Én pl. a T-nek mentem neki az adatok kiadása okán, amivel nyertem is, de a teljes pénzt a mai napig nem kaptam vissza, hivatkozva arra hogy a behajtó cég nem fizette ki nekik.
Hát igen, érdekes kérdés.
Láthattad, nálam már előtte is vitatott volt a jogalap, ennek ellenére mégiscsak sikerült valahogy átpasszolni a behajtó cégnek.
A vétlen fél meg járjon bíróságra amíg vissza nem szerzi a pénzét.
Ezen pont filóztam hogy mi van akkor ha megvesz egy jogtalan tartozást egy behajtó cég akkor mi van. Az eredeti szolgáltatónál kell e problémázni vagy onnan hogy megvette a behajtó cég onnan náluk kell igazolni hogy jogtalan volt a követelés úgyhogy beszoptátok a behajtását?
amennyire tudom a behajtó cégek a tartozást az eredeti tarozás valahány százalékáért megveszik. aztán amit be tudnak hajtani az nyereség, amit meg nem az bukta. Csak azt nem vili hogy jogalap nélküli tartozásnál mi van. Valaki esetleg tudja?
Az egész azzal kezdődött hogy az albérlőim kértek internetet.
Beköttettem, majd három hónap múlva kaptam egy levelet a T-csoporttól, hogy "nemfizetés" okán felbontják a szerződést.
(Igen, hülye voltam, bíztam az albérlőkben, akik nem fizették. Így "üzleteljen" az ember rokonnal!)
Lenyeltem a békát, kifizettettem a lakókkal az elmaradt három hónapot, és a kötbért is.
(Majd szemrevételeztem a "szakszerű szolgáltatásmegszüntetés" nyomait, ami abból állt hogy kitépték a bejárati ajtó felett a kábelt. A fal mögött lévő routerből is.)
Azt hittem itt vége a dolognak.
De egy év múlva jött egy csekk 125000 forintról.
Felhívtam őket, kérdeztem mi ez, mondták hogy az elmúlt egy évi szolgáltatás díja. Közöltem velük hogy nem vettem igénybe szolgáltatást, már csak azért sem mert kitépték a kábelt a lakásból.
Válasz:
"a technikai rész az én dolgom, ők biztosították a hozzáférést, azt fizessem ki!"
Láttam hogy így nem megyünk semmire, bementem az Europarkba, kivártam a sort, majd előadtam a panaszom az ügyintézőnek. A hölgy mosolygott, majd kért egy ügyfél-azonosítót.
Megadtam ami a papíron volt, mire a közölte hogy ez az azonosító nincs ügyfélhez rendelve.
Jó, próbáljuk név szerint.
Név nincs a rendszerben. A cím sem.
"nyugodjak meg, tévedés történt, ne fizessem be a csekket"
Megnyugodtam, nem fizettem.
Két hónap múlva újabb csekk, az összeg már 156000 ft.
Bementem, eljárás ugyanazt, válaszok ugyanazok.
Ezúttal rögzítve, majd elküldve a Fogyasztóvédelemnek.
Egy hónap múlva jött a levél a "Fogyasztóvédelemtől" hogy a T-csoport elismeri a számlázási hibát, "együttműködést mutat", a Fogyasztóvédelemnek további teendője nincs.
Megnyugodtam.
Persze hiba volt, alig egy hónap múlva jött egy HIVATALOS levél a Justitiától, melyben már 176 ezret követeltek.
Mentem a fogyasztóvédelemhez, ott közölték velem hogy mivel a Justitia megvásárolta(???) a tartozásom, így a követelésük jogos, fizessem ki, aztán polgári peres úton vissza tudom igényelni, de ha nem fizetek, letilthatják a fizetésem egy részét.
Mentem ügyvédhez, ugyanez a válasz, de megnyugtatott hogy a teljes összeget vissza tudjuk perelni.
Így tettem. Fizettem, pereltem.
50 ezret kaptam vissza a 176 ezerből.
Ennyit a fogyasztók védelméről.
Viszont nem hagytam ennyiben a dolgot, ott húztam rájuk ahol a legjobban fáj.
Rendszergazdaként két tucatnyi magánember, és 6 országos cég az ügyfelem, ezek mindegyikének megmutattam a hivatalos levelezést, és egy éven belül mindegyiküket átvittem más szolgáltatóhoz.
TE is meg a többi pöcs is keveri a szezont a faszommal.
Ha kapsz egy hétköznapi csekket gáz villany stb. akkor egy fennálló és alapból bizalmi alapon működő szerződés van közötted és a szolgáltató között. Elhasználsz Xxx KWatt villanyt stb kiszámlázzák te sima levélben megkapod és ha egyetértesz vele kifizeted. Maradjunk a villanynál. Leolvassa a leolvasó . elüt 1-2 karaktert a gépbe stb. http://homar.blog.hu/2011/02/03/a_128_millio_forintos_villanyszamla
máris lesz egy olyan számla mait nem tartasz jogosnak megreklamálod http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/19-millios-villanyszamla-2044369
És ha a szolgáltató nem vesz a reklamációról tudomást. http://www.hir24.hu/szines/2011/02/01/24-millios-villanyszamla-lapult-a-postaladaban/
És utána behajtóhoz kerül akkor te szépen kifizeted vagy ráutaló magatartással elismered a valótlan tartozást?
A felszólítást ajánlottként küldi ki az elmű, mert ismeri a jogi lépések szakszerűségét.
Ez normál esetben nemszükséges hisz egy normális kapcsolat áll fenn közöttük.
"számítógép alapú telefonrendszerek ügyében"
Teljesen mindegy hogy számítógép vagy nem számítógépes a rendszer!
Az ami egy cég kezelésében van az maximum alközpont lehet azt kifele nem is láthatni.
azaz a 06-1-1234567 az a fővonal a 123-as melléket kezelheti számítógépes vagy nem számítógépes alközpont. De te láttál valaha is fővonal után melléknek a számát? Nem így irreleváns hogy az alközpont mit kezel. A mobilnál is a mobilod küld el egy kérést a szolgáltató felé hogy elküldhető-e vagy sem a hívószámod.
A fenti hülyeségeddel ne egy telefonszerelővel vitatkozz...
amiko a piros kézre katyintok ujratölti a oldalt és alig tudom mekeresni hogy kit minuszoztam má le!!!!!44444 na
szova van hogy megin ráminyuszozok ugyanara de hijába!!!!!!4444
imki te vagy a világ legszerencsétlenebb hül.e gyereke :D:D Az a baj, hogy tele van az ország ilyen ökr.kkel mint te és ezért tart itt. Valahogy nincs kedvem megint mégegyszer elmagyarázni mindent mert egyrészt teljesen felesleges lenne mert nem érted meg azzal a gyököt vont agyaddal, másrészt valahogy kedvem sincs hozzá. De a 3. pontot azert tisztaba teszem bar szerintem felesleges mert ha 3 ugyveddel mondanam ezt el neked te akkor is le hulyeznel. Szoval volt mar ilyen level a kezedben??? nem hiszem mert akkor ezt az elevules dolgot ugy felejtened el ahogy van. Egy ilyen levelben 1 maximum 2 heted van arra hogy lepj vagy fizess ( mert tartozol ) ha nem akkor 2 hét utan a birosagon rendezitek. Es te hiaba dobod ki a levelet mondvan nem kaptam meg, a feljelentes TÉNYEK ALAPJÁN meg fog tortenni ha elolvasod a levelet, ha olvasatlanul kidobod vagy nem veszel róla tudomást akkor is !!! ergo soha nem fogja senki engedni hogy te a kis ugyed elevuljon..... Es a bírósági feljelentés tények alapján fog megszületni mondom meg egyszer, azok a tények alapján hogy te nem fizetsz nem az értesítést megléte vagy nem megléte alapján !!!!!!!!! Es a bíróságon nem azt kérdezik hogy kaptál e akarmilyen levelet, hanem hogy van e tudomasod a tartozasodrol es mivel te vetted fel hitelt csúnya lenne ha nem tudnál róla. Es ezt akar elhiszed akar nem, igy van. Es azt is elmondom megegyszer, hogy ahhoz hogy en teged feljelenteselek akar szemelyes tartozas miatt nem kell teged hivatalaosan visszakovetheto Modon ertesitenem...... Téged nem kell semmilyen formában semmilyen tertivevennyel, semmilyen személyes módon arról tájékoztatni, hogy tartozol ezt fogjad mar fel vagy legalább próbáld felfogni mert te egy felnőtt ( esetedben biztos nem, maximum óvodás ) önmagáért felelős ember vagy. Tudod hogy tartozol es a tartozást minden körülmények között neked saját magadnak kell rendezni, nem azert mert számlát kapsz, meg ajánlott levelet, meg tertvivet hanem azert mert vallatal valamit ( hiteltorlesztest ) amit be kell tartanod! Csak azt fogjad már fel ha van annyi agyad és gondolj bele, hogy te szerinted okosabb vagy mint egy ügyvédi iroda?????? Te tényleg azt hiszed, hogy otthonról a foteledből megmondod, hogy mi a frankó mi jogszerű meg mi nem( ha 5000en mondjátok ugyanazt akkor sem biztos )????? Ember..........!!! Ezen az agyon rágott linkeden kívül fogtal egyáltalán jogszabályokról szóló könyvet???? Megtanultad jogi egyetemen értelmezni ezeket a jogszabályokat????? ( en sem!!!! De en nem is a saját kutfombol kipattant trágyát írom le hanem azt amit jogi személyek nekem ilyen ügyben eloadtak) Megsúgom neked te igen degenerált vadmajom, hogy az ügyvédek igen!!!!!!!! Szóval maradjunk annyiban, hogy egyenlőre ők tudják, hogy mit hogyan lehet meg mit hogyan kell egy ilyen cég esetében, mi a kötelező mar csak azert is mert ez a munkájuk es ha egy ilyen vad szerencsétlen ökör mint te véletlenül pert nyerne ellenük akkor életük végéig búcsút mondhatnanak a munkajuknak. Es ha kéne akkor hidd el ugy küldenek a levelet ahogy te azt hiszed, csak éppen mar tíz éve nem ugy küldik na es vajon miert????? Igen azert.....!! Mert lehet így......! Es hivatkozhatnak rá! És szabályos! Es képzeld ha nem lenne szabályos biztos lett volna mar ügyvéd aki bepereli az ilyen mocskos behajtó brigadokat. Volt? Nyert? ..........Nem. Szerinted miert? Mert te vagy ebben az országban az egyetlen ember aki ismeri a törvényt........! Te a nagy híres linkelgeto, ügyvéd, polihisztor, zseni. Aztán az, hogy te erről mit gondolsz meg mit hiszel....... hát maradjunk annyiban, hogy nem hiába nem lettél ügyvéd.
Szóval ha nekem valaki igazat ad akkor az csak saját magam lehetek? :D:D Hat hidd el rohadtul nincs szükségem arra, hogy saját magamnak írogassak egy másik néven keresztül , ugy gondolom ez a te szokásod lehet ha mar neked így eszedbe jutott :D:D Nagyon örülök , hogy mások is egyet értenek velem es felfogják azt amit te nem, de köszi nem nyalom a saját seggem, az sem érdekelne ha itt minden kommentáló engem szapulna es hulyezne agyon, mert mondom mégegyszer en csak azt magyarázom neked ami megtörtént es ami nem mellesleg az ugyvedemmel konzultálva történt. Ja de tudom, hat az en ügyvédem is egy gyökér agyon iskolázott tudatlan marha aki nem ért a munkájához nem tud érvelni es nem célja higy ki húzzon a szarbol........ Neeeeeeeem csak te kedves imki csak te vagy az aki ügyvédek nélkül megvédi magát es az érvelés nagymestere a jogszabályok megalkotója es 100%ig ismerője. Imki!!!! Nyiss egy követelést vissza követelő irodát vagy ugyvedit, gazdag leszel!!!!!!!
