Itt van egy link, ahol sokkal több kép van...sokkal többféle autót gyártanak a kínaiak, mint az európaiak...persze összeségében is többet, mitn Európában...
Szeretem én a parttalan vitákat, ez az utóbbi napokban már kiderülhetett itt rólam, nosza, uccuneki'.
17-es hozzászólásodból idézek:
"Engem megdöbbent,hogy számodra elég,ha egy autónak ránézésre megvan mindene(motorja és 4 kereke)"
Na ilyet én nagyjából sehol nem írtam le. A 16-os hozzászólásomban valóban leírtam azt, hogy a kínai nem feltétlenül szar, de az egész hozzászólás csak a legelső kommentemet próbálta "magyarázni", hiszen láthatóan azt sem értetted. A legelső hozzászólásomban arra céloztam a 4kerék+motor megjegyzéssel, hogy addig, amíg konkrétan ezekről a típusokról nem látok negatív kritikát menettulajdonságaikat és minőségüket tekintve, pusztán csak nem tetszenek valakinek külsőre, addig semmi okom kijelenteni, hogy ez egytől egyig fos. Hiszen így ránézésre bizony mindegyik úgy néz ki, mint egy autó. Ez nem azt jelenti, hogy kapásból venném mindegyiket, de attól még így elsőre normális autó formája van.
Hozok egy példát, hogy megértsd ;) Haa eléd kiraknak valamit, ami úgy néz ki, mint egy TV, akkor akármilyen ronda is, addig, amíg az ellenkezőjéről meg nem bizonyosodsz, azt fogod feltételezni, hogy az egy TV. Azért, mert van képernyője, neadjisten' képcsöve, vagy LED-paneljai, ott van mellette a távirányító, stb. Aztán lehet, hogy az első bekapcsoláskor elfüstöl, de amíg te ezt csak egy kiállításon látod, addig az bizony egy TV lesz.
"de ezek az autók azért vannak kikiáltva a postvideoban következetesen ocsmánynak, mert 2-3 autó jellegzetes stílusjegyeit ötvözik".--Ezt megint nem tudom honnan vetted,hiszen erre sem a cím,sem komment nem céloz."
Pl. beszélek valamennyire angolul. 0:30 környékén a sárga csoda: "Can't think where they get the inspiration for this one". Végülis tényleg nem arra céloz, hogy "höhö, pont úgy néz ki, mint egy Hummer, milyen szar már". Közvetlenül a következő kocsinál eljátssza ugyanezt, immáron pontos termékmegnevezéssel (Toyota Aygo). Több példát nem írnék, remélem, mostmár te is érzed ;) Az, hogy Te miért tartod csúnyának, az magánügy, én a postvideora reflektáltam, ami viszont az utánzatokat azért szólja le, mert hasonlítanak. Egyiknél sem hallottam azt mondani pl. hogy "nézd már, milyen aránytalan az lökhárító".
"Abban megint nem értek egyet,hogy ha fogok egy jól bevált,ismert,elismert terméket és azt MAJDNEM pontosan lemásolom,akkor az ugyanazt a hatást fogja elérni,mint az utánzott modell."
Ilyet se írtam sehol. Gondolom a BMW-másolatos példámból következtettél erre. Szerinted ha megközelítőleg lemásolnak egy BMW, és rárakják a BYD emblémát, átküldik a hazai jogi és engedélyeztetési procedúrán, aztán az eredeti autó árának csak feléért elkezdik árulni, nem lesz rá kereslet? Nyilván nem feltétlen az eredeti BMW potenciális vásárlói buknak le rá, de hogy nem lenne sikertelen próbálkozás, arra nagyobb összegekkel mernék fogadni.
A kínai autók eddigi NCAP eredményeiről hallottam már eleget, köszönöm. Ettől függetlenül a videoban egyik mellett sem látom a leminősítő NCAP teszteredményt. Meg úgy általában az NCAP-t sem említették meg. Milyen alapon mondjam azt, hogy ezeknek rossz a minősége? Mert kínai, és mert egykettő hasonlít európai modellekre? Ez valami újfajta minősítési eljárás lehet. Ja nem, ezt úgy hívják, hogy előítélet. Nem rossz dolog az, de ne én legyek már a hülye, ha nekem nincs ilyenem, vagy legalábbis ok nélkül nem hangoztatom.
Már ne is haragudj,de állítasz,leírsz valamit,majd később megmagyarázod,hogy azt nem azért írtad és nem úgy gondoltad.Így képernyőn keresztül elég nehéz kitalálni,hogy mire is gondolhatsz,ha nem fogalmazol,írsz világosan,egyértelműen.
Nálam annak az embernek a véleménye nem hiteles az adott témában,akinek az autók kinézetének az összehasonlítása kimerül a "motor hajtja,4 keréken gurul" mondatban.Ez nekem kicsit olyan,mintha egy kínai "Hublot" karórára valaki azt mondaná,hogy ennek is van szíja és mutatója.Tökéletesen értem,hogy mire gondolsz,de ez akkor is abszurd.
A "kínai=sza@r" kijelentést vállalom és továbbra is így gondolom.És itt nem a kínai kishangyák által összeszerelt termékről beszélek,hiszen tisztában vagyok vele,hogy manapság szinte mindent ott raknak össze,hanem a Kína által gyártott termékek többségéről.A véleményemet statisztikákra,igazolásokra és saját tapasztalatra alapozom.
"de ezek az autók azért vannak kikiáltva a postvideoban következetesen ocsmánynak, mert 2-3 autó jellegzetes stílusjegyeit ötvözik".--Ezt megint nem tudom honnan vetted,hiszen erre sem a cím,sem komment nem céloz.Nem azért tartom és sokan tarjuk ocsmánynak egyes kínai autókat,mert hajaz egy ismert márka típusára,hanem mert hajaz,de eltér annyira,hogy már ocsmány,ízléstelen legyen egy európai szemnek.
Abban megint nem értek egyet,hogy ha fogok egy jól bevált,ismert,elismert terméket és azt MAJDNEM pontosan lemásolom,akkor az ugyanazt a hatást fogja elérni,mint az utánzott modell.Tehát ha egy szép nő orrát,száját megváltoztatom,nem biztos,hogy az szép marad,elképzelhető,hogy pont az ellenkező hatást fogja elérni és akár rondává válik.
Végül azzal zárnám soraimat,hogy nézz,olvass utána,hogy az elmúlt években hogyan teljesítettek a kínai csodák az Euro NCAP teszten és milyen hírértéke van,ha egy-egy példány eléri akár a 4 csillagot(elmondom nem fogsz sokat találni).
Majd ha évek múlva olyan szinten lesznek autóik és a többihez képest ugyanolyan vagy akár jobb teszteket fognak produkálni minden tekintetben és mellé pofás és nem utolsó sorban kedvezőbb ára lesz,akkor én leszek az első,aki megváltoztatja jelenleg kialakult véleményét és beszerez egyet.
Részemről lezárom a "vitát",a véleményem leírtam,a további szájtépés nem indokolt és felesleges lenne.
Az általad kiragadott mondat éppen nem a lényeg volt abban amit írtam. Az egész abból indult ki, hogy meg mertem állapítani, hogy mindegyiknek van 4 kereke meg motor hajtja, mire Te feltételezted, hogy akkor nálam ennyiben az autóval szemben állított követelményeim biztosan megállnak. Itt még szó nem volt minőségről. A kínai minőség minősítését csak azért hoztam fel, mert a "kínai=szar" hozzáállást nem tartom helytállónak.
Ocsmányságról tényleg nem célszerű vitázni, ha már egyszer ízlés kérdése, de ezek az autók azért vannak kikiáltva a postvideoban következetesen ocsmánynak, mert 2-3 autó jellegzetes stílusjegyeit ötvözik. Egyikre sem mondtam, hogy kifejezetten szép, de a nagy átlagot nálam simán meglépik, még akkor is, ha a kinézetükről gyakran sikít a "másolás".
Butaság lenne részemről azt állítani, hogy a kinézet nem számítana biztonságtechnikai szempontból, nem is mondtam, nem is fogok ilyet mondani. DE! Ha fogok egy Audit, és azt lemásolom kinézetre Kínában Uadi néven, akkor a karosszéria formáját tekintve már nem fogja befolyásolni a biztonságtechnikai paramétereket, esztétikai szempontból viszont ugyanazt a hatást fogja elérni. Más kérdés, hogy ettől még a teljes felépítmény anyaghasználatában és összeállításában lehet silány, és akkor bukott az egész, de attól még nézhet ki jól.
Végeredményben tehát: Egyrészt attól, hogy hasonlít nagy márkák autóira, még nem feltétlenül ocsmány, márpedig a videó ezt az összefüggést igyekszik megteremteni. Másrészt, bár jelen videoban ugyebár szó nem volt a gépek menettulajdonságairól, összeszerelésük minőségéről, biztonságtechnikai minősítésükről, attól, hogy kínai, nem feltétlenül szar, még ha a tapasztalatok nagy része ezt is mutatja. Ha az Euro NCAP egy BMW utánzatra meg fogja adni az 5 csillagot, attól az még ugyanúgy kínai lesz, ugyanúgy egy BMW-t fog másolni esetleg Audi fényszóróval, meg Opel beltérrel, oszt mégis egyenértékű autó lesz minden magyar utakon futkározó csodával. Nem is értem, hogy mehetne a minőség ROVÁSÁRA, ha az európai elvárásnak és igénynek megfelelne az autó. Márpedig ha a kínai munkaerőpiacot és technikai fejlettséget nézem, és megfelelően szabályozott árrésekkel dolgozhatnának csak a hazai kereskedők, simán képesek lennének a BMW-k árának töredékéért megjátszani, hogy nagyban hasonlító külsejű, de minőségében ugyanolyan járműveket hozzanak az európai piacra.
Szövegértelmezési problémával nem én küzdök.Legalább olvasd el,hogy mit írtál.A minőséget akkor hoztad fel,amikor megjegyezted,hogy " de attól, hogy kínai, nem feltétlenül szar, és attól, hogy nyugati, nem feltétlenül minőségi".Arról,hogy kinek mi az ocsmány,kár vitázni,hiszen ez ízlés dolga.Engem kinézetre a videóban szereplők fele kiborított.És még egyszer leírom,hogy akkor is így gondolnám,ha mondjuk Audi vagy Opel jel virítana rajtuk.Az is zavar,hogy szinte mindent egy az egyben lemásolnak.Ez sokaknak megtévesztő lehet,hiszen tudat alatt is hajlamosak vagyunk azonosítani az esetleges eredeti modellel.
A kínai autók évek óta próbálnak betörni az európai piacra.Vajon eddig miért nem sikerült?Azért mert nem felelnek meg az előírásoknak.Nemcsak biztonsági és elektronikai szempontból,de ha már a külsőnél tartunk,akkor megjegyezném,hogy gyalogosvédelmi szempontból is elmaradnak az előírt szinttől.Biztos vagyok benne,hogy van közöttük is pár darab,ami a későbbiekben megfelelő lehet,de általánosságban,akkor is sz@rok.Az autóipar jelenleg haldoklik,így kétlem,hogy az elvárásnak és előírásnak megfelelő autót tudnának gyártani Európának úgy,hogy az ne menjen a minőség rovására.
Nem vitatom,hogy egyes termékeknél akár előny lehet a kínai jelzés,hiszen jóval olcsóbb versenytársainál és nem biztos,hogy sokkal silányabb.DE itt nem az autóiparra,de még csak nem is a műszaki cikkekre gondolok.Egy karkötő,cipő,póló esetében egyes kínai darabok lehetnek mutatósak és olcsóak,ami szimpatikussá tehetik a vásárlónál.Bevallom ilyen termékeim nekem is vannak és egyesek teljesen jól teljesítenek.
Azért annyiban igaza van MecHa-nak, hogy addig, ameddig ezek az autók a kínai piacon kerülnek forgalomba, addig nagyjából semmiben nem érint bennünket a minőségük, lehetnének akár papírból is. Véleményezni persze szabad, hogy silány, tényleg az is, csak nem sok jelentősége van. Ha viszont hazai piacra akarnak bekerülni, na akkor jön az Euro NCAP, ami ugye egyfajta biztonságtechnikai szabvány-rendszert is magába foglal. Ha ezen nem érnek el megfelelő minősítést - nem a legjobbat ugye, csak megfelelőt - akkor viszont nem lehet őket kereskedelmi forgalomba hozni. Speciális engedélyeztetési eljárásokkal biztosan lehetne belőlük behozni az országba, de hogy sima forgalmi engedélyt nem kapnál rájuk, az biztos.
Persze ez az élettartamról még nem sokat árul el, de az meg jellemzően úgy működik fogyasztóvédelmi szempontból, hogyha tesztek alapján - vélhetően - hozza azt, amit a műszaki leírásokban állít, akkor legyen. Aztán onnantól kezdve a vásárlón múlik, hogy vásárol olcsóbban köztudottan silányabb terméket, vagy áldoz a drágább, de esetleg minőségibb darabra.
Namármost ha mindezek fényében egy kínai márka eléri, hogy átmenjen az NCAP-n, és kellően alacsonyan árazza be a járműveit, akkor aztán uccuneki, lehet berendelni a "mű-bmw" emblémákat tömegesen, aztán rápakolni a Jaguar hűtőrácsra. 5 év múlva már fel se tűnne.
Szövegértelmezési problémával állunk itt szemben, kéremszépen. Tudniillik egy szót nem szóltam a minőségükről. Ocsmány autókról volt szó, és ránézésre elég kevésre mondanám azt, hogy ocsmányabb, mint sok, a magyar utakon is futkározó autó. Ahogy mondtam is, megmosolyogtató, amikor más autókról jól ismert stílusjegyeket pakolnak össze, de kizárólag design szempontjából a legtöbb simán hozza az átlagot. A 4 kerék-motor megjegyzés továbbra is csak arra vonatkozott, hogy ugyanúgy az autó kategóriába tartoznak, mint akármelyik másik ilyen kezdemény, tehát pusztán attól, hogy karosszéria-elemeikben erősen hajaznak világmárkákra, még lehetnek jók is. A postvideoban sem sűrűn emlegetnek biztonsági minősítéseket meg élettartamot sem, pusztán azon röhögnek, hogy a Jaguar hűtőrácsra hasonlító darab mellé felszerelték az Audi fényszórójára hasonlító darabot. Nabumm. Van az a pénzügyi helyzet, ami mellett pusztán az új autó öröméért sokan bevállalnák, ha biztonságtechnikailag átmenne az itthon elfogadott szűrőkön. Máshogy meg amúgy sem lehetne tömegmennyiségben itthon piacra dobni.
Ismétlem tehát: nem a vásárlási preferenciáim silányságát akartam villogtatni, csak annyit mondtam, hogy csak azért ocsmánynak tartani egy autót, mert hasonlít egy (vagy több) másikra, számomra érdekes hozzáállás.
Nem tudsz meggyőzni a kínai témával kapcsolatban (sem). A licenszekkel kapcsolatban ugyan igazad van, de ettől még a (tényleg) kínai volvo igencsak más színvonalat fog képviselni jópár évig :)
Az autószerelőket meg végképp hagyjuk! Ez az ország televan kiválóbbnál kiválóbb autószerelőkkel. Aztán amikor haver cliojában már csörög a vezérműszíj, de a szerelő szerint "elmegy ez még", majd 2 e km-el később 90es tempónál láncszakadás, akkor is a francia autó a szar, ugyebár. Hozzátenném, nekem sem ez az egyetlen tapasztalatom szerelőkkel kapcsolatban. Maradjunk annyiban, hogy 90%-uk olyan szinten kontár, hogy egy tömör vasgolyót nem adnék a kezükbe, mert azt is elrontanák.
műszaki meg biztonsági előírásokról csak annyit, hogy az EU ban eladott autók, cipők és szinte minden egyéb dolog 99% ban azonos szabványoknak felel meg.
Ha utána olvasol, a kínai Geely pont azért vette meg a volvót, mert így a rengeteg biztonsági és műszaki licensz már szabadon felhasználható számára, és mivel kínában szinte minden a kormány tulajdona, így valószínű hogy minden kínai autóban alőbb utőbb visszaköszön a volvo minőség.
A francia autókról meg annyit hogy van autószerelő, nem is egy az ismeretségi körömben, és nem egyszer láttam már fél éves citroen-t besült motorblokkal, vagy éppen renault-t 10 ezer kilométer után széteső futóművel. Persze vezetési technika visszaköszön rajtuk, de érdekes hogy pl suzuki, toyota vagy éppen a márkásabb európai autók közül egynek sem volt ilyen hamar ennyi problémája.
És pl ha egy kínai autónak hasonlóképpen szarrá megy a motorja vagy a futóműve 1 év után, be lehet úgy lőni az árát hogy így is megérje.
Az euba ugyse hozhatnak be olyan autót ami a törésteszteken nem produkál csillagosan.
És ha az elektronikában teljesített fejlődésüket hozzák itt is (lásd pl kínai okostelefonok) akkor 1-2 éven belül az autóik is itt lesznek, ha nem hamarabb. Ezt a felvetésem igazolja az is hogy beengedték a külföldieket erre az autókiállításra.
Másik a kínai alkatrészes dologra visszatérve, szerinted ha egy svéd húz meg 3 csavart az adott alkatrészen vagy egy kínai, az már nem tökmindegy?
Attól, hogy egy autógyártó kínai tulajdonban van, vagy attól, ha egy gyártó használ kínai alkatrészeket még nem lesz belőle kínai autó. Szerinted a Volvonál meg a Ssangyongnál ugyanolyan előírásoknak kell megfelelniük a gyártósorról leguruló autóknak? Köszönö viszonyban sincs a kettő. Nem vágom pontosan, hogy mibe és mennyire szólnak bele a kínaiak a Volvonál, de gyanítom, hogy a műszaki és főleg a biztonsági dolgokat a svédekre hagyják, hülyék lennének egy bevált receptet elcseszni.
A cipős hasonlatod azért gáz, mert egy silány cipő nem öl meg, viszont egy silány autó már lehet.
A francia autókat meg végképp nem tudom, miért kevered ide. Leszögezném, hogy nem vagyok francia autós, de javaslom nézzél utána, hogy a Citroen vagy a Renault miket csinál mostanában. A kínaiak ettől még fényévekkel el vannak maradva. Mint korábban írtam, a koreiak azok, akik már döngetik a kaput.
Hát na... én is elvezetném őket még ha eleinte félve is.
Amúgy aki neves emblémás kínai autót szeretne vegyen Volvo-t. Kb 3 éve vették meg a Kínaiak és azóta se romlott a minőségük. Még a nagy autófikázó totalcar-osok is odavannak értük. Kiváncsi lennék hogy ezek közül az autók közül hány épült a már Kínai volvo licensz alapján, mert 1-2 ben látni vélek hasonlóságot.
Külömben is, kínai termék vagy alapanyag már szinte mindenben jelen van. Elektronikát tekintve meg ami nem kínai az vagy japán vagy hamisítvány.
Cipőkben is a kínai azért jó, mert van annyival olcsóbb mint amennyivel silányabb. Ha ezeket is belövik olyan árba, hogy hamarabb tudj venni egy másikat mielőtt tönkremegy, akkor én is kínai kocsit fogok venni.
Minőségben meg nemhiszem hogy alulmúlják a franciákat vagy a románokat :)
Teljesen egyetértek veled, de ne felejtsük el, hogy az idő, az olcsó munkaerő és a potenciális felvevőpiac a kínaiaknak dolgozik.
Elég megnézni a Kiát. 8-10 éve még elég silány autókat gyártottak, és most hol tartanak? Már a szegény ember BMW-jének becézgetik, és tegyük hozzá, hogy nem alaptalanul. Nem vitatom, hogy minőségben még nem tartanak ott ahol az európaiak, de félelmetes tempóban zárkóznak fel. Dizájnban már nem lehet megszólni őket, felszereltségben is ott vannak és kétlem, hogy rosszul teljesítenének a biztonsági teszteken, bár bevallom nem néztem utána. Szvsz még néhány év, és az említett BMW-től már maximum presztízsben fognak elmaradni, más kérdés, hogy presztízsben talán soha nem is érik utol...de a kis pénzű vásárló szarik a presztízsre ugyebár. Ha pedig a kóreaiaknak sikerült, előbb utóbb a kínaiaknak is sikerülni fog.
Jómagam nem vennék kínai autót, nem azért mert szar vagy nem szar, hanem mert olyan márkákat preferálok, amiknél az autógyártás már hagyomány és rendelkeznek valamilyen versenysportbéli pedigrével...de nem is tartom magam átlag vásárlónak. Az átlag vásárló viszont egy jó 5-10 év múlva esélyes, hogy kínai autót fog venni, erre az egyik hozzászóló már rávilágított, és sajnos vagy szerencsére de azt gondolom, igaza van/lesz.
Nagyjából 8 éve autókkal foglalkozom,úgyhogy van rálátásom a dolgokra ilyen téren.Engem megdöbbent,hogy számodra elég,ha egy autónak ránézésre megvan mindene(motorja és 4 kereke).Ennél szerintem ez egy jóval összetettebb dolog.A biztonságról nem is beszélve,ami bizonyított,hogy a kínai autóknál nem szempont,a teszteken sorra elvéreznek.
Nem véletlen,hogy az emberek többségében a sz@r,silány,gagyi,stb. jelző fogalmazódik meg,ha kínai termékről van szó.Természetesen vannak és lehetnek kivételek is.
Azért az autógyártásban élen járó országok és nevesebb autócégek letettek valamit az asztalra.Nem mondom,hogy mindegyik egytől-egyig gyönyörű formájú,hibátlan működésű és tökéletes biztonságú,de azért ne hasonlítsuk már a kínai "minőséghez".
Arra akartam célozni, hogy külsőleg a legtöbb esetében semmiféle különösebb ocsmányságot nem találtam bennük, ráadásul ránézésre mindenük megvan, ami egy autónak kell. Egy szóval nem mondtam, hogy akármelyiket megvenném, de attól, hogy kínai, nem feltétlenül szar, és attól, hogy nyugati, nem feltétlenül minőségi. Pedig mindegyik keréken gurul, és motor hajtja.
"Amúgy meg gondolom ugyanúgy motor hajtja mindegyiket, meg a 4 kerekén gurul."
Remélem majd ha autót veszel magadnak és a családodnak,akkor nem ezek lesznek a fő szempontok.
Mondjuk lehet,hogy nekem túl nagyok az igényeim,de házat sem úgy vettem,hogy legyen 4 fal,meg egy ajtó.
A nyerőszámok a következők: 1:28,1:44,2:23,3:22,3:31
Van amelyik nemcsak formavilágát tekintve hányadék számomra,de mellé párosul egy ocsmány szín és mondjuk egy aránytalanul pici kerék.
Ha valami neves autócég emblémája díszítené,akkor is ez lenne a véleményem.
Az már csak hab a tortán,hogy kínai,gagyi,sz.r.Le tudnak másolni mindent külsőleg,legyen az óra,műszaki cikk,autó,stb.,de szerkezetileg,műszakilag,motorikusan,biztonsági szempontból hulladék és használhatatlan mind.
Őszintén szólva a legtöbb fel se tűnne, ha legalább kettőt-hármat látnék belőle szaladgálni az utcákon. Egykettőn egyértelműen érezni a koppintás eredetét, maximum röhögnék rajta egy jót, de semmivel sem ocsmányabb, mint egykét ismert márka darabjai. Amúgy meg gondolom ugyanúgy motor hajtja mindegyiket, meg a 4 kerekén gurul.
Hát pedig még kb. 10 évük lehet az európai autógyáraknak hátra. Néhány luxusgyártó maradhat, de a többiek csak úgy maradhatnak meg, ha teljesen kiszervezik a termelésüket. Úgy járnak, mint a tévégyártók, ma már a Philips kivételével egy se nincs közülük.
Ha valami nevesebb gyár logója lenne rajtuk egyből tetszene mindenkinek s üdvözölnék a friss formaterveket :)
Több is volt ami elég pofás, a színek azért még hagynak kívánni valót de a többi teljesen rendben van.
Melyik az a 4-5 ami undorral tölt el? Hányadik perc/másodperc. A színűkkel én se vagyok kibékülve :) , de formailag nem rosszak.
Más.
Egy meg nem nevezett, világhírű, német , autóipari cégnek dolgozok, ahol a lányok, bazi nagy matricákat ragasztgatnak az általuk összeszerelt termékekre, hogy Made in Germany.
Szerintem neked.Kapásból láttam 4-5-öt,ami mellé még csak le sem parkolnék.:)
Amúgy,igazad van,tényleg lassan minden kínai,csak nem mindegy,hogy az otthoni papucsod az vagy az autód.
Itthon is mennyi Multipla rohangál az utakon, pedig ha valami, akkor az egy k*rva ronda autó.