figyelmen kívül hagyva folyamatosan a belső sávban szambázik. (tévedések elkerülése érdekében a KRESZ szerint párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a "gyorsabb járművet el kell engedni" akkor is ha pl.: mi a 130-as tábla mellett 180-al megyünk)
-van egy másik barom, aki magát a bosszúállók 62-ik részébe képzeli és elégtételt akar venni a sértettségén
-végül, harmadjára van az első barom másodszor, akinek az elé beálló második barom mögött -akár intenzív lassítással is- azonnal a kellő követési távolságot kellett volna beállítania, így az ütközés elkerülhető lett volna.
Szóval szerintem mindkét fél hibás, de rosszindulatúan csak a motoros az; mégis az autóst fogják hibásnak kihozni, ugyanis a videó szerint bőven lett volna ideje kialakítani a megfelelő követési távolságot.
Amúgy meg az ilyen motoros birkák meg is érdemlik a sorsukat. A közút nem harctér; a balfékeket nem itt és nem így kell megleckéztetni ön- és közveszélyesen. Mindenkit hazavárnak, akármilyen hülye is.
Mindkettő gyökér. Az autós nem tartotta be a jobbra tartási kötelezettségét, a motoros jobbról előzött. Ezek után meg bemegy büntetni? Ilyet kocsival csinálni is veszélyes, de legalább jól beszopta.
Igen, valószínűleg ez lehetett az oka, hogy a motoros beállt elé.Én motorosként és autósként is részt veszek a mindennapi közlekedésben és tudom, hogy autósként sem könnyű kiszámítani a motorosokat.Hiszen nem úgy "működnek", mint autós társaik.Ha pályán haladok a belső sávban és látom a tükörben, hogy közeledik nagy sebességgel egy autós,akkor lehúzódom egyértelmű.Viszont van, hogy megyek egy laza 130-cal a tükörbe nézve meg egy kb. 250-nel közeledő rakétát látok.Mire lehúzódnék az esetek többségében jobbról kikerülnek és csumi.
Tehát nem tudom ebben az esetben az előzményt.Ha szemétségből nem húzódott le az autós,akkor jogos, bár mondom mind a kettő hibás volt, a mentalitásuk alapján egyik sem forgalomba való.
Csóri motoros viszont jól megbosszúlta......inkább rúgott volna rá a tükörre, ha már mindenáron emberkedni akart.
Az a motoros amelyik büntiféket nyom egy mögötte lévő autósnak nem lehet egy sikeres ember, láttam ilyet Twingo vs. kamion leosztásban is :). Persze a másik fél is elég paréj lehetett, csak hát ugye neki van ami megvédje.
Mindkettő idióta volt....
Gondolom nem csak nálunk van jobbratartási kötelezettség, ill. saját tapasztalat, hogy az autósok többsége már csak azért sem húzódik ki, ha motorosként gyorsabban mögé érkezem.
A motoros szintúgy idióta volt, mert ahelyett, hogy a következő lehetőségnél kielőzte és esetleg egy beintéssel otthagyta volna, nekiállt helyi igazság bajnokát játszani, és beszivatni az autóst. Azt Ő is elfelejtette, hogy protektorok ide, vagy oda, az úton mi vagyunk a puhatestűek.
Azért a motorostól megkérdeztem volna, hogy "mondd öcsisajt... tényleg megérte?"
Mind a kettő megéri a pénzét.Ilyen, amikor két f@sz találkozik.
A motorost nem értem, hogy miért megy be a belső sávba és lassít be?!Az autóst, hogy miért húzza a motorost(gondolom rá is dudált),majd miért nem maradt le.Azt meg végképp nem vágom, hogy hogyan lehet olyan hülye valaki, hogy ilyen sebességnél a belső sávban fullra befékezzen egy autósnak pár méteren belül.
Viszont a zene yóó volt.:)
Chopperes is viszonylag kevés, inkább kismotor és speed van sok.A tapasztalataim nyilván velük kapcsolatosak.
Engem a gyorshajtás izgat a legkevésbé, ha azt nem a forgalom közben mások veszélyeztetésével végzi.Ha tud és mer,akkor menjen nyugodtan.