Az egész kommentelesemnek az volt az erdeti célja, hogy figyelmeztessem az olvasókat, hogy nehogy véletlenül rad hallgassanak es mostantól ami nem tertvivel meg ajánlva megy leveluk figyelmen kívül hagyjak!!!!! Isten ments!!!!! Mindenkinek javaslom, hogyha ilyen történetbe keveredik, akkor mielőbb keressen ügyvédet , legyen együttműködő ( nem feltetlenul fizetest jelent ) mert ez a leggyorsabb módja hogy tisztázza magát. Akinek meg nincs mit takargatni az főleg nem fog akadekoskodni meg szarakodni hanem kapásból tisztázza magát. Az ilyen próbálkozások mint a fentiek a videoban csak akkor kerülnek elő ha valakinek vaj van a füle mögött......
A hozzászólásod mellet jelentkező 3 mínusz ( nem en nem minuszoltalak ha elhiszed ha nem..... ) nekem mar meg is felel mert bizonyítja hogy elértem a célom es mindenki belátja, hogy nagyon nagyon félre értelmezed azt amiről szó van. A továbbiakban meg lehet elolvasom amit válaszolsz de akkor sem válaszolok ha az anyámat szidod benne.....
Utoiratnak meg annyit hogyha te ekkora hacker vagy akkor itt a nevem, születési dátumom, nesze rabolj ki vele, szedd ki a penzugyeim es teregesd ki az ize.hu olvasói elott. Tisztelettel Zakhar Péter született 1983.08.11.
( es most valószínű beírod Googlebe a nevem de előre szólok, igen van ilyen nevű ember meg itthon rajtam kívül akar mennyire is hihetetlen ahogy Kovács Péter is van egy pár , es az hogy találsz majd ilyen nevvel riportot meg kepeket/videót meg cikket attól meg a fentiek igazak es nem jokedvemben találtam ki, hanem azert hogy ezzel ragyere mennyire nem tudsz ezzel a két adattal önmagában semmit sem elérni )
"Hány? Látom te tájékozott vagy, számszerűsítenéd?"
Kérdezd a másik nickedet, amivel regisztráltál. Tudod, a Zakhar haverodat.
Épp írta, hogy tisztában van vele. (Te meg egyetértettél vele. :) )
Apropó, szóltak már neked, hogy nagyon gáz, ha több nicken regisztrálsz, és a saját s&ggedet nyalod egy fórumon? :)
1. Az, hogy a bíróságon akkora s.gg voltál, hogy nem tudtál érvelni azzal, hogy nem kaptál meg egy levelet, az a te bajod. (Mondom, itt nézz utána, hogy mi a különbség egy - mondjuk behajtó cég által kiküldött - FELSZÓLÍTÓ levél, és egy gázszámla között. Majd ha rájössz, nem írsz ekkora ökörséget, mint most.)
Olvagass, aranyom: http://cegvezetes.hu/2007/05/kezbesitesi-szabalyok/
és megint: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95200003.TV
Rád fér.
2. "A gáz sem tértv.-vel jön (főleg annak aki neten fizeti ) mégsem állsz neki ágaskodni a szolgáltatóval"
Mondom, olvasgass. Nagy a különbség egy feltételezett bejatási próbálkozás felszólító levele, és egy megtörtént teljesítés után kiküldött számla között. Pláne, hogy a gázszolgáltató attól, hogy nem ajánlottként küldi a levelet, még nem kizárt, hogy mégiscsak könyvelt küldeményről van szó, mivel ők a Postával külön szerződést köthetnek a levelek kiszállításáról.
3. "A behajtócég követelését nyugodtan tekintheted csak jelzésnek!"
Mondom én, hogy nem vagy tisztában dogokkal.
Nagyon nem mindegy, hogy egy levelet valóban megkaptál-e, avagy nem. Említettem már neked az elévülést, ugye? Nem olvastad a linket, aranyom? Ha nem ajánlva/tértivevénnyel küldi, és kicsúszik a határidőből, majd még bizonyítani sem tudja, hogy elküldte azt a levelet (márpedig sima levélnél nehézkes), akkor simán bukhatja a követelését. Ergo pont emiatt nem kezelhetem a felszólítását jelzésként. Nem érdemes mondanom, hogy megkaptam, mert azzal elismerem, hogy megkaptam. Érted már? Ezért kell(ene) legalább ajánlva küldeni. Még inkább tértivevénnyel. A felszólítás felszólítás, nem pedig jelzés. Olvasgass.
4. "ahogy kb 200 ismerősöm születési dátumát tudom ebben a pillanatban kilesni fb-ról és mégsem tudok visszaélni vele"
Sz@r neked. Nekem sikerülne.
5. "Először ráadásul olyan linket linkelj amit mindenki megnézhet"
Bammeg, ilyen béna vagy? A rendszer egyberakta az utána lévő zárójellel meg egy vesszővel, ami miatt hibaoldalra vezetett a link. Kiveszed a végéről az oda nem illő karaktereket, és megnézed. Vagy elolvasod az erre vonatkozó törvényt. De hogy lásd, kivel van dolgod, megteszem neked, mert mégsem várhatom el, hogy 32 IQ-val képes legyél ilyenre: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV
Így már jó? Tetszik? Ne lepődj meg, láthatóan nem láttál még ilyet. Gyönyörködj benne, utána olvasd el, mert hasznos.
6. "TOVÁBBÁ BÁRMILYEN megkeresés , FELSZÓLÍTÁS, ÉRTESÍTÉS a tartozás fennállásáról megszakítja az elévülési folyamatot"
Kicsi rigó! Nem ezt pofáztam, te majom? Hogy ha nem ajánlottként kapod a levelet, és nem tudja a küldő bizonyítani, akkor elévülhet? Ennyire nem tudod összerakni a két dolgot, bakker? Pedig egyszerűbb, mint a 2X2. Minimális logikával leszűrhetted volna ám.
7. "És akár mennyire is nem hiszed el hivatalos megkeresésnek számít egy email is ha te a regisztrációkor/hitelfelvételkor azt megadtad és vállaltad hogy azon elérhető vagy"
Te tényleg egy s&gg vagy. Nem ezt írtam én is, két hsz-el korábban, bakker??? Legalább azt elolvashatnád, ami ellen zizegsz, te szerencsétlen...
A többit meg már nem is részletezem, mert láthatóan egyáltalán nem értetted az összefüggéseket azon dolgok közöt, amit írtam neked. Hülye vagy és kész. Okosodj, rád fér.
OFF
Ismerős a neved.Nem te vagy a szerkesztő az iphone..... oldalon?:)
Tényleg, IOS-ra nincs ilyen "filter" funkció vagy app?
ON
Tipikus esete, mikor két balf@sz "találkozik".:)
Igazából a probléma szerintem ott kezdődött, hogy a call center-es kishölgy már az elején elég flegmára, unottra vette a figurát.Ilyen cégeknél(komolyabb) nem véletlenül követelik meg a tisztelettudó, udvarias, gyakran megalázkodó stílust.
Lássuk be, hogy már önmagában az idegesítő tud lenni, ha valaki "kikapcsolt" számmal hív, hátha ehhez még párosul egy flegma, lekezelő stílus is.Tuti öngól.
Nem állítom, hogy a férfinek mindenben igaza van, de az tény, hogy ezek után a hívott fél sem lesz udvarias, segítőkész.És ez valahol érthető is.
Látszólag egyik sem akarta ezt az ügyet igazán megoldani.Adott egy unott, flegma operátor, aki nem igazán ért a munkájához és egy adós, aki ezt kihasználva felvesz egy okoskodó, lekezelő-kioktató stílust.
A témát tekintve mind a kettőnek igaza lehet és egyiknek sem.Attól függ kinek a személyével azonosulunk.Attól függ milyen hasonló esetet éltünk át és abban a helyzetben milyen szerepben voltunk.
Sokan azt mondják, hogy szegény call centeres nő nem tehet semmiről, csak a munkáját végzi,nem vele kell vitába szállni.Csak az a nem mindegy, hogy a munkáját hogyan végzi.Tegyük szívünkre a kezünket és valljuk be, hogy mi nem estünk neki olyannak, aki csak egy munkás,aki csak a munkáját végezte(pénztáros,ellenőr,parkolóőr,rendőr,banki alkalmazott,stb.)?!Majd másnap mi ülünk az ő helyükön és szidjuk a vásárlót,utazót, parkolót,adóst, hogy mekkora tirpák.:)
Így megy ez, nincs ezen mit csodálkozni.Ilyen hangfelvétel ezrével készül egy ilyen és ehhez hasonló cégnél,csak kevés kerül nyilvánosságra.
OFF
Androidos telefonban alapból van ilyen filter...
ONN
Pár éve foglalkoztam használt telefonok adás-vételével (is). Egyik nap egy mobilszámról hívott valaki, hogy XY a Z rendőrkapitányságról, és egy lopott telefon ügyében utazzak el (kb 150km.), mert tanuként kihallgatnának. Mondom erre, hogy "nem ismerem meg a hangod, de anyáddal szórakozz, nagyon vicces, a rendőrség nem telefonál, hanem előállít". Erre megadott egy vezetékes számot, hogy azon hívjam, ami tényleg a kapitányság száma volt, és finoman megjegyezte, hogy előállítani akkor szoktak, ha mondjuk megvádolnak orgazdasággal, ő viszont csak kérdezne pár dolgot, és arra gondolt, hogy így gyorsabb, és hozzá tette, hogy "ha ragaszkodok hozzá, előállíthatnak". Gondolhatjátok, hogy én se keménykedtem utána! :)
Jaaa... tudom, ez már régebben is igény volt. Majd ha lesz időnk megcsináljuk, addig tudom ajánlani http://bestof.ize.hu oldalt, ott pl. nem kell tekergetni, marad ott az oldal, ahol a pontozás történt.
"- Vagy hogy hány visszaélés is történik manapság a személyes adatokkal, óvatlan emberek által (akár telefonban) ismeretleneknek megadott adatokkkal. És máris megtudod, miért nem érdemes olyanoknak kiadni magadról infót, akik be sem mutatkoznak, és számkijelzés nélkül hívnak."
"- Esetleg tisztában lehetnél olyanokkal, hogy a bankok/behajtó cégek hány esetben követelnek olyan összeget, ami nem valós (és miután elkezdi a gyanútlan ügyfél fizetni, akkor a ráutaló magatartással már el is fogadta a magasabb összeget és a követelés jogossá válik). Ja, a ráutaló magatartásról is találsz érdekességet a linkelt törvényben ám."
Androidos telefonra: call filter. Letölt telepít. Nekem már évek óta fent van. A magánszámos hívást az első csörgés után automatikusan kinyomja. Aki nem "közli" velem, hogy milyen számról hív, bekaphatja. Nem akarok vele beszélni.
Úgy gondolom elég tájékozott vagyok mivel én is végigjártam ezt a kört anno egy 1500 ft-os tartozás miatt....! Amire én is kaptam NEM TÉRTIVEVÉNYES/NEM AJÁNLOTT levelet amiről nem is vettem tudomást, később a bíróságon mégsem érdekelte őket.... Vagy vajon a bírónő is tájékozatlan volt és hülye, hogy elvégezze a munkáját és csak itt az interneten vannak olyan jogászok az emberek, hogy tudják mi hivatalos meg mi nem???? Tényleg azt hisszük, hogy okosabbak meg jog tudóbbak vagyunk/vagytok mint egy 10 éve 40 ügyvéddel felfegyverzett behajtócég??? Ha annyira szükséges lenne az a rohadt tértv. akkor hidd el kiküldenék azzal és azt nyamvadt 200ft-ot RÁD terhelnék és ugyan úgy nem kerülne nekik semmibe mint ahogy most sem kerül.
Kezdem:
- Mégis miben különbözik? Kapsz egy csekket amiről tudod hogy be kell fizetni!!! A gáz sem tértv.-vel jön (főleg annak aki neten fizeti ) mégsem állsz neki ágaskodni a szolgáltatóval, hogy ez így kérem szépen nem hivatalos nem fizetem be. Tudod hogy használtál gázt, befizeted. Ennyi.A behajtócég követelését nyugodtan tekintheted csak jelzésnek! Nem kell, hogy hivatalos legyen mint mondjuk egy RENDŐRSÉGI megkeresés! A hivatalos formája ennek már réges régen megvan ott és akkor amikor a szerződés az eredeti bankkal megköttetett. A behajtó cég csak jelzi, hogy veled ez van itt most rendezheted ha nem akkor mehetünk a bíróságra! és a bírósági ügy nem ott kezdődik, hogy téged tértivevényes formában értesítettek a tartozásodról vagy sem, mert mondom még egyszer pontosan tudod, hogy tartozol mivel megkötöttél egy szerződést. Továbbá mivel a bankod akinek tartozol már biztos küldött 4-5-6 levelet arról hogy tartozol ezért kizárt, hogy ne tudj róla mert elég viccesen hangzik, hogy a postás mind a 6 felszólító levelet máshoz dobta be vagy azzal gyújtott be otthon. Ezt figyelembe véve a behajtó cég akár egyből mehetne is a bíróságra mindenféle levél nélkül, mivel nekem sem kell téged megkeresnem tértivevényes levélben azzal, hogy holnap fel foglak jelenteni......!
- Tisztában vagyok vele hogy mennyi visszaélés történik. De mondom még egyszer ez nem itt kezdődik és nem egy születési év nap hónap adattal, mert kb semmire sem elég. Nagyon szívesen megsúgom neked is hogy mikor születtem nem igazán félek attól hogy ezzel bármire is mennél, ugyan úgy ahogy kb 200 ismerősöm születési dátumát tudom ebben a pillanatban kilesni fb-ról és mégsem tudok visszaélni vele. Más lenne a helyzet ha olyan konkrét adatot kérne mint pl személyi szám adószám stb. Na azt nem!!! Azt senkinek sehol főleg nem telefonban!!! Na de nehogy már egy év hónap nap nemzetbiztonsági szintű adat legyen. Tudod mi sokkal veszélyesebb ennél amihez még telefon sem kell? A nyaralásról feltöltött képek fb-ra, mivel így egyből tudom, hogy nem vagy otthon és egyből megyek kirámolni a hitelre vett tvdet..... a születésnapodon még 1234479 másik ember született, CSAK ezzel az adattal nem lehet sehol és sehogy visszaélni ezért van ez kitalálva minden más ügyben nem behajtóknál is azonosítás címen. Kis Géza született 1986.03.21. Mire mész vele?? Lecsapolod vele a bankszámláját.....? Ettől függetlenül ha felhívsz nem fogom elmondani neked, de ha felhív egy cég és azt mondja van egy ügyem azonosítsam magam és CSAK ezt kérik akkor megteszem, mivel az én érdekem is az, hogy tájékoztatva legyek. AZ ÉN ÉRDEKEM IS!!!
- Törvény. Először ráadásul olyan linket linkelj amit mindenki megnézhet.... Törvény van, csak nem igazán értik miről szól. A törvény nem azt mondja ki hogyha te nem veszel tudomást/elfelejted a tartozásod akkor az 5 év múlva semmisé válik, TOVÁBBÁ BÁRMILYEN megkeresés , FELSZÓLÍTÁS, ÉRTESÍTÉS a tartozás fennállásáról megszakítja az elévülési folyamatot..... És akár mennyire is nem hiszed el hivatalos megkeresésnek számít egy email is ha te a regisztrációkor/hitelfelvételkor azt megadtad és vállaltad hogy azon elérhető vagy, ( onnantól a te felelősséged hogy azon elérhető legyél és nem kifogás, hogy nem használom már azt a címet tisztelt bírónő ) megkeresésnek számít egy telefon is ha te megadtad azt hivatalos elérhetőségnek!!!! Elévülhet ami azt jelenti, hogy jogi úton nem hajtható be a tartozás, de mondom még egyszer csak akkor ha 5 évig egyik fél sem jelzi a tartozás fennállását. Na most a behajtó cégek ezt pontosan tudják ezért jelezni fogják neked hogy tartozol a tv árával, ha tudomást veszel a levélről ha nem. kész pont. Más esetek azok ha jogosulatlanul 7 évre visszamenő tartozást kérnek számon hagyaték vagy bármi után. Akkor menni kell, be kell bizonyítani az igazat és kész. De nem a diszpécser csajjal kell vagánykodni meg követelőzni tőle amikor kb annyit jelent a rendszerben mint egy légy..... és az ilyennel csak az időt húzod ami nem biztos, hogy jó.
-Aki olyan után fizet ami jogtalan az vessen magára... Érdekes én miért nem fizetek olyan után amit nevettem igénybe??? Ráutaló magatartás? Itt senki nem akart semmit eladni, csak és kizárólag tájékoztatni akartak egy ügyfelet. Vagy azzal, hogy meghallgatom mivel gyanúsítanak már el is fogadtam a vádakat??? Elég érdekes világ lenne, mindenki füldugóval meg süket fülekkel járkálna....... Ráutaló magatartás ha fizetsz vagy belemondod, hogy igen tudom, hogy tartozom! De itt senki nem kérdezett tőle ilyet csak el akarták neki pofázni, hogy milyen ügye van. Ja hogy hetente 4szer??? Hát már bocsi de ha te tartoznál nekem én is felhívnálak napi 3szor is mert TE TARTOZOL és nem érezném magam pofátlannak!!!!!! Ha jogtalannak érzed ne fizess hanem bizonyíts.
Nem érzem, hogy égettem volna magam mivel bármit ráteszek, hogy több ilyen ügyem volt mint neked. Szívesen elmondanám szóról szóra, hogy lett 1500ft-os tartozásból 45ezres bíróság által jogerősen behajtott büntetés tértivevény nélkül....!!!! és azt is, hogy a bírónőt mennyire nem érdekelte az, hogy elhagytam/nem vettem tudomást a NEM tértv. levelekről, emailekről. Hidd el nyugodtan, nem kapok érte én sem pénzt, hogy ezt állítom. Azt mondom el amit megtapasztaltam, azért, hogy más ne essen ebbe a hibába! Ha megfogadod megfogadod ha nem nem. Véleményem szerint te égeted magad azzal, hogy az én iq szintemet saccolgatod, linkekkel dobálózol mondván, hogy létezik ez, meg ez, meg az, csak éppen nem érted meg, hogy mikor létezik és hogyan létezik. Ha JOGOS kölcsönöd/tartozásod van NINCS KIBÚVÓ ALÓLA akármennyire is szeretné a magyar ember és keresi a jogi kiskapukat! NINCS!
nandras01-el tudok egyet érteni. Cetelemes az ügy ha jól emlékszem ami eseteknek pedig a 80%-a áruhitel tv,házimozi,laptop stb. A cetelem ahogy szokta ( és ezt is tudom ÉS NEM A NETRŐL LINKEKBŐL mivel több családtagom is vett fel cetelemes áruhitelt ) a nem fizetésről felszólítást küld! Nem egyet nem kettőt!!!!! Ezután jelzi utoljára a vevőnek, hogyha nem fizet behajtó cég lesz a vége. Ezek után felhívják ezt a jóembert és úgy tesz mintha nem tudna semmiről, kéri a hivatalos utakat és elvárja, hogy minden úgy legyen ahogy ő akarja. Elnézést de itt ki az aki nem fizetett???? Ki az aki nem teljesítette azt amit vállalt?????? Ő tartozik a pénzel, neki szóltak, hogy fizessen és erre még neki áll feljebb? Mondom még egyszer nem kötelező mindenkit értesíteni arról, hogy fel lesz jelentve. Mehetne a behajtó cég akár egyből a bírósághoz mivel neki a kezében vannak a papírok amik ehhez elegek. ( kölcsön igénylés, szerződés, és a kimutatás hogy nem fizeted ) De ezzel sincs probléma!!!! Majd amikor megkapja az áhított tértivevényes kis levelét akkor benne lesz 20 nap késedelmi kamat amit neki kell kifizetni!! és ő kérte a hosszabb eljárást!!! (((( Az sem érdekel senkit hogy te nem egy behajtó céggel szerződtél!!!!! Egy bankkal szerződtél ami szerződést te meg is SZEGTÉL akkor amikor nem fizetted amit vállaltál!!! Innentől kezdve neked semmi jogod ahhoz, hogy te azzal érvelj, hogy nem szerződtem le egy behajtó céggel!!! Minden esetben felszólítanak arra, hogy át fogják adni a tartozásod, és azzal, hogy nem fizeted be, RÁUTALÓ MAGATARTÁSSAL ELFOGADOD A SZERZŐDÉSES ÁTADÁSÁT MINDEN ADATODDAL EGYÜTT A BEHAJTÓNAK. A nem tudomásul vevés ugyan olyan ráutaló magatartás mintha szóban elfogadod, hogy van tartozásod!!!! )))))))
Szerintem arra gondol, hogy ha szavazol egy kommentre, frissít az oldal, és ha tovább akarsz olvasni akkor vissza kell tekergetni és ez pár száz kommentnél kényelmetlen. :)
Elkezdtem válaszolgatni neked, de rájöttem felesleges. Tök alap dolgokkal nem vagy tisztában. Először tájékozódj okoska, utána zizegj.
Ilyeneknek utánanézhetnél, mint pl.:
- Hogyan is megy a gáz-/villany számlázás, és miben különbözik egy behajtó cég követelésétől.
- Vagy hogy hány visszaélés is történik manapság a személyes adatokkal, óvatlan emberek által (akár telefonban) ismeretleneknek megadott adatokkkal. És máris megtudod, miért nem érdemes olyanoknak kiadni magadról infót, akik be sem mutatkoznak, és számkijelzés nélkül hívnak.
- Esetleg belepislanthatnál a törvénybe is (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV), mondjuk olyanra rákeresve, mint elévülés. Mert biza létezik ilyen, még ha a 32 IQ-ddal nem is tudsz róla.
- Esetleg tisztában lehetnél olyanokkal, hogy a bankok/behajtó cégek hány esetben követelnek olyan összeget, ami nem valós (és miután elkezdi a gyanútlan ügyfél fizetni, akkor a ráutaló magatartással már el is fogadta a magasabb összeget és a követelés jogossá válik). Ja, a ráutaló magatartásról is találsz érdekességet a linkelt törvényben ám.
Szóval javaslom, kicsit olvasgass, nézelődj, okosodj. Már csak hogy legközelebb a szükségesnél jobban ne égesd magad szénné a nagy pofával előadott baromságaid miatt...
"Ha meg nem az, akkor tegye le a telefont, ne emberkedjen, senkinek nem segít vele, maximum az önérzetének."
Nem ismerjük az ügy hátterét. Itt az sem kizárt, hogy az ügyfelet már vagy 4X hívták fel azon a héten és tele lett a hócipője. (Igen, ez szokásos a behajtó cégeknél.) Szerintem a legjobb megoldást választotta. Felajánlotta, hogy keressék meg hivatalos levélben. Persze a kisasszony szólt, hogy eszük ágában sincs ajánlott levelet küldeni (mert még a végén lenne nyoma), szóval ott is a cég a szemét, nem az ügyfél. Rendes hivatalos megkeresésénél alap a tértivevényes levél.
Most gondolj bele a helyzetébe. Dolgozik a gyárban, majd a legnagyobb pörgés közben felhívják, hogy XY cetelemes ügyben ezzel és ezzel kapcsolatban nyilatkozzon. Közben persze amit mond, azt rögzítik és felhasználható ellene! Mellette megy a gép, felét sem hallja amit mondanak, a Józsi kiabál a szomszéd szalagnál, a főnök nézi sanda szemmel, ő meg banki ügyet intéz, fejből, úgy, hogy ha rosszat mond, azzal akár szerződhet is velük egy számára előnytelen megoldással. És ez azon a héten lehet akár a 4. ilyen hívás is, a legkelemetlenebb percekben!
Csoda, hogy ha véletlenül van pár szabad perce, akkor megpróbálja rávenni az ügyintézőt, hogy ugyan levélben keressék már meg őt, ne telefonon zaklassák?
Ez szerintem a részéről nem akadékoskodás, hanem sima önvédelem, függetlenül attól, hogy tartozik-e vagy nem. Az okés, hogy rendelkezésére kell állnia (bár ebben is lehetz egy kanyar, hiszen ő a bankkal szerződött, nem a behajtó céggel!). De a rendelkezésre állás sem azt jelenti, hogy mindig és mindenkor, amikor éppen a behajtónak kedve szottyan rászabadítani az aktuális droidot. Van ennek hivatalos okos módja - ajánlott tértivevényes levél. Azt kikerülni nem lehet.
Ja, hogy azzal nem lehet olyan könnyen megfélemlíteni az átlagembert, mint a kétnaponta történő hívásokkal? Hát ilyen ez.
Egyes embereknek milyen nehéz felfogni azt ,hogy a svájci frank alapon felvett kölcsönt az emberek többsége vissza akarja fizetni sőt jobbat mondok vissza is tudná fizetni amennyiben a forint és a frank közötti ár különbség nem nő ne olyan mértékben ,hogy a felvett kölcsön kamatát sem lehet becsületesen vissza fizetni 10 év alatt (tény/tapasztalat)
Egyszerűbb leszólni azokat az embereket akik egész életét tették tönkre a BANKOK előre kitervelt aljas szándékkal nem véletlenül voltak annak idején olyan sz*r feltételekkel forint alapú hitelek ... nem véletlenül volt nagyon kedvező a svájci frank alapú hitelek ... nem véletlenül ér most majd kétszer annyit a svájci frank mint annak idején ... csak aki ebben nincs benne az annyit lát (ha a tv be meri mutatni) ,hogy pár ember hisztizik ,mert nem tud fizetni ....
Utánna kéne nézni a dolgoknak vissza menőleg ,hogy a Görögöknél többek között vajon miért volt balhé?
Akár tartozott akár nem tartozott a személy, elvárhatja, hogy úgy kezeljék ahogyan azt hivatalosan kell, főleg hogy neki vagy bárkinek ha ügyet kell intéznie végig kell játszania a rendszert. Hasonló telefonhívásnál meg lehet olyan is aki adatot akar kicsalni belőled, persze majd kapásból rávágom az adataimat egy ilyen esetben. Az elévülés pedig létezik nézz utána ha már ennyit leírtál a témában, az tényleg tény hogy te magad tudod hogy tartozol.
Ezzel nem jogosítani akarom a nemfizetést, de egy bank így is úgyis nyereséges lesz, és valószínűtlen, hogy csőd szélére kerül. A pénzed náluk van mozgatják azt és már abból pénz van, ha hitelt veszel fel igencsak ritka az olyan ami korrekt kamatot ad és nem brutálisan szívja az embereket. Talán ha egy megfizethetőbb kamat lenne az emberek is inkább fizetnék, így viszont kénytelenek belemenni egy olyan üzletbe ami számukra egyáltalán nem jó de más választása nincs. A bankok akárhogy is de mégiscsak olyan szervezetek amik kicsalják a pénzt és profitálnak, és kihasználják a helyzetüket.De tessék egy animáció arról hogy milyen módon működik is ez a korrupt rendszer de ezt lehet tudni http://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU
Pesze ideális eset az lenne ha nem kéne felvenni kölcsönt csak, hogy azt nem mindenki teheti meg. Ha meg nem tartozol és mégis kapsz ilyen hívást és nem akarsz adatot megadni leteszed előbb utóbb kapsz levelet róla, és sajnos így is úgyis neked kell majd,utánajárnod és szopnod hogy tisztázd nem tartozol, valamilyen retardált munkatárs nemtörődöm adatkezelése miatt vagy hasonló. Ilyen esetben amúgy totál megértem azt akinek annyira tele van már a töke, hogy nekiáll veszekedni.
A tértivevény pedig a hivatalos eljárás jelzője PONT Villanyszámla stb az pedig egy teljesen más dolog.
Ha kapsz egy büntetést parkolási bírságról amit nem tértivevényesen adtak fel megtagadhatod a fizetést mivel nem hivatalosan jártak el és a bíróság neked fog igazat adni per esetén is. Ha kapsz egy beidézést azt sem egy tök sima levélben fogják feladni.
miután annyi okos embernek sikerült összefutni errefelé, az még senkinek sem jutott az eszébe, hogy esetleg ki kellene fizetni a tartozást, és mindjárt le lenne tudva a gond..?
a posztot indukáló "hülye vagyok és még büszke is rá" felvétel szempontjából tökéletesen indifferens az összes jogászkodó okoskodás, mivel mindössze arról van szó, hogy egy gyökér felmarkolt egy kis kölcsönt, majd baszott azt visszafizetni és még neki áll feljebb.
a sok hülyekommentelő meg tapsikol hozzá. ha meg jön a végrehajtó, akkor kórusban fújják a "fujjmocskosbankok" c. népi rigmust.
édesanyám nekem azt tanította, hogy "fiam, ne vegyél fel kölcsönt, de ha már felveszel, akkor fizesd is vissza" - ha még élne, akkor most nagyon csóválná a fejét...
Nem igazán értem mire fel ez az egész hajcihő meg istenzés , hogy milyen fasza csávó ez a gyerek?? Egyrészt miért degradál neki megadni egy születési dátumot? Mitől fél? Kirabolják vele? Ha megmondta volna mar rég tudná az ügye számát amivel tudna reklamálni esetleg ha nem jogos és biztos benne, hogy nem tartozik akkor meg ő mehetne egy konkrét üggyel a bíróságra és még lehet kártérítést is kapna...! Nem ő inkább akadékoskodik mint egy óvodás meg követelőzik holmi tertivevenyt. Kérdezném azoktól akik szerint hivatalos ügyet , csekket csak tertivevényes formában lehet eljuttatni a cimzetthez, hogy hányszor írtak alá gáz,villany,telefon es víz számlát amikor megjött?? Teljesen hibás felfogás, hogy ami nem tertivevényes az nem ügy!! Akkor holnap ne fizessen senki számlákat??? Sokan azt is elfelejtik, hogy Magyarországon élünk a tartozások a simlizések es trükközések országában!!! Itthon mindenki szeretne nem fizetni es mindenféle indokot találni hogy kihúzza magát a kötelezettségek alól! Milyen elévülés???? Pénzel való tartozasnal??? Szóval ha kerek tőled 20 milliót es 2 evig nem érsz el akkor 25 hónap múlva nem tartozok neked egy forintal sem???? Akármennyire is szeretné a magyar ember ez sajnos nem így működik!!!! Veszek egy Ferrarit nem fizetek törlesztőrészletet 3 évre beállok vele egy garázsba megvárom amíg elévül es akkor utána az enyém vagy mi?????? Nevetséges. Rajtam 13 hónap elteltével bíróságon kertek számon 15 ezer forintnyi termeket amit állítólag nem juttattam el a vevőnek hiába volt meg minden szamlam es igazolasom. Nem, nem évül el ha állítólag/valósan tartozunk. Van ember aki tényleg elhiszi es követeli hogy cégek akik követeléseket hajtanak be, szamkijelzessel hívjanak?? Hat már másodszorra sem vennék fel az emberek a telefont, addig meg hogy tájékoztatva legyen valaki el sem jutna az esetek 98%-a! Aztán meg menne a sírás hogy ennyi meg ennyi késedelmi kamat ment rá a tartozásra pedig nem is tudtam róla!!! Ja hogy nem vettem fel?!?! Ja hogy késedelmi kamat?!?! A tartozás tartozás marad es lesz is meg akkor is ha egy ilyen buta nővel leállunk vitatkozni! Es a tartozást nem kérem szépennel szokás visszakérni mivel úgy senki sem fizetne, TI SEM!!! Ja hogy nem etikus meg bántja a kis szemünket?? Talán tartozni etikus?? Tartozni valamiert nem fáj nekünk csak ha fel mernek hívni miatta?? Tartozom a haveromnak 1 misivel es meg én haborodok fel hogy fel mer hívni meg kéri a pénzét?? Hat na ne....! Az emberek szerint hogy kene működnie egy tartozásokat behajtó cégnek??? Szép rózsaszín szivecskes borítékokat kene kuldozgetniuk virágokkal, hogy legyen kedves fizesse mar vissza amivel tartozik?!?! Igen nem titkok léteznek ilyen cégek , megvesznek tartozásokat es behajtjak! Na es vajon miért jöttek létre ilyen cégek?? Hat nem véletlenül..... Azért mert mindenki tartozik de senki nem szeret fizetni! Természetesen van aki önhibáján kívül jut egy helyzetbe de elkerülhetetlen ezeket összevonni a jogos követelésekkel es nem jelenti azt , hogy mindenki aki nem fizet az földönfutó!! Természetesen én sem értek minden módszerrel egyet es én sem szimpatizálok az ilyen cégekkel de el kell ismernem hogy szükség van rajuk!!! Ha a tisztelt olvasóknak cégük lenne es emberek ezrei tartoznának a ceguknek x millió forinttal, ők is igen nagy hasznát vennék az ilyen cégeknek es igencsak érdekelné őket hogy tartoznak nekik es szeretnék a pénzüket viszont látni!!! Mindenki legyen tisztába a pénzügyeivel es ne vegyen felvarrol egy 5ftos csekket vagy tartozást sem mert a végen komoly esetek lehetnek belőle es jön a sírás. Ha az ember vesz valamit, felelősséggel bizonyosodjon meg róla hogy nincs rajta teher es akkor nem érik meglepetések!!! Azt sem árt felnőtt embernek a fejeben tartani, hogy az hogy visszafizetek valamit de később nem tudom igazolni az teljes jogossággal megkérdőjelezhető!!! Ha visszafizetek valamit akkor kerek róla igazolást amit elrakok a fiókba ami az életem iratait rejti!!! Így ha 3 év múlva egy picsa felhív hogy én tartozom neki akkor kapásból egy szkennelt emailel tisztazom magam es vége az ügynek!! Nem hivogatnak többet es nem kuldozgetnek 599 smst. Azonban ha nem tudom igazolni akkor ők jogosan kérdőjeleznek meg! Nem hiába vannak kitalálva az igazoló papirok különböző néven es formában. Egy szó mint száz természetesen lehet így akadékoskodni mint az úriember a telefonban csak éppen magunk alatt fogjuk vágni a fát az helyett hogy segitenenk magunknak. Az ilyen hülyeséggel csak az időt húzzuk ami tartozás eseteben igen rossz lépés. Hasonló esetben főleg ha teljesen biztosak vagyunk artatlansagunkban akar mennyire is faj meg nehéz lenyelni együttműködőnek kell lennünk annak érdekében hogy a lehető leghamarabb tisztázzuk magunkat es nem holmi nem mondom meg mikor születtem dolgon szarakodni! Egyébként meg kiváncsi lennék hogy neki es azoknak aki szinten nem hajlandóak megmondani hogy mikor születtek, vajon Facebookon kint van e születési datumuk?? Vagy ott nem gaz ha minden jött ment latja? Csak akkor gaz ha valaki azonosítás céljából kéri..... Még azt is megosztja némely ember hogy éppen sz@rik aztán ilyenkor meg előjön belőle a nagy adatvédelmi doktor....!
NE TARTOZZUNK SENKINEK ES AKKOR NEM FOGNAK KÖVETELNI RAJTUNK SEMMIT és ne egy ügyintéző 23 éves csajjal kemenykedjunk , hanem személyesen irodában vagy a bíróságon . Ott még lehet elismerést is kapunk érte ha kiállunk magunkért de telefonban kb szarnak a pofon.....
Hívószám kijelzés: -Vezetékes számnál nem a rendszergizda vagy az ügyfél kapcsolgatja hanem a vezetékes szolgáltató az Előfizető kérésére.
Felvétel készítése:
-a felvételt végzőnek a beszélgetés elején fel kell tájékoztatni kell (még az előtt hogy melyik cégtől hív és mi az ügyintéző neve) hogy a beszélgetést ilyen és ilyen jogszabály alapján rögzíteni kell. http://tiszteltvasarlo.postr.hu/a-telefonbeszelgetesrol-minosegbiztositasi-okok-miatt-hangfelvet
-A személyes adatok tárolása, hang és videó felvétel rögzítése adatkezelésnek minősül. (pl ipari kamera rögzítése is.)
Adatkezelés:
-Az adatkezelésnek szigorú szabályai vannak. adatkezelési szám amit felügyelő hivataltól kaphat. A hangrögzítéshez tartozó referencia számról ügyfelet tájékoztatni kell. (hivatkozási szám)
-A személyes adatokat nem kötelező megadni elég részleteket belőle pl születési dátum 4. és 6. számjegye születési hely 3-4-8-betüje. stb...
Értesítés:
Az sms nem számít hivatalos kapcsolatfelvételnek.
Az ajánlott tértivevényes nélkül pedig bírósági ügy sem létezhet.
Tartozás:
-A srác nem tagadta hogy ne lenne kapcsolata a cetelemmel. De tudjuk pl lentebb is írtátok hogy kifizetett tartozásra is elindíthatnak behajtást részben bepróbálkozás részben számítástechnikai, könyvelési, adminisztrációs hibák miatt. A legkorrektebb az lett volna ha a Cetelem tájékoztatja hogy ennek és ennek a cégnek fogják kiadni a tartozást ha nem fizet. Így nem egy 3. kamu behajtó cégnek kell fizetnie egy esetleges telefonos megkeresés alatt megszerzett személyes adatai alapján.
A srác nem volt okoskodó. csak nem hagyta magát. Nem csajt bántotta hanem megkérte tájékozódjon a főnökénél. Hisz ha nincs "kioktatva" akkor az nem az ő hibája... A csaj nem tájékoztatta a beszélgetés felvételéről így az törvénytelen.
Ha bárkinek egyetlen sms-re megadod az adataidat és valaki visszaél vele magadra vess.
Respect neki. A behajtó meg használjon legális utakat a behajtásra.
Ez a cég megkeresett engem is apósom olyan tartozásával ami az orrom elött lett kifizetve(provi....)
Először kedvesen adatokhoz próbáltak jutni.
Majd néhány email és telefon és levél után elkezdtek fenyegetni hogy igazoljam hogy ki lett fizetve, mert ha nem megindítják ellenem az eljárást..
Addigra fel voltam készülve és onnantól kezdve bemutatkozás után letettem a zaklató telefonokat.
Másfél éve csend van..
Nem hiszem egyébként, hogy törvényben kötelezett eljárásrend lenne. Banki ügyintézést követően személyesen tájékozódtam erről, miután az ügyintéző közölte velem hasonló kérdésemre, hogy "náluk ez így felel meg az előírásoknak". Amennyire utána tudtam járni, ez az ügyfélkezelés a törvényes keretek között van, bevett eljárásrend a pénzügyi szférában. Nem törvény által előírt tehát, hanem törvényi keretek között megvalósítható, magyarul nem tiltják, ezért szabad.
Az ügyfélnek erről nyilván nem kell tudnia, de ha az ügyintéző világosan elmondja neki, hogy az adatok hiányában nem tud további felvilágosítást adni, azt nyilván nem véletlenül mondja. Sőt, még azt a lehetőséget is felajánlotta az ügyintéző, hogy ne adja meg az adatait, és akkor megszakítja a hívást.
Az, hogy az ügyintéző részéről elmaradt a megfelelő azonosítás, sokadszorra végiggondolva nekem is igaznak tűnik, bár feltételezem, ilyenkor azért vélelmezhető, hogy a "cetelemes ügy" ismert az ügyfél számára, ilyen formában arról is tudnia kell, hogy ezzel kapcsolatban kereshetik telefonon.
Az ügyfél az én szememben azért nem "népi hős" továbbra sem, mert feltételezhetően van egy valós elmaradása, ezzel kapcsolatban vállalt kötelezettségei - többek között tájékoztatási és "rendelkezésre állási" kötelezettsége -, ennek ellenére egy jelentéktelen eljárásrendi lépésen akadékoskodik, annak ellenére, hogy az ügyintéző alapjában véve nem viselkedett sem agresszíven, sem fenyegetően. Kisebb hibát vétett ugyan, de az ügyfél akadékoskodása nekem túlzónak és indokolatlannak tűnik, főleg akkor, ha valós ügyről van szó. Ha meg nem az, akkor tegye le a telefont, ne emberkedjen, senkinek nem segít vele, maximum az önérzetének.
Az lehet. De az ügyfélnek meg nem kötelessége tudni, hogy ez az ügyintézőnek így kell.
(Bár érdekelne a törvény, ami ezt előírja neki. Néhány helyen lehet ilyen, de egy behajtó cégnél ne már!)
"A válasz mindkettőre az, hogy azért, mert ez az ügyintéző szempontjából így előírás-szerű."
Nem. Az előírás az, hogy ha rögzíted a beszélgetést, akkor neked kell először megadnod az adataidat. Utána jöhet az, amikor elkérjük az ügyféltől az övét.
Az, hogy a cégnél az ügyintézőt nem erre idomítják, vagy el sem mondják neki, vag yéppen azt mondják neki, hogy hogyna csinálja, az az ügyfél szempontjából mindegy, mert nem ő a hunyó.
Bizony a jelen beszélgetésben az ügyfél jogosan követelte, hogy ugyan mondják már el, hogy mi a hol is tudja majd visszakeresni ezt a telefonbeszélgetést. És a kisleány meg csak hüppögött rá.
Ez ellen nem tudok vitatkozni, a rögzített beszélgetés referenciaszámával szerintem is tudnia kellene szolgálni az ügyintézőnek, de azért lássuk be, nem ezen kezdődött az akadékoskodás, hanem az azonosítás szükségességén a további tájékoztatáshoz az ügy részleteivel kapcsolatban.
Lehet, hogy a beszélgetés célja a megfélemlítés, de ez teljesen irreleváns az egész felvétel szempontjából.
A "Higgadt ügyfél" azon akad fenn, hogy 1. miért kérik a születési dátumát 2. miért nem kap bővebb tájékoztatást. A válasz mindkettőre az, hogy azért, mert ez az ügyintéző szempontjából így előírás-szerű. Nem tehet róla, nyilvánvalóan kellemetlen, gyanús és minden szempontból negatív színezetű az ügyfél szempontjából, de napjainkban ez az ilyen jellegű ügyintézés eljárásrendje.
Éppen ezért az ügyfél reakciója értelmetlen, és rosszul - rossz személynek - célzott, nem pedig hősies, felülemelkedett és népi igazságért harcoló, mint ahogy azt a felvételt közlők és támogatók általában próbálják beállítani. Pont azért, mert nem a megkeresés célja ellen szólal fel, hanem a módja ellen.
Amit elfelejtettem (viszont korábban írtam is):
Ha felveszi a telefonbeszélgetést, akkor bizony ha tetszik az ügyintézőnek, ha nem, meg KELL adnia a cége nevét, adatait, a saját nevét, milyen célból keresi, stb., mivel adatkezelésről van szó.
Itt van pár dolog ezzel kapcsolatban összefoglalva: http://www.adatvedelmiszakerto.hu/2012/06/telefonos-ugyfelszolgalati-hangfelvetel-keszitese-kiadasa/
Ráadásul a fenti linken olyan adatkezelés van, amikor az ügyfél hívja az ügyfélszolgálatot.
Emitt viszont pont fordított helyzetről beszélünk - az ügyfél nem hív senkit, őt hívják. Ergo logikus, hogy aki hívja őt, az közöl infót arról, hogy hogyan is kezelik ezt a telefonbeszélgetést.
Egyébként külön trükk lehet ilyenkor, hogy ha felhívnak, elkéred az ügyintézőtől az adatkezelésre vonatkozó adatokat (lásd fent). Mert ugye kérdezni lehet, mielőtt hozzájárulsz ahhoz, hogy mentse a telefonbeszélgetést. Addig ugye nem is mentheti. :)
Kinézhet így is egy beszélgetés:
- Jónapot, XY vagyok a ZZS cégtől, ilyen ügyben, ABC-t keresem.
- ABC vagyok.
- Tájékoztatom, hogy a telefonbeszélgetést rögzítjük. Meg tudná mondani a születési idejét?
- Persze. De mivel rögzítik a telefonbeszélgetést, így előtte Ön mondja meg nekem legyen szíves, hogy milyen adatvédelmi nyilvántartási számon lehet az Önök adatkezelését elérni az adatvédelmi nyilvántartásban, illetőleg hogy ki pontosan az adatkezelő és ki az adatfeldolgozó a telefonbeszélgetés (mint személes adat) rögzítése során, továbbá mennyi ideig lesz tárolva ez a személyes adat, és hogyan tudom azt elérni, megszerezni. (stb. stb.)
- Öööööö...
- Köszönöm. Akkor nem járulok hozzá, hogy felvegye a telefonbeszélgetést.
- Öööööö...
Megnézem azt a telefonos kisasszonyt, amelyik tud válaszolni ezekre a kérdésekre. :)
Ráadásul itt te leszel a jófiú, mert meg akartad adni az adatodat. Csak előtte jogosan szerettél volna tájékozódni arról, hogy a felvett telefonbeszélgetés (személyes adat kezelése) hogyan és miként is történik. Ennyi. ;)
"aminek értelmében minden ilyet csak akkor adhat meg, ha beazonosította, hogy tényleg az ügyféllel beszél"
De ez az ügyfél szempontjából tök érdektelen. Mint ahogy írod is, neked még az sem kötelességed, hogy felvedd a telefont, nemhogy abba bármit is mondj.
Viszont nem fog más formában értesíteni, vagy legalábbis csak sokára. Az ilyen telefonbeszélgetések célja a megfélemlítés. Nekem ne mondja senki, hogy több, mint 1 hónapon keresztül 2naponta fel kell hívni bárkit is csak azért, hogy egyeztessük vele a tartozást, meg hogy újra elmondjuk neki, hogy ha nem fizet, akkor be fogják rajta hajtani. Ezt elég elszövegelni havonta 1X is. Így egyértelmű, hogy az állandó hívogatások célja a zaklatás, megfélemlítés. Sima pszichológia az egész, semmi több. Nem beszélve arról, hogy az ilyen ügyintézők nagy többsége nem kicsit arrogáns paraszt. Ráadásul mikor felhív, nem is tudja pontosan, hogy miről is van szó! Mikor már felvetted a telefont, és egyezteted vele a személyes adatokat, akkor (talán) elkezd belekotorni az előtte lévő számítógépbe, hogy ránézzen az ügyedre. Addig a legtöbbször még fingja sincs arról, hogy miről is dumáltok, csak nyomja a süket rizsát.
Ezért kell elhajtani az ilyeneket a halál retkes ...ra.
Ha nekem tartoznál, nem hívogatnálak, meg küldözgetnék nevetséges sms-eket, pláne leveleket simán feladva. Eleve csak úgy tartozhatnál nekem, hogy ha nem adod meg vagy késik a befizetés, akkor ugrik az ingatlanod. Aztán nyugodtan hozhatod a fenti figurát, amikor a rendőrség kilakoltat. Ennyi. :)
Mit kell értetlenkedni: a telefonszám nem véletlen titkos. Ha kiírná a számot, 2.-ra már senki nem venné fel arról a számról.
Tudja ezt jól a behajtó cég. Ahogy nyilván azt is, hogy ezek a telefonhívogatások, sms-ek, meg a nem ajánlott levelek hivatalosan semmit nem érnek. Szerencséjükre az emberek többsége ezt nem tudja, és rögtön berezel, ha egy ilyen kis picsa határozottan kezd el neki csipogni a telefon másik végén, vagy kap egy szigorúan megfogalmazott sms-t vagy levelet.
Jó lenne, ha minél több emberhez eljutna ez: az ilyen behajtó cégek többsége úgy működik, hogy megvesznek egy nagyobb adósságcsomagot, többszáz vagy többezer adóssal, sokszor olyan eseteket, amik már rég elévültek, vagy az eladó nem tudja behajtani. Ettől még a követelésük nem lesz jogos, szóval nem kell itt senkinek pattogni, hogy "bezzeg ha nektek tartozna", mert lehet, hogy abszolút nem is tartozik senkinek.
Velem is bepróbálkoztak régebben. Egy olyan ingatlan utáni földvédelmi hozzájárulást akartak legombolni rólam, ami már rég nem az én tulajdonomban volt, az önkormányzat így nem ért el, mivel már nem is az volt a címem, eladta a szerintük jogos adósságomat (ami igazából az új tulajdonosé volt) egy ilyen cégnek, és utána azok zaklattak!
Sok szempontból igazad van. Ezeknél az azonosításoknál jellemzően az az elv, hogy próbálnak olyan azonosítási adatokat kérni és közölni, amik visszaélésre önmagukban még nem adnak lehetőséget az adott ügyet tekintve, viszont már elégségesek az azonosításra. Az ügyfél szempontjából ez az születési dátum, anyja neve, esetleg lakóhelye hármasban kimerül. A másik oldalról azért kényesebb a dolog, mert az ügyiratszámmal a tévesen kapcsolt nem-ügyfél már valamilyen formában minden bizonnyal visszaélhet. A titkos szám valóban eléggé zavaró, arra nekem sincs elfogadható magyarázatom, de nem egyedi az ilyen eljárás a pénzügyi szektorban.
Az ügyfél hozzáállását azért nem értem, mert ha ennyire tisztában van a jogaival, és ilyen kulturált - vagy annak látszó - stílusban képes kommunikálni, akkor lehetne annyira tájékozott, hogy mindezt rossz helyen teszi. Magyarul értse meg, hogy egy telefonos ügyintézővel beszél, nem a behajtási osztály igazgatójával.
Sándor György mesélte anno: (már akkortájt is kopaszodó, szakállas férfi volt)
- Jónapot! Nem ismer meg?
- ?...nem...
- Az Imrének vagyok az unokahuga...
- ...milyen Imrének?
(A román vendégmunkás vagyok, nem tudok magyarul, nem értem amit mond, ezért nem tudom megmondani, hogy... rész is jó!) :)
Azért ez egy farkába harapott kígyó jellegű feladat. Az ügyfélnek meg kell adnia az adatait, hogy azonosítsák, viszont ezt egy olyan személy kéri, akit sehogyan sem lehet beazonosítani, nincs hívószámkijelzés, el kell fogadni tőle bemondásra. "Cetelemes ügy"??? Valamilyen szerződésszám, iratszám?
Sima levélként küldik a felszólításokat, az gyakorlatilag a Postának bevétel, de dobhatta volna a kandallóba is..."küldtünk SMS-st is", na itt inkább lennie kellene telefonszámnak, de újabb gond, hogy lehet akár egy SMS küldő gép, nem visszahívható, vagy ha mégis ugyanarról a számról hívja, ott meg nincs számkijelzés... Nem jelezte, hogy felvétel készül a beszélgetésről... Értem, hogy ez a dolga, de valami nem jó itt. Az ügyfél higgadt maradt, nem káromkodott, nem mondta, hogy nem fizet, vagy, hogy nem ő az, csak korrekt eljárást kért. Szerintem is maximálisan korrekt volt.
Nekünk is elég sok vezetékes telefonos megkeresésünk volt (mostanában kevesebb), ahol marhaságokra akartak rábeszélni. 99%-ban számkijelzés nélkül. A legutóbbinál újra kértem a hölgyet (mint mindenkor máskor), hogy jelölje meg, hogy nem kérünk több ajánlatot... "Olyat nem lehet, és egyébként is akkor minek vagyunk benne a telefonkönyvben?" Hát, valószínűleg nem azért, hogy te és a hasonszőrűek zaklathassanak...
Eléggé elkanászodtak, mert volt, hogy hétvégén, és akár este is csörögtek...tervben van egy "Te vagy az Manyikám?" jellegű telefonfelvétel is, de mostanában nem hívnak szerencsére...
Nos igen, mindig lehet újat tanulni.
Semmiképp sem mondanám, hogy okoskodó fasz, sőt szerintem jobban teszi, hogy nem hajlandó beazonosítani magát. Igenis, ha a cég hivatalos ügyet akar intézni x-el vagy y-al, akkor azt tegye meg hivatalos módon. Ja, hogy a tisztelt megbízó nem fizeti ki a tértivevényes levél árával növelt megbízási díjat? Én kérek elnézést! Nincs hivatalos dokumentum, nincs ügy. :P
Amúgy meg a behajtó cégek a legtöbb esetben a behajtási költséget ráterhelik az adósra és ezzel a díjjal megemelt összegű csekket küldenek. Vagy az ún. adminisztrációs díjat teszik rá a tartozásodra, amit azért szednek, hogy a nem megtérülő kiadásaikat fedezzék azon szerencsétlen tartozók befizetéseiből, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy ezt NEM KELL befizetni. Csak az eredeti tartozást, esetleg a késedelmi kamatot. Nagyobb összeg esetén lehet kérvényezni a megbízónál, hogy a kamatot engedje el.
Hangsúlyozom: SOHA NE FIZESSETEK TÖBBET, MINT A TARTOZÁS EREDETI ÖSSZEGE!
Amúgy soha többé nem akarok behajtó cégnél dolgozni... :D
Amit írsz, az igaz, de amennyire tudom, létezik egy viszonylag friss előírás - muszáj lesz lassan rákeresnem - aminek értelmében minden ilyet csak akkor adhat meg, ha beazonosította, hogy tényleg az ügyféllel beszél. Nyilván veszélyes játék ez így, de nem kötelességed megmondani a kért adatokat. Ha a telefonbeszélgetés nem sikeres, a hívó fél nyilvánvalóan más formában fog értesíteni.
No mondjuk azért kíváncsi lennék, ha az itt kommentelő Rúzsa Sándor rajongóknak tartozna valaki, akkor is tiszteletre méltó karakán kiállásnak tartanák ezt a viselkedést az adósuk részéről.
Amennyiben a válasz igen, akkor legyetek kedvesek nekem kölcsönadni, tudom hozni a felvételen szereplő figurát. :)
Régebben egy elmaradt gázszámla-tartozásról gond nélkül tájékoztattak közeli hozzátartozót, bemondásra. Ma már jó eséllyel ott is lezajlik ugyanez az azonosítási procedúra, csak egy gázszolgáltatót jó eséllyel könnyebben beazonosítasz, mint egy behajtó céget.
Az ügyfélnek pedig továbbra sem kötelessége megadni a személyes adatait, viszont ennek hiányában ő sem kaphat további tájékoztatást. Az ügyintéző többször is megkérdezi tőle, hogy megadja-e az információt, vagy felfüggesszék a beszélgetést, mert annak hiányában bővebbet az ügyintéző nem mondhat, mire ő azzal válaszol, hogy nem adja meg a születési dátumát, de azért mondjanak neki valamit. Ez így nem működik, és nem az ügyintéző, hanem a vonatkozó előírások miatt.
- Amikor mondjuk egy behajtó cég (vagy más cég) telefonon megkeres és rögzíti a hívást, akkor KÖTELES tájékoztatni téged arról, hogy ki ő, melyik cég, milyen számról hív (plusz számkijelzés kötelező), milyen ügyben hív, ki az, akivel beszélsz, és hogy hogyan lehet visszakeresni a telóhívást. Ha ezt nem teszi meg, akkor törvényt sért. Ebben a jóembernek igaza volt.
- Abban is, hogy rejtett számról ugyan ne csesztesse már senki őt, és pláne ne követeljen személyes adatokat, amíg őt magát nem azonosította megfelelően.
- Sok cég van (nem csak behajtók), akik megpróbálnak telefon útján szerződést kötni. Mert bizony ilyet lehet (ha nem hiszed, olvasgasd az aktuális törvényeket). Tehát ebben téved az ügyfél. Ugyanakkor az óvatossága érthető, ugyanis ha a telefonban megkötöd a szerződést, és egyúttal mondjuk a teljesítés is megtörténik (pl. egy szolgáltatást rendelsz meg és meg is kapod), akkor bizony a szerződés él, fizetned kell. Ezt bizonyítani meg ugye a cég csak telóbeszégetések felvételével tudja.
Amire ki akarok lyukadni: sok átverős cég azt csinálja, hogy felhív cégvezetőket, egyeztet veled valamilyen szolgáltatásról, majd később (ha rendeltél, de akkor is, ha csak érdeklődtél) küldi neked a számlát meg a többit. És ha esetleg mégsem akarnád kifizetni (a kifizetés ráutaló magatartásnak számít, tehát elismered a teljesítést), akkor megfenyeget, hogy a telefonban te nem azt mondtad. Te meg ugye nem tudod, hogy pontosan mit is mondtál, ergo fizetsz -> el is ismerted a szerződést. (Általában proforma számlát küldenek neked ilyenkor, mert az hivatalosnak néz ki, jól megijedsz tőle, közben meg egy sajtpapír - így nekik nem kel adót fizetniük utána, amíg te nem fizetsz, de mégis megfélemlít.) Ergo telefonon hajtják be a lóvét kamu dolgokért. Nem kevés cégvezetőt átvertek már, mert nem tudta, hogy telefonon is lehet szerződést kötni, hogy ha fizet akkor elismeri a tartozást, stb. nagyjából minden 10. cégvezető bedől az ilyennek, és máris megéri ilyennel játszaniuk.
A telefonos zaklatás célja, hogy fizess. Itt is, máshol is.
***
Lehetséges módszer arra, hogy a behajtó cég ne zaklasson (legalábbis ne telefonon):
- Írsz nekik egy levelet, amit ajánlva és tértivevényesen elküldesz nekik. (Tértivevény azért kell, mert egyrészt a postás az ajánlott levelet is berakhatja a postaládába, ha az megfelelő védettségű és nincs otthon senki. Ha nem hiszed, nézd meg a posta.hu szolgáltatásai között. Másrészt azért kell tértivevény, mert egy bíróság - pont a posta működése szerint - nem feltétlen fogadja el kézbesítettnek az ajánlott levelet, főleg, ha nincs aláírva az átvétel. Tértivevény helyett jó lehet az "ajánlott"+"levélszekrény útján nem kézbesíthető" jelölés is, mert az is nagyjából azonos, csak nem kapsz tértivevényes szelvényt, viszont azért a postán visszakereshető az átvevő személye.)
- Plusz ugyanezt a levelet beszkennelve elküldöd nekik E-mailben is. (Ha lehet, itt is kérj visszaigazolást, mert az plusz bizonyíték lehet arra, hogy ha elolvasta.)
- A levélben írd meg, hogy a továbbiakban telefonon keresztül ne akarjanak egyeztetni veled (hivatkozhatsz itt az elfoglaltságodra; arra, hogy amikor hívnak akkor úgysem tudsz pontos választ adni, mert nincs nálad a sok dokumentum; akár arra is, hogy az egészségi állapotodnak sem tesz jót; meguntad a hívószám-kijelzés nélküli hívásokat; stb. stb. Minél többet írsz, annál jobb.) Írd meg nekik, hogy bármilyen egyeztetésre csak a tértivevényes ajánlott levelet, avagy E-mailt használjanak. (Ne felejtsd el, az E-mail manapság már ugyanúgy hivatalos, visszakereshető, mint egy tértivevényes levél, mivel az elektronikus szolgáltatók valami X ideig elmentenek minden E-mailt.)
- A sima postai úton (de nem ajánlva) jött leveleket - ha szükséges - úgy is kezelheted, mintha nem kaptad volna meg őket. Mondhatod azt is, hogy megkaptad, meg azt is, hogy nem. Amelyik neked jobb, hiszen nincs nyoma.
- Írd még nekik, hogy ha esetleg mégis telefonon akarnak egyeztetni, akkor azt előzetesen levélben jelezzék (időpont, téma, stb.), hogy telefonközelben legyél és felkészülhess rá (iratok, stb.)
- Egyúttal hívd fel nyomatékosan a figyelmüket arra, hogy ha még egyszer felhívnak telefonon (pláne rejtett számról), akkor a rendőrségen feljelentést fogsz tenni ismeretlen elkövetővel szemben zaklatás címszó alatt. (Azért jó az ismeretlen elkövető, mert így nem perelhet, hogy őt mószeroltad alaptalanul, ha esetleg mégsem ő volt, ugyanakkor a rendőrség úgyis kinyomozza, ráadásul még ha ismeretlen ellen is teszel feljelentést, akkor is mondhatod, hogy "nem kizárt, hogy az XY behajtó cégtől voltak", ezzel segítve a rendőrök munkáját.)
- Ha esetleg mégis újra hív, csak kérdezd meg tőle, hogy olvasta-e az előző leveledet. Ha igen, akkor ahhoz tartsa magát. Ha nem, akkor meg olvassa el. (Plusz meglebbentheted újra a rendőrséges dolgot is. Általában ennyi elég. Ha nem, akkor igazából egy feljelentés 1-2 órát vesz el az ember életéből.)
A törvény szerint a zaklatás 1 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető. Mivel ilyen esetben vagy a telefonálót, vagy pedig a neki utasítást adó főnököt (utóbbi valószínűbb) veszik elő, ezért ezt egyetlen végrehajtó cég sem fogja bevállalni. Miután a rendszerükben megjelent mindenhol, hogy téged nem szabad felhívni, onnantól jön a nyugalom.
A fenti megoldás nekem bevált. (Nem én voltam adós, csak segítettem másnak meghatalmazás alapján, így engem zaklattak.) Azelőtt 2-3naponta hívtak, előfordult 2X is egy nap.
Mikor a levél elment, utána még volt 1-2 próbálkozás. Azóta (5 hónapja) nem hívott senki. :)
Persze ez nem azt jelenti, hogy ha tartozásod van, ne fizess. A behajtó cég tudni fogja a módszerét, hogy behajtsa, az idő pedig neki dolgozik, ráadásul a kamatokat is be fogja hajtani rajtad.
Csak arra jó a módszer, hogy ne váratlan időpontokban csesztessenek, ne próbáljanak megfélemlíteni, ne kelljen 2naponta beszélned egy droiddal, és hogy tényleg a leírtak alapján sikerüljön tárgyalnod velük.
Úgy érted, ha az ügyfél felesége férfi hangon szól bele? XD
Eleve, ha Mészáros Attilát keresem és egy női hang hallózik a telefonba, nem az az első, hogy a célszemély kérem a telefonhoz? Persze mi van, ha férfinek hiszi a hang alapján?
Pl. http://www.youtube.com/watch?v=aqhugmcssUg XD
Ő pl. simán bemutatkozhatna Mészáros Attilaként, és valószínű ismeri a férje születési idejét, meg az anyósa nevét! XD
Szóval nem, ez az egész azonosítgatás nonszensz.
De látom ebben te is egyetértesz. Akkor már csak az zavar, hogy felhívja egy vadidegen cég alkalmazottja a fickót, ő meg szeretné megtudni, miről is van szó, de nem szeretné kiadni a személyes adatait egy ismeretlen számról telefonáló idegen nőnek?
Az első részében teljesen igazad van, sok esetben tényleg nem életszerű, de például az ügyfél feleségének ilyen alapon már nem fognak felvilágosítás adni, még akkor sem, ha álmában is fújja az összes bekért információt, esetleg még ott is volt a szerződéskötéskor, meg van adva másodlagos meghatalmazottként, kezesként, akármiként. Ennek ellenére tényleg eléggé abszurd a dolog, de gondolom voltak hasonló visszaélések, és ezzel valamennyire tudják szűrni a dolgokat.
Másrészt viszont valóban nem kötelező megadni személyes adataidat. A "Higgadt ügyfélnek" sem mondta senki, hogy kötelező, azt viszont nem akarja megérteni, hogy további tájékoztatást csak akkor kaphat, ha megadja. Innentől két út járható, mint ahogy azt már írtam is. Ha érdekel, amiért hívtak, megadom a kért információt és meghallgatom, ha nem érdekel, akkor elköszönök a hívó féltől. Az a viselkedés, amit az ügyfél mutatott, semmihez nem vezet.
Értem, hogy ellenőrzés céljából kérdezik, de ha már valaki más vette fel a telefont és még a nevemet is tudja, az valószínű tudja a születési dátumom is. De szerintem gyakorlatilag 0 az esélye, hogy olyan vegye fel a nevemben, aki nem tudja. Ellopták a telefonom? Az eleve fel se veszi, vagy lerakja, vagy a nevem se tudja. Szerintem aki ezt kitalálta, az se tudna életszerű példát mondani, szóval teljesen értelmetlen ez az "azonosítgatás".
Egyrészt.
Másrészt akit felhív egy idegen cég, akinek addig a nevét se hallotta, akkor hadd ne legyen már kötelező neki megadni személyes adatokat egy vadidegennek! Lehet az sms-t nem kapta meg, én is van hogy nem kapok meg sms-eket. Ha meg rögzítésre kerül a beszélgetés, akkor azt is kötelező tudatniuk. Rengeteg hibát vétett a csaj, nem való neki ez a munka, már a hívás elején felidegesítette magát, lehet hallani a hangjából. Nekem tetszett a fickó karakán kiállása, az ügyfélszolgálatosoknak meg őt kapcsolnám vizsgafeladatnak! XD
Szerintem meg Stickhorse-nak igaza van abban, hogy az ügyfél kioktatott és akadékoskodó volt, de Hawkeye-nak meg igaza van abban, hogy joga van ahhoz, hogy akadékoskodó legyen, szépen néznénk ki ha nem így lenne, és minden adatot csak úgy ki kéne adjál (bár sajnos a kormányok annyit kémkednek már utánunk, hogy jobban tudják milyen pornót szeretsz nézni, mint a párod)
A telefonos melóhoz meg acélidegek kellenek, ezért végzik általában diákmunkások az ilyesmit és a 90%-uk meg felmond pár hónap múlva (ha egyáltalán kihúzzák addig), mert kiégnek. Szal stickhorse-nak szintén igaza van abban, hogy ne szeréncsétlen ügyintézőkkel keménykedjünk, mert ők is csak a rendszer áldozatai... lökhárítók ebben a balesetben, amit rendszernek nevezünk...
Ha valakivel szerződést kötsz, a neved mellett az első azonosítód a születési dátumod, aztán az édesanyád neve. Ez alapján a 3 info alapján jó eséllyel beazonosítható az ügyfél. Nem azért kérdezik, mert nem tudják, hanem azért, mert ha te is tudod, akkor nagyobb az esélye, hogy tényleg te vagy az ügyfél, és így tájékoztathatnak.
aztán remélem, a sok errefelé okoskodó, meg "hajrá higgadt ügyfél" és "ez az! jól megmondta neki" c. baromságokat beszélő kedves kommentelő, amikor a hülyegyereknél a végrehajtó fog kopogtatni, akkor is bőven ellátják majd bölcs tanácsokkal :)
Soha nem értettem ezt a módszert, hogy ha valaki felhívja a mobilomat, én felveszem, bemondom a nevem, miért kell nekem azonosítanom magam még a születési idővel? Mennyi az esélye, hogy valaki más veszi fel az én mobilomat az én nevemben? És ha már nála a mobilom, meg a nevemet is tudja, a születési adatomat talán nem tudja? XD
Éppen ezért írtam, hogy nem az ügyintézővel kell emberkedni a magánszámos hívás miatt, hiszen nem tehet róla. Beazonosítani sem azonosíthatja be magát azon kívül, hogy bemondja a cég nevét, hiszen ehhez szintén előírások kötik.
A "Higgadt ügyfélnek" nem azért nincs igaza, mert nem mondta el egyből a lábméretét is, hanem azért, mert olyan embernek okoskodott, aki a munkáját végezte az előírásoknak megfelelően. Amit számon kértek rajta, azt nem rajta kellene, amivel kapcsolatban pedig próbálták kioktatni, annak fele sem volt igaz olyan formában. Az ügyfél nem higgadt és intelligens volt, hanem akadékoskodó és kioktató.
1. Nem mondtam, hogy a droid ki - be tudja kapcsolni az ID kijelzést. Ez a rendszergazda feladata, akit gyakorlatilag a cég vezetője utasíthat erre.
2. Azért ne vedd egy kalap alá az ügyintézőket! Engem sz ó szerint elküldött a qrva anyámba a Royal Xxxx bülbül szavú hölgye, amikor közöltem vele, hogy nem kívánok élni az ajánlatával. És ne feledd a Bajcsy-n táborozó, cseh brókercég alapban trágár droidjait, akiket a rendőrség paterált ki onnan...!
3. Arról a lúzerről is megvan a véleményem, aki egy ID nélküli telefonos hívásra bármilyen személyi adatát kiadja a hívónak....
kb 2 hete történt hogy felhív vmilyen cég rejtett számról (nevezzük X-nek), rögtön rákérdeztem h ki vagy és miért hívsz rejtett számról, erre mondja a csaj (nevezzük Y-nak), hogy:
- X cégtől hív
- honnan tudjam, hogy nem egy csaló vagy és ki az az X?
- tegyem le... hívjam fel ezt a másik számot, ahol a felettese elvégzi az azonosítást és megnyugtat, hogy Y nem csaló és X egy létező cég
- jó nekem erre se pénzem se időm, balfék módjára elhiszem, h Ön Y és X cégtől keres, akikről még életemben nem hallottam, szóval ne raboljuk egymás idejét, kérem mondja el miért hív, kikötöm, hogy ha telemarketing akkor azonnal leteszem, erre nekem nincs időm
- ő ezt nem mondhatja el, tegyem le, hívjam fel a felettesét, beazonosít és utána majd megmondja, hogy milyen ügyben
- öööö... jól értem, hogy Ön felhívott valamiért, nem mondja meg hogy miért, én hívjak fel a saját pénzemen, a saját időmből egy másik számot és utána megmondja, hogy miért hívott????? Szerintem itt hagyjuk abba a beszélgetést akkor, mert nem fogok másik számot hívni, vagy elmondja vagy leteszem...
- hehehehehe ez nem így működik
- visszhall
Megjegyzem a diákhitelemen kívül nincs semmi más hitelem, azt meg fizetem, szal nem behajtó cég volt, de 2 perc alatt felbaszták az agyam, úgy hogy felőlem megdögölhet az összes rejtett számos telefonos cég, 1 könnyet nem ejtek utánuk...
Nem muszáj felvenni, viszont abban szinte biztos vagyok, hogy a call centeres ügyintéző a saját kis készülékéről nem tudja beállítani a hívószám kijelzést, vagy ha mégis, akkor szerződésesen tiltják neki.
Jelen esetben pedig nem hiszem, hogy "Cetelemes ügy" címszóval reklámhívásról lenne szó, ha meg mégis, akkor sem kell kioktatni az ügyintézőt, hanem közölni kell vele, hogy nincs "Cetelemes ügye", és elköszönni. Ha meg mégis van, akkor valamikor beleegyezett a telefonos ügyintézésbe, tessék ahhoz tartani magát, nem utólag emberkedni a munkáját végző ügyintézővel.
Máshol már megírtam:
Drágáim, miért vagytok kiborulva? A konkrét ügyet egyikőnk sem ismeri. Nem tudjuk, hogy az ember mennyivel tartozik, tartozik-e egyáltalán, miért nem fizet, stb.
Semmit nem tudunk.
A telefonos hívogatásnak egyetlen célja van; ez egy pszichikai nyomásgyakorlás, értsétek: módszeresen zaklatják az embert. Egy olyan stresszhelyzetet teremtenek, amelyből a többség menekülni próbál, jellemzően a tartozás megfizetésével.
Ezzel szemben ez a csávó fölveszi a kesztyűt, és lepattintja a zaklató cég ügyintézőjét.
Problem?
Csak remélni merem, hogy aki itt hisztizik, az nem azért teszi, mert a fickó karakán kiállásának fényében szembesülni kénytelen saját meghunyászkodó, beszari mivoltával!
Az hogy lényegében zaklatják, nem tiltott cselekmény. Amit a törvény tételesen nem tilt, azt sajnos szabad. Hívogatják, kimennek a lakására, munkahelyére; ezt lehet. Nincs ezzel semmi gond. Mindenki teszi a dolgát. A behajtó néni megpróbál paráztatni, mert erre van kiképezve, a csávó pedig azt mondja, hogy Ő ezeket a módszereket visszautasítja.
És ez az, amit itt nem értenek.
Nem azt mondja, hogy nem fizet. Annyit üzen csupán, hogy a jó édes anyjukat próbálják paráztatni, mert ez rá nem hat.
Ezért tőlem akkor is tiszteletet érdemel, ha egyébként milliárdokkal tartozik a Cetelemnek.
Ti meg rettegjetek tovább mindentől és mindenkitől, csupán azért, mert határozottan beszél/egyenruhát visel/150 kg.
Egyébként tényleg nehéz velük szót érteni. A múltkor elkezdtek tőlük követelőző, tartozást emlegető sms-ek jönni egy újonnan vásárolt telefonra. Kiderült, hogy a T pár hónap után újra kiadja a letiltott előfizetők számait. Felhívtam a IJ-át, ahol csak a negyedik beszélgetésre sikerült egy aránylag értelmes ügyintézőt kifogni, aki mást is tudott mondai a "küldtünk sms-t is" betanult szövegen kívül. Visszahívott, kölcsönösen adatokat egyeztettünk, mintegy 5 perc alatt át is írta a nyilvántartásukat.
Levontam a következtetést: ha valaha még hívnom kell őket, az első hármat leteszem, és csak a negyedik droiddal állok szóba... :)
A magánszámról érkező hívás valóban bosszantó tud lenni, de ezen felül a "Higgadt ügyfélnek" sajnos nincs igaza. Még annak ellenére sem, hogy az ügyintéző hangján nagyjából fél perc után érződik, hogy szétveti az ideg.
Nemrég született jogszabály vagy belső működési szabályzat vagy nem is tudom micsoda, hogy csak a telefonos ügyintézésre megjelölt személynek adhatnak bárminemű tájékoztatást ilyen jellegű megkeresések esetén, adatvédelmi, fogyasztóvédelmi meg egyéb elvekre hivatkozva. Bosszantó, mert egyre kevesebb ügyet tud intézni akár közvetlen hozzátartozó is, de jellemzően erről nem a telefonos ügyintéző tehet, őt kötik az előírások, és mivel rögzítik a hívását, bármikor visszaellenőrizhető, hogy megfelelt-e az eljárásrend ezeknek az előírásoknak. Ugyanígy feltehetően arról sem tehet, hogy az ügyfél készüléke nem jelzi ki a hívószámot.
Az ügyfélnek viszont minden bizonnyal érkezett SMS-ben felszólítása, közölték vele, hogy egy Cetelemes üggyel kapcsolatban keresik, amiről, ha valóban ő az érintett, amit amúgy a személyes adatok bekérésével akarnak visszaellenőrizni, tudni kell.
A helyes megoldás tehát ilyen esetben nem a "higgadt" okoskodás, hanem be kéne látni végre, hogy az ügyintéző is csak ember, ő azt csinálja, amit mondanak neki, aztán ha tényleg érdekli, hogy milyen ügyben keresték, akkor beazonosítani magát, vagy élni a lehetőséggel, amit az ügyintéző felajánlott, és megszakítani a hívást. Aztán esetleg várni a behajtót a teraszon.
Tetszik - nem tetszik, ez most nem a helyi kisember győzelme a rendszer felett...
http://www.intrum.com/hu/
Kintlévőségek behajtásával foglalkoznak, az adóst telefonon próbálják megfélemlíteni, az emberek 90%-a meg ijedtében fizet mindent, uzsorakamatostúl birka módjára úgy, hogy fogalmuk sincs a jogaikról.
Természetesen ha felvette a hitelt, akkor fizesse, ez ok.
De nekem is herótom van azoktól a telefonhívásoktól, amik magánszámról érkeznek, 5-ször kell megkérdeznem, hogy kivel beszélek milyen cégtől, mert elhadarja, és nem tud válaszolni arra az egyszerű kérdésre, hogy honnan szerezte a telefonszámomat, és milyen jogcímen használja fel.
Az meg már csak a hab a tortán, hogy amikor jelzem, hogy nem kívánok élni az akciós ajánlatukkal / közvélemény kutatásban részt venni / egyéb baromság, akkor még ő van felháborodva.
Meg amikor azt kérem, hogy ne hívjanak a jövőben (DM törvény értelmében tegyék fekete listára a számomat) akkor közli, hogy erre neki nincs felhatalmazása.
Szóval a fickónak igaza volt abban, hogy ne magánszámról érkezzen az ilyen hívás, és a telefonáló egyértelműen azonosítsa magát.
sajnos az ipse nincs tisztában egy csomó szabállyal és irgalmatlan nagy faszságokat beszél, de ezt nagyon határozottan, ezek a hülyék a legveszélyesebbek, mert hülyeségben hisz és biztos is benne
remélem elbassza egy kamion
Ismered talán, van bármi konkrétumod az adott esetről? Nem hinném, valószínű fogalmad sincs, ahogy arról sem, hogyan működnek az ilyen követeléskezelő-behajtó cégek, milyen jogtalan intézkedéseik vannak, hogyan veszik egymás között az addóságokat.
ez nem higgadt ügyfél, hanem egy okoskodó gyökér.
amikor felvette a hitelt, akkor széles vigyorral az orcáján adta meg még a meg sem született leánya születési dátumát is, hogy minél előbb a zsebében legyen a lé, mert a szomszédnak már van százezer cm- es lapostévéje, és neki feltétlenül egy számmal nagyobb kell, mert ő akar a menőbb lenni.
amikor fizetni kellene, akkor okoskodik, meg jópofizik, meg fölényeskedik az ügyintézővel, aki egyébként korrekt és higgadt volt végig és nem azt tette, amit kellett volna, ti. elküldeni a tisztelt faszt a kurva anyjába, jelezve, hogy "találkozunk a bíróságon" és ne nagyon lepődjön meg, ha majd a következő hét életében is fizetheti a hülyesége következményét.
az ilyen barmok azok, akik - miután a saját kihaénnem- ségük miatt rájuk szakad az ég- vonulgatnak a városban, és üvöltözik, hogy "rohattmultik, rohattbankok".
meg telesírják a zinternetet, hogy "báncsák a kisembert"
hülye köcsög, megérdemli, ha a következő hatszáz évet a híd alatt kell töltenie